Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

willros 3betar mycket för brett och gillar att fullfölja minsta lilla träff (släpper ALDRIG 99+).

så frågan är:

1. Är min presyn för dyr?

2. hur spelar vi turn?

***** Hand History for Game 764550863 *****

$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, August 5, 00:37:51 ET 2008

Table Anna 31 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: willros ( $274.17 )

Seat 2: lemo ( $167.86 )

Seat 3: Tobster5 ( $278.51 )

Seat 4: Hero ( $198.22 )

Seat 5: tiltyOne ( $114.67 )

tiltyOne posts small blind [$0.5].

willros posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :Ac::9c: ]

lemo folds.

Tobster5 raises [$5].

Hero calls [$5].

tiltyOne folds.

willros raises [$22].

Tobster5 folds.

Hero calls [$18].

** Dealing Flop ** [ :6c:, :7c:, :As: ]

willros checks.

Hero bets [$44].

willros calls [$44].

** Dealing Turn ** [ :2d: ]

willros checks.

Hero.?

Postad

Jag checkar bakom (för pottkontroll) och ser vad river har med sig. Troligen så synar jag rätt mycke på river här om han är så lös som du säger. Betar du turn är du kommitad men det vet du väl.

Sen är jag tveksam till att bara syna hans 3-bet om han gör det så ofta som du säger. Det är ju för fasen SvS 0,5/1. :mrgreen:

Postad

Värdebetta turn givetvis. Du har toppar, hyfsad kicker och nötfärgdrag medan fi är lös och släpper aldrig 99+. Vad mer behöver du?

Preflop är väl inget vidare, fold el 4bet beroende på hans 3betsfrekvens.

Edit: förtydligande.

Postad

jag tog raka vägen och betade då jag gillade 2an, river kom med en blank 7a som jag ställer på efter hans check och får blixtsyn-muck.

Tyckte det kändes självklart när jag gick på autopilot genom handen men blev jävligt fundersam när jag kollade genom mina stora potter o PT efteråt.

ang presynen så tycker jag inte den känns mer än marginellt fel i detta läge då han som sagt har sjukt svårt att komma från händer efter flopp, men som många säger: allt annat än standard..

en liten fråga (inget mothugg, är bara en undrande micro-gnetare)

om vi väljer 4bet ~55-65, är inte det att kasta pengar i sjön på sätt och vis med en sån här hand?

Vi måste ju i princip vika mot en kontring, / Vi har ingen aning om hur vi står vid en syn

Hur följer vi upp en torr flopp om han checkar den till oss?

Postad
Om Fi är så lösaggro som OP säger och 3-betar hej vilt i var och varannan hand pre så undrar jag i så fall vilken HD vi 4-betar mot en sådan spelare?

vi 4bettar med bluffar och händer vi vill spela stacks om, inte händer som i pos mot tokaggro för 200bb ändå gör sig rätt bra på floppar...

Postad
Kan ju också vara så att han är tokaggro därför att det sitter idioter vid bordet som synar 22BB preflop med rags.

haddu, det var ju konstruktivt.

sen att det var 17BBs men 5+5 "döda" inne förändrar inget?

inte heller att han verkade villig att ge bort en del vid bra träff?

fint att komma in som undrande gnetare och helt plötsligt blir allt PF07 igen, tack

FYI så hade jag KK...SOPA

se där ja, nöjd med ditt spel?

Postad
Kan ju också vara så att han är tokaggro därför att det sitter idioter vid bordet som synar 22BB preflop med rags.

Synd bara att han inte kan hindra sig från att syna in ytterligare 176BB på en A-hög bräda efter att ha fått synen. Det känns som ett större hål än att syna 17BB med A9s pre.

Postad
vi 4bettar med bluffar och händer vi vill spela stacks om, inte händer som i pos mot tokaggro för 200bb ändå gör sig rätt bra på floppar...

A9s måste väl vara en händerna som inte floppar bra? jag skulle nog hellre gjort synen med 67

j

ang presynen så tycker jag inte den känns mer än marginellt fel i detta läge då han som sagt har sjukt svårt att komma från händer efter flopp, men som många säger: allt annat än standard..

hade jag varit fi så hade jag inte heller gett dig credd för en hand någon gång. med tanke på din kallsyn pre bakom tobbster så kan jag ju direkt utesluta AJ+ 88+ och på så vis kan jag köra över dig med hela min trashrange både pre och postflopp.

dina herocalls/set/A/drag kommer inte vara ett ev+ med tanke på alla ggr som du måste vika och de ggr fi faktist visar upp en bättre hand.

En liten rolig sak är faktist att du i princip floppar så bra du kan den här handen och ändå frågar du oss om du ska beta turn samtidigt som du senare förespråkar din syn pre.

Du undrar även om du ska beta på en torr Axx flopp och då måste ju följdfrågan vara: synade du pre för att få handen till showdown eller för att valuebeta dina träffar? Om din read är att han kmr ha trash här många ggr så måste du ju antagligen beta. ditt spel känns väldigt ogenomtänkt imo

edit:

Förresten, var willros syn så horribel om river var blank? jag hade nog själv shovat en del av mina missade drag för att repa A träff?

Postad
A9s måste väl vara en händerna som inte floppar bra? jag skulle nog hellre gjort synen med 67

eeh, du ser hellre en flop med 67 än a9s mot en tokaggro fi? kommer ju bara ge han pengar konstant då... Ligger ändå rätt hyggligt till med a9s, medans 67 är vi rätt krossade med...

Postad

Okey,

fast jag vet inte om jag håller med men det är säkert jag som har fel.

Postad
eeh, du ser hellre en flop med 67 än a9s mot en tokaggro fi? kommer ju bara ge han pengar konstant då... Ligger ändå rätt hyggligt till med a9s, medans 67 är vi rätt krossade med...

har vi några som helst implicita med A9? serious question

Postad

på 05/1 - jo

hade jag varit fi så hade jag inte heller gett dig credd för en hand någon gång. med tanke på din kallsyn pre bakom tobbster så kan jag ju direkt utesluta AJ+ 88+ och på så vis kan jag köra över dig med hela min trashrange både pre och postflopp.

här hänger jag inte med, kanske dum i huvet

dina herocalls/set/A/drag kommer inte vara ett ev+ med tanke på alla ggr som du måste vika och de ggr fi faktist visar upp en bättre hand.

låter sant

En liten rolig sak är faktist att du i princip floppar så bra du kan den här handen och ändå frågar du oss om du ska beta turn samtidigt som du senare förespråkar din syn pre.

min fråga, (om det var svårt att haja utan att det var rakt på orden) var ju om jag skulle peta in eller ta ett gratis till draget om jag mot förmodan skulle ligga under

och nej, jag förespråkar inte synen pre, jag sa att den i detta läget kändes mindre fel på ett undrande sätt

Du undrar även om du ska beta på en torr Axx flopp och då måste ju följdfrågan vara: synade du pre för att få handen till showdown eller för att valuebeta dina träffar? Om din read är att han kmr ha trash här många ggr så måste du ju antagligen beta. ditt spel känns väldigt ogenomtänkt imo

här går väl ändå inte missuppfatta?

min fråga var: är 4bet ett bra val med tanke på hur mkt vi då investerat och vad gör vi i det läget på en TORR bräda

edit:

Förresten, var willros syn så horribel om river var blank? jag hade nog själv shovat en del av mina missade drag för att repa A träff?

ang Willros spel så var det jag klagade på att han checksynar sej igenom hela handen på den brädan, jag är inte duktig, men jag vet att det är sämre än mitt pre-spel i denna hand