Existing-user Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 Att du ska pusha. Men hur brett kan vi pusha då? Jag pushar förmodligen vilken hand som helst såvida de inte visar sig vara synande maniacs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rackad Postad 6 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 6 Augusti , 2008 Det här får jag fram med syn från SB/BB med 44+,KTs+,A2o+ : ($100 prize pool och 25 ante) Position: BTN EV No call: 15.43% / $15.43 EV Fold : 11.62% / $11.62 EV Push: 14.61% / $14.61 EV Diff.: 2.99% / +$2.99 Hur gör du då och använder du den där online kalkylatorn jag postade här uppe? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 6 Augusti , 2008 Det är ett bättre spel än att folda QT åtminstone. Faktum är att skillnaden var inte så stor när jag kollade i SnGwiz. Man tappar 0.50% ICM equity både på att slänga QT samt att pusha 23, givet standardinställningarna (sb syn med 20% och bb syn med 25%). Är blindarna lite lösare som OP antyder blir QT ca EV+/-0 och 32 ännu sämre, naturligtvis. Dekutrees beräkning vet jag inte vad som ligger bakom, men antar att skillnaden är anten (som ju inte var med i handen enl OP). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 6 Augusti , 2008 ($100 prize pool och 25 ante) Som sagt, tror faktumet att du lägger till ante snedvrider beräkningen väldigt mycket... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Riggdevil Postad 8 Juni , 2009 Rapport Share Postad 8 Juni , 2009 QJ är definitivt en bra hand för stöld-all ins eftersom man dels kan träffa med både en dam eller en knekt (mot t ex 55-99) plus att du även har chans till hög stege. Däremot bör man inte syna någon annans all in med den handen såvida man inte täcker honom stort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 8 Juni , 2009 Rapport Share Postad 8 Juni , 2009 Kan ens Dan Glimne hitta en fold här? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts