Mikey Postad 20 Mars , 2005 Rapport Postad 20 Mars , 2005 Jag håller på för fullt med Harringtons Hold'em tourney bok och Doyles SS2. Jag spelar mycket MTTs och SnGs med bra resultat (går givetvis upp och ner, men överlag bra resultat). Jag har kört på $5+0,5 nivån och $10+1. Det jag har märkt är att det går bra mycket bättre på $10+1 nivåerna än på $5+0,5, framförallt i MTTs. När det gäller SnGs kan jag nog tycka att de ligger lika. Men det jag funderar kring, det är om man ska öka sin BR så att man har råd att spela på $20 MTTs istället? Det känns som att $5 nivån dels inte hjälper mig utvecklas alls förutom min coin-flip teknik. $10 nivån känner jag är mer poker. Men jag vet inte när det vänder? När börjar de riktigt duktiga spelarna komma? Har lite svårt för att bestämma mig för en nivå. $10 eller $20 är det som gäller mestadels framöver tror jag. Jag känner att jag har nytta av mina böcker och kunskaper i $10 nivån men inte alls i $5. Folk bryr sig liksom inte om de åker ut eller inte. Tacksam för hjälp att bestämma mig! Citera
Hjort Postad 20 Mars , 2005 Rapport Postad 20 Mars , 2005 Jag är rätt säker på att du inte har tillräckligt med material för att bedöma hur det går efter resultat. För att få en bra bild av det så behöver du i storleksordningen tusentals turneringar, och det hoppas jag verkligen inte att någon har plågat sig igenom på 5+0,5-nivån. Spela för övrigt aldrig med så brutal rake som en tiondel av inköpet, åtminstone inte om det finns alternativ. Både win-rate och rullekrav bör vara betydligt bättre på 10+1. Citera
Mikey Postad 20 Mars , 2005 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2005 Nje det är nog möjligt att jag inte har tillräckligt material för att bestämma absolut, men det är ju klart man har en uppfattning efter ett par hundra iaf. Och man ser ju klart en skillnad mellan nivåerna, trots de relativt få spelade turneringarna. Citera
Hjort Postad 20 Mars , 2005 Rapport Postad 20 Mars , 2005 När börjar de riktigt duktiga spelarna komma? Du kommer aldrig se några höga koncentrationer av riktigt duktiga spelare i MTT om inte inköpet är väldigt högt och det saknas sateliter till turneringen. I SnG:er så blir det rätt tätt med duktiga spelare på $200+. Sen kommer ju naturligtvis frekvensen öka men de riktigt grymma spelarna är, än så länge iallafall, i liten minoritet. Citera
Mikey Postad 20 Mars , 2005 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2005 Ok, tack för svaren Hjort Men jag ska nog lägga ner $5 borden helt och hållet. Folk går ju all-in på allt. Synade ens All-In när jag satt på AA. Hade 35o. Sen blev jag ju utdragen såklart ;p Jag träffade set men han fick stegen Citera
WeeM Postad 20 Mars , 2005 Rapport Postad 20 Mars , 2005 diffen är helt klart större mellan $10 och $20 än mellan $5 och $10. så om du nu vill möta bättre spelare (vilket jag inte riktigt förstår) så är mitt tips att kliva upp på $20 nivån. Citera
Che Postad 20 Mars , 2005 Rapport Postad 20 Mars , 2005 åhh nej.. vad jobbigt .. att folk försöker ge mig marker, snälla sluta Citera
ptempo Postad 20 Mars , 2005 Rapport Postad 20 Mars , 2005 om det är bättre på poker man vill bli så är det väl fullt förståligt. Citera
RayIV Postad 20 Mars , 2005 Rapport Postad 20 Mars , 2005 Visst är det antagligen EV- att spela mot bättre motstånd, men då han som nämnt är mitt uppe i ett par böcker om turneringsspel är det väl inte idioti att söka bättre motstånd för att utvecklas som spelare? Spela för övrigt aldrig med så brutal rake som en tiondel av inköpet, åtminstone inte om det finns alternativ. Både win-rate och rullekrav bör vara betydligt bättre på 10+1. Var hittar man överhuvudtaget lägre turneringar med mindre än 10% av inköp. Stars har väl 200+15 och jag tror jag såg någon 600$ med 9% rake på paradise, men i lägre sammanhang är det ju så gott som alltid 10%. Citera
Mikey Postad 20 Mars , 2005 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2005 Jag känner som några har nämnt ovan att $5 nivån inte ger mig ett skvatt. Det är inte bara lätta pengar jag är ute efter, utan jag vill bli bättre. Annars hade jag som sagt inte läst en hel massa böcker om ämnet heller Sen är det ju ofta lättare att tillämpa de kunskaper man får genom böcker på bättre motstånd. Citera
Hjort Postad 20 Mars , 2005 Rapport Postad 20 Mars , 2005 Var hittar man överhuvudtaget lägre turneringar med mindre än 10% av inköp. Stars har väl 200+15 och jag tror jag såg någon 600$ med 9% rake på paradise, men i lägre sammanhang är det ju så gott som alltid 10%. Jag menade förstås att det var jättebrutalt med 20% rake på en turnering. 10% är ju ok. Citera
Pokertomte Postad 21 Mars , 2005 Rapport Postad 21 Mars , 2005 Undvik Expekt's mini sit n go's i alla fall. Eller vad sägs om $2+$0.50 buy-in? Citera
friggo Postad 18 Maj , 2005 Rapport Postad 18 Maj , 2005 Undvik Expekt's mini sit n go's i alla fall. Eller vad sägs om $2+$0.50 buy-in? Eller ännu värre $0.75+$0.25 Citera
raol Postad 18 Maj , 2005 Rapport Postad 18 Maj , 2005 Var hittar man överhuvudtaget lägre turneringar med mindre än 10% av inköp. Stars har väl 200+15 och jag tror jag såg någon 600$ med 9% rake på paradise, men i lägre sammanhang är det ju så gott som alltid 10%. B2B (24h m.fl. alltså) tar 7 % om jag minns rätt. 7 % av inköpssumman inklusive avgift det vill säga. 10+1 är 9,1 % med det sättet att räkna. Citera
Recommended Posts