CopShootCop Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Postad 3 Augusti , 2008 Sitter och funderar över läckor i mitt spel och kommer fram till att jag är väldigt dålig på att hitta de situationer där det är rätt att pusha med Any Two Cards. Tänker då inte på de situationer där man sitter kortstackad i sb för de brukar som ge sig själv i de lägena. Funderar mer på situationer där Fi har så bred range att Fi:s FE är tillräckligt hög eller liknande. Hur ska man tänka för att inte vara för feg i sådana lägen? Tankar eller exempel är välkomna. Citera
heltok Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Postad 3 Augusti , 2008 0.9bb kvar efter att ha postat blinds är första läget det blir korrekt att pusha A2C first in i sb HU/winnertakesitall. vid 1.0bb ska du vika 32o och 42o. Citera
ulaf Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Postad 3 Augusti , 2008 Tror inte det finns särskilt många situationer där man ska resteala all-in med precis alla händer. Spela jävligt många turneringar så bryr du dig inte så mycket om du råkar åka ur en. Öva på lägre nivåer! (och anpassa sen spelet en aning när du går upp såklart) Citera
Sideshow Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Postad 3 Augusti , 2008 0.9bb kvar efter att ha postat blinds är första läget det blir korrekt att pusha A2C first in i sb HU/winnertakesitall. vid 1.0bb ska du vika 32o och 42o. Årets info Citera
CopShootCop Postad 3 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2008 Tror inte det finns särskilt många situationer där man ska resteala all-in med precis alla händer. Spela jävligt många turneringar så bryr du dig inte så mycket om du råkar åka ur en. Öva på lägre nivåer! (och anpassa sen spelet en aning när du går upp såklart) Helt rätt att det inte är särskilt ofta en sån här situation uppstår men nog finns de ändå. Inser att jag ber om råd för en ovanlig situation men det kan ju ändå vara intressant. Att pusha för FE blir ju också riktigt readberoende. Spelar ATM vinnande på 50+5$ med ordentlig bankrulle så det är väl ungefär för den nivån jag frågar om tips. Citera
Recommended Posts