Gå till innehåll

ATC push i SnG


CopShootCop

Recommended Posts

Sitter och funderar över läckor i mitt spel och kommer fram till att jag är väldigt dålig på att hitta de situationer där det är rätt att pusha med Any Two Cards.

 

Tänker då inte på de situationer där man sitter kortstackad i sb för de brukar som ge sig själv i de lägena.

 

Funderar mer på situationer där Fi har så bred range att Fi:s FE är tillräckligt hög eller liknande. Hur ska man tänka för att inte vara för feg i sådana lägen?

 

Tankar eller exempel är välkomna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det finns särskilt många situationer där man ska resteala all-in med precis alla händer. Spela jävligt många turneringar så bryr du dig inte så mycket om du råkar åka ur en. Öva på lägre nivåer! (och anpassa sen spelet en aning när du går upp såklart)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det finns särskilt många situationer där man ska resteala all-in med precis alla händer. Spela jävligt många turneringar så bryr du dig inte så mycket om du råkar åka ur en. Öva på lägre nivåer! (och anpassa sen spelet en aning när du går upp såklart)

 

Helt rätt att det inte är särskilt ofta en sån här situation uppstår men nog finns de ändå. Inser att jag ber om råd för en ovanlig situation men det kan ju ändå vara intressant. Att pusha för FE blir ju också riktigt readberoende.

 

Spelar ATM vinnande på 50+5$ med ordentlig bankrulle så det är väl ungefär för den nivån jag frågar om tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...