ampixo Postad 14 Augusti , 2008 Rapport Postad 14 Augusti , 2008 Fold har ju per definition EV=0, så LOL! Ja särskilt då du blindat en bb. Citera
Ignatius Postad 17 Augusti , 2008 Rapport Postad 17 Augusti , 2008 Det man betalat i SB och BB tillhör potten och om ni spelar händer i dessa positioner för att "undvika att gå minus" har ni missuppfattat något ganska fundamentalt om hur man bör spelar poker. Citera
gdaily Postad 17 Augusti , 2008 Rapport Postad 17 Augusti , 2008 Jag är ganska säker på att jag skulle kunna gå plus mot en "random TAG" om jag alltid fick par på big blind, någonstans mellan 22-TT, även om han visste om att jag alltid har ett par, och han höjer till 3bb med en tredjedel av sina händer på knappen (vi får väl spela denna prop headsup antar jag, svårt annars att inte störas av de andra spelarna). Dvs han får knappen, jag får alltid ett par, och 100 bb stackar. Inte riktigt samma sak, jag vet... Citera
logicsense Postad 17 Augusti , 2008 Rapport Postad 17 Augusti , 2008 Fold har ju per definition EV=0, så LOL! Citera
Steel Postad 17 Augusti , 2008 Rapport Postad 17 Augusti , 2008 Fold har ju per definition EV=0, så LOL! Det man betalat i SB och BB tillhör potten och om ni spelar händer i dessa positioner för att "undvika att gå minus" har ni missuppfattat något ganska fundamentalt om hur man bör spelar poker.. Citera
alexanderdn Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Postad 18 Augusti , 2008 limpa in med låga pockets, jag synar alltid när det är många med, chansen att träffa settet är liten, men när jag väl gör det så vinner jag oftast väldigt stora potter och då har jag råd att limpa in ett par gånger... Citera
Recommended Posts