Gå till innehåll

Små pockets


bigdwarf

Recommended Posts

Tänkte kika lite här hur ni tänker ang små pockets i vissa situationer!?

 

Spelaren är i detta exempel en vanlig TAG som vi spelat ganska lite mot.

 

Han slår upp på knappen efter att resten av fältet lagt sig, vi sitter på BB med

55 och synar....floppen kommer 894, hur brukar ni värdera dessa lägen, och hur spelar ni vidare mot dessa spelare!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tänkte kika lite här hur ni tänker ang små pockets i vissa situationer!?

 

Spelaren är i detta exempel en vanlig TAG som vi spelat ganska lite mot.

 

Han slår upp på knappen efter att resten av fältet lagt sig, vi sitter på BB med

55 och synar....floppen kommer 894, hur brukar ni värdera dessa lägen, och hur spelar ni vidare mot dessa spelare!?

 

c/f som standard, suger att spela ur pos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är jättedåligt.

Syn är det enda bra altenativet.

Kan du utveckla plz? Hur spelar du en flopp som op beskriver? Själv tror jag motståndarens range för en knappöppning ofta är alldeles för bred för att vi profitabelt ska kunna setmina iaf. Vore kul med lite utvecklade tankar som sagt., Vad har du mer i din synrange tex?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du utveckla plz? Hur spelar du en flopp som op beskriver? Själv tror jag motståndarens range för en knappöppning ofta är alldeles för bred för att vi profitabelt ska kunna setmina iaf. Vore kul med lite utvecklade tankar som sagt., Vad har du mer i din synrange tex?

 

Visst, antag 100b effektivt och att uppslaget är till 3bb. Då synar vi 2bb med 97bb bakom, hur skulle vi inte kunna ha setodds?

Foldar vi ger vi bort för mycket värde.

3bettar vi öppnar vi upp oss för att bli fyrbetade, vilket suger rätt hårt med vår hand.

 

Vi har en hand som spelar jättebra i enkelraisade potter, varför göra om handen till bluff genom att 3betta?

Om vi 3bettar låga par måste vi öka vår range för 5bet (syn all in på fyrbet), vilket jag inte heller gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, antag 100b effektivt och att uppslaget är till 3bb. Då synar vi 2bb med 97bb bakom, hur skulle vi inte kunna ha setodds?

Foldar vi ger vi bort för mycket värde.

3bettar vi öppnar vi upp oss för att bli fyrbetade, vilket suger rätt hårt med vår hand.

 

Vi har en hand som spelar jättebra i enkelraisade potter

 

CTS håller inte med dig.

 

Handen spelar rättså dåligt i en sådanhär situation.

 

Lägg är antagligen marginellt bäst mot vissa motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt prat är obv preflop.

CTS håller inte med dig.

 

Handen spelar rättså dåligt i en sådanhär situation.

 

Lägg är antagligen marginellt bäst mot vissa motståndare.

 

Då har jag säkert fel =)

Spelar inte NLT cg för att alla andra är så ruskigt mycket bättre än jag.

 

 

Reraise alla pockets mot steal såvida höjarn inte är shortstackad då blir det syn/fold beroende på stack

Checkfold i exemplet

 

Mot shortstackad spelare måste det väl vara given shove?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, antag 100b effektivt och att uppslaget är till 3bb. Då synar vi 2bb med 97bb bakom, hur skulle vi inte kunna ha setodds?

 

Okej. Vi setminar, dvs spelar fit or fold på floppen. (Att spela vidare en missad flopp med 55 för parvärde suger OOP.) Standardhöjningen är väl snarare 3,5-4BB än till 3BB, men det är inte så relevant. Vi träffar set 1/8. So far so good. Men eftersom knappen öppnar brett kan vi glömma att få betalt när vi setar floppen. Säg att knappen har två höga kort, inget par, för enkelhets skull. Han träffar floppen 1/3. Gör han inte det kan du glömma att stacka honom, kanske vinner du en cb (med det suger som sagt att spela OOP). För att du ska kunna få bra betalt behövs att knappen träffar och att du träffar. Den chansen är ~1/24. Så vi måste vinna ~48-72BB varje gång detta inträffar för att gå +-0, beroende på hur mycket vi synade pre. Hur sannolikt tror du att detta är givet att spelare på knappen öppnar brett? Dvs även om du träffar set och knappen träffar sin QTo - hur stor chans tror du att det är att han betalar av 50BB och däröver, för att inte tala om att stacka av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Vi setminar, dvs spelar fit or fold på floppen. (Att spela vidare en missad flopp med 55 för parvärde suger OOP.) Standardhöjningen är väl snarare 3,5-4BB än till 3BB, men det är inte så relevant. Vi träffar set 1/8. So far so good. Men eftersom knappen öppnar brett kan vi glömma att få betalt när vi setar floppen. Säg att knappen har två höga kort, inget par, för enkelhets skull. Han träffar floppen 1/3. Gör han inte det kan du glömma att stacka honom, kanske vinner du en cb (med det suger som sagt att spela OOP). För att du ska kunna få bra betalt behövs att knappen träffar och att du träffar. Den chansen är ~1/24. Så vi måste vinna ~48-72BB varje gång detta inträffar för att gå +-0, beroende på hur mycket vi synade pre. Hur sannolikt tror du att detta är givet att spelare på knappen öppnar brett? Dvs även om du träffar set och knappen träffar sin QTo - hur stor chans tror du att det är att han betalar av 50BB och däröver, för att inte tala om att stacka av?

 

 

mkt bra poängterat, dom banorna jag tänker lite i där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi 3bettar låga par måste vi öka vår range för 5bet (syn all in på fyrbet), vilket jag inte heller gillar.

 

OT, var kan jag läsa mer om detta och liknande strategier (kan man kalla det för strategi?)? Finns det någon bra bok eller tråd som föklarar detta djupare? Det känns lite väl abstrakt för att jag ska kunna greppa det och verkligen förstå men jag hänger nästan med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Vi setminar, dvs spelar fit or fold på floppen. (Att spela vidare en missad flopp med 55 för parvärde suger OOP.) Standardhöjningen är väl snarare 3,5-4BB än till 3BB, men det är inte så relevant. Vi träffar set 1/8. So far so good. Men eftersom knappen öppnar brett kan vi glömma att få betalt när vi setar floppen. Säg att knappen har två höga kort, inget par, för enkelhets skull. Han träffar floppen 1/3. Gör han inte det kan du glömma att stacka honom, kanske vinner du en cb (med det suger som sagt att spela OOP). För att du ska kunna få bra betalt behövs att knappen träffar och att du träffar. Den chansen är ~1/24. Så vi måste vinna ~48-72BB varje gång detta inträffar för att gå +-0, beroende på hur mycket vi synade pre. Hur sannolikt tror du att detta är givet att spelare på knappen öppnar brett? Dvs även om du träffar set och knappen träffar sin QTo - hur stor chans tror du att det är att han betalar av 50BB och däröver, för att inte tala om att stacka av?

 

Mycket bra post :)

Som vanligt är jag ute på villovägar när det gäller NLT cg. Alltid bra att lära sig något nytt dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, extremt sällan jag foldar ett lågt PP på den brädan el. i liknande situationer, varken preflop eller på flopp. Detta eftersom de flesta fi's kommer CB:a utan att ha träffat floppen och checkfolda turn. Går miste om mkt värde genom att folda imo. Du ska inte spela handen för att träffa set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, extremt sällan jag foldar ett lågt PP på den brädan el. i liknande situationer, varken preflop eller på flopp. Detta eftersom de flesta fi's kommer CB:a utan att ha träffat floppen och checkfolda turn. Går miste om mkt värde genom att folda imo. Du ska inte spela handen för att träffa set.

 

Okej men mot en TAG så kommer du knappast få betalt för dina set tillräckligt ofta och du kommer definitivt inte få honom att check/folda turn då han har pos;)

Det du gör om du synar floppen är att du ger honom gratis att dra till sina troliga två överkort vilket kommer vara ordentligt -ev för dej, eftersom, okej du synar flopp, checkar turn och han checkar bakom. river kommer ett högt kort, du checkar? han kommer v-beta skiten hur dej här:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omg på den här tråden. Snart kommer "kan jag verkligen syna JJ för 1bb preflopp? Floppen kommer ju oftast med minst ett överkort!"

 

Hint: idéerna om att man inte får in pengarna på set går jättemycket inte ihop med tanken på att man inte ska kunna vinna på par. Ni har dessutom helt och hållet missat att nöthänder som sätt fungerar som hävstång så att man kan få in många gånger dess kombinationer som bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omg på den här tråden. Snart kommer "kan jag verkligen syna JJ för 1bb preflopp? Floppen kommer ju oftast med minst ett överkort!"

 

Hint: idéerna om att man inte får in pengarna på set går jättemycket inte ihop med tanken på att man inte ska kunna vinna på par. Ni har dessutom helt och hållet missat att nöthänder som sätt fungerar som hävstång så att man kan få in många gånger dess kombinationer som bluffar.

 

Inte riktigt samma sak va? men syna PP för set-värde i en steal vs blind pos mot en någorlunda bra TAG är ju inget självklart +ev direkt...

Man måste isf kunna spela ut FI postflop ur pos. kan man det så är det ju inga probs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omg på den här tråden. Snart kommer "kan jag verkligen syna JJ för 1bb preflopp? Floppen kommer ju oftast med minst ett överkort!"

 

Hint: idéerna om att man inte får in pengarna på set går jättemycket inte ihop med tanken på att man inte ska kunna vinna på par. Ni har dessutom helt och hållet missat att nöthänder som sätt fungerar som hävstång så att man kan få in många gånger dess kombinationer som bluffar.

 

Kan du inte då berätta hur du spelar missad 55 OOP postflop mot bra motstånd, istället för (eller om du så vill som komplement till) att vara dryg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...