Gå till innehåll

donate_kid tar ordentliga tag!


HSvensson

Recommended Posts

  • Svars 571
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ute, GAAH!

 

Blindsen, anten och ett stealförsökt malde ner min stack från 40 till 20k, när jag får AK på knappen...

 

utg synar, resten lägger, jag ställer med 20k på blindsen 1k/2k...

 

SB steker men lägger och BB synar dirr på 66 =/ Han har bara 3k bakom, riktigt riktigt dålig syn enligt mig...eller vad tycker ni?

 

Åkte 49 / 381, kul att åka 9 platser från ITM...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte lira sittar när jag åkt från LL, men efter nästan 4h lir i den pallar jag faktiskt inte, så det får bli första dagen sen jag började räkna utan lir :shock:

 

11/11 (5st): $56

12/11 (18st): $43

13/11 (23st): $53

14/11 (6st): $62

15/11 (23st): $136

16/11 (12st): $102

17/11 (8st): $20

18/11 (18st): $99 +$50 (bonus)

19/11 (12st): $12

20/11 (12st): $42

21/11 (14st): $107

22/11 (0st): -

 

Dagens mål: $715

Rullen: $675

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter många inlägg igår skall jag se till att det inte blir fullt lika många idag ;)

 

Blir till att lira in lite sittar från gårdagen och försöka mig upp i dagens mål $750!

 

Återkommer med resultat ..

 

EDIT: $6 efter en oerhört tung session med få träffar och dåliga kort..

 

Dagens tippning:

Lazio-Genoa 1

Napoli-Cagliari 1

343:-

 

Resultat: Förlust

 

Björklöv.-Nybro Vik 1

Borås HC-Huddinge 1

200:-

 

Resultat: Vinst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FY FAN! Vill bara spy på pokern och hela Pokerstars, helt sjukt vilka utdragningar när jag lirade nu precis, vidrigt !

 

QQ mot 92 som rivrar färg, KK mot A2 där han rivrar färg sånna sjuka hela tiden!!

 

En som också var heeeeelt sjuklig var när jag sitter med KK, floppar KJx, en kille ställer rakt ut (i bubbelspel) jag tar syn ofc och han visar upp AT. Klart att han rivrar den?

 

En annan sjuk hand som jag iofs inte ska klaga på var när det var 4vägs all-in, jag med QQ mot 99 KK AA...något skumt är det med Pokerstars!

 

Jag kan rada upp hur många händer som helst, blev riktigt motriggad denna sessionen så man nästan trodde att det var ett skämt...

 

Spelarna på denna nivån är så skrämmande dåliga också, de synar alla betar på sitt färgdrag, även om det är 73 så är de ju iaf suited...

När de väl sätter färgen (på river ofc) så checkar dem ner den =/ Ser sånna skumma spela hela tiden..

 

Nog med whain (även om jag hade kunnat fortsätta hela natten), till den hemska statistiken:

 

11/11 (5st): $56

12/11 (18st): $43

13/11 (23st): $53

14/11 (6st): $62

15/11 (23st): $136

16/11 (12st): $102

17/11 (8st): $20

18/11 (18st): $99 +$50 (bonus)

19/11 (12st): $12

20/11 (12st): $42

21/11 (14st): $107

22/11 (0st): -

21/11 (23st): $37

 

Dagens mål: $750

Rullen: $638

 

Inte något överdrivet back idag, men ändå tungt när man blir utdragen som fan..

 

Hela $147 till morgondagens mål, tungt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara den som är den, vem whinear inte ibland?

 

Men ibland när man läser din dagbok känns det som att när din hand fårstå är du kungen av onlinepoker, men när motståndaren vinner, om så med ett färgdrag, då är allting fel fel fel? Eller för den delen riggat. Jag menar, kom igen? Vi snackar pokerstars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ute, GAAH!

 

Blindsen, anten och ett stealförsökt malde ner min stack från 40 till 20k, när jag får AK på knappen...

 

utg synar, resten lägger, jag ställer med 20k på blindsen 1k/2k...

 

SB steker men lägger och BB synar dirr på 66 =/ Han har bara 3k bakom, riktigt riktigt dålig syn enligt mig...eller vad tycker ni?

 

 

 

Menar du att BB har 3k kvar, när han är inne i potten med 2k redan, Sb har lagt in 1k och du tycker det är en dålig syn då med 66? Förstår inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara den som är den, vem whinear inte ibland?

 

Men ibland när man läser din dagbok känns det som att när din hand fårstå är du kungen av onlinepoker, men när motståndaren vinner, om så med ett färgdrag, då är allting fel fel fel? Eller för den delen riggat. Jag menar, kom igen? Vi snackar pokerstars.

 

haha ...jo, pokerstars lägger fram helt sjuka händer hela tiden, även om man har settat på floppen och möter överpar kan man absolut inte vara säker på att man vunnit handen, utan hans högre set kommer på river typ..

 

Ja, jag whainar mycket för att det är så sjuka utdragningar, jag whainar inte om det är 1 2 eller 3 utdragningar på en session, men när det bli sånna HELA tiden klarar man inte av att vara tyst, man måste göra nåt åt saken = whaina

 

Jag har väl aldrig nånsin skrytigt om mina pokerkunskaper? Det där med att jag skulle vara kung förstår jag inte vad du menar ... ge gärna någon referens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha ...jo, pokerstars lägger fram helt sjuka händer hela tiden, även om man har settat på floppen och möter överpar kan man absolut inte vara säker på att man vunnit handen, utan hans högre set kommer på river typ..

 

Ja, jag whainar mycket för att det är så sjuka utdragningar, jag whainar inte om det är 1 2 eller 3 utdragningar på en session, men när det bli sånna HELA tiden klarar man inte av att vara tyst, man måste göra nåt åt saken = whaina

 

Jag har väl aldrig nånsin skrytigt om mina pokerkunskaper? Det där med att jag skulle vara kung förstår jag inte vad du menar ... ge gärna någon referens.

 

Försökte tydligt visa på i inlägget att det var utan att mena något illa. Vad jag menar är att det märks tydligt i dina inlägg i din dagbok att du anser en minusdag är enbart variansens fel, det vi i allmän mun kallar utdragningar. Tror det ger mer om du försöker gräva lite djupare, själv vet jag att man gärna skyller en dålig dag på varians/utdragningar, men ofta är det kort och gott dåligt spel. Så ta det lugnt nu pojk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just ja, glömde kommentera det viktigaste. Läser du igen så ser du tydligt att jag inte skrivit att du påstår dig vara "någon form av kung". Det syftar kort och gott på god varians="jag är bra" dålig varians="utdragningar".

 

Jag orkar inte med nåt bråk här, har du inget vettigt att komma med ang. mitt spel behöver du inte skriva. jag måste däremot kommentera det du skrev, för du har lite fel, när jag lirade Långlördag i lördags skrev jag själv i dagboken att jag gjorde ett riktigt tomtespel men detta händer faktiskt inte jätte ofta.

 

Och ja, när det går dåligt beror det oftast på att motståndarna spelar sjukt, eller jag har otur, kanske just för att jag är en bra spelare och spelar koncentrerat hela tiden = gör inte så många tomtespel.

 

Och om det är nån som inte skall klaga på tomtespel så är det väl du? Jag syftar på forumturneringarna vi hade tidigare i år...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkar inte med nåt bråk här, har du inget vettigt att komma med ang. mitt spel behöver du inte skriva. jag måste däremot kommentera det du skrev, för du har lite fel, när jag lirade Långlördag i lördags skrev jag själv i dagboken att jag gjorde ett riktigt tomtespel men detta händer faktiskt inte jätte ofta.

 

Och ja, när det går dåligt beror det oftast på att motståndarna spelar sjukt, eller jag har otur, kanske just för att jag är en bra spelare och spelar koncentrerat hela tiden = gör inte så många tomtespel.

 

Och om det är nån som inte skall klaga på tomtespel så är det väl du? Jag syftar på forumturneringarna vi hade tidigare i år...

 

Starta bråk? Jag tydliggjorde att jag skrev i all välmening. Nu tar du dig vatten över huvudet rejält. I grund och botten handla det om att du verkade hetsa upp dig över utdragningar, vilket ofta leder till sämre spel. Men är det så att du vill tjaffsa så är det upp till dig.

 

Att ta upp något så gammalt som forumturneringar som jag spela för skojs skull och drack några öl, sure do it. Ta fram händer från det då med, jag minns inte att det var några specifikt dåliga spel. Och än en gång, "i all välmening".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta bråk? Jag tydliggjorde att jag skrev i all välmening. Nu tar du dig vatten över huvudet rejält. I grund och botten handla det om att du verkade hetsa upp dig över utdragningar, vilket ofta leder till sämre spel. Men är det så att du vill tjaffsa så är det upp till dig.

 

Att ta upp något så gammalt som forumturneringar som jag spela för skojs skull och drack några öl, sure do it. Ta fram händer från det då med, jag minns inte att det var några specifikt dåliga spel. Och än en gång, "i all välmening".

 

"Men ibland när man läser din dagbok känns det som att när din hand fårstå är du kungen av onlinepoker, men när motståndaren vinner, om så med ett färgdrag, då är allting fel fel fel?"

 

Vad ville du med denna kommentaren? Jag kanske överdrev lite i min kritik mot dig, men jag blev irriterad på det du skrev att jag skulle vara kungen av onlinepoker?! Hade jag varit det hade jag nog haft en hel del mer cash på kontot ..

 

Nåja ...

Precis varit ute i snövädret och spelat fotboll, lagom idiotiskt men en polare ringde och drog ut mig innan idag så man kände sig manad att ställa upp =)

 

På schemat står en varm dusch, FIFAlir, pizzaätning och sen kl 19 SM SH :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skiter i att citera nu, blir så långa inlägg då. Men läser du tidigt i meningen står det "känns som". Så för att för sista gången försöka förklara, man märker din känslomässiga status tydligt. Vet själv hur det är när det går bra och självförtroendet är på topp för att ha en dag som är som att gå in i en vägg. Men nog om det hela, och ta det inte så hårt nästa gång, var bara ett försök till något som skulle kunnat vara possitivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så mkt att säga efter första timmen, har sjukt lite kvar, låg bra till men sen tappade jag med nån bluff och kom i kläm i många potter i rad ...måste typ ställa på allt nästa timme..

 

Återkommer väl snart när jag är ute

 

EDIT: Ute, jobbade upp mig ordentligt från 1300 -> 13000 på 45 min, men tappade sedan en stor pott A9 när floppen kommer 9 hög, jag höger FI's bet, han synar. Turn K och han ställer, han skrev efter "K9" i chatten...

 

Ställde sedan på T9s men möter AK och drar dött...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att kommentera känsloyttringar och dess påverkan typ. Fast vi halka iväg.

 

Okok, såg att du låg bra till i SH SM ikväll rätt snabbt, synd att det inte räckte längre =/

 

11/11 (5st): $56

12/11 (18st): $43

13/11 (23st): $53

14/11 (6st): $62

15/11 (23st): $136

16/11 (12st): $102

17/11 (8st): $20

18/11 (18st): $99 +$50 (bonus)

19/11 (12st): $12

20/11 (12st): $42

21/11 (14st): $107

22/11 (0st): -

21/11 (23st): $37

22/11 (6st): $51

 

Dagens mål: $785

Rullen: $689

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okok, såg att du låg bra till i SH SM ikväll rätt snabbt, synd att det inte räckte längre =/

 

11/11 (5st): $56

12/11 (18st): $43

13/11 (23st): $53

14/11 (6st): $62

15/11 (23st): $136

16/11 (12st): $102

17/11 (8st): $20

18/11 (18st): $99 +$50 (bonus)

19/11 (12st): $12

20/11 (12st): $42

21/11 (14st): $107

22/11 (0st): -

21/11 (23st): $37

22/11 (6st): $51

 

Dagens mål: $785

Rullen: $689

 

Jopp, sammanfatta det rätt bra i min dagbok. Inte mycket att säga om, förvisso spela jag bra i början, men mycket flyt med korten med. Men dog totalt andra timmen, och med en kamikaze bombare mot mig vare kört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jopp, sammanfatta det rätt bra i min dagbok. Inte mycket att säga om, förvisso spela jag bra i början, men mycket flyt med korten med. Men dog totalt andra timmen, och med en kamikaze bombare mot mig vare kört.

 

Haha ..ja, jag började bra, sen klantade jag till mig lite, efter första timmen hade jag bara 1300 kvar :shock: Jobbade dock upp mig starkt i den andra timmen och kom upp till 13k, sen otur i en pott sen vart det till att chansa 5 min innan nästa paus så åkte man :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ..ja, jag började bra, sen klantade jag till mig lite, efter första timmen hade jag bara 1300 kvar :shock: Jobbade dock upp mig starkt i den andra timmen och kom upp till 13k, sen otur i en pott sen vart det till att chansa 5 min innan nästa paus så åkte man :P

 

Det blir ju ett väldigt väldigt högt tempo 5-manna, så man måste ju spela. Konstatera precis att kamikaze-idioten som slog ut mig inte fick några prispengar att prata om, det värmer mitt hjärta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pizza till frukost, körde 4 sittar (bara, eftersom jag brukar åka ur 2 snabbt testade jag att lira bara 4 st) slutade med ett plus på $19, körde 2 FIFAmatcher och nu på det igen med sittarna. Testar denna sessionen med $20 sittar, reggar mig till 6 st men får se hur mkt folk det blir...

 

Hoppas nu bara man håller för denna nivån också =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat sjukt mkt idag, sittar på PS, HU SnG och CG på RedBet (drog över 2k dit), MTT på SvS för att avsluta med sittar på PS igen.

 

Har bestämt mig för att byta site och spelform. Orkar inte med utdragningarna och alla setups på PS, just det att alla ska träffa hela tiden, floppar jag stege får han in RR kåk eller viseverse, absolut inte normalt. Tog därför ut allt på PS och kommer nu att jobba från RedBet istället, skillnaden blir att jag skriver resultaten i € istället ;)

 

11/11 (5st): $56

12/11 (18st): $43

13/11 (23st): $53

14/11 (6st): $62

15/11 (23st): $136

16/11 (12st): $102

17/11 (8st): $20

18/11 (18st): $99 +$50 (bonus)

19/11 (12st): $12

20/11 (12st): $42

21/11 (14st): $107

22/11 (0st): -

21/11 (23st): $37

22/11 (6st): $51

23/11 (Xst): $17

 

Dagens mål: -

Rullen: €220

 

Enligt den nya planen skall jag plussa €28, vilket motsvarar ungefär samma summa som jag skulle uppnå på Pokerstars med sittarna.

 

Kommer troligtvis lira mycket HU SnG, har tränat lite på min taktik idag och den funkar rätt bra, skall bara undvika att bli tiltad, vilket är mkt lätt för min del när det gäller HU SnG's iaf.

 

Det blev lite krångligt nu, men jag får testa imorrn och se hur det är och hoppas jag kan nå mina dagsmål :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...