Gå till innehåll

Folda preflop när fisken limpar från knappen


Pedroboy

Recommended Posts

När man möter en mega fisk som köper in för 20-30 BB på nivå 2/4 är det extremt viktigt att vinna fiskens pengar på så få poter som möjligt, speciellt på en site där maxraken är 1 dollar i HU.

 

Plus ev att folda preflop med värdelösa händer för att slippa pröjsa rake?

Vissa fiskar köper in för denna summa och spelar tills pengarna är slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gillar att du är kreativ i ditt tankesätt!

 

men tyvärr, folda är typiskt jättedåligt, speciellt mot superfiskar. så jäkla mycket edge har inte en folda EV++lägestrategi mot fiskar att en normal spelstil inte har mer.

 

Jag kan måla upp ett exempel som inte är långt från verkligheten.

 

Fi limpar i possition 100% av sin range pre flop och synar en höjning med 33% av sin range, postflop spelar han alla händer som träfar par eller bättre till döden.

Fi kommer sitta i alla oändlighet( tills han dör sin stack plus eventuell vinst)

 

Här är det extremt viktigt att se så få floppar som möjligt och när vi väl ser floppar ska vi helst vinna hela hans stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi förstår hur du försöker tänka, men det är bara fel. du vinner inte på det.

Sit-out, lämna bordet om dem inte lämnar (då lämnar dem ofta också och man kan sätta sig på bordet igen, om man nu vill sitta på samma bord med deep stack t.ex)

 

Sit-out alt spela som prop med en 100% RB mot samma herrar så har du en guldgruva.

 

Förstår ju inte riktigt varför du är irriterad på shortstackarna för.

Det är ju inte deras fel att sajten tar hutlös rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan måla upp ett exempel som inte är långt från verkligheten.

 

Fi limpar i possition 100% av sin range pre flop och synar en höjning med 33% av sin range, postflop spelar han alla händer som träfar par eller bättre till döden.

Fi kommer sitta i alla oändlighet( tills han dör sin stack plus eventuell vinst)

 

Här är det extremt viktigt att se så få floppar som möjligt och när vi väl ser floppar ska vi helst vinna hela hans stack.

 

nja, här är det viktigt att se så många floppar som möjligt så du har chans att floppa 2par+ och kan stacka av mot hans par. din tid är begränsad också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm du betalar ju bara rake om du vinner potten. Så om du checkar pre och foldar flop betalar du $0 i rake så jag ser inte vad du skulle vinna på att folda pre?

 

Fold pre = -$1 + $0 rake

Check och ta gratisflop >= -$1+0 eftersom du ibland kommer att träffa bra och stacka fi.

 

Nja. Totala mängden pengar minskar ju på bordet eftersom fisken betalar rake. Vår plan är ju att ta alla pengar som finns på bordet och då vill vi inte att fisken ska ha gett bort några pengar till siten innan vi hinner få dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja. Totala mängden pengar minskar ju på bordet eftersom fisken betalar rake. Vår plan är ju att ta alla pengar som finns på bordet och då vill vi inte att fisken ska ha gett bort några pengar till siten innan vi hinner få dem.

 

Ok så långt tänkte jag inte.

 

Tror ändå det är ev minus att ge fisken $1 varannan hand för att att han inte ska betala $2*0,05~=$0,1 i rake med tanke på att vi har en gratis flop (och han med tanke på 100% limp rate har on average lika dåliga händer som vi har)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok så långt tänkte jag inte.

 

Tror ändå det är ev minus att ge fisken $1 varannan hand för att att han inte ska betala $2*0,05~=$0,1 i rake med tanke på att vi har en gratis flop (och han med tanke på 100% limp rate har on average lika dåliga händer som vi har)

 

Givetvis ska folden inte ske 100% av gångerna bara med botten 20% av rangen tex......

men men

Evplus möjligen om vi vet att fisken sitter i all oändligthet, men då vi inte vet det så blir det inte så mycket mer openfold i framtiden(var ett missclick som fick mig att komma på iden)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

E de jag som sitter uppe för sent eller är det här helt ûberknasigt?

 

Om fi limpar, så sitter vi uppenbarligen på BB. Alltså kan vi checka bakom. Alltså betalar varken vi eller fi nån mer rake för att vi inte foldar.

 

Skulle vilja se den spelare som sitter o foldar när det limpas till honom på knappen... :D:D

 

Edit: Är tanken att raken på preflopbetsen tas först när vi checkat och således ser en flopp, och därmed den totala mängden pengar på bordet minskar? OK, isf kan ju nån som orkar räkna ut hur stor förlusten av max 5% av två bets i totalsumma på bordet vid check är jämfört med att vi genom att folda ger upp en potequity om minst 30% av de två bets (-5% rake) som annars skulle legat i potten efter att vi checkat...

 

Det är rätt solklart att det är en helknasig fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...