Gå till innehåll

EV + eller - ?


Jamton

Recommended Posts

Klurig hand där ja vill höra era tanka om.

Vill veta om ni hade spelat den lika dant.

 

Killen var hyffsat tight om ja visste att han hade QQQ men har ändå 14outs.

(eftersom ja inte vet att han har en knekt eller ruter Q )

 

Hata och Djens och alla som kan Omaha, Vad tycker ni?

 

0.50/1.00 Omaha (PL) - den 30 juli 2008 23:18:37

Anna 57 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Josse (69.14)

Plats 2: hussken (40.43)

Plats 3: Jofer (233.07)

Plats 4: HERO (88.99)

Plats 5: BackePer (233.80)

Jofer lägg LM 0.50

Joasim lägg SM 1.00

** Giv **

Josse [N/A, N/A, N/A, N/A]

hussken [N/A, N/A, N/A, N/A]

Jofer [N/A, N/A, N/A, N/A]

HERO [:2d:, :Ad:, :Kd:, :Kc:]

BackePer [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

BackePer Höj till 3.50

Josse Lägg

hussken Lägg

Jofer Syna 3.50

HERO Syna 3.50

*** Flop(Board): *** : [:Qh:, :6d:, :Ts:]

*** Bet Runda 2 ***

Jofer Passa

HERO Satsa 10.50

BackePer Lägg

Jofer Höj till 28.00

HERO Syna 28.00

*** Turn(Board): *** : [[:Qh:, :6d:, :Ts::7d:, ]

*** Bet Runda 3 ***

Jofer Satsa 66.50

HERO All-in 57.49

*** River(Board): *** : [:Qh:, :6d:, :Ts::7d:, :6c:]

*** Showdown *** : Rake: 4.53 Totalpott: 176.95

Josse Lägger mig Vinst: 0.00

hussken Lägger mig Vinst: 0.00

Jofer [:Qd:, :Jh:, :Kh:, :Qs:] Kåk Vinst: 176.95

HERO Lägger mig Vinst: 0.00

BackePer Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker verkligen inte det är fel o leda ut floppen, tror nästan det är optimalt.

 

Har svårt o se att han som raisar ska bluffa dock, så viker där... Om du nu ändå synar där så är ju turn autosyn.

 

Skulle absolut tro på EV- på alla gator postflopp.

 

Spelet på flopp+turn skulle väl vara mer försvarbart om ni båda var rejält djupa.

 

 

 

Bettar ej ut och bygger stor pott på flopp ur pos utan träff på annat än hålis. Dålig träff, 3 st FI och ur position.

 

Synar absolut ej raise på flopp med endast 4 nötouts om jag mot förmodan bettat ut.

 

Synar mig aldrig all-in med i bästa fall 12 outs på turn. Hur kan detta vara autosyn om vi är "säkra" på topp-set hos FI btw? 58 usd för att vinna runt 135, Gränsfall i absolut bästa fall eller har jag missat något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja visste att han hade QQQ men har ändå 14outs.

(eftersom ja inte vet att han har en knekt eller ruter Q )

 

Räkna igen... sju ruter och tre knektar

 

Om vi vet att Fi har QQ på hand, ruter eller ej, så har vi bara sex ruterouts. Vi sitter på tre ruter själva, två ligger på bordet, och två parar brädan vilket ger Fi kåk/fyrtal. Räknar vi tre knektar och två kungar har vi alltså max elva outs på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi vet att Fi har QQ på hand, ruter eller ej, så har vi bara sex ruterouts. Vi sitter på tre ruter själva, två ligger på bordet, och två parar brädan vilket ger Fi kåk/fyrtal. Räknar vi tre knektar och två kungar har vi alltså max elva outs på turn.
Lol det här var svårt, jag (och Othello) missade att vi hade tre ruter på handen.

 

Men du säger det som jag ville att OP skulle komma fram till själv (bättre om man får tänka). Vi kan inte räkna med de ruter som parar bordet (då fi får kåk/fyrtal) och vi kan inte räkna ruterknekten två gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar mig aldrig all-in med i bästa fall 12 outs på turn. Hur kan detta vara autosyn om vi är "säkra" på topp-set hos FI btw? 58 usd för att vinna runt 135, Gränsfall i absolut bästa fall eller har jag missat något?
För att vi älskar motståndare som synar floppar och sedan viker sig på turn när de får kraftig förbättring, ochen sådan spelare vill vi inte vara själva. Är vi dåliga nog att syna på floppen så ska vi väl inte bli bra nog att lägga turnen, när detta är rätt? Spelar vi med öppna kort så, men fi har inte alltid toptrissen.

 

***

 

Hur många outs har vi egentligen? Under förutsättning att fi har QQ:

 

Ruter: Sex outs har vi väl kommit fram till nu, men inte alla ger nötterna (fi kan få färgstege på några komber om han också har ruter. Skulle värdera detta till sex outs ändå, men ett litet minusvärde i huvudet: Sex (minus)

Stegar: Tre knektar ger oss nötstegen, men vi kan inte räkna det som tre bergfasta outs. Motståndaren kan ha AKQQ, javisst det är osannolikt som fan i och med att vi blockar så mycket, men någon enstaka gång händer det. Jag skulle säga ett mycket litet minusvärde: Tre (minus)

Trissar: Två kungar ger oss en högre triss, men fi kan ha AJQQ eller QQJ9 (inte orimliga händer alls, nu hade han KJQQ). Skulle värdera detta till drygt 1.5 outs.

 

Okej, Sex + tre + 1½ = 10,5 outs, med två osannolika minusvärden dessutom. Optimisten värderar detta till 11 outs, realisten/pessimisten till 10 outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många outs har vi egentligen? Under förutsättning att fi har QQ:

 

Ruter: Sex outs har vi väl kommit fram till nu, men inte alla ger nötterna (fi kan få färgstege på några komber om han också har ruter. Skulle värdera detta till sex outs ändå, men ett litet minusvärde i huvudet: Sex (minus)

Stegar: Tre knektar ger oss nötstegen, men vi kan inte räkna det som tre bergfasta outs. Motståndaren kan ha AKQQ, javisst det är osannolikt som fan i och med att vi blockar så mycket, men någon enstaka gång händer det. Jag skulle säga ett mycket litet minusvärde: Tre (minus)

Trissar: Två kungar ger oss en högre triss, men fi kan ha AJQQ eller QQJ9 (inte orimliga händer alls, nu hade han KJQQ). Skulle värdera detta till drygt 1.5 outs.

 

Okej, Sex + tre + 1½ = 10,5 outs, med två osannolika minusvärden dessutom. Optimisten värderar detta till 11 outs, realisten/pessimisten till 10 outs.

 

hoho, ni analytiker har så mycket energi.

 

flop:

2dAdKdKc 22.63%

QQ** 77.37%

 

turn:

2dAdKdKc 25.92%

QQ** 74.08%

 

antar att vi räknar med 42 okända kort(2 av korten är lite halvt okända), isåfall har vi 10.8864 outs... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle absolut tro på EV- på alla gator postflopp.

 

Spelet på flopp+turn skulle väl vara mer försvarbart om ni båda var rejält djupa.

 

 

 

Bettar ej ut och bygger stor pott på flopp ur pos utan träff på annat än hålis. Dålig träff, 3 st FI och ur position.

 

Synar absolut ej raise på flopp med endast 4 nötouts om jag mot förmodan bettat ut.

 

Synar mig aldrig all-in med i bästa fall 12 outs på turn. Hur kan detta vara autosyn om vi är "säkra" på topp-set hos FI btw? 58 usd för att vinna runt 135, Gränsfall i absolut bästa fall eller har jag missat något?

 

Alltså jag kan inte dessa FI grejer o sånt men det är väl 2 motståndare han har? Han har ju semipos, ganska bra position o beta med överpar, holk backdoor flush.

 

Jag foldar också om vi är 4 i potten. Blir lite osäker om jag lyckat läsa potten fel för det var nån innan som skrev mot 3 pers också,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är vi dåliga nog att syna på floppen så ska vi väl inte bli bra nog att lägga turnen

 

 

:mrgreen:

Avdelning: "Potodds för fiskar"?

 

(Btw: Och nog fan missade även jag också 3:e rutern i handen)

 

Alltså jag kan inte dessa FI grejer o sånt men det är väl 2 motståndare han har?

 

Ja...:oops:

 

Då blev floppbettet faktiskt ett dugligt spel tycker jag.

Stand corrected.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...