Santa_Bege Postad 30 Juli , 2008 Rapport Share Postad 30 Juli , 2008 Jag behöver ett bra recept (eller vad det nu heter) på en sommargrogg. Helst ska det passa bra till poker också. Någon som har ett tips? Sist jag drack grogg hette den Ragnar.... Den var okej... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 30 Juli , 2008 Rapport Share Postad 30 Juli , 2008 GT Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Santa_Bege Postad 30 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 Juli , 2008 GT Tyvärr, tål inte gin. Annars har det varit en favvo men diafragman ställer sig öppen och sprutar ut sin beska saliv. Viker mig som en fällkniv då, ganska otrevligt. Men då vet jag vad jag skall bjuda dig på när vi träffas... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 30 Juli , 2008 Rapport Share Postad 30 Juli , 2008 long island tea i ett ölglas. Gärna med några valium i... kanske inte så bra till poker men gärna efter:-( Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fudge Postad 30 Juli , 2008 Rapport Share Postad 30 Juli , 2008 Vodka Lime.. Krossad is, vodka och pressa i lime, släng i en klyfta som avslutning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rAilFISH Postad 31 Juli , 2008 Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 En Jeltzin vodka bag in box + energidryck för 3,50 styck , funkar alltid Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 31 Juli , 2008 Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 1 del päroncognac 1 del apelsinjuice 1 del fruktsoda massor av is, garnera med citrusfrukter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 31 Juli , 2008 Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 Tyvärr, tål inte gin. Annars har det varit en favvo men diafragman ställer sig öppen och sprutar ut sin beska saliv. Viker mig som en fällkniv då, ganska otrevligt. Men då vet jag vad jag skall bjuda dig på när vi träffas... Byt ut ginet mot vodka! En vodka tonic är aldrig fel! Ett par apelsinklyftor i gör susen dessutom. Sen håller jag med railfish - vodka redbull är fan bland det bättre man kan dricka! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hoit Postad 31 Juli , 2008 Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 Caporinja är gott. Nu vet jag inte riktigt hur det stavas men det uttalas "Kaporinja". (Min portugisiska är lite tafflig ) Fyll ett glas med fint krossad is blandat med lite limeskal. Häll på t.ex Cointreau och toppa med lite pressad lime. Passar utmärkt på sommaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 31 Juli , 2008 Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 Caporinja är gott. Nu vet jag inte riktigt hur det stavas men det uttalas "Kaporinja". (Min portugisiska är lite tafflig ) Fyll ett glas med fint krossad is blandat med lite limeskal. Häll på t.ex Cointreau och toppa med lite pressad lime. Passar utmärkt på sommaren. Recept Caipirinha 4 cl cachaça 1 lime i bitar 1 msk rörsocker Muddla lime och rörsocker med en muddlare i ett whiskeyglas, slå på cachaça och fyll upp hela glaset med krossad is. Cachaca Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frekje Postad 31 Juli , 2008 Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 Mixa: jordgubbar banan is tillsätt lite socker, vodka och sprite. gott och nyttigt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HerrDaniel Postad 31 Juli , 2008 Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 Går även att byta ut romen i caipirinhan till vodka. Då blir det en caipirinoshka vilket inte är helt fel det heller. Är nog favoritdrinken för tillfället. Annars är Frozen Strawberry Daiquiri en ypperlig sommardrink, om än något brudig. rom, ju mer desto bättre några jordgubbar lite pressad citron/llime nån tesked socker ett par dec krossad is kör runt allt i mixern drick. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 31 Juli , 2008 Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 Gin och sommarmust, citronskiva och krossad is. Måste drickas med sugrör. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pozz2 Postad 31 Juli , 2008 Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 vi kallar den sommardrink, farligt god. Har inte den i huvudet exakt men typ. 2dl näktarjuice (koncentrat) 2dl fläderjuice /koncentrat) 1L vodka ca. 1L vatten. frys ner blandningen så blir det en geggig sörja liknande sån man kan köpa på tivoli. Häll upp ett par skedar i ett glas och fyll på med cider eller annan valfri vit läsk. Man kan byta ut juicen mot annan valfri också och som sagt är jag osäker på mängderna men man kan testa sig fram. Men ta de lugnt, riktigt god o man känner inte spritsmaken *edit hittade denna 3 dl vatten 1 st teapåse svart vinbär 0,5 dl strösocker 1,5 pressade citroner eller 1/4 flaska citron 1 kvarting blanksprit 2 st JO juice koncentrat Koka tea av vatten och teapåsen, blanda i resten av ingredienserna, häll i en bytta med lock och frys i några timmar, ska bli som sorbé Skopa upp ca 3 msk i ett högt glas och häll på Sprite, 7Up eller fruktsoda Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CopShootCop Postad 31 Juli , 2008 Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 En vanlig Cuba Libre är ju aldrig fel. Och kom ihåg att man absolut inte får använda amerikansk cola! Köp nån billig kopia. Recept: Rom Cola Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 31 Juli , 2008 Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 Kom på att det finns en tråd från 2007 om drinkar: http://pokerforum.nu/forum/off-topic/29312-enkla-drinkar.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 31 Juli , 2008 Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 Mojito är väl jättestandard på sommaren? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Homo-Rainbow: Is Pressad lime Vodka Fyll på med Cranberry juice Toppa med Russian Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 10cl cpt morgan spiced gold 20cl brämhult nypressade apelsiner 2cl grenadin enkelt och gott Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majorj Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 En vanlig Cuba Libre är ju aldrig fel. Och kom ihåg att man absolut inte får använda amerikansk cola! Köp nån billig kopia. Recept: Rom Cola Är det inte mörk rom och dessutom en massa krossad lime i? Då blir den iallafall fin. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Santa_Bege Postad 2 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Jävlar vad packad jag ärnutackallaförerafinareceptverkligensjysstaprylar! SKÅL! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CopShootCop Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Är det inte mörk rom och dessutom en massa krossad lime i? Då blir den iallafall fin. Jag tror originalet är med ljus rom men jag håller nog med dej. Blir lite mer bett med mörk rom. Annars så sitter ju en Hoegaarden aldrig fel på sommaren heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts