Gå till innehåll

Kvalitén på PartyPoker vs Prima


PinkMargera

Recommended Posts

Hej,

 

jag brukar grinda en hel del å Prima Nl50/Nl100 men har börjat fundera på att eventuellt byta till en annan sida eftersom jag tycker det verkar vara för ite värde på NL100 nivån.

 

Tycker mig ha hört att nivån på Party Poker ska vara sådär på NL100 och NL200, men vill bara få detta bekräftat av någon.

 

Så är det någon skillnad mellan Party Poker och Prima gällande kvalitén på spelet på NL100 och NL200?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, spela där du trivs bäst. Är så små skillnader mellan nätverken numera. Största skillnaden är ju att Party inte tar USA, men Prima gör det. Och vem säger nej till amerikansk fisk? Party har väl dock en hel del galna tyskar, men många av dom är grinders också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar man högt på party så pissar man iväg för mycket EV på rakeback och bonusar som man skulle fått på andra sajter.

Lirar man lågt så får man spela mot ungrare och ryssjävlar med riktigt pissvärde.

De köper in 12spänn på lägsta borden och spelar med dem som om det vore deras sista slantar.

 

Nu ser iofs prima rätt dött ut också. Halva nätvärket har ju lämnat eller blivit uteslutna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte spelat på prima så jag kan inte jämföra precis men det sägs ju att prima är grindigt nuförtiden..

Spelarna på Party nl50-100 är oerhört dåliga. Genomsnittsspelaren på nl100 är nästan precis lika dålig som snittspelaren på fulltilt nl25. Och då överdriver jag inte ens :shock: Det är ju bra iofs men det är också den enda positiva saken överhuvudtaget med sidan imo. Hög rake, ingen RB, instabil gammaldags klient, ingen möjliget att datamina observed hands, ingen shop osv osv.

Men visst är spelarna fantastiskt dåliga... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hög rake, ingen RB, instabil gammaldags klient, ingen möjliget att datamina observed hands, ingen shop osv osv.

Men visst är spelarna fantastiskt dåliga... ;-)

 

Tycker verkligen inte klienten är instabil eller ens gammaldags.

De uppdaterade den rätt nyligen med autorebuy som inte ens finns på så många andra ställen. Enda nackdelen är det där obehagliga pipljudet vid 10sek kvar.

 

Att det inte går att datamina är bara en fördel.

Frågan är ju för övrigt vad datamining ger när folk byter nickname hela tiden?

Att det man växlar sina partypoints till cash istället för prylar i en vipshop ser inte jag som något negativt. Hur stort värde brukar det finns i vipshoppar?

Grinda i ett halvår för att hämta ut en kortlek typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det man växlar sina partypoints till cash istället för prylar i en vipshop ser inte jag som något negativt. Hur stort värde brukar det finns i vipshoppar?

Grinda i ett halvår för att hämta ut en kortlek typ.

 

Partys pengaväxlingsfunktion är något av det sämsta som finns. 100 points för 1 dollar. På NL400 motsvarar 100 points drygt 160 rakade händer. Många fler på lägre nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Partys pengaväxlingsfunktion är något av det sämsta som finns. 100 points för 1 dollar. På NL400 motsvarar 100 points drygt 160 rakade händer. Många fler på lägre nivåer.

 

Bättre värde på pengaväxlingen än i en vip-ship iaf.

Skulle dock inte vilja kalla den pengaväxlingen generös...

Den är ju precis som du säger, i stort sett värdelös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av jason

Fel, det går visst att datamina på Party Poker med hjälp av tex SpadeEye (tror det finns fler program med samma funktion).

 

Är det (datamining) accepterat av party? Hade för mig att klienten läste av vilka program du körde i bakgrunden eller något liknande..

 

Ursprungligen postat av DrRoland

Enda nackdelen är det där obehagliga pipljudet vid 10sek kvar.

 

Kanske går att byta ut det på något sätt? Någon som vet? Spela på party lite halvbakfull med ljud funkar inte för mig iaf :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon som har koll på hur mycket rb vip poängen motsvarar på party om man är Deuce nummer 3 eller 4`?

 

jag försöker räkna på det där ibland med hjälp av PT. Var någon månad sen men då fick jag fram cirka 32% med VIP poäng samt vanliga bonusar. Detta skiftar säkert 10% hit och dit månad till månad. Skit samma vem spelar på party för rakebacken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...