Gå till innehåll

Hur skulle ni spela pre/flop?!


Panda_

Recommended Posts

Inge jätteintressant hand men skulle vara kul att höra hur ni skulle spela denna!

 

Höjer vi pre med tanke på vår knaggliga pos?

 

Betta ut på flop eller som nu cr?

 

Fi är en rätt solid grek, inte gjort varken från eller till, spelar lugnt å fint..

 

 

***** Hand 1174063869 *****

0.50/1.00 Omaha (PL) - den 26 juli 2008 10:36:25

Table OH 15 (Real /Cash Game )

Seat 1: hbtnimhm (18.55)

Seat 2: wanna1 (112.95)

Seat 3: Hercules13 (182.88)

Seat 4: HERO(212.99)

Seat 5: Juniikki (100.00)

HERO post SB 0.50

Juniikki post BB 1.00

** Deal **

hbtnimhm [N/A, N/A, N/A, N/A]

wanna1 [N/A, N/A, N/A, N/A]

Hercules13 [N/A, N/A, N/A, N/A]

HERO [Ah, Ac, Jc, Ks]

Juniikki [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

hbtnimhm Fold

wanna1 Call 1.00

Hercules13 Raise to 4.50

HERO Call 4.50

Juniikki Call 4.50

wanna1 Call 4.50

*** Flop(Board): *** : [3h, Kc, 5s]

*** Bet Round 2 ***

HERO Check

Juniikki Check

wanna1 Check

Hercules13 Bet 9.00

HERO Raise to 27.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med 180 bb effektiva stackar skulle jag undvika att telegrafera min hand genom att 3-beta pre (Speciellt out of postition).

 

Du har på flop bara ett naket AA och inga drag. floppen är ganska torr så ett potbet för o se om du får potten är OK. check-raise känns väldigt onödigt, du förvandlar dina AA till en bluff med den, då alla sämre händer foldar och alla bättre synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med 180 bb effektiva stackar skulle jag undvika att telegrafera min hand genom att 3-beta pre (Speciellt out of postition).

 

Du har på flop bara ett naket AA och inga drag. floppen är ganska torr så ett potbet för o se om du får potten är OK. check-raise känns väldigt onödigt, du förvandlar dina AA till en bluff med den, då alla sämre händer foldar och alla bättre synar.

 

Telegraferar du din hand vid ett 3bet så är ditt spel obalanserat och du behöver trebeta mer preflop, så enkelt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telegraferar du din hand vid ett 3bet så är ditt spel obalanserat och du behöver trebeta mer preflop, så enkelt är det.

 

Kanske men att bygga den potten pre OOP är det bra spel?

 

Sen på NL0,5/1sek är balansering kanske inte så viktigt speciellt som nästan alla sätter dig på AAxx när du 3-betar pre... oavsett om det stämmer eller inte. Skulle hellre 3-beta en hand som jt98s än AAxx där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske men att bygga den potten pre OOP är det bra spel?

 

Sen på NL0,5/1sek är balansering kanske inte så viktigt speciellt som nästan alla sätter dig på AAxx när du 3-betar pre... oavsett om det stämmer eller inte. Skulle hellre 3-beta en hand som jt98s än AAxx där.

 

1) Det beror helt på motståndet och kan inte avgöras av mig här och nu.

 

2) Om alla sätter dig på AAxx vid 3bet så är det ett jättebra läge att trebeta nästan alla spelbara händer utom AAxx. :) (Vilket i sig är obalanserat så ta det inte bokstavligt). Jag håller med om 89TJ, mest pga stackstorlekar .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lutade också åt att inte trycka på pga pos, men men visst kan ju hålla med om att det finns sämre lägen att 3 betta på.

 

CR-flopp är ju som sagts kanske inte optimalt samtidigt var jag nöjd med att ta potten där och då. Ett bet på floppen skulle ju kanske inte få bort alla från den handen.

 

P.S 0.5/1 € tror jag att det var möjligtvis $... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...