Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har spelat poker i snart 2 år, och först nu har jag tagit mig tid att införskaffa PokerTracker. Vilket känns som ett stort misstag, inte att jag skaffat det, utan att jag väntat så här länge.

Jag var redo med plånboken för att betala för PokerTracker 3, då jag såg att man kunde testa det gratis. Detta kändes ganska förnuftigt, så efter min första session med programmet har jag lite frågor som jag hoppas någon orkar svara på.

1. Ungefär hur många händer behövs för att skapa en relativt bra bild för en spelare? Då tänker jag på minimumgränsen. 1000? 10000?

2. Mina stats försvinner ibland, har det med o göra att det är gratisversionen? Eller är det en ren bugg? Finns det något att göra åt det?

3. Min HUD visar som standard VP, PR, och AF om jag förstått det rätt står det för VP$P (blablabla), Preflop-raise?, Aggression factor?.

- Vad kännetecknar en LAG, TAG, LPA osv för stats? Finns det något mått att gå efter.

- Vilken skala ligger AF på? Vad ska man tänka på där?

Har ni några bra länkar att dela med er av, som kanske besvarar detta och lite till, mottas det med glädje.

Peace

/swalle

Postad
1. Ungefär hur många händer behövs för att skapa en relativt bra bild för en spelare? Då tänker jag på minimumgränsen. 1000? 10000?

Många kommer säkert att överdriva och säga nåt högt nummer, men det räcker typ med 100-200 händer för att få en bra bild av din motståndare. Det som är av mest värde är hur ofta de synar och bettar pre, men med PT3 kan du även lägga till massa bra funktioner.

3. Min HUD visar som standard VP, PR, och AF om jag förstått det rätt står det för VP$P (blablabla), Preflop-raise?, Aggression factor?.

Yes

Postad
Många kommer säkert att överdriva och säga nåt högt nummer, men det räcker typ med 100-200 händer för att få en bra bild av din motståndare.
För vissa stats kan 100-200 händer vara okej, men för en del stats behövs det betydligt mycket fler händer än så.
Postad

Okej, Tack för svaren.

Men som jag skrev i en tidigare post, vet inte vad det egentligen kallas, men den statistik jag ser på bordet när jag spelar (HUD?) är varje session nollställd. Alltså ser jag bara hur de spelat för sessionen. Vart ändrar jag det?

Postad
Okej, Tack för svaren.

Men som jag skrev i en tidigare post, vet inte vad det egentligen kallas, men den statistik jag ser på bordet när jag spelar (HUD?) är varje session nollställd. Alltså ser jag bara hur de spelat för sessionen. Vart ändrar jag det?

HUD filter ligger på:

Configure -> Configure HUD -> Configure HUD - Cash -> HUD Options

Postad
HUD filter ligger på:

Configure -> Configure HUD -> Configure HUD - Cash -> HUD Options

Yes, men något man ska ställa om där? Hittar inget märkbart vid första anblick iallafall.

Postad
Yes, men något man ska ställa om där? Hittar inget märkbart vid första anblick iallafall.

Personligen har jag aldrig behövt ändra något där, så länge du inte gjort något själv antar jag att du inte heller ska behöva det.

Du vet inte om det finns begränsningar för testversionen? Det brukar vara så i vissa fall.

Postad

Hejsan det här verkar vara en schysst tråd. Jag skaffade också betat för några dagar sen (kommer nog köpa hela när triala är över) men tills vidare kör jag på så här. Tycker det funkar jätte bra osv, men har en liten sak jag stör mig på. Nämligen att det på något sett blir problem när klockan passerar 24:00. Alla händer jag spelar efter 24:00 (förutsatt att jag börjat sessionen innan 24:00) räknas till samma dag som jag inledde sessionen vilket jag tycker är lite tiltande. Och vad som är ännu mer tiltande är att "Daily Results Graph" verkar ha det rätt så det skiljer sig alltså. Någon som har haft liknande problem? Går det att lösa och i så fall hur?

Bifogar en bild iom att min beskrivning kanske är lite förvirrande:

pokertrackerzz9.jpg

Som ni ser vann jag enligt resultatet $366.55 den 29:e men enligt grafen slutade jag på runt $240 (vilket var det jag hade när klockan slog 24:00.) Dessutom så skiljer sig ju antalet händer också. 1808 istället för 3009. Hur ska jag göra för att fixa detta?

Postad

Test versionen tar väl bara 1000 händer totalt sen är det stop om jag minns rätt.

Sen vad gäller statsen så finns det som nån sa stats som kräver olika mycket händer för att vara tillförlitliga

Tex VPip ger redan efter 20+ händer en god bild av om en spelare spelar många händer eller inte. Preflop raise ser man nog redan efter 50+ händer om det höjs mycket pre.

Exempel på statistik som kräver mycket data är 3bet stats. Went to showdown. attempt to steal osv pga av att dessa data beror på en rad omständigheter som inte inträffar varje hand fi är inblandad och behöver därför mycket data för att vara tillförlitliga..

Postad
Hejsan det här verkar vara en schysst tråd. Jag skaffade också betat för några dagar sen (kommer nog köpa hela när triala är över) men tills vidare kör jag på så här. Tycker det funkar jätte bra osv, men har en liten sak jag stör mig på. Nämligen att det på något sett blir problem när klockan passerar 24:00. Alla händer jag spelar efter 24:00 (förutsatt att jag börjat sessionen innan 24:00) räknas till samma dag som jag inledde sessionen vilket jag tycker är lite tiltande. Och vad som är ännu mer tiltande är att "Daily Results Graph" verkar ha det rätt så det skiljer sig alltså. Någon som har haft liknande problem? Går det att lösa och i så fall hur?

Bifogar en bild iom att min beskrivning kanske är lite förvirrande:

pokertrackerzz9.jpg

Som ni ser vann jag enligt resultatet $366.55 den 29:e men enligt grafen slutade jag på runt $240 (vilket var det jag hade när klockan slog 24:00.) Dessutom så skiljer sig ju antalet händer också. 1808 istället för 3009. Hur ska jag göra för att fixa detta?

Klicka på knappen settings på cashgame fliken och kolla lite på rutan "My day starts at:"

Postad

Angående testversionen av PT3, nej, den är inte begränsad till 1000 händer. Begränsningarna är i princip att du bara kan använda en databas och att du inte kan göra dina egna stats. Gällande dina andra frågor, vilken version använder du? Tips är att uppgradera till Beta 15 från vår nedladdningssida om du inte redan kör den. Eftersom att du säger att dina egna stats försvinner ibland låter det som att du kör Build 2.

Angående att statistiken bara visar nuvarande sessionen; tanken är att den ska visa bara nuvarande session för dina egna stats (så att du får en bra bild av hur de andra på bordet har sett dig, för att få en god uppfattning om din table image) men för dina motståndare ska du alltid se samtliga händer.

• 2 weeks later...
Postad

Har inte hittat nån annanstans så passar på å fråga här... Funkar SvS till pokertracker 3 å isf hur importerar man händerna, nån bra guide elelr liknade uppskattas =) om SvS funkar, ska man göra de manuellt eller kan man fixa de automatiskt? isf vilket nätverk å dylikt..

tack på förhand =)