Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ny på bordet inga reads på FI. Men det är ju NL25 så det kan ju inte krävas något super avancerat.

FI bör inte ha några reads på mig då vi ej möts innan, dock kan hann ju ha dataminat mig men då har jag nog en relativt TAG stil brukar multitabla så det är oftast premium händer+ pocket par uppmixat med några suited connectors när läget och andan faller på. Visar mycket sällan upp en svag hand på river.

Dealing down cards

Dealt to HERO :Js::Kd:

soccerfeva posts the small blind of $0.10

HERO posts the big blind of $0.25

casey1000 posts the dead small blind of $0.10

KATPAH_ folds.

MassAttak folds.

casey1000 raises to $0.60.

jabali1976 calls $0.50.

soccerfeva folds.

Jag ser två relativt veka bets, tänker att jag ska ta potten direkt och höjer, vill helst inte ha ngn syn.

HERO raises to $2.20.

casey1000 calls $1.70.

jabali1976 folds.

Fick en synare, vi båda har fulla inköp. Enligt (mig) sann NL25 manér sätter jag han på en väldigt vid range till och börja med, 33-JJ, AT-AK samt möjligen suited connectors, tror han reraisat med QQ-AA.

Dealing Flop :2h::2d::2c:

HERO bets $5.10.

Då min pott size preflop raise normalt är ganska stark för dessa nivåer tror jag inte det bör vara några problem att få han att kasta majoriteten av de händer han sitter på med ett starkt Cbet.

casey1000 calls $5.10.

Dealing Turn :6s:

Men... Jag får syn, 6á spader bör ju inte hjälpa han.

Jag funderar och mina tankar om vad han kan ha går så här:

Han har kastat alla suited connectors, han bör även kasta alla eventuella CP händer som han evenutellt kan ha synat med typ Ax osv.

1: Har han möjligen TT+ (nu även inklusive slowspelat QQ-AA). TT-KK kommer han ju garanterat betta ut på turn om jag checkar, han vill ju inte ge gratis kort. Har han AA så är det fint spelat om han checkar turn bakom mig.

2: Han har ett lägre pocket par typ 33-99, den normala NL25 viker ofta ett sådant mot ett tungt bet till, och kan eventuellt checka turn bakom mig om jag väljer check.

3: Han har AQ-AK och hoppades på träff. Kommer troligen vika träff ett bet till, men kan troligen checka turn om möjlighet ges för ytterliggare ett kort.

Så vad ska jag göra? Med två syn, preflop och flop så känner jag mig relativt slagen. Men jag lägger in en "långsam" check, alltså efter en stunds väntetid så att jag verkar ha en stark färdig hand han ska hänga sig i, alternativt AK. Kommer dock vika mot ett bet.

HERO checks.

casey1000 checks.

Dealing River :3d:

FI checkar bakom! OK, nu är jag inte lika redo att ge upp potten, potten är ju 3/5 dels buy in redan.

Varför checkar FI, han är rädd, eventuellt är han han riktigt bra. 3'an har inte hjälpt han.

Mest troligt har han ett svagt PP eller AQ-AK. Jag tror ju att Fi hade bettat ut alla PP TT+ på turn. Mot ett tungt bet bör Fi vika alla ovanstånde händer då han kommer sätta mig på TT+.

Ett tungt bet från mig nu bör representera TT+ , allra minst ett pocket par av någon storlek, i sämsta fall möjligen, möjligen AK. Jag anser att jag bör se fold minst 80% av gångerna. Gör han en tuff syn med ett lågt PP eller faktiskt visar upp en schysst slowspelad hand så får det va så. Jag sätter press All in är lite drygt pott!

klonk_lol bets $17.70, and is all-in.

casey1000 calls $17.70.

HERO shows :Js::Kd:

HERO has Three of a Kind, Twos

casey1000 shows :As::Jd:

casey1000 has Three of a Kind, Twos

casey1000 wins $48.20

FI gör en relativt snabb syn med AJ... Jag är på väg att smälla av...

Är det bara jag som anser att det är ett hel tossigt spel från hans sida?

Han kan inte ha ngn read på mig som rättfärdigar den.

Det enda AJ slår är en bluff... Men får ju pisk av AQ+ samt alla möjliga PP och tom ett suited connector 76 typ och även 45 för stege...

Visst kan man säga att jag skulle bettat på turn för att fortsätta vara stark, men... han hade det ranget jag satta han på, t.o.m lite svagare då han hade J som kicker, hur kan han inte kasta... hur kan han sätta mig på en svagare hand än han själv? Snark...hata FTP...

Hur som helst FI visade sig vara en idiot och spelade bort allt sedan och jag fick tillbaka lite, men vad anser ni om mitt tankesätt?

Postad

Jag följde dina tankar synkroniserat med mina egna, och innan jag läst resultatet var mina tankar att Fi släpper aldrig PP samt AQ+ här om jag känner standard NL25 åsna rätt. Så jag hade gett upp redan efter flopsynen.

Tycker du får svårare att reppa något när du checkar turn.

Postad

image+++, wp, reload.

Ärligt talat är ju din linje hur bluffig som helst med turnchecken och sen överbetshove på river för att beta bort A, vilket fi mkt väl kan ha snappat upp + att han säkert älskar att syna. Men spela likadant med nöten (mellanpar) nästa gång så har du balanserat upp det.

Postad
Jag följde dina tankar synkroniserat med mina egna, och innan jag läst resultatet var mina tankar att Fi släpper aldrig PP samt AQ+ här om jag känner standard NL25 åsna rätt. Så jag hade gett upp redan efter flopsynen.

Tycker du får svårare att reppa något när du checkar turn.

Vet inte riktigt mer vad jag ska säga mer än att jag inte håller med.

Standard NL25 spelare gör inga hjältesynar, vilket detta ändå får räknas som...

Hade FI haft typ lågt PP eller AK så hade jag förstått synen, och troligen sagt wp, men nu så blev det snarare, "Can u f&cking see my hole cards".

Jag menar att ofta så viker en standard NL25 spelare ofta, inte alltid men tillräckligt för att jag ska få foldEq på dessa händer här, definitivt AK och neråt och om det är halv vek spelare så viker han även svaga PP. Och jag gav mer eller mindre upp efter floppsynen, därav check på turn, men då jag fick rund check så blev jag sugen igen...

Jag räknade med att sällan bli synad av AK, och mycket sällan av AQ. Det var dessa två jag primärt satte FI på.

Sekundärt "hade" FI ett lågt PP vilket han ibland viker, anser jag.

Men jag räknade definitivt inte med att bli synad av AJ. Sånna händer skulle kasta.... och ge mig min FoldEq...

image+++, wp, reload.

Ärligt talat är ju din linje hur bluffig som helst med turnchecken och sen överbetshove på river för att beta bort A, vilket fi mkt väl kan ha snappat upp + att han säkert älskar att syna. Men spela likadant med nöten (mellanpar) nästa gång så har du balanserat upp det.

Jag anser att mitt spel tyder på typ 88+ samt AK, möjligen AQ samt som nu då eventuellt ibland en bluff, men för att jag skulle sätta någon på en bluff där skulle jag iaf haft någon form av read.

Pott raise preflop, pott size cbet på flop. sedan checken på visar att jag troligen inte har JJ+ typ men hans check bakom då visar att han heller inte har det. (Hade nu FI visat upp en schysst hand så hade det varit wp, men nu...:evil: )

Jag anser inte att det var en speciell överbetshow potten var på typ drygt 15.3 och jag har 17.7 kvar. Det var ju liksom en typ "pott size". Det var ju inte så att jag tryckte in 25 i en pot på 15. Anser ni hur som helst att det hade varit starkare att bara betta pott eller kanske 75% av pott på river?

Jag har ju som sagt varit aggressorn under handen, och jag hade troligen inte synat om det varit tvärtom utan minst 88+ och ibland AK kanske. Är det vekt kanske? Jag hade oftast lagt mig utan minst TT-AA vid omvänd situation, och jag kunde inte sätta FI på det...

Blev naturligtvis en reload... den lösa imagen ville jag inte släppa utan få casha in...

Och jag fick dessutom hade en helt grymm handdistrubution på detta bordet och även ett annat som jag spelade på. De andra 4 var dock kalla.

Dock så blev jag om igen utdragen och fick KK vs AA, och KK vs AK + river träff osv... även en AAvsKK som fick sitt set mot mig... samt ytterliggare lite tiltskapare så jag backa tyvärr 8 inköp idag. Sved ordentligt kan jag säga... Kan villigt erkänna att jag tilta säker bort kanske 2 inköp på dåligt spel men resterande 6 var bad beas och set ups... :cry:

Postad
hold up, först säger du att du tycker han är svag, men du sätter han på händer som dominerar dig?

tycker du inte själv att du kanske inte ska raisa pre OOP isåfall?

Initialt preflop verkar hans bet svag, sedan sätter jag hann på en en range av händer som visst leder över mig med den handen jag har. Men jag skulle iaf inte sätta min FI på KJof om han hade agerat som jag...,

Poängen är ju att jag vill att FI ska kasta mot min bluff för att jag representerat något annat. En sådan raise preflop innebär oftast QQ-AA plus AK. Vilket innebär att FI oftast kastar på en flop som en sådan...

Postad

Du tänker 5 nivåer högre än Fi på alla punkter, det är nog det största misstaget.

Försöka spela ut Fi genom att tro dom tänker på handrange, balansering, betsize, specifika linjer etc. är något man kan spara till ett antal nivåer upp.

Postad
Du tänker 5 nivåer högre än Fi på alla punkter, det är nog det största misstaget.

Försöka spela ut Fi genom att tro dom tänker på handrange, balansering, betsize, specifika linjer etc. är något man kan spara till ett antal nivåer upp.

Men alltså jag säger inte att jag är ngt pro eller så, vinner lite grann liksom... fn plussar jag mest på rakebacken...

Jag har spelat till och från i typ 3-4 år... aldrig på heltid men ganska flitig amatör, läst böcker osv. Och jag anser att spelet blivit mkt tuffare på microstakesen. dvs NL25 och NL50.

Jag har spelat mest NL50 ngt NL100 och lite NL200 (fick mest pisk och hade för liten rulle...) Men har sedan sommaren gått ner igenfrån NL50 till NL25 för jag hade en bad streak... och visst finns det några som inte kan ett jota... men de flesta kan iaf basic idag särskilt under dagtid när den mesta fisken är på jobbet... (jag säger inte att jag är en pokerhaj men jag kan iaf simma...)

Och med basic menar jag att highcard A med semi weak kicker är inte super i ovanstående läge oftast...

Postad

Personligen ogillar jag att höja (trebeta) sådana händer pre (oop) utan read på motspelarna.

Du skriver bland annat att du uppfattar hans höjning som vek. Antar att du enbart gör den bedömningen på betstorlek vilket blir lite riskabelt om du aldrig sett honom spela tidigare.

Postad

Min erfarenhet är att fiskar så gott som aldrig lägger en triss. Så att bluffa mot dåliga spelare när det ligger en triss på brädan är aldrig ett bra spel.

Postad
Personligen ogillar jag att höja (trebeta) sådana händer pre (oop) utan read på motspelarna.

word.

När man kan dominera pre spel så ska handlar det väldigt mkt om att kunna motspelarna, en viktig faktor som jag själv missar för ofta.

Postad
vad anser ni om mitt tankesätt?[/i][/b]

tycker det hela känns mest som du söker få bekräftelse på att ditt spel var bra. i efterhand försöker du rationalisera att du denna gången hade fel. det relevanta är ju enskilda fallen utan spelet som strategi.

rent allmänt tycker jag mest det var ordbajsande rätt ett rätt omständigt sätt att tänka över en rätt basic hand.

rent teoretiskt är ditt spel nog bra. enda är väl betsizingen som är rätt överdriven på en så torr flopp. vad är du rädd för, att fi ska syna med färg eller stegdrag? hade du pottat med AA?

i praktiken däremot på NL25 handlar det om att värdebetta riktiga händer. nöjd dig med att skjuta ett skott tom och ge upp sedan.

Postad

lol, snyggt! Påminner om mina glansdagar för några år sedan när man satt och analyserade en klurig hand.

aja, ge inte upp, det kommer för dig också. tycker du analyserar allmänt fel bara. varför skulle fi ge upp en kåk där, det finns ju typ inte, även om den är låg.

Postad

Förlåt men jag håller med Emilio, och tycker du spelar handen dåligt.

Han höjer CO och Button synar, vad äre för svagt med det? ganska standard? KJo är en för svag hand i dem flesta fallen att 3-betta här.

Möjligtvis kan man göra det som en squeeze mot PFR, men då skulle jag hellre vilja se T9o eller något.

På floppen bettar du ut, vilket jag tycker är ditt enda rätt i handen.

På turn säger du att han ofta viken 33-99 mot ett till bet, samt Ax.

VARFÖR i helvete betar du inte ut igen då? om du nu tror det. (jag är inte så säker på han gör det)

Han gör det garanterat inte på river om du och han checkar turn.

Helt korrekt syn av honom på river, och dålig shove, då du absolut inte representerar någonting under handen, vad skulle du valuebetta river med som du checkar turn med? 33 kanske :)

tycker din hand ser väldigt mycket ut som en hand som CB-flop för det måste man göra, stänger ner på turn, och sen bestämmer sig för att försöka bluffa bort FI eftersom du har en hand utan showdownvalue. Dvs exakt vad du har, och det var min poäng. Du spelar den för transparent och reppar egentligen ingenting annat.