Gå till innehåll

Några saker som är sjukt dåligt med eran klient.


himmelsdyk

Recommended Posts

Ok innan jag börjar klaga vill jag säga att mycket är bra men några små enkla förbätringar skulle göra såååå mycket.

 

1. Fixa slidern, det är ju stört att man måste dra den 3/4 för att få en potsized raise preflopp.

 

2. Fixa så att man kan ta bort att borden tar fokus, seriöst vem vill ha den funktionen. Spelar man med överlappande bord är det direkt farligt med risken för missklick och gör man inte det är det bara ett pain in the ass när fokus försvinner heeeeeela tiden just när man ska göra något.

 

3. Ta bort att klienten minimeras varje gång man öpnar ett bord. Det är ju en helt sjuk funktion som ingen i hela världen kan vilja ha. Fatta hur många gånger på en speldag man måste hämta upp den och sortera och scrolla ner. Till vilken nytta???????

 

4. Fixa en timer så man ser hur lång tid man har på sig innan handen foldas, annars är det omöjligt att veta i vilken ordning man ska ta borden om man hamnat lite efter.

 

5. När man ska ställa sig i kö på ett bord måste man först markera bordet sen klicka bort 2 olika rutor sen när man får en plats måste man klicka på platsen och ändra det förvalda halva inköpet :shock: och trycka ok. WTF på en dag blir det helt sjukt många onödiga klick. Går att göra så mycket enklare och smidigare.

 

Det skulle verkligen uppskattas om sajtrepresentant tog sig tid att svarade på varför det är som det är och/eller om det är några uppdateringar på gång.

 

Om du bara ska svara på en fråga så svara på varför borden tar fokus, jag kan verkligen inte komma på en enda bra sak me det och det leder till så mycket onödig frustration.

 

Det var ett tag sen jag spelade hos er och det känns som att det inte har hänt något och det får mig att undra om ni har en nyklient på gång och slutat uppdatera den gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju inte mer än någon månad sedan dom bytte från den härligt rena klienten och istället tvingade på oss denna "moderna" varianten.

Sämst är att man inte ser när det är ens tur att agera, man ser inte knapparna, man ser inte motståndarna.. osv.. den gamla klienten var 1000 ggr bättre, och jag spelar nu inte längre på nätverket eftersom jag inte kan hantera klienten.. från topp 5 i världen till botten 5 i världen - kass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju inte mer än någon månad sedan dom bytte från den härligt rena klienten och istället tvingade på oss denna "moderna" varianten.

Sämst är att man inte ser när det är ens tur att agera, man ser inte knapparna, man ser inte motståndarna.. osv.. den gamla klienten var 1000 ggr bättre, och jag spelar nu inte längre på nätverket eftersom jag inte kan hantera klienten.. från topp 5 i världen till botten 5 i världen - kass.

 

 

Ok, men ändringarna i den nya är ju bara "kosmetiska" annars är det ju samma som alla andra b2b.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om samtliga, typ alla punkterna du tar upp är ju så sjukt värdelösa, man undrar ju om utvecklarteamet någonsin har spelat poker själva.

 

Och vafan är det med den jävla matchmaking/masskö funktionen? Funkar den bara om ingen står i vanliga kön till borden och månen står i nedan eller vad?

 

Hur jävla svårt ska det vara att fixa en funktion som sätter en i den vanliga kön till samtliga bord på en nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden har haft 500 visningar sen igår, kan inta alla som håller me bara skriva +1 eller nått så får dom senhur många vi är som tycker det här suger.

 

Om det mot förmodan finns någon som tycker det här är bästa funktionerna evva och är anledningen till att ni spelar på b2b kan ni ju skriva -1 :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok innan jag börjar klaga vill jag säga att mycket är bra men några små enkla förbätringar skulle göra såååå mycket.

 

1. Fixa slidern, det är ju stört att man måste dra den 3/4 för att få en potsized raise preflopp.

 

2. Fixa så att man kan ta bort att borden tar fokus, seriöst vem vill ha den funktionen. Spelar man med överlappande bord är det direkt farligt med risken för missklick och gör man inte det är det bara ett pain in the ass när fokus försvinner heeeeeela tiden just när man ska göra något.

 

3. Ta bort att klienten minimeras varje gång man öpnar ett bord. Det är ju en helt sjuk funktion som ingen i hela världen kan vilja ha. Fatta hur många gånger på en speldag man måste hämta upp den och sortera och scrolla ner. Till vilken nytta???????

 

4. Fixa en timer så man ser hur lång tid man har på sig innan handen foldas, annars är det omöjligt att veta i vilken ordning man ska ta borden om man hamnat lite efter.

 

5. När man ska ställa sig i kö på ett bord måste man först markera bordet sen klicka bort 2 olika rutor sen när man får en plats måste man klicka på platsen och ändra det förvalda halva inköpet :shock: och trycka ok. WTF på en dag blir det helt sjukt många onödiga klick. Går att göra så mycket enklare och smidigare.

 

Det skulle verkligen uppskattas om sajtrepresentant tog sig tid att svarade på varför det är som det är och/eller om det är några uppdateringar på gång.

 

Om du bara ska svara på en fråga så svara på varför borden tar fokus, jag kan verkligen inte komma på en enda bra sak me det och det leder till så mycket onödig frustration.

 

Det var ett tag sen jag spelade hos er och det känns som att det inte har hänt något och det får mig att undra om ni har en nyklient på gång och slutat uppdatera den gamla.

 

Hej Himmelsdyk,

 

Tack så för att du tar dig tid och skriver in till oss. Jag ska göra allt jag kan för att du ska få dina frågor besvarade.

 

1. Fixa slidern, det är ju stört att man måste dra den 3/4 för att få en potsized raise preflopp.

SVAR: Jag håller med dig till 100% i den här frågan angående betningen. Det är en nätverks fråga och ligger inom Entraction att fixa det. Och jag personligen har skickat iväg ett mail från 24h:s sida eftersom jag är den personen som spenderat överlägst mest tid i klienten och har 13 punket som jag vill att de ska förändra. Och just som du skriver så är klickningen på beten ett STORT problem. Men om du kollar till höger om pilen du slidar åt höger så finner du en pil uppåt. Klickar du på den så kommer de en rullgardin som visar de olika summorna som du har och välja mellan.

 

2. Fixa så att man kan ta bort att borden tar fokus, seriöst vem vill ha den funktionen. Spelar man med överlappande bord är det direkt farligt med risken för missklick och gör man inte det är det bara ett pain in the ass när fokus försvinner heeeeeela tiden just när man ska göra något.

SVAR: Jag förstår inte riktigt vad du menar men ska göra mitt bästa för att besvara din fråga. De du kan göra sätta musen nere i högra hörnet så kan du bestämma själv vilken procent sats du vill ha på borden. Du kan minimera poker borden på 24hpoker ända ner till 60% och upp till 126% om jag inte misstar mig (obs kan skilja på 2 el. 4%) Om du väljer minimera dina bord så kommer du aldrig behöva vara rädd för missklick om ett annat bord ska lappa över om de bli din tur.

 

3. Ta bort att klienten minimeras varje gång man öpnar ett bord. Det är ju en helt sjuk funktion som ingen i hela världen kan vilja ha. Fatta hur många gånger på en speldag man måste hämta upp den och sortera och scrolla ner. Till vilken nytta???????

SVAR: Vad exakt är de som minimeras när du öppnar upp ett nytt bord på klienten? Du får antingen ringa in till mig på vårt Live Support nummer och förklara de eller skriva din beskrivining här inne på forumet så kommer ett utfärdat svar så fort du kontaktat mig.

 

4. Fixa en timer så man ser hur lång tid man har på sig innan handen foldas, annars är det omöjligt att veta i vilken ordning man ska ta borden om man hamnat lite efter.

SVAR: Du behöver aldrig hamna efter om du väljer spela mer än 3 bord. Då minimerar de flesta spelarna borden så borden inte överlappas eller ploppar upp framför ett annat bord om de är din tur att agera på ett annat bord. Sen om du använder ljud på 24hpoker så kommer de två toner när du har 15 sekunder kvar KLART OCH TYDLIGT. När du har 8 sekunder kvar kommer texten upp som informerar spelaren att du har 8 sekunder kvar att agerar annars blir du auto fold och du förlorar din hand.

 

5. När man ska ställa sig i kö på ett bord måste man först markera bordet sen klicka bort 2 olika rutor sen när man får en plats måste man klicka på platsen och ändra det förvalda halva inköpet :shock: och trycka ok. WTF på en dag blir det helt sjukt många onödiga klick. Går att göra så mycket enklare och smidigare.

SVAR: När du loggar in, vet du själv vilken nivå du ska spela på. Du går då ner låt säga 1/2 NL. Du klickar på ett bord som är fullt. Och går då ner och klickar på waiting List. Och du får din valmöjlighet om du vill spela endast på de bordet eller på något ledigt bord som dyker upp på den nivån.

 

De flesta frågor du ställer ligger dessvärre inte hos oss som jobbar på 24hpoker utan ligger hos Entraction. Och mitt mål är ju att alla våra kunder ska känna sig nöjda och glada.

Och jag hoppas att jag får svar från Entraction snart.

 

Mvh,

Team 24hpoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<klipp>

 

2. Fixa så att man kan ta bort att borden tar fokus, seriöst vem vill ha den funktionen. Spelar man med överlappande bord är det direkt farligt med risken för missklick och gör man inte det är det bara ett pain in the ass när fokus försvinner heeeeeela tiden just när man ska göra något.

SVAR: Jag förstår inte riktigt vad du menar men ska göra mitt bästa för att besvara din fråga. De du kan göra sätta musen nere i högra hörnet så kan du bestämma själv vilken procent sats du vill ha på borden. Du kan minimera poker borden på 24hpoker ända ner till 60% och upp till 126% om jag inte misstar mig (obs kan skilja på 2 el. 4%) Om du väljer minimera dina bord så kommer du aldrig behöva vara rädd för missklick om ett annat bord ska lappa över om de bli din tur.

 

Många pokersajter har denna 'feature'. En del, som Everest, har infört möjligheten att stänga av den. Att man kan undvika överlappning tycker jag inte är ett tillräckligt argument. Dessutom kan det hända att musen flyttas i Windows - till default alternativ. Jag pratar nu generellt och inte bara om b2b, men tänkte visa några exempel på hur förkastligt detta är.

 

- Du använder en password utility, t ex keepass, och väljer att automatiskt skriva in nick och password på en websida. Samtidigt som du klickar enter så byter windows, med en tidsmarginal på tusendels sekunder, till ett pokerfönster, textsträngen tolkas som chat och enter till att skriva en rad i chatten. Så nu är dina kontouppgifter i chatten!

- Du skriver ett meddelande i msn. Inom en tusendels sekund omtolkas ditt enter till att gå med på en helt galen all-in i pokerklienten, och du förlorar en avsevärd summa.

 

Nu kan man verkligen fråga sig: varför är pokerklienterna skrivna så att de väljer att tolka ett enter eller ett musklick från användaren som en handling, med så små tidsmarginaler? Finns det NÅGON homo sapiens som skulle kunna överblicka en situation, skriva en t ext, fatta ett beslut på en mikrosekund? Lösningen borde vara att lägga in en tidfördröjning när klienten STJÄL fokus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden har haft 500 visningar sen igår, kan inta alla som håller me bara skriva +1 eller nått så får dom senhur många vi är som tycker det här suger.

 

Om det mot förmodan finns någon som tycker det här är bästa funktionerna evva och är anledningen till att ni spelar på b2b kan ni ju skriva -1 :-D

 

Eftersom jag sällan spelar många bord så är det mesta inget problem för mig.

Det jag saknar mest är helt klart en timer, så man hela tiden ser hur mkt som är kvar.

 

En annan sak jag kom på nu är jag skulle vilja ha antingen ett par nivåer till på ljudvolymen, eller allra helst en scrollbar (som ljudvolymen i windows) så man kan sätta hur högt man vill ha. För jag har ofta mp3 eller något annat igång samtidigt, och vill ha liiite ljud. Men nu blir det juh ap-högt även om man ställer in ljudet på lägsta nivå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, utan ändring av 2an hur ska man då kunna använda sig av script och bottar? ;)

 

Nä men går inte ens att skapa ett bettingsscript pga detta. Och att använda scrollen tar ju 19år. Spelar man 6-8 headsup bord kan man bli RIKTIGT tokig på detta då den hoppar över till ett annat bord precis när man ska slå in re-raiset ~,~

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVAR:

 

Men om du kollar till höger om pilen du slidar åt höger så finner du en pil uppåt. Klickar du på den så kommer de en rullgardin som visar de olika summorna som du har och välja mellan.

 

*Jo men den blir ju helt värdelös och oanvändbar när andra bord tar fokus hela tiden. Dvs du öpnar rullgardinen och ska välja ett bett och det blir din tur på ett annat bord och vipps tar det bordet fokus och du måste markera bordet igen, öpna rullgardinen och om du har tur så hinner du välja nått innan fokus försvinner till ett annat bord.

 

SVAR: Jag förstår inte riktigt vad du menar men ska göra mitt bästa för att besvara din fråga. De du kan göra sätta musen nere i högra hörnet så kan du bestämma själv vilken procent sats du vill ha på borden. Du kan minimera poker borden på 24hpoker ända ner till 60% och upp till 126% om jag inte misstar mig (obs kan skilja på 2 el. 4%) Om du väljer minimera dina bord så kommer du aldrig behöva vara rädd för missklick om ett annat bord ska lappa över om de bli din tur.

 

 

*Jag pratade inte om storlekarna på borden utan att som jag beskriver ovan, när det blir din tur på ett annat bord tar det fokus direkt, innan du hunnit agera på det första bordet. Titta på stars och tilt, där ställs borden i kö och poppar upp ett i taget i turordning, då kan man spela 20 bord på varan om man skulle vilja utan att någonsin vara rädd för att missklicka. Det borde ju vara standard hos alla och hur kan man som nätverk se en sån funktion hos någon annan och inte direkt fixa det. Eller som i erat fall ett skin inte kräva att nätverket fixar det för era spelare.

 

 

SVAR: Vad exakt är de som minimeras när du öppnar upp ett nytt bord på klienten? Du får antingen ringa in till mig på vårt Live Support nummer och förklara de eller skriva din beskrivining här inne på forumet så kommer ett utfärdat svar så fort du kontaktat mig.

 

 

*Det jag menar är att så fort du öppnar ett bord så minimeras klienten, alltså försvinner ner i verktygsfältet eller vad det heter. Precis som det gör om du klickar på knappen nästan längst upp i högra hörnet som heter minimera just till vänster om den röda knappen med vitt kryss som heter stäng :-). När man spelar kring 8 bord byter man ju konstant och öppnar nya och kollar om dom ser bra ut osv vilket leder till att man flera gånger i minuten måste "hämta" upp klienten sortera om lobbyn som man vill ha den för det kommer den inte ihåg. Blir sjukt irriterande efter ett tag och tar tid från att fatta beslut på borden.

 

 

SVAR: Du behöver aldrig hamna efter om du väljer spela mer än 3 bord. Då minimerar de flesta spelarna borden så borden inte överlappas eller ploppar upp framför ett annat bord om de är din tur att agera på ett annat bord. Sen om du använder ljud på 24hpoker så kommer de två toner när du har 15 sekunder kvar KLART OCH TYDLIGT. När du har 8 sekunder kvar kommer texten upp som informerar spelaren att du har 8 sekunder kvar att agerar annars blir du auto fold och du förlorar din hand.

 

* Du skrev

Du behöver aldrig hamna efter om du väljer spela mer än 3 bord
ehh va? Det är ju då man kan hamna lite efter, alltså om du tar några extra sekunder med ett lite klurigare beslut så har det hunnit bli din tur på några andra bord och hur hjälper då den tydliga signalen? Enda som händer är att det tjuter flera gånger på raken och hur ska man veta viket bord som tjöt först för att ta borden i rätt ordning för att undvika att du timar ut någonstans och inte låta dina medspelare vänta i onödan??

 

 

 

SVAR: När du loggar in, vet du själv vilken nivå du ska spela på. Du går då ner låt säga 1/2 NL. Du klickar på ett bord som är fullt. Och går då ner och klickar på waiting List. Och du får din valmöjlighet om du vill spela endast på de bordet eller på något ledigt bord som dyker upp på den nivån.

 

 

*Jag kanske uttrykte mig dåligt men jag vet alltså HUR man sätter sig på en waitlist bara att det går åt sjukt många onödiga klick och tar onödigt mycket tid helt i onödan. Det borde vara typ så här.

Högerklicka på ett bord, du får 2 val, waitlist eller open table.

Du väljer waitlist.

Sen när du får en plats, poppar frågan upp som frågar om du vill ta den, när du har tackat jag så "boom" sitter du vid bordet med fult inköp.

Jag fattar inte att poker sidor gör så lite för att det ska vara så användarvänligt och smidigt som möjligt. ALLA tjänar på det.

 

 

De flesta frågor du ställer ligger dessvärre inte hos oss som jobbar på 24hpoker utan ligger hos Entraction. Och mitt mål är ju att alla våra kunder ska känna sig nöjda och glada.

Och jag hoppas att jag får svar från Entraction snart.

 

*Tack för att du tog dig tid att svara, jag vet att ni inte kan ändra på saker hur som helst men ni kan helt säkert påverka speciellt om ni och dom andra skinnen tillsammans ligger på och kräver dom mest basic självklara förbättringarna som ex bordfokus grejen. Jag menar jag kan inte fatta hur det fortfarande kan vara så 5 år efter ni startade och då från början var ni ju B2B och startades av pokerspelare. När ni själva spelade i början och hela tiden blev avbrutna för fokus försvann, hur tänkte ni?? Fan det här är en bra grej? Finns det någon fördel med det som jag inte har fattat? Sen jag kan ju inte vara den första som stört sig på det och tagit upp det, ni/Entraction måste ju ha "valt" att fortsätta ha det så, VARFÖR????????

 

Jag vill inte verka gnällig men har alltid funderat över hur så enkla små saker som skulle göra så mycket inte fixas. Alla klienter har sina puckade grejer men jag tar ut allt här :-D

 

Men kan du inte skicka den här tråden till Entraction och låta dom uttala sig här eller genom dig, vet att väldigt många med mig skulle uppskatta det även om jag ser det som osannolikt att det skulle hända.

 

Jag vill nu inte förstöra din måndag morgon när du kommit på kontoret, hällt upp morgon kaffet och ska kolla vad som hänt i ert forum under helgen och SUCK kan den tomten inte ge sig, måste jag skriva igen :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är själv inte så "förtjust" i den nya designen då jag tycker att den gamla var lite spelvänligare (i första hand att man snabbt uppfattar vems tur det är, vad motspelarna har för nick-names och kontoställning) och renare. Ur en pokersajts synvinkel är det väl viktigt att designen gör att det är behagligt att spela långa pass...

 

Jag förstår att en tanke har varit att designen i klient och på webben ska vara enhetlig och att det varit för mycket "ljusblått" där vilket jag håller med om. Nu är hemsidan mycket snyggare. Samtidigt måste man ju alltid noga överväga designförändringar då ett byte till något som är "lika bra" (eller sämre) sällan tas emot väl eftersom det finns en vana vid det gamla...

 

Tyck gärna till om vad som blivit bättre/sämre i den nya designen så kan 24hpoker.com kanske fundera över synpunkterna.

 

// Per

 

 

OBS - detta har alltså inget att göra med de funktioner som finns på olika önskelistor (som ovan) som är nätverksrelaterade utan avser enbart designförändringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är själv inte så "förtjust" i den nya designen då jag tycker att den gamla var klart spelvänligare (i första hand att man snabbt uppfattar vems tur det är, vad motspelarna har för nick-names och kontoställning) och renare. Ur en pokersajts synvinkel är det ju även viktigt att designen gör att det är behagligt att spela långa pass...

 

Jag förstår att en tanke har varit att designen i klient och på webben ska vara enhetlig och att det varit för mycket "ljusblått" där vilket jag håller med om. Nu är hemsidan mycket snyggare. Samtidigt måste man ju alltid noga överväga designförändringar då ett byte till något som är "lika bra" (eller sämre) sällan tas emot väl eftersom det finns en vana vid det gamla.

 

Tyck gärna till om vad som blivit bättre/sämre i den nya designen så kan 24hpoker.com kanske fundera över synpunkterna.

 

// Per

 

 

OBS - detta har alltså inget att göra med de funktioner som finns på olika önskelistor (som ovan) som är nätverksrelaterade utan avser enbart designförändringen.

 

 

Rent designmässigt tycker jag helt klart ni är bland dom bättre på B2B och har inget att klaga på där. Riktigt sköna färger och jag har inga problem att se vems tur det är och så vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...