Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Inga järnreads på fi men han har bettat och höjt en del i lite ovanliga lägen. Svårt att utläsa bluffrekvens då han aldrig behövt visa. Är dock väldigt pigg på att syna mina relativt frekventa preflophöjningar.

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Thursday, July 24, 2008 9:12:21 PM

Britta 27 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: qazqaz (319.99)

Plats 2: fejk (200.00)

Plats 3: Sunschine (40.23)

Plats 4: HERO (434.10)

Plats 5: Jojje15 (537.66)

Jojje15 lägg LM 1.00

qazqaz lägg SM 2.00

fejk lägg SM 2.00

Sunschine lägg SM 2.00

** Giv **

qazqaz [N/A, N/A]

fejk [N/A, N/A]

Sunschine [N/A, N/A]

HERO [E:spade:, D:diamond:]

Jojje15 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

fejk Passa

Sunschine Passa

HERO Höj till 11.00

Jojje15 Syna 11.00

qazqaz Lägg

fejk Lägg

Sunschine Lägg

*** Flop(Board): *** : [3:club:, K:club:, 6:heart:]

*** Bet Runda 2 ***

Jojje15 Passa

HERO Satsa 20.00

Jojje15 Syna 20.00

*** Turn(Board): *** : [3:club:, K:club:, 6:heart:, K:heart:]

*** Bet Runda 3 ***

Jojje15 Passa

HERO Passa

*** River(Board): *** : [3:club:, K:club:, 6:heart:, K:heart:, 3:diamond:]

*** Bet Runda 4 ***

Jojje15 Satsa 68.00

HERO?

Postad

Spontant känns det lite som att han kan ha ett par på handen, men jag ställer mig frågan varför han bettar ut 68 på rivern då. Har han paret och leder vill han ha en syn ju men vad är du benägen att syna med? I stort sett ingenting enligt mig. tror han inte att hans hand räcker med par så finns det ju ingen anledningen att bluffa med den handen.

Och kör han ofta den här bluffen kommer du få monsterträffar som du kan lura in honom i. Men visst, spelar han varierat är det ju svårare.

Ju mer jag tänker ju närmare kommer jag kungen faktiskt.

Folda handen och ta han i nästa!

Postad
Han värdebettar ju inte en kung och han bluffar inte ett ess.

Han reppar ju absolut ingenting förutom en 6a, tycker synen känns given.

Vadå reppar inget, det där är väl exakta linjen passiva spelare alltid tar med en kung? Flop - vi har ju bara en kung, bäst att checksyna. Turn - man ska alltid c/minraisa nöten på turn. River - ajaj han checkade turn, ska jag ha värde är det nog bäst att beta nu. Jag har en stark hand så därför betar jag stort.

Postad
Vadå reppar inget, det där är väl exakta linjen passiva spelare alltid tar med en kung? Flop - vi har ju bara en kung, bäst att checksyna. Turn - man ska alltid c/minraisa nöten på turn. River - ajaj han checkade turn, ska jag ha värde är det nog bäst att beta nu. Jag har en stark hand så därför betar jag stort.

Ja, fast hur ofta kan han ha en kung, jämfört med, du vet, alla andra kort han "är pigg på att syna OPs raises med"?

Tycker det här är så close att det är rätt ointressant. Både fold och syn är helt okej, om syn skriv ner mentalt vad som hände, och om det är ett mönster, en note frammåt slutet av sessionen/när fisk går.

Edit: Anledningen till att det är close är att jag allt för ofta ser 77+ här.

Edit2: Eller 6x, obv.

Postad

Vilka händer värdebettar han OOP här? Tror han betar turn senast med en K med tanke på färgdraget och potentiella A. Knappast 44-TT om han inte är jävligt vass och det finner jag föga troligt att han är. Och en värdebet med en sexa skulle vara riktigt tunn så det tror jag inte heller. Jag har visat att jag sannolikt inte har en K. Jag kan å andra sidan lätt ha 88-QQ och checka turn för pottkontroll.

Postad

Jag känner igen namnet och har inget riktigt minne av honom vilket innebär att det är vilken micro-spelare som helst, och då är han omöjligt kompetent nog att göra ett så djupt valuebet om han inte har typ mongo-slowat QQ eller annat konstigt.

Kvar har vi typ ett konstigt spelat K som försöker hitta lite värde på rivern, alternativt missat drag/air som är mer troligt. Rivern är fin för dig så syn låter vettigt.

Har varit med om idiotgrejer som att Fi sitter på typ 44 där vilket är ett väldigt stabilt valuebet, men sanningen är snarare att dom försöker "bluffa" med bäst hand ibland. Aldrig att random micro-svs klarar att valubetta så. Tycker dock ändå inte att du ska shova över, för ibland har han trotts allt ett K, och du har nog bra värde på syn.

Postad

Jag håller med nån föregående om att det antingen är ren bluff eller för värde med typ en K.

Däremot känns beslutet väldigt beroende på vilken info du har om spelaren. Utan nån info alls lägger jag mig alla dagar i veckan för att slippa bli tiltad över en missad riversyn som plötsligt känns jävligt tveksam.