Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är det någon här som har satt in på neteller genom handelsbankens internetbank? ska jag göra det som ny betalning, eller som ny överföring? för ny betalning behöver man bank/plusgiro. för ny överföring behöver man konto- och clearingnummer. jag har ett nummer på 11 siffror av vilka de fyra första är clearingnumret gissar jag?

Postad

Jag har Handelsbanken och mina kontonummer består av 9 siffror och clearingnumret av 4 siffror. Du borde kunna se dessa uppgifter om du loggar in på din internetbank och klickar på det aktuella kontot. Jag tror att clearingnumret avgörs av vilket bankkontor du har som "hemmabankkontor".

Vet inte om du behöver IBAN eller SWIFT och sånt skit med men det kan man också hitta på handelsbakens hemsida

Postad

Alltså kontonumret som jag nämnde är det jag fått av neteller. Jag valde hur mycket jag ville sätta in på neteller.com, sedan fick jag ett email med deras kontouppgifter där jag ska sätta in pengarna. grejen är att jag inte använt neteller eller internetbank innan så det är lite svårt att veta eftersom det finns flera val på internetbanken och jag vet dessutom inte riktigt vad det kontonumret jag fått är.. på min internetbank kan man göra "betalningar" och "överföringar". för det första vet jag inte vilken man ska välja, för det andra vet jag inte riktigt vad som är vad även om jag visste vilken man ska välja om man säger så. jag har fått ett kontonummer av dom där alla siffror sitter ihop, inget bindestreck med totalt 11 siffror.

på "betalningar" ska man ange bankgiro/plusgiro (till netellers konto som jag ska skicka pengar till för att de ska ge mig credits på mitt netellerkonto) (vet inte riktigt om det är ett sånt konto jag ska skicka pengarna till, alltså bankgiro/plusgiro), och det ska tydligen ha ett bindestreck nånstans..

på "överföringar" ska man ange kontonummer och clearingnummer (till netellers konto som jag ska skicka pengar till för att de ska ge mig credits på mitt netellerkonto).

sorry om det verkar lite krångligt men någon förstår säkert vad jag menar :)

Postad

Det verkar ju stå på NETellers hemsida hur du ska göra om du klickar på insättningar. Verkar som att du måste ringa din bank osv. Ville inte gå vidare iom att man skulle fylla i insättningssummor och så för att komma vidare. Jag vet att jag har reggat mitt bankkonto för uttag, det var kanske det jag tänkte på i mitt förra inlägg. Det enklaste är ju helt klart att sätta in via ett kort. Var beredd bara på att du kanske kommer att behöva verifiera vem du är för NETeller sen när du ska ta ut...