Gå till innehåll

Christian olsson set for life?


hampulito

Recommended Posts

Hamnade i en liten disskusion om christian olsson.

Behöver han jobba mer i sitt liv? hur mycket kan han ha dragit in i sin karriär.

Hur mycket tror ni att han är god för?

Jag gissar att han troligen är god för 5-10 millar åtminstone.

 

Christian vann ju Golden League 2004, tillsammans med en löpartjej. Bara det är ju värt $500.000, eller ca 3 miljoner svenska med dagens kurs. Sen kan jag tänka mig att det inte är tävlingarna han drar in de stora pengarna på, utan sponsorer. Jag skulle tippa på att 10 miljoner är långt i underkant på vad han har tjänat under sin karriär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog gissa på betydligt mer. Bara i Golden League 2004 fick han ju i runda slängar fyra mille efter att ha vunnit samtliga tävlingar. Sen har han garanterat haft rätt feta sponsorkontrakt under sin karriär så han kan nog chilla nere i Monaco resten av sitt liv om han vill, för pengar lär han inte ha ont om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite halvt OT, men om vi nu säger att han har så att han klarar sig. Vad gör han då efter friidrottskarriären tar (är) slut? Vad skulle man själv göra tro?

Sitter man bara hemma? Reser man? Tar man nåt schysst jobb?

 

Jag har fått för mig att alla får jobb som talesmän på olika försäkrings/finansbolag, men jag kan ha heeeeelt fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite halvt OT, men om vi nu säger att han har så att han klarar sig. Vad gör han då efter friidrottskarriären tar (är) slut? Vad skulle man själv göra tro?

Sitter man bara hemma? Reser man? Tar man nåt schysst jobb?

 

Troligen dyker det upp "Olsson-kallingar" i butikerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite halvt OT, men om vi nu säger att han har så att han klarar sig. Vad gör han då efter friidrottskarriären tar (är) slut? Vad skulle man själv göra tro?

Sitter man bara hemma? Reser man? Tar man nåt schysst jobb?

 

Man blir väl semi-kriminell och bitter som Sjöberg...

 

– Jag tycker att Holm är en duktig hoppare, det är inte det. Man alla uttalanden han gör. Han lipar i pressen om alla möjliga saker. Det är specialpris till pappa och uteblivna inbjudningar till Idrottsgalan. Sedan är det inte jag som har alla hopp sparade i datorn från min karriär, jag har bara porr. Frågan är vad som egentligen är mest perverst av de två alternativen?

 

Fast han har iofs en poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite halvt OT, men om vi nu säger att han har så att han klarar sig. Vad gör han då efter friidrottskarriären tar (är) slut? Vad skulle man själv göra tro?

Sitter man bara hemma? Reser man? Tar man nåt schysst jobb?

 

 

Dum fråga.

 

Alla vet att avdankade B-kändisar inviger köpcentrum över hela världen efter att dom avslutat sin karriär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Kajsa Bergqvist la av sas det att hon dragit in ca 90 miljoner under sin karriär. Tror de sa det på TV4-sporten. Hon har ju dock längre karriär än Christian men han lär inte va fattig med de framgångar han haft. Är man värdsledande under ett längre tag i en idrott kan man tjäna ortoliga summor pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av Sveriges absolut största friidrottsmän och idrottare (dessutom vad det verkar som en jävligt trevlig och ödmjuk människa) kanske måste lägga av i förtid pga världens otur med skador och det enda ni pokerspelare kan sitta och diskutera är om han är ekonomiskt oberoende eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av Sveriges absolut största friidrottsmän och idrottare (dessutom vad det verkar som en jävligt trevlig och ödmjuk människa) kanske måste lägga av i förtid pga världens otur med skador.

 

Otur??? Är det någon trestegshoppare som inte slutat pga en massa skador?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av Sveriges absolut största friidrottsmän och idrottare (dessutom vad det verkar som en jävligt trevlig och ödmjuk människa) kanske måste lägga av i förtid pga världens otur med skador och det enda ni pokerspelare kan sitta och diskutera är om han är ekonomiskt oberoende eller ej.

 

Håll dig till ämnet eller starta en tråd om empati.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av Sveriges absolut största friidrottsmän och idrottare (dessutom vad det verkar som en jävligt trevlig och ödmjuk människa) kanske måste lägga av i förtid pga världens otur med skador och det enda ni pokerspelare kan sitta och diskutera är om han är ekonomiskt oberoende eller ej.

 

Men hallå!? Hur intressant är friidrott, egentligen? Jag har blivit lurad som liten, folk sa att det var spännande, jag gick på det, har trott det hela livet, men nu när man tänker efter... vad gör dom egentligen? Tävlar om vem som kan hoppa längst med hjälp av tre steg och landa i sand... eller längst utan tre steg... eller högst... det är ju inget roligt, egentligen...

 

...förresten, vad gör du "icke pokerspelare" på ett pokerforum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha så du tycker han har tur då? Jävla tomte.

 

Är det otur tycker du om man blir skadad i en gren där i princip varenda jävel slutar sin karriär med skador?

 

DrRoland har ju helt rätt. Utan att jämföra vilken sport som är mest skadedrabbad så kan man ju fråga sig hur många elitidrottare som inte har problem med skador. De pressar sina kroppar till max, och då är det absolut inte underligt att skadorna dyker upp. Christian har ändå haft tur som har haft en så extremt lyckad karriär. Han har vunnit allt som går att vinna i princip, och till och med slagit sin största idol. Hur många idrottare kan säga att dom gjort det?

 

Att diskutera hur mycket han tjänat i sin karriär förringar ju på intet sätt hans prestationer. Christian lär vara besviken över att det är slut men jag säker på att han kommer minnas sin karriär med glädje, även om ett gäng pokerspelare diskuterar vad han tjänat under åren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av Sveriges absolut största friidrottsmän och idrottare (dessutom vad det verkar som en jävligt trevlig och ödmjuk människa) kanske måste lägga av i förtid pga världens otur med skador och det enda ni pokerspelare kan sitta och diskutera är om han är ekonomiskt oberoende eller ej.

 

En av Sveriges absolut största friidrottsmän och idrottare måste lägga av i förtid och det enda du gör åt saken är att visa medlidande på ett forum som aldrig kommer nå hela vägen fram till Chrissemannen. Åk hem till honom och ge honom en välbehövlig kram och ett "kom igen nu"-blink med höger öga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...