Gå till innehåll

Klanka på Zarec så att han blir bättre någon J*a gång :)


Zarec

Recommended Posts

Som Arnan säger så känns alla händer ganska standard. För att spela dessa händer optimalt är read på fi väldigt viktigt.

 

I första handen hade jag övervägt att beta även turn. Nu ger du ju i princip upp handen helt. Inte alls säkert att han sitter med en 8 eller Q. Eftersom ni är ganska djupa båda två så hade jag nog slängt in en liten bet på gränsen till att va comittad men ändå inte.

 

I andra handen vill jag oxå gärna ha read på fi. Har vi sett honom pusha tidigare?? Vilka händer kan han ha?? Jag synar nog här 9 av 10 skulle jag tro. Som spelat så känns det väldigt mycket som en dålig bluff med JJ-KK som han inte vill ge upp.

 

Tredje handen så brukar det ju va så att shortstacks miniraisar nuts. Men jag försöker nog ändå få in degen här. Ofta ser du dåliga Ax som du vinner och tror det är tillräckligt för att göra det till ett vinnande spel.

 

Jag tror nästan jag lägger den här handen, möjligtvis synar. Suitade trycker jag nog oftast in med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 422
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hejsan Zarec!

 

Jag tycker inte att någon av de tre första händerna var särskillt standard. Hand 1 får du b/f turn.

Hand 2 får du nog släppa AK även mot en pajas.

Hand 3 är en enkel fold mot den minraisen, finns inga som helst drag han kan ha där.

 

Lycka till med pokern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får även denna dag anses som avslutad. Hade en 'pokerfri' dag var det tänkt, men blev så uttråkad (jag har inget liv?) så det blev knappa 4h - rätt mycket fritid ändå idag med tanke på hur det brukar se ut.

 

Spelade endast NL20 å fick faktiskt vinna (var många dagar sen jag slutade på plus, visserligen @ Nl50 men ändå). Det märkliga var att jag märkte att många fler har börjat 3b, vilket inte alls är en positiv utveckling.

 

Betydligt många fler bord består bara av typ 20/17, 17/14 osv... Hur spelar man mot såna motståndare på bästa sätt? (tror att jag har en lösning, men den är aningen riskabel och jag är inte helt säker på den).

 

tror jag hittade 2 händer att ta med oxå, ska leta upp dem först och postar dem sen :)

 

Tack för alla era svar på tidigare händer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1

 

** Game ID 2106254364 starting - 2008-07-24 17:51:14

** Flap Jack [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- Zarec sitting in seat 1 with $22.43

- the_raf sitting in seat 2 with $24.02

- Poker_Epic sitting in seat 3 with $62.27 [Dealer] (44/13/0,79)

- pablo_eskoba sitting in seat 4 with $20.53

- diabloooo sitting in seat 5 with $4.79

 

pablo_eskoba posted the small blind - $0.10

diabloooo posted the big blind - $0.20

** Dealing card to Zarec: Q of h, Q of c

Zarec raised - $0.80

the_raf folded

Poker_Epic called - $0.80

pablo_eskoba folded

diabloooo folded

 

** Dealing the flop: 5 of s, 10 of c, J of s

Zarec bet - $1.40

Poker_Epic called - $1.40

 

** Dealing the turn: 6 of c

Zarec bet - $3.50

Poker_Epic called - $3.50

 

** Dealing the river: 6 of s

Zarec bet - $7.00

Poker_Epic raised - $14.00

 

Jag leder alla tre gator och blir höjd på river. Med tanke på hans AF på 0,79 så gissar jag att han bara höjer med en färg eller högre? Tänker jag fel här? Kan han göra så med TP? (han hade väl bara synat då?)

 

 

Zarec folded

Poker_Epic mucks:

Poker_Epic wins $31.42 from the main pot

 

End of game 2106254364

 

 

 

Hand 2:

** Game ID 2106267677 starting - 2008-07-24 17:56:53

** Lead Stalker Red [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- Zarec sitting in seat 1 with $38.11 [Dealer]

- GozZoom sitting in seat 2 with $8.12

- bennybulge sitting in seat 3 with $28.28

- noleface sitting in seat 4 with $2.83

- fasteddie72 sitting in seat 5 with $9.63

- PokerChicken sitting in seat 6 with $23.16 (40/9/0,66)

 

GozZoom posted the small blind - $0.10

bennybulge posted the big blind - $0.20

** Dealing card to Zarec: K of s, K of c

noleface called - $0.20

fasteddie72 folded

PokerChicken called - $0.20

Zarec raised - $1.20

GozZoom called - $1.20

bennybulge folded

noleface folded

PokerChicken called - $1.20

 

** Dealing the flop: 9 of c, 9 of d, 7 of s

GozZoom checked

PokerChicken checked

Zarec bet - $3.00

GozZoom folded

PokerChicken called - $3.00

 

** Dealing the turn: J of d

PokerChicken checked

Zarec checked

 

** Dealing the river: 4 of s

PokerChicken bet - $10.00

 

Vad bettar han pott med på river? Visserligen har jag väl underreppat min

hand en aning genom check på turn. Men han är ju väldigt passiv? Hur argumenterar ni för fold/call/raise? (raise tror jag väl inte finns på kartan?)

 

 

Zarec called - $10.00

PokerChicken shows: 8 of c, 8 of h

Zarec shows: K of s, K of c

Zarec wins $28.50 from the main pot

 

End of game 2106267677

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, efter en och en halv dags vila spelade jag 2,5h idag bara för att känna på stämningen. Gick väl rätt bra, ganska enkelt att spela poker när man får kort och träffar en del.

 

Nu har ju lönen kommit och det brukar vara den sista veckan och den/de första veckorna i månaden som känns bäst. Får se om det är likadant denna gång, isf vet jag ju att jag ska spela lite mindre vecka 3. :)

 

För en gångs skull postar jag en hand som jag vinner i, men frågan är, höjde jag för tidigt? hade jag kunnat fått en gata värde till? Hjälp mig gärna i frågan:

 

 

 

** Game ID 2110491044 starting - 2008-07-27 23:48:33

** Dover [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- kongentom sitting in seat 1 with $71.64

- Zarec sitting in seat 2 with $84.05 [Dealer]

- yoni1986 sitting in seat 3 with $40.55 [sitting out]

- TimmyTrock sitting in seat 4 with $33.69

- RivenFlush sitting in seat 5 with $78.13

- malle321 sitting in seat 6 with $49.25

 

TimmyTrock posted the small blind - $0.25

RivenFlush posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: A of s, K of s

malle321 folded

kongentom raised - $2.00

Zarec raised - $7.00

TimmyTrock folded

RivenFlush folded

kongentom called - $7.00

 

** Dealing the flop: 7 of h, K of c, K of d

kongentom bet - $7.37

Zarec called - $7.37

 

** Dealing the turn: 10 of h

kongentom bet - $7.37

Zarec raised - $25.80

kongentom folded

Zarec mucks:

Zarec wins $60.45 from the main pot

 

End of game 2110491044

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, inte så mycket besökare i denna dagbok. Kanske är för tråkig?

 

Spelade iaf 6,5h idag, Fick räcka om jag nu inte får nåt ryck senare. Plussade iaf på NL20 å förhoppningsvis är jag tillbaka på NL50 i början av augusti...

 

För ... andra försöket :)

 

Då hoppas jag på än mer aktivitet här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bettar han pott med på river? Visserligen har jag väl underreppat min hand en aning genom check på turn. Men han är ju väldigt passiv? Hur argumenterar ni för fold/call/raise? (raise tror jag väl inte finns på kartan?)

I och med att du checkar turn reppar du en cb bluff på floppen och när river kommer blank försöker han köpa potten alternativt har en bra hand. I och med din underrep på turn ser jag faktiskt inte hur du kan vika. Visserligen känns hans pottbet lite misstänksam och han kan säkert sitta på en 9a men jag skulle ha mycket svårt att vika med tanke på hur handen spelats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan kommentera den sista handen också (den med set k). Tycker att det är helt okej att höja turn. 10an skapar både möjliga färg och stegdrag samtidigt som hans bet skriker svaghet. Min gissning är att han check/foldar river om du synar (möjligtvis kan han syna en liten bet med typ JJ). Skulle vidare värdera risken för att släppa ett gratiskort till flushen/stegen högre än möjligheten att du skall få ut mer värde på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller koll men har inte mycket att säga =) Är din och Censurs dagböcker som gäller nu för mig eftersom ni lirar dom nivåerna jag spelar/vill spela. Så fortsätt bara och avslöja gärna hur man blir vinnande.

 

Jag är vinnande på NL20, men tydligen inte på NL50 då jag under 50k händer haft -0,4 ptbb... Har känts som beats osv.. MEN... det e lixom inte så möjligt över 50k händer (visst är det möjligt, men det är mer möjligt just nu att jag inte slår nivån).

 

Kul att du kollar, skriv gärna då å då så jag inte blir så ensam :) (a)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan kommentera den sista handen också (den med set k). Tycker att det är helt okej att höja turn. 10an skapar både möjliga färg och stegdrag samtidigt som hans bet skriker svaghet. Min gissning är att han check/foldar river om du synar (möjligtvis kan han syna en liten bet med typ JJ). Skulle vidare värdera risken för att släppa ett gratiskort till flushen/stegen högre än möjligheten att du skall få ut mer värde på river.

 

Oki. Det e alltid bra att posta såna händer eftersom mycket av de misstag jag gjorde när jag inte slog NL20 var att jag spelade fel i potter jag vann vilket jag kunde rätta till å därmed få lite högre ptbb :)

 

Tack för ditt svar, mycket bra att veta att det är mer värt att trycka till dem ordentligt och inte ge gratiskort :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och med att du checkar turn reppar du en cb bluff på floppen och när river kommer blank försöker han köpa potten alternativt har en bra hand. I och med din underrep på turn ser jag faktiskt inte hur du kan vika. Visserligen känns hans pottbet lite misstänksam och han kan säkert sitta på en 9a men jag skulle ha mycket svårt att vika med tanke på hur handen spelats.

 

Haha, hade inte ens tänkt på det. :) (även fast kunskapen fanns i bakhuvudet, brukar ju faktiskt göra så ibland).

 

Tack för den kommentaren!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Zarec. Kan kika in här då och då ifall du upplever att det är för lite drag i dagboken. Kanske kan ge dig ett tips eller två om jag har en bra dag, spelar också NL50 och det går ganska bra.

 

I AK på 7KK-handen tycker jag det är ganska bra att slå tillbaka redan på floppen också. Det är en sådan bräda en del kommer bestämma sig för att du inte har någon kung på och slå tillbaka med olika mellanpar, och givetvis alla kungar. Dessutom tror jag att det, som i den här handen, ofta är svårt att extracta värde senare i handen ändå med KK liggande. Tycker även det är bra att spela nästan alla floppar hårt efter att du 3-betat preflop.

 

Fast linjen du väljer är nog också helt OK.

 

God natt!

 

edit: Ja, syn i KK-handen. Ser bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en klassisk tyst läsare.

Jag har varit med här länge med förärar dig nu med mitt 9:e inlägg! :)

 

Jag spelar NL20 för tillfället (har precis lämnat NL10) och aspirerar på att komma uppåt (har spelat på alla möjliga nivåer upp till NL200, men aldrig som vinnande spelare). Spelar inte så mycket eftersom man har mycket annat som händer i livet. Jag har i alla fall bestämt mig för att spela seriöst och bygga upp mig långsamt. Spelar underrullad fortfarande, men bygger sakta upp den. Jag anser att jag kan spela NL20 underrullad (tror att jag kan slå den nivån), men vill inte gå upp innan jag har hyfsad rulle för NL50.

 

Jag följer Cencur och din dagbok som inspiration! :)

 

 

Så. Nu vet du iaf att fler läser!

 

Keep up the good work!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar underrullad fortfarande

 

Kul att du läser! :) känns litet mer meningsfullt att posta HH å sånt när man vet att folk kollar. Men att spela underrullad är någonting jag _verkligen_ avråder ifrån. Har du inte 'råd' att spela på NL20, så vänta då hellre en stund till innan du går upp. Jag har, trots att jag slår nivån, haft 10-15 inköp downswings vilket inte är så ql när man är underrullad.

 

Ett problem jag har är när jag tappar för många inköp är att jag känner att det inte 'spelar någon roll' vad man gör med resten om man ändå bara har 5 inköp kvar... osv... eller att jag tycker att det kommer att ta för lång tid att spela ikapp förlusten på NL10. Men det är något man måste lära sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen roade mig på många sätt. Att kasta runt allt man har i lägenheten är väl inte direkt roande. Återigen har jag fått bevis på att jag inte KAN vinna mot superfiskarna som spelar typ 70/20/x eller liknande (med överhög VPIP). Låg iaf en aning plus för dagen tills mitt set får smaka stege (och jag visste om det men callar ändå) osv. Det tiltade mig rejält dock att man alltid ska träffa 2 outs för en stark hand och det är de två outsen som ger motståndaren nötterna. Som vanligt mao.

 

Detta ledde till (trots att handen var väldigt dåligt spelad från min sida) att jag fortsatte spela trots att jag tänkt sluta och mot slutet fick jag klonka en pott som gjorde att jag gick upp till dryga +50 igen och då stängde jag ned fort :) Igår blev det bara 5h spel, men ifall en polare inte kommer idag ska jag försöka få in mer.

Jag praktiserar numera table selection, vilket gör att det inte är så lätt att bara ploppa upp 6 bord vilken tid på dygnet som helst :/

 

Här är några händer från gårdagen:

 

Hand 1:

 

** Game ID 2114597758 starting - 2008-07-31 02:59:31

** Dillingen [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- kobylavy sitting in seat 1 with $53.77

- Zarec sitting in seat 2 with $57.09

- Stetra sitting in seat 3 with $45.27

- CurtisMartin sitting in seat 4 with $87.33

- Jipzy sitting in seat 5 with $79.76 (38/23/6) ganska få händer- pilgrim1 sitting in seat 6 with $48.67 [Dealer]

 

kobylavy posted the small blind - $0.25

Zarec posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: A of h, K of c

Stetra folded

CurtisMartin folded

Jipzy raised - $2.00

pilgrim1 folded

kobylavy called - $2.00

Zarec raised - $9.50

Ville väl egentligen ha deras pengar här utan att få slåss om det...

 

Jipzy called - $9.50 oops, en callar, nåja får se vad om händer...

kobylavy folded

 

** Dealing the flop: 10 of d, 10 of h, K of s

Zarec bet - $12.00 Standard CB efter 3b, förhoppningsvis valuebet

Jipzy called - $12.00

 

** Dealing the turn: 2 of h

Zarec checked

Jipzy bet - $45.00

 

Hm, det kortet borde väl inte ha hjälpt honom? Vad kan han ha i detta läge?

AA? Hade han inte höjt upp igen pre isf, nee, vissa lösa fiskar callar faktiskt bara...

AK? Inte alls omöjligt, isf har vi samma hand som han försöker jaga iväg mig med.

AT, Man callar väl inte 3b med AT pre? å då knappast med KT, QT?

KQ, KJ: Inte callar man väl en 3b med detta pre?

QQ, JJ: Detta var väl vad jag trodde/hoppades på

TT: Om han har detta är jag helt körd :(

 

Så vad gör man? Resonerar jag rätt? Fel?

 

 

Zarec went all-in - $36.09

 

** Dealing the river: 7 of s

Zarec shows: A of h, K of c

Jipzy mucks: K of h, Q of h

Zarec wins $114.18 from the main pot

 

Hand 2:

 

** Game ID 2114563222 starting - 2008-07-31 02:20:14

** Debrecen [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- ezlivn444 sitting in seat 1 with $49.02

- jstg sitting in seat 2 with $16.76 [Dealer] (74/11/1) få händer men spelar verkligen illa

- Zarec sitting in seat 3 with $38.50

- bcuda1969 sitting in seat 4 with $35.95

- jaguar107 sitting in seat 5 with $39.10

- ivegotrocks sitting in seat 6 with $4.91

 

Zarec posted the small blind - $0.25

bcuda1969 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: 10 of s, 10 of h

jaguar107 folded

ivegotrocks folded

ezlivn444 folded

jstg raised - $1.00

Zarec raised - $2.75

bcuda1969 folded

jstg called - $2.75

 

** Dealing the flop: K of h, 3 of s, J of h

Zarec checked VARFÖR CHECKAR JAG FLOP NÄR JAG HAR 3b (för lite) pre?

kanske för att det var 2 överkort som träffar hans range?

jstg checked

 

** Dealing the turn: 7 of c

Zarec checked

Här borde jag väl ändå tryckt in någonting, kortet förändrar inte mitt läge, och han checkade ju faktiskt bakom mig på floppen, då borde jag väl leda ut?

 

jstg checked

 

** Dealing the river: 10 of c

Zarec bet - $6.00

Se om jag kan få värde ur ett par eller något annat?

 

jstg went all-in - $14.01

 

Oops, han kan väl inte ha annat än AQ här? trodde iaf jag..

 

Zarec called - $14.01

jstg shows: Q of h, A of c

Zarec mucks: 10 of s, 10 of h

jstg wins $32.32 from the main pot

 

 

Hand 3:

** Game ID 2114563814 starting - 2008-07-31 02:20:59

** Debrecen [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- ezlivn444 sitting in seat 1 with $49.02

- jstg sitting in seat 2 with $32.32 samma motståndare som i potten innan

- Zarec sitting in seat 3 with $21.99 [Dealer] TILTAD SEN FÖRRA HANDEN

- bcuda1969 sitting in seat 4 with $35.70

- jaguar107 sitting in seat 5 with $38.60

- ivegotrocks sitting in seat 6 with $47.22

 

bcuda1969 posted the small blind - $0.25

jaguar107 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: K of s, Q of c

ivegotrocks called - $0.50

ezlivn444 raised - $1.00

jstg called - $1.00

Zarec raised - $4.50

Vill egentligen bara plocka upp deras pengar

 

bcuda1969 folded

jaguar107 folded

ivegotrocks folded

ezlivn444 called - $4.50

jstg called - $4.50

Skit, fisken callar igen :(

 

** Dealing the flop: 5 of c, 8 of d, K of d

ezlivn444 checked

jstg went all-in - $27.82

 

YAIKS? Vad gör han?? Detta brukar ju betyda att de inte har speciellt mycket.

Kanske en 8:a eller ett ruterflushdrag? Kanske JJ/QQ/TT/99...

 

Zarec went all-in - $17.49

ezlivn444 folded

 

** Dealing the turn: 3 of c

 

** Dealing the river: 5 of d

jstg shows: 8 of c, K of c

Zarec mucks: K of s, Q of c

jstg wins $47.25 from the main pot

 

 

/end of transmission (dessa händer får ni gärna hacka sönder mig, usch vad uselt.. inte konstigt att man förlorar :( )

 

EDIT: Min polare hörde just av sig att han dyker förbi. Så vi får se om det blir några timmar senare inatt isf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare. Lite korta kommentarer på händerna.

 

Hand 1: Ser bra ut. Tror du lika gärna kan skjuta turn också, alla pengar kommer åka in i den handen från din sida ändå, men det där ser också ok ut.

 

Hand 2: Gör det till 3,5 preflop så får du ett lite bättre läge. Leda ut flop tror jag är bättre. Synar om han ställer där också med de statsen och den stacken. Som spelat är den nog bra. Kan inte vika river.

 

Hand 3: Där skulle jag göra samma. Tycker en kille med de statsen bör kunna ha en hel massa skit här, och de små effektiva stackarna gör det lite enklare.

 

Bra jobbat för övrigt att tycka 5h inte är så mkt spel :) Blir glad själv om jag orkar mina 1h om dagen jag lovat mig själv att lira.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående Hand 3 tänkte jag för mig själv att om han är lite lurig har han en stark hand och bettar in i dig med ett riktigt konstigt överbet. Med en så låg aggressivitetsfaktor, borde han då inte ha en stark hand för att beta så hårt? Han skulle antagligen bara syna med lågt PP typ 55 eller till och med 88 pre flop så de borde absolut ligga i hans range.

 

Jag gillar inte att syna massiva överbet som verar helt ologiska. Jag hade trott mer på en bluff eller drag om han check-betade.

 

Mina tankar iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand1: Mkt bra spelat imo, gillar checken på turn mot en aggrofisk som ofta sätter dig på QQ/JJ där och tror hans Kung är guld värd.

 

Hand2: Större höjning pre, till ~3,5 som Pey förespråka så blir det lättare att spela flop/turn sedan.

 

Hand3: Synar alla dagar i veckan här, du leder över för mkt i hans range för att folda här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare. Lite korta kommentarer på händerna.

 

Hand 1: Ser bra ut. Tror du lika gärna kan skjuta turn också, alla pengar kommer åka in i den handen från din sida ändå, men det där ser också ok ut.

 

Hand 2: Gör det till 3,5 preflop så får du ett lite bättre läge. Leda ut flop tror jag är bättre. Synar om han ställer där också med de statsen och den stacken. Som spelat är den nog bra. Kan inte vika river.

 

Hand 3: Där skulle jag göra samma. Tycker en kille med de statsen bör kunna ha en hel massa skit här, och de små effektiva stackarna gör det lite enklare.

 

Bra jobbat för övrigt att tycka 5h inte är så mkt spel :) Blir glad själv om jag orkar mina 1h om dagen jag lovat mig själv att lira.

 

 

Tackar så hemskt mycket för dina kommentarer. Alltid trevligt att veta om man nu inte gjorde nåt misstag, eller ifall man skulle vart mer aggressiv osv... Blir extra glad när man förklarar att "jag hade höjt mer på x och ifall han callar/raisar skulle jag..." så vet man vad man även ska göra beroende på utfallet där :)

Dina kommentarer är MYCKET uppskattade!! :):):):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående Hand 3 tänkte jag för mig själv att om han är lite lurig har han en stark hand och bettar in i dig med ett riktigt konstigt överbet. Med en så låg aggressivitetsfaktor, borde han då inte ha en stark hand för att beta så hårt? Han skulle antagligen bara syna med lågt PP typ 55 eller till och med 88 pre flop så de borde absolut ligga i hans range.

 

Jag gillar inte att syna massiva överbet som verar helt ologiska. Jag hade trott mer på en bluff eller drag om han check-betade.

 

Mina tankar iaf.

 

 

Jo, du har nog rätt, med tanke på en så låg AF så gör folk nog så med 2p+

Dessvärre har jag sett för många som gör precis sådär med ingenting, mellanpar eller flushdraw.. Frågan är hur ofta de har en hand vs att de inte har det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand1: Mkt bra spelat imo, gillar checken på turn mot en aggrofisk som ofta sätter dig på QQ/JJ där och tror hans Kung är guld värd.

 

Hand2: Större höjning pre, till ~3,5 som Pey förespråka så blir det lättare att spela flop/turn sedan.

 

Hand3: Synar alla dagar i veckan här, du leder över för mkt i hans range för att folda här.

 

Hand 1: Vet egentligen inte varför jag checkar, utan gjorde väl bara det, tycker nog om handen för mkt, men ifall han har AA så e jag körd som sagt, men å andra sidan kan man ju få ai av QQ JJ som vill bluffa ut en ur potten, så det var väl det som låg i bakhuvudet får man hoppas :)

 

Hand 3: Frågan är ifall de rr med någonting annat än just AQ? Pottoddsen säger ju att man absolut inte ska folda antar jag, men med 2p tp eller något annat så tror jag bara han callar bakom istället för att höja? Eller tänker jag konstigt? Har du sett folk göra value-raises med sämre än nötterna (eller iaf en otroligt stark hand som typ flushes osv)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...