Gå till innehåll

Klanka på Zarec så att han blir bättre någon J*a gång :)


Zarec

Recommended Posts

Tjena tjena.

 

Tänkte skapa en dagbok där jag postar händer och liknande från mina sessioner i förhoppning att kloka människor ger mig vettig (helst även konstruktiv) feedback på dem.

 

Lite om mig kanske kan passa, bor i sthlm, dessvärre arbetslös och gammal

(30). Jag hoppas att pokern kan rädda mig från detta 8-) även ifall jag är högaktuell med arbetssökande. Har jobbat som säljchef/coach och suttit i ledningsgruppen för företag. Bakgrunden är bara naturvetenskaplig utbildning och har väl jobbat mig upp 'den hårda vägen'.

 

På fritiden tränar jag ju-jutsu i Älvsjö, sthlm och instruerar även några grupper. Har spelat poker i ganska precis 2 år nu på 'seriös' nivå (även om jag nu i efterhand förstod att det inte var 100% i början, även fast jag trodde det då). Sen 19/5 bestämde jag mig för att ifall jag vill komma ikapp folk i skicklighet måste jag spela/studera mer än gemene spelare och därför har jag nu satt mig att spela 40h/vecka i snitt. Någonting som nästan gått i mål.

 

Grindingen har gett resultat å jag vandrade från dåvarande NL10 till nuvarande NL50 där det tagit stopp. Även om en del är ren bad beat så slår jag inte nivån så pass mycket att det neutraliserar beatsen som faktiskt sker regelbundet och därför hoppas jag att ni kan vara till hjälp.

 

PLZ HELP ME KILL NL50!

 

Några frågor kan tas i tråden eller läggas som PM. :)

 

TY

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 422
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hm, nu när jag bläddrar bland händerna som jag losade mest med i PT märker jag att de flesta faktiskt bara var att man blev beatad eller liknande, här är dock en där frågan kommer när han trycker in, vad tycker ni att man ska göra?

 

** Game ID 2101912416 starting - 2008-07-21 14:44:42

** Arminus [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- RANA07 sitting in seat 1 with $8.13

- NUMAROS sitting in seat 2 with $50.00 [sitting out]

- saopaolooo sitting in seat 3 with $10.25

- Roger100 sitting in seat 4 with $49.62

- julli28 sitting in seat 5 with $45.74 [Dealer]

- Zarec sitting in seat 6 with $75.27

 

Zarec posted the small blind - $0.25

RANA07 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: K of c, A of h

saopaolooo folded

Roger100 folded

julli28 raised - $2.00

Zarec raised - $6.75 (standard 3b?)

RANA07 folded

julli28 called - $6.75

 

** Dealing the flop: 3 of h, 4 of c, 4 of s

Zarec bet - $10.00 (standard cb?)

 

Fundering: Man kanske inte skall lägga ett cb på denna bräda, för han lägger

väl förmodligen inte något pp och kanske inte ens heller Ax? Så bättre att c/c?

 

julli28 called - $10.00

 

** Dealing the turn: 4 of h

Zarec checked

julli28 went all-in - $28.99

Zarec ???

 

Han har väl förmodligen ett pocketpar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID 2101983186 starting - 2008-07-21 16:01:43

** Imogen [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- Zigaoee sitting in seat 1 with $50.00

- mb220 sitting in seat 2 with $20.99

- Cooterificus sitting in seat 3 with $95.53 [Dealer] (48/11/0,67)

- Zarec sitting in seat 4 with $55.39

- Fisher24 sitting in seat 6 with $54.60

 

Zarec posted the small blind - $0.25

Fisher24 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: 10 of h, 10 of d

Zigaoee folded

mb220 called - $0.50

Cooterificus raised - $2.00

Zarec called - $2.00

 

Hur många lägger in en 3b här? jag gör det faktiskt ganska sällan, även

om det faktiskt händer. Men eftersom Cooterificus är bordets superfisk

kanske jag ska isolera mig mot honom?

 

Fisher24 folded

mb220 called - $2.00

 

** Dealing the flop: 9 of h, Q of d, 6 of d

Zarec checked

mb220 checked

Cooterificus bet - $3.25

Zarec called - $3.25

 

Vill låta honom fortsätta bluffa bort sig så jag callar bara, men tror att

jag är i ledningen fortfarande.

 

mb220 folded

 

** Dealing the turn: 5 of d

Zarec checked

Cooterificus bet - $4.00

Zarec called - $4.00

 

Här bettar han så lite att jag förstår att han är svag, men dessvärre

ligger det ju även 3 ruter på bordet och eftersom jag har tian så tänkte

jag att det var en out ifall jag låg efter? Kanske skulle höjt här?

 

 

** Dealing the river: 4 of d

Zarec checked

Cooterificus bet - $7.00

Zarec called - $7.00

 

Rutern föll och han satsar så litet att jag känner att jag 'måste' calla?

 

Cooterificus shows: K of d, 10 of s

Zarec mucks: 10 of h, 10 of d

Cooterificus wins $33.25 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till. Kommer helt klart följa den här.

 

AK-handen hade jag förmodligen spelat precis likadant. Inte mycket annat man kan göra där, imo.

 

TT-handen tycker jag du spelar för passivt hela vägen. Jag 3-betar den 9 av 10 ggr. Som spelat hade jag höjt flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte bra efter första sessionen idag. Klantade bort ett par inköp @ NL50 å losade ytterligare några stycken. Ska inte tråka ut er med att posta lite coolers utan ser fram emot kvällens session istället.

 

För dagen hittills: -5 inköp @ NL50, -2,5 inköp @ NL20

 

Kom på mot slutet att jag inte skall höja mina mindre pp eftersom när folk lägger 3b så har man inte odds att syna. Bättre då att bara limp/calla dem å hoppas på att setta ut de %%#¤(¤ :)

 

Dessutom ökade jag min 3b range mot slutet ganska rejält mot folk som spelar 20/18 och försöker sno mycket blinds/andra potter. Visade sig att folk då foldade 5/6 ggr och jag tog ikapp en del i slutet på detta sätt. Ska testa dessa två teser på NL50 under kvällen.

 

Lite kul att man 'alltid' blir settad när man spelar AK och träffar TPTK (händer typ 3/4 ggr på senare tid), men d e ju ändå inte kört för det...

 

 

** Game ID 2103339856 starting - 2008-07-22 15:45:03

** Seems Fine [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- Zarec sitting in seat 1 with $17.71 [Dealer]

- chaffinch sitting in seat 2 with $10.34

- cjl201 sitting in seat 3 with $20.69

- gigante1 sitting in seat 4 with $3.12

- Gandamak sitting in seat 5 with $13.42

- Swail sitting in seat 6 with $59.90

 

chaffinch posted the small blind - $0.10

cjl201 posted the big blind - $0.20

** Dealing card to Zarec: K of h, A of c

gigante1 folded

Gandamak called - $0.20

Swail folded

Zarec raised - $1.20

chaffinch folded

cjl201 folded

Gandamak called - $1.20

 

** Dealing the flop: K of d, 4 of s, 3 of s

Gandamak bet - $2.70

Zarec went all-in - $16.51

Gandamak went all-in - $9.52

 

** Dealing the turn: A of h

 

** Dealing the river: A of s

Gandamak shows: 4 of h, 4 of c

Zarec shows: K of h, A of c

Zarec wins $25.79 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till. Kommer helt klart följa den här.

 

AK-handen hade jag förmodligen spelat precis likadant. Inte mycket annat man kan göra där, imo.

 

TT-handen tycker jag du spelar för passivt hela vägen. Jag 3-betar den 9 av 10 ggr. Som spelat hade jag höjt flop.

 

Tack. Det kommer att behövas. Med hjälp av kompetenta tips hoppas jag att man kan iaf sluta losa på nivån mot mitten/slutet av aug, bara då e min lycka gjord, sen ska man ju slå nivån oxå :)

 

Har märkt att jag e för vek fortfarande på många punkter att jag inte rr med TPTK och liknande. Suck på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahopp, då var dagens timmar till ända. Tog andra sessionen med bara 4 bord @ NL50 och faktum är att det gick bra, tog ikapp nästan hela förlusten tills det kom in en 84/20 å klonkade bort mina vinster... Suck, som vanligt på NL50 - känns som jag inte kan vinna, men vf.

 

Började 3b de som aggrade lite väl mkt (20/18 - människor) och det visade sig att de foldade ganska mycket vilket höll mig flytande, istället för att tappa nedåt konstant :)

 

Försökte även att inte höja upp pp så mycket, men träffade nog inget set vad jag kommer ihåg, men får iaf chansen att göra det istället för att bara slänga in $2 å sen folda till 3b. :/

 

Ska väl kolla genom PT lite så får vi se om det hamnar någon HH här ...

 

Resultat:

-131,34 @ 50

- 56,26 @ 20 (spelade bara första sessionen)

 

Usch! Går riktigt uselt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 att posta:

 

** Game ID 2103379897 starting - 2008-07-22 16:27:38

** Imogen [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- Zarec sitting in seat 1 with $72.15

- P-son sitting in seat 2 with $45.52 [Dealer]

- JHallqvist sitting in seat 3 with $58.61

- h0ldmf0ldm sitting in seat 4 with $20.36

- fleskis sitting in seat 5 with $48.79

- ecrujen sitting in seat 6 with $76.01

 

JHallqvist posted the small blind - $0.25

h0ldmf0ldm posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: 10 of s, J of s

fleskis called - $0.50

ecrujen folded

Zarec raised - $2.50

P-son folded

JHallqvist folded

h0ldmf0ldm folded

fleskis raised - $8.50 (45/15/1,23)

Zarec called - $8.50

 

Är det ens värt att calla denna, trots position?

Tror mig vilja spela ut honom när jag kollar upp hans stats i PT, å därför

blir det väl en call...

 

** Dealing the flop: 3 of c, Q of d, 9 of d

fleskis bet - $4.00

Zarec called - $4.00

 

Här kanske jag ska spela mitt drag mer aggressivt för att sätta mer press?

** Dealing the turn: 3 of s

fleskis bet - $8.00

Zarec called - $8.00

 

** Dealing the river: 6 of d

fleskis bet - $12.00

 

Missat drag, bara att släppa antar jag, men i efterhand tycker jag att jag skulle losat alla pengar på floppen isf?

 

Zarec folded

fleskis mucks:

fleskis wins $51.67 from the main pot

 

 

Har nu ca €1176 kvar på BR... Funderar på ifall jag ska spela NL20 resten av månaden för att kunna ta ut någonting? Eller om jag får mycket feedback kan jag testa spela NL50 tills jag går under 1k...

Har nu bara plussat $27 på mitt spel denna månad. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med hur man ska spela små pp har jag oxå funderat lite över. Jag har varierat mig väldigt mycket där. Atm, openraisar jag ALLA gånger och synar många 3-bets. Har märkt att mångas 3-betrange e väldigt bred även ner mot de lägre nivåerna så det går att beta bort många på ofarliga brädor. Antar att det inte är optimalt att lira så här men det verkar fungera för mig för tillfället.

 

Angående din JT-hand så gillar jag inte alls din linje. Du får inte odds till att syna ner hela vägen som du gör. Är du dessutom säker på att han betalar av om du träffar?? Jag hade absolut slagit om på flopp. Du säger att han lirar 45/15/1.23. Isf behöver du ju inte va rädd för omslag från en marginell hand och kommer förmodligen få se river gratis. Dessutom så är nog chansen att du plockar potten på en gång ganska stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TT ska du slå om alla dagar i veckan ett måste om du ska bli vinnande spelare på dom nivåerna.

 

JT, Vad gör du ? hur tänker du ? Slå om flopp synar han får du säkert check turn o tom check river så får du bestämma vad du ska göra. Du har ju position på honom inte han på dig så du ska agera som agressor.

 

AK, En cooler går inte komma ifrån.

 

Förresten spela in en video session när du spelar så kommer du få fler tips och mer hjälp. Det kommer nog hjälpa dig en hel del.

 

För övrigt har du medlemskap på CR , DC ? Om inte tycker jag du bör skaffa det direkt !

 

Läst någon bok,artikel eller annan användbar material på sistone ? Om inte bör du göra det då du behöver få i dig så mkt information som möjligt. Det är alltid bra att ta en session i "LÄRA SIG NÅGOT NYTT OM POKER" precis som att spela en session bästa vore att ta en av varje varje gång du tänkt spela så kommer resultaten det kan jag lova.

 

GL:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med hur man ska spela små pp har jag oxå funderat lite över. Jag har varierat mig väldigt mycket där. Atm, openraisar jag ALLA gånger och synar många 3-bets. Har märkt att mångas 3-betrange e väldigt bred även ner mot de lägre nivåerna så det går att beta bort många på ofarliga brädor. Antar att det inte är optimalt att lira så här men det verkar fungera för mig för tillfället.

 

Aha. Jag tänkte att man inte får tillräckligt med implicita för att syna ett 3b, men d e ju som sagt under förutsättning att de inte lägger sig på flop osv. Kanske skall man testa att calla 3b och utvärdera flop?

Vad gör du ifall de lägger cb på en halvfarlig bräda (2 överkort), en ok bräda (ett överkort) eller en bra bräda (0 överkort) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TT ska du slå om alla dagar i veckan ett måste om du ska bli vinnande spelare på dom nivåerna.

 

JT, Vad gör du ? hur tänker du ? Slå om flopp synar han får du säkert check turn o tom check river så får du bestämma vad du ska göra. Du har ju position på honom inte han på dig så du ska agera som agressor.

 

AK, En cooler går inte komma ifrån.

 

Förresten spela in en video session när du spelar så kommer du få fler tips och mer hjälp. Det kommer nog hjälpa dig en hel del.

 

För övrigt har du medlemskap på CR , DC ? Om inte tycker jag du bör skaffa det direkt !

 

Läst någon bok,artikel eller annan användbar material på sistone ? Om inte bör du göra det då du behöver få i dig så mkt information som möjligt. Det är alltid bra att ta en session i "LÄRA SIG NÅGOT NYTT OM POKER" precis som att spela en session bästa vore att ta en av varje varje gång du tänkt spela så kommer resultaten det kan jag lova.

 

GL:-D

 

Tack för dina kommentarer. TT vet jag att den var fel, wont happen again.

 

JT borde jag spelat mer aggressivt som jag tänkte, men vågade förmodligen inte :(

 

Har spelat in video sessioner tidigare, men folk kunde inte se dem av olika anledningar (hörde bara ljud osv). Dessutom har jag inte camtasia längre, kanske du vet nåt annat (bättre?) program att använda?

 

Jag har medlemsskap på CR å kollar videos dagligen. När proffsen kommenterar andra NL50 spelare så märker jag att de andra spelarna ofta spelar sämre än mig, vilket är märkligt. Kanske jag har teorin men inte hjärtat att omsätta i praktiken? (även fast det oftast handlar om konstiga syner och misslyckande med att höja i videos osv).

 

Pokerböcker har jag läst många. Och kommer väl eventuellt att inhandla någon ny, men det känns inte som att det ligger där (eftersom de flesta bara skriver om saker man känner till). Behöver nog en bra bok som behandlar postflop en del (förutom harrington) och även om aggression, 3b/4b osv. Du kanske känner till någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dina kommentarer. TT vet jag att den var fel, wont happen again.

 

JT borde jag spelat mer aggressivt som jag tänkte, men vågade förmodligen inte :(

 

Har spelat in video sessioner tidigare, men folk kunde inte se dem av olika anledningar (hörde bara ljud osv). Dessutom har jag inte camtasia längre, kanske du vet nåt annat (bättre?) program att använda?

 

Jag har medlemsskap på CR å kollar videos dagligen. När proffsen kommenterar andra NL50 spelare så märker jag att de andra spelarna ofta spelar sämre än mig, vilket är märkligt. Kanske jag har teorin men inte hjärtat att omsätta i praktiken? (även fast det oftast handlar om konstiga syner och misslyckande med att höja i videos osv).

 

Pokerböcker har jag läst många. Och kommer väl eventuellt att inhandla någon ny, men det känns inte som att det ligger där (eftersom de flesta bara skriver om saker man känner till). Behöver nog en bra bok som behandlar postflop en del (förutom harrington) och även om aggression, 3b/4b osv. Du kanske känner till någon?

 

Finns en tråd bla här på pf angående 3b-4bet . Sök runt så hittar du.

 

Böcker hm , Vilka har du läst ?

 

Winning low limit hold'em av Lee Jones

Professional no-limit hold'em av Matt Flynn, Sunny Mehta, Ed Miller

Super system 1&2

 

Känner inte till några andra program än Camtasia. Men här har du en tråd om Camtasia kan du ju ladda ner det igen och följa guiden så fixar det säkert sig annars kan du ju skriva i tråden angående ditt problem om filmen bild/ljud så lär du nog få hjälp.

 

http://pokerforum.nu/forum/videoanalyser/34248-guide-goer-din-egen-film.html

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag suger på att söka på forumet, har försökt hur många gånger som helst men får bara upp en miljon dagböcker som resultat :(:oops: :oops:

 

Tänkte gå å sova, men här har du böcker jag läst (dock ej i ordningen jag läste dom):

 

* Pokerhandboken (glimnes)

* Supersystem 2

* Ace on the river

* Harrington x3

* Att bemästra Nätpoker (rekommenderas EJ)

* Championship No-Limit & Pot-Limit Hold'em

* The Theory of Poker

* Kill Phil

* No Limit Hold'em Theory and Practice (rekommenderas starkt)

* Hold'em med små insatser

* Why you lose at poker

* The psychology of poker

* The book of bluffs

 

Tror det var alla, iaf de som står i hyllan. En del av dem har jag läst flera gånger. :) Dessvärre står det ju samma sak i många av dem, med några nya varianter. :/

 

 

 

 

Finns en tråd bla här på pf angående 3b-4bet . Sök runt så hittar du.

 

Böcker hm , Vilka har du läst ?

 

Winning low limit hold'em av Lee Jones

Professional no-limit hold'em av Matt Flynn, Sunny Mehta, Ed Miller

Super system 1&2

 

Känner inte till några andra program än Camtasia. Men här har du en tråd om Camtasia kan du ju ladda ner det igen och följa guiden så fixar det säkert sig annars kan du ju skriva i tråden angående ditt problem om filmen bild/ljud så lär du nog få hjälp.

 

http://pokerforum.nu/forum/videoanalyser/34248-guide-goer-din-egen-film.html

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte ha en pokerledig dag, men det blev 8h ändå. Sick.

 

Gick åt fanders, kanske man inte kan tro när man träffar fyrtal i A och en straight flush, men börjar fan bli vidskeplig. En session av alla de jag träffat straight flush och/eller fyrtal har jag vunnit i, resten har jag backat. Typ som att fru fortuna pissar på en å skrattar (för att imitera dödarn).

 

Träffade som sagt en del händer under dagen, men slutade iaf NL50 på marginellt plus (typ $5-10), och NL20 på -60 (3 inköp). Helt sjukt! Satt å malde på som vanligt och kände som vanligt att jag krossade NL20, men denna gång fick jag träffa oxå! Äntligen är beaten över!! TJOHOO.

***NOT***

Det e nästan värre å få falska förhoppningar på det sättet.

 

Sen kom Mr 50/30 å tog 4 inköp på fem minuter med lite KK vs 88 ai pre osv. Jo ni förstår nog säkert, alla är vi med om sånt skit.

MEN 4 GGR PÅ 5-10 min!!!! ???? WTF!!

 

Jag kastade saker, gormade å skrek på ett sätt som får fått Tuff_fish att framstå som en munk från tibet. Har iof ganska långt kvar till att bita i möblerna, men e rätt stolt över att ingenting gick sönder.

Det jag e mest nöjd över idag var när jag lade KK vs AA preflop. Sjukt skönt (lär få rätt mkt stryk för den kommentaren antar jag eftersom man 'aldrig' skall lägga KK pre). Nåja. Vad gör det för skillnad?

 

Men jag blev rik idag iaf... I sklansky dollar... dessvärre är det inte direkt någon tröst. Lyckligtvis kan jag hämta kraft från mina 2 pokergrapherkurvor jag skrivit ut från Maj & juni. Även fast kurvan för juli ser ut som ... hm.. nåt...

 

Ska se om jag orkar få in några HH oxå innan jag somnar, så kanske det finns vettiga svar på dem när jag går upp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID 2104696088 starting - 2008-07-23 14:36:09

** Arminus [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- Zarec sitting in seat 1 with $79.52

- 1kfish sitting in seat 2 with $49.50

- Kevytma1to sitting in seat 4 with $107.17 (37/27/4,6)

 

Bordets ultrafisk som betalar av med knappt någonting för att inte nämna

att han kan trycka in med riktigt svaga händer...

 

- Zigaoee sitting in seat 5 with $68.28

- Pretty_wendy sitting in seat 6 with $35.00 [Dealer]

 

Zarec posted the small blind - $0.25

1kfish posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: J of s, J of h

Kevytma1to raised - $2.00

Zigaoee folded

Pretty_wendy folded

Zarec raised - $6.75

1kfish folded

Kevytma1to called - $6.75

 

** Dealing the flop: J of d, 9 of d, 10 of s

Zarec bet - $11.00

Kevytma1to called - $11.00

 

** Dealing the turn: 8 of h

Zarec checked

Kevytma1to bet - $24.00

 

Zarec ???

 

Vad jag gjorde står som vanligt i vitt:

Zarec folded

Kevytma1to mucks:

Kevytma1to wins $58.20 from the main pot

 

 

 

NR 2:

 

** Game ID 2104722670 starting - 2008-07-23 15:09:20

** Shenti [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- mrTWJ sitting in seat 1 with $25.25

- Monster64 sitting in seat 2 with $24.32

- malle321 sitting in seat 3 with $50.00 [Dealer]

- Zarec sitting in seat 4 with $66.23

- pwnz0r1337 sitting in seat 5 with $55.44 (30/24/3,11)

- Pretty_wendy sitting in seat 6 with $32.74

 

Zarec posted the small blind - $0.25

pwnz0r1337 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: A of c, K of h

Pretty_wendy folded

mrTWJ folded

Monster64 folded

malle321 raised - $2.00

Zarec raised - $6.75

pwnz0r1337 called - $6.75

malle321 called - $6.75

 

** Dealing the flop: 10 of s, A of d, 3 of c

Zarec bet - $14.00

pwnz0r1337 went all-in - $49.19

malle321 folded

 

Zarec ????

 

Vad gör man i detta läge? Kan han göra någonting sådant med en sämre hand

än den jag har? Visserligen är han ju en av de stora fiskarna på nivån,

men detta känns väldigt kraftigt?

 

Vad jag gjorde står som vanligt i vitt:

Zarec called - $49.19

 

** Dealing the turn: Q of s

 

** Dealing the river: 9 of h

pwnz0r1337 shows: Q of h, A of h

Zarec mucks: A of c, K of h

Zarec mucks: A of c, K of h

pwnz0r1337 wins $115.63 from the main pot

 

End of game 2104722670

 

 

 

 

HÄr har vi en situation som uppkommer dagligen, jag fattar helt enkelt inte när jag är slagen, någon som kan hjälpa mig att förstå? Höjer folk alltid endast när de slår TPTK?

 

 

** Game ID 2105596153 starting - 2008-07-24 01:08:57

** Den Bosch [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- Revesokken sitting in seat 1 with $74.86

- -jasso- sitting in seat 2 with $7.66

- FARJESTAD89 sitting in seat 3 with $30.58 [Dealer] (27/9,5/9,05)

- jaguar107 sitting in seat 4 with $37.05

- Zarec sitting in seat 5 with $52.84

- PokerfaceDen sitting in seat 6 with $60.25

 

jaguar107 posted the small blind - $0.25

Zarec posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: A of d, K of c

PokerfaceDen folded

Revesokken folded

-jasso- folded

FARJESTAD89 raised - $2.00

jaguar107 folded

Zarec raised - $6.50 (standard?)

FARJESTAD89 called - $6.50

 

** Dealing the flop: J of h, 9 of c, A of h

Zarec bet - $8.00

FARJESTAD89 raised - $16.00

Zarec raised - $34.62

FARJESTAD89 went all-in - $8.08

 

** Dealing the turn: 6 of c

 

** Dealing the river: Q of h

Zarec shows: A of d, K of c

FARJESTAD89 shows: 9 of s, 9 of d

FARJESTAD89 wins $58.41 from the main pot

 

 

 

 

Slutligen hade jag skrivit upp denna hand:

 

 

** Game ID 2104750766 starting - 2008-07-23 15:45:26

** Spookshow Baby [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- fishcun-t sitting in seat 1 with $43.68

- saopaolooo sitting in seat 2 with $9.25 (16/16/oo)

 

Här är killen som alltid köper in short och trycker ai pre med alla pp samt de flesta ess. Han verkar vara en förlorande spelare över lag (även fast han endast spelar denna shortstackstrategi)

 

- NUMAROS sitting in seat 3 with $49.75

- Insterbug sitting in seat 4 with $53.33 [Dealer] (40/26/1,5)

- johnnymelabo sitting in seat 5 with $47.75

- Zarec sitting in seat 6 with $51.69

 

johnnymelabo posted the small blind - $0.25

Zarec posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: K of h, A of d

fishcun-t folded

saopaolooo went all-in - $9.25

NUMAROS folded

Insterbug called - $9.25

 

När han bara synar här så skriker det ju ut styrka? Kan han ha någonting annat än AA/KK? kanske QQ? Men eftersom han var såå lös så valde jag att höja...

 

johnnymelabo folded

Zarec raised - $23.50

Insterbug went all-in - $44.08

Zarec went all-in - $28.69

 

** Dealing the flop: 2 of c, 5 of s, J of c

 

** Dealing the turn: 8 of d

 

** Dealing the river: K of d

Zarec shows: K of h, A of d

Insterbug shows: A of c, A of h

saopaolooo mucks: Q of d, A of s

Insterbug wins $26.60 from the main pot

Insterbug wins $84.28 from side pot 1

 

End of game 2104750766

 

 

Tack för era kommentarer angående dessa fyra händer :) Även fast ni tycker att det kanske är 'självklara' spelade händer (om det nu skulle inträffa) så behöver jag veta sånt ändå :) Finns ju faktiskt lägen som inträffar om och om igen som man själv tror är självklart, men som visar sig absolut INTE vara det. Så kasnke man sparat 1ptbb :)

 

God natt! Ska försöka sova några timmar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID 2104696088 starting - 2008-07-23 14:36:09

** Arminus [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- Zarec sitting in seat 1 with $79.52

- 1kfish sitting in seat 2 with $49.50

- Kevytma1to sitting in seat 4 with $107.17 (37/27/4,6)

 

Bordets ultrafisk som betalar av med knappt någonting för att inte nämna

att han kan trycka in med riktigt svaga händer...

 

- Zigaoee sitting in seat 5 with $68.28

- Pretty_wendy sitting in seat 6 with $35.00 [Dealer]

 

Zarec posted the small blind - $0.25

1kfish posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: J of s, J of h

Kevytma1to raised - $2.00

Zigaoee folded

Pretty_wendy folded

Zarec raised - $6.75

1kfish folded

Kevytma1to called - $6.75

 

** Dealing the flop: J of d, 9 of d, 10 of s

Zarec bet - $11.00

Kevytma1to called - $11.00

 

** Dealing the turn: 8 of h

Zarec checked

Kevytma1to bet - $24.00

 

Zarec ???

 

Vad jag gjorde står som vanligt i vitt:

Zarec folded

Kevytma1to mucks:

Kevytma1to wins $58.20 from the main pot

 

 

 

NR 2:

 

** Game ID 2104722670 starting - 2008-07-23 15:09:20

** Shenti [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- mrTWJ sitting in seat 1 with $25.25

- Monster64 sitting in seat 2 with $24.32

- malle321 sitting in seat 3 with $50.00 [Dealer]

- Zarec sitting in seat 4 with $66.23

- pwnz0r1337 sitting in seat 5 with $55.44 (30/24/3,11)

- Pretty_wendy sitting in seat 6 with $32.74

 

Zarec posted the small blind - $0.25

pwnz0r1337 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: A of c, K of h

Pretty_wendy folded

mrTWJ folded

Monster64 folded

malle321 raised - $2.00

Zarec raised - $6.75

pwnz0r1337 called - $6.75

malle321 called - $6.75

 

** Dealing the flop: 10 of s, A of d, 3 of c

Zarec bet - $14.00

pwnz0r1337 went all-in - $49.19

malle321 folded

 

Zarec ????

 

Vad gör man i detta läge? Kan han göra någonting sådant med en sämre hand

än den jag har? Visserligen är han ju en av de stora fiskarna på nivån,

men detta känns väldigt kraftigt?

 

Vad jag gjorde står som vanligt i vitt:

Zarec called - $49.19

 

** Dealing the turn: Q of s

 

** Dealing the river: 9 of h

pwnz0r1337 shows: Q of h, A of h

Zarec mucks: A of c, K of h

Zarec mucks: A of c, K of h

pwnz0r1337 wins $115.63 from the main pot

 

End of game 2104722670

 

 

 

 

HÄr har vi en situation som uppkommer dagligen, jag fattar helt enkelt inte när jag är slagen, någon som kan hjälpa mig att förstå? Höjer folk alltid endast när de slår TPTK?

 

 

** Game ID 2105596153 starting - 2008-07-24 01:08:57

** Den Bosch [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- Revesokken sitting in seat 1 with $74.86

- -jasso- sitting in seat 2 with $7.66

- FARJESTAD89 sitting in seat 3 with $30.58 [Dealer] (27/9,5/9,05)

- jaguar107 sitting in seat 4 with $37.05

- Zarec sitting in seat 5 with $52.84

- PokerfaceDen sitting in seat 6 with $60.25

 

jaguar107 posted the small blind - $0.25

Zarec posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: A of d, K of c

PokerfaceDen folded

Revesokken folded

-jasso- folded

FARJESTAD89 raised - $2.00

jaguar107 folded

Zarec raised - $6.50 (standard?)

FARJESTAD89 called - $6.50

 

** Dealing the flop: J of h, 9 of c, A of h

Zarec bet - $8.00

FARJESTAD89 raised - $16.00

Zarec raised - $34.62

FARJESTAD89 went all-in - $8.08

 

** Dealing the turn: 6 of c

 

** Dealing the river: Q of h

Zarec shows: A of d, K of c

FARJESTAD89 shows: 9 of s, 9 of d

FARJESTAD89 wins $58.41 from the main pot

 

 

 

 

Slutligen hade jag skrivit upp denna hand:

 

 

** Game ID 2104750766 starting - 2008-07-23 15:45:26

** Spookshow Baby [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- fishcun-t sitting in seat 1 with $43.68

- saopaolooo sitting in seat 2 with $9.25 (16/16/oo)

 

Här är killen som alltid köper in short och trycker ai pre med alla pp samt de flesta ess. Han verkar vara en förlorande spelare över lag (även fast han endast spelar denna shortstackstrategi)

 

- NUMAROS sitting in seat 3 with $49.75

- Insterbug sitting in seat 4 with $53.33 [Dealer] (40/26/1,5)

- johnnymelabo sitting in seat 5 with $47.75

- Zarec sitting in seat 6 with $51.69

 

johnnymelabo posted the small blind - $0.25

Zarec posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: K of h, A of d

fishcun-t folded

saopaolooo went all-in - $9.25

NUMAROS folded

Insterbug called - $9.25

 

När han bara synar här så skriker det ju ut styrka? Kan han ha någonting annat än AA/KK? kanske QQ? Men eftersom han var såå lös så valde jag att höja...

 

johnnymelabo folded

Zarec raised - $23.50

Insterbug went all-in - $44.08

Zarec went all-in - $28.69

 

** Dealing the flop: 2 of c, 5 of s, J of c

 

** Dealing the turn: 8 of d

 

** Dealing the river: K of d

Zarec shows: K of h, A of d

Insterbug shows: A of c, A of h

saopaolooo mucks: Q of d, A of s

Insterbug wins $26.60 from the main pot

Insterbug wins $84.28 from side pot 1

 

End of game 2104750766

 

 

Tack för era kommentarer angående dessa fyra händer :) Även fast ni tycker att det kanske är 'självklara' spelade händer (om det nu skulle inträffa) så behöver jag veta sånt ändå :) Finns ju faktiskt lägen som inträffar om och om igen som man själv tror är självklart, men som visar sig absolut INTE vara det. Så kasnke man sparat 1ptbb :)

 

God natt! Ska försöka sova några timmar...

 

Standard i alla fyra, Fast där när han miniraisar dig på flopen skriker styrka och fiskarna på låga nivåer brukar miniraise med the nuts på flop. hade nog bara synat där och se vad han gör på turn. För jag har märkt att mini raise på flop e nöten för fiskarna. Så tkr du kan ta en försiktigare linje. Fast att det finns drag ute. Men tror ej fisken miniraisar med ett drag . Utan med två par , set osv. Iofs är det en cooler att han fiskar in set men men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...