Gå till innehåll

Klanka på Zarec så att han blir bättre någon J*a gång :)

Zarec

Recommended Posts

Hand 1: Gillar precis som Teh checken på turn. Tror att du kanske kan skaka lite mer värde ur händer som JJ och QQ då. Given syn naturligtvis.

Hand 2: Tycker inte att det är helt fel att checka floppen. Många av hans tänkbara händer träffar den brädan. På turn skulle jag nog luta åt en bet (även om jag ibland bara checkar ner dessa typer av händer). Som spelad är det bara att syna river. Han kan ha många andra händer än AQ (som jag antar att han hade).

Hand 3: Ett problem är att det inte bara är du och fi inblandade utan ytterligare en spelare som du har noll koll på. Den spelaren har minihöjt pre och synat ditt omslag. Vad har han? Med tanke på det skulle jag luta åt en fold. Tror att du kommer att få bättre lägen att plocka fis pengar senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 422
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Min kompis gick nyligen och jag stängde min pokermånad (Juli). För er som är intresserade av stats blev det väl följande:

* 152,38 timmar spelade

(mkt nöjd med tanke på att första veckan var utan poker helt och hållet)

* 86 639 händer spelade

NL 50:

* 50 191 händer

* -0,25 ptbb

* 18,40/14,36/3,33 (aningen för tajt kanske, men varje gång jag hållt 20/18 eller strax över så har jag backat, så vissa lösa bord har jag spelat tajt, å vissa tajta bord har jag spelat lösare så det e väl snittet)

NL 20:

* 33 390 händer

* 2,46 ptbb (skäms!)

* 18,47/14,25/3,19 (bah, här funkar det bättre att spela 20/18 märkte jag den sista veckan i månaden eftersom de har en större benägenhet att folda för 3b pre och rr på flop osv.)

Sen litet övriga nivåer, NL10 NL€10, NL€50 osv för resterande händer.

Planer för AUG:

* Idka litet mer table selection

* Minst 120h poker

* Så snart rullen når €1000 --> NL50

* Så snart jag tappat 2-3 inköp @ NL50 --> NL20

Förhoppningar för AUG:

* Marginellt vinnande @ NL50 (0,5-1,5 ptbb)

* En större förståelse för hur man slår 18/16, 24/18, 17/10 (tror jag kan den sista)

* Att ni som kollar i denna dagbok fortsätter med era underbara tips!

TY GN

Länk till kommentar

Hand 3: Ett problem är att det inte bara är du och fi inblandade utan ytterligare en spelare som du har noll koll på. Den spelaren har minihöjt pre och synat ditt omslag. Vad har han? Med tanke på det skulle jag luta åt en fold. Tror att du kommer att få bättre lägen att plocka fis pengar senare.

Mycket tänkvärt!

Var nog tilten som gjorde att jag inte brydde mig om honom öht :(

Usch! det måste jag bli bättre på.

TY

Länk till kommentar

Finns ju inte mycket att kommentera här. Alla andra e ju så himmla snabba med det ändå :-)

Men du sa nått om tilt lite tidigare. Har du problem med det? Isf rekommenderar jag verkligen att du läser nån bok angående ämnet. Att du är marginellt förlorande på NL50 och (enligt din egen åsikt) inte tillräckligt vinnande på NL20 så kan just summan av alla små tiltmoves dra ner din winrate en del.

Har själv haft stora problem med detta, men börjar väll få lite bättre ordning på det nu.

Lycka till med augusti ;-)

Länk till kommentar

Finns ju inte mycket att kommentera här. Alla andra e ju så himmla snabba med det ändå :-)

Men du sa nått om tilt lite tidigare. Har du problem med det? Isf rekommenderar jag verkligen att du läser nån bok angående ämnet. Att du är marginellt förlorande på NL50 och (enligt din egen åsikt) inte tillräckligt vinnande på NL20 så kan just summan av alla små tiltmoves dra ner din winrate en del.

Har själv haft stora problem med detta, men börjar väll få lite bättre ordning på det nu.

Lycka till med augusti ;-)

Njae, har inga problem med tilten som jag tidigare haft när jag satte mig å skottade högre upp för att 'få tillbax' pengarna. Min tilt nu sträcker sig till att jag skriker å gormar, sparkar på tvättpåsen så kläder flyger all världens väg och kastar någonting i sängen (för att det inte ska gå sönder).

Ytterst sällan som jag börjar spela mycket sämre pga tilt, även om det händer någon gång per 100k händer (dvs under de bad beatsen när man blir 2 outad litet väl mycket).

Kul att du tittar in :) fortsätt gärna med det :)

Länk till kommentar

Tja! Bra kommentarer på handen i min dagbok. Tyckte själv att jag spelade den som en hamster. Därför jag lade upp den..

Har fortfarande inte sedan jag fick nys om din existens hamnat vid samma bord som dig. Eftersom du kör statestikprogram vore det kul att veta vad man har för siffror osv. Tänkte försöka lära mig hur man använder dedär grejerna också. Är helt novis där och oftast för trött för att orka sätta mig in i alltsammans efter en dag på jobbet.

Kör du någon form av table-selection? Undviker vissa spelare osv? Överväger själv att börja göra det i betydligt högre utsträckning. Iaf på NL50$ det finns en del jobbiga, stabila spelare.

Länk till kommentar

Tja! Bra kommentarer på handen i min dagbok. Tyckte själv att jag spelade den som en hamster. Därför jag lade upp den..

Har fortfarande inte sedan jag fick nys om din existens hamnat vid samma bord som dig. Eftersom du kör statestikprogram vore det kul att veta vad man har för siffror osv. Tänkte försöka lära mig hur man använder dedär grejerna också. Är helt novis där och oftast för trött för att orka sätta mig in i alltsammans efter en dag på jobbet.

Kör du någon form av table-selection? Undviker vissa spelare osv? Överväger själv att börja göra det i betydligt högre utsträckning. Iaf på NL50$ det finns en del jobbiga, stabila spelare.

Jag hittar inte nicket "Censur" i min databas sedan maj, så förmodligen nickar du väl någonting annat då skulle jag gissa :)

Jag har haft ytterst litet selection... Jag har helt enkelt ställt mig i kö på alla bord å tagit dem som dyker upp med tanken att jag ändå måste slå alla på nivån innan jag kan kliva upp. Men har nu tänkt att jag ska undvika bord som är fulla med 20/18 människor eftersom jag inte slår dem (och spelar så själv). Varför sitta å kasta bad beats på varann när man kan hitta 50/14?

Länk till kommentar

Såja, efter en i princip ledig dag igår (spelade kanske 100 händer innan min polare kom å blev utdragen 3 ggr) så satt jag nu 3,5h innan jag skulle fundera hur jag skulle lägga upp kvällen.

Började jobba litet mer med table selection och eftersom det är strax efter löning så finns det faktiskt en del fiskar ute. Hade nog lite flyt + att de gjorde riktigt dumma misstag, har två händer jag gärna får kritik på och en hand som är för rent nöje till er trogna läsare :)

Hand 1:

** Game ID 2117669935 starting - 2008-08-02 14:44:01

** Dumb Struck [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - $ Cash Game) Real Money

- _JmF_VmF_ sitting in seat 1 with $19.80 (21/15/2,5)

Har även (visade det senare) tendenser att 3b en del

- ana88aqa sitting in seat 2 with $19.70

- Zigaoee sitting in seat 3 with $39.49

- rPaguHaP sitting in seat 4 with $24.10

- Zarec sitting in seat 5 with $22.00 [Dealer]

- Miha1l sitting in seat 6 with $38.16 (32/8/0,75)

Miha1l posted the small blind - $0.10

_JmF_VmF_ posted the big blind - $0.20

** Dealing card to Zarec: A of s, K of s

ana88aqa folded

Zigaoee folded

rPaguHaP folded

Zarec raised - $0.80

Miha1l called - $0.80

_JmF_VmF_ called - $0.80

** Dealing the flop: 7 of d, 10 of s, 2 of c

Miha1l checked

_JmF_VmF_ checked

Zarec checked

Valde att checka floppen eftersom den träffar deras range mer än den träffar min range och ville dessutom inte lägga cb in i två personer där

eventuellt båda av dem kan calla med vad som helst.

** Dealing the turn: 5 of s

Flushdraget kommer och min första tanke är att beta det ifall de andra checkar

Miha1l checked

_JmF_VmF_ bet - $1.40

Zarec called - $1.40

Miha1l raised - $2.80

_JmF_VmF_ called - $2.80

Zarec called - $2.80

Med en minraise (även från en sådan passiv spelare) så har jag odds att dra till flushen tyckte jag och gjorde just det.

** Dealing the river: A of d

Miha1l bet - $5.40

_JmF_VmF_ folded

Zarec ??

Visserligen träffade jag mitt överkort, men han betar ut ganska mycket för att vara så passiv så jag sätter honom på AT (som han kanske ville höja

på floppen) eller ett annat 2p eller slutligen ett set. Min tanke var att

dra till flushen, inte till ett TPTK, men vad gör man?

Hand 2:

** Game ID 2117704249 starting - 2008-08-02 15:19:55

** Lead Stalker Red [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - $ Cash Game) Real Money

- rei55umie5 sitting in seat 1 with $41.98 (18,5/14,5/3,36)

- Zarec sitting in seat 2 with $18.76

- qjet sitting in seat 3 with $9.70 [Dealer]

- nothXOR sitting in seat 4 with $21.43

- Cheff sitting in seat 5 with $40.42

- MrDAM10 sitting in seat 6 with $17.25

nothXOR posted the small blind - $0.10

Cheff posted the big blind - $0.20

** Dealing card to Zarec: J of d, J of s

MrDAM10 called - $0.20

rei55umie5 raised - $1.20

Zarec called - $1.20

Här slår jag om 8/10 ggr, men av någon anledning inte just denna gång

qjet folded

nothXOR folded

Cheff folded

MrDAM10 folded

** Dealing the flop: 2 of h, 8 of c, 5 of h

rei55umie5 bet - $2.40

Zarec called - $2.40

Gissar att jag antingen är före hans range eller LÅÅNGT efter, så tar bara

en call för att utvärdera på turn

** Dealing the turn: 3 of c

rei55umie5 bet - $5.00

När han bettar ganska mycket förstår jag att han inte har AK/AQ, JJ är väl ändå ganska otroligt eftersom jag har samma. Då återstår KK/AA/TT/99, tänkte inte så långt här egentligen innan jag tryckte på call

Zarec called - $5.00

** Dealing the river: 6 of c

rei55umie5 went all-in - $33.38

Han ställer, det gör han nog inte som bluff. Jag känner att jag är slagen och borde väl således spara $10 ?

Zarec goes into the tank...(in white)

Zarec went all-in - $10.16

rei55umie5 shows: K of c, K of d

Zarec mucks: J of d, J of s

rei55umie5 wins $36.12 from the main pot

Slutligen en liten rolig pott att skratta (?) åt.

** Game ID 2117772008 starting - 2008-08-02 16:24:11

** Arminus 2 [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - € Cash Game) Real Money

- torka76 sitting in seat 1 with €48.69 (har för få händer, 36 st)

- drussefar sitting in seat 3 with €59.68

- lampsann sitting in seat 4 with €75.47 [Dealer]

- 198819881988 sitting in seat 5 with €50.00

- Zarec sitting in seat 6 with €68.70

198819881988 posted the small blind - €0.25

Zarec posted the big blind - €0.50

** Dealing card to Zarec: Q of h, Q of c

torka76 raised - €1.00

drussefar folded

lampsann folded

198819881988 folded

Zarec raised - €2.50

torka76 called - €2.50

** Dealing the flop: 6 of c, Q of d, 8 of c

Zarec bet - €4.00

torka76 raised - €8.00

Zarec raised - €16.62

torka76 went all-in - €38.19

Zarec called - €46.19

** Dealing the turn: 4 of c

** Dealing the river: 6 of s

torka76 shows: K of d, 10 of d

Zarec shows: Q of h, Q of c

Zarec wins €94.63 from the main pot

Länk till kommentar

Hand 1:

Visserligen finns det en del händer i deras range dom kan ha träffat med här. Men att in cb här tycker jag är dumt. Brädan är inte så farlig imo och betar du får du nog ofta se river gratis. Turn spelet som spelat gillar jag inte alls. Du får inte alls odds att syna till färgen. Ska du motivera den synan måste du räkna in att du leder om du träffar A eller K, och då kan du inte vika river om du träffar.

Min linje hade varit att cb flop. Cheka bakom på turn utan träff för att få se gratis river.

Hand 2:

Kan det bero på att han slår upp 5bb som du bara synar bakom?

Hur som helst gillar jag inte din linje alls här. Slå om pre!

Som spelat hade jag cr alt. potbet på flop. Foldar fi många floppar så potbetar vi. Annars cr.

Hand 3:

Tackar vi och tar emot ;-)

Hand 2, är jag lite osäker över vilken linje som är mest +ev. Spelade en liknande hand själv nyss där jag får vika på flopp. Så skulle va intressant att höra vad alla andra här säger.

Länk till kommentar

Hand 1 - betta floppen. Som ztobez säger har du inte odds att dra till flushen på turn (iaf inte direkta) i första läget (utan att räkna in A och K). Dock har du odds att göra det i andra läget. Tycker därför inte att du är "tvungen" att syna om ett a eller k faller på river (åtminstone inte om det miha som bettar). Huruvida du skall syna eller inte är väldigt svårbedömt. En passiv spelar check/miniraisar två spelare på turn (skulle han verkligen göra det med typ aj, aq) och betar svagt på river. Personligen tror jag att du är slagen rätt ofta, men samtidigt får du typ 3till1 vilket onekligen är bra odds med tp/tk. Ingen annan read på snubben vid sidan om PT statsen?

Hand 2 Höj preflop (det största misstaget i mitt tycke). Som spelad skulle jag troligtvis även höja floppen (även om det inte är lika självklart som pre) . På turn sätter du honom på en alldeles för tight distribution. Han kan säkert beta allt från Ahög, flushdrag till set i det läget. På river får du återigen väldigt bra odds. Tror du att han kan spela så aggresivt med 99 och 1010 (samt möjligtvis även som ren bluff) likväl som med qq+ är det syn.

För att summera tycker jag att några misstag i händerna 1 och 2 gör att du hamnar i väldigt jobbiga situationer på river. Hade du spelat annorlunda på tidigare gator hade detta kanske kunnat undvikas.

Länk till kommentar

Hand 2:

Kan det bero på att han slår upp 5bb som du bara synar bakom?

Hur som helst gillar jag inte din linje alls här. Slå om pre!

Som spelat hade jag cr alt. potbet på flop. Foldar fi många floppar så potbetar vi. Annars cr.

Jag har för mig att jag var nyfiken på varför han höjde just 6bb när de alltid annars höjer 4, det fick mig att misstänka att jag låg efter (verkar tydligen vara sällan de höjer så mycket med annat än höga pp).

Sen tycker jag att antingen slår jag om pre och får reda på att jag ligger under, eller så foldar jag turn. Känns som jag fått smaka såna här saker varje session nu i 3 veckor, börjar bli trött på att stirra in i överpar...

Länk till kommentar

1. Som ztobez säger har du inte odds att dra till flushen på turn (iaf inte direkta) i första läget (utan att räkna in A och K). Dock har du odds att göra det i andra läget.

2. Höj preflop (det största misstaget i mitt tycke). Som spelad skulle jag troligtvis även höja floppen (även om det inte är lika självklart som pre) . På turn sätter du honom på en alldeles för tight distribution. Han kan säkert beta allt från Ahög, flushdrag till set i det läget. På river får du återigen väldigt bra odds. Tror du att han kan spela så aggresivt med 99 och 1010 (samt möjligtvis även som ren bluff) likväl som med qq+ är det syn.

3. För att summera tycker jag att några misstag i händerna 1 och 2 gör att du hamnar i väldigt jobbiga situationer på river. Hade du spelat annorlunda på tidigare gator hade detta kanske kunnat undvikas.

1. När jag endast synade honom så trodde jag att jag hade överkort + flushdraw, men när RR kom från killen som checkat förstod jag att mina överkort med säkerhet inte gällde längre, men att jag iaf kunde få flushen. Kanske var litet otydlig där ... :)

2. Som jag skrev så höjer jag den i stor majoritet av fallen. Denna gång var jag litet väl misstänksam att han hade högre par (eftersom de oftast annars bara höjer 4bb). Håller med om att jag borde slagit om på floppen å foldat mot ytterligare omslag. Däremot tycker jag inte (säkert felaktigt) att jag har honom på för snäv HD när han trycker ut turn också, hade han haft AF 5+ så hade jag hållt med dig?

3. Det e just sånt jag vill lära mig (a). Dessvärre var en av händerna då jag 'mixade' upp mitt spel å det satte mig i trubbel, kanske ska sluta me sånt

:(

Länk till kommentar

Jag ber om ursäkt för stilleståndet i dagboken.

Men har tagit några dagar ledigt (+ att prima inte fungerade igårkväll när jag tänkte spela) och tänkte väl eventuellt spela ikväll. Tiltar litet för lätt, plussade ganska bra en session, bara för att kvällen efter förlora BETYDLIGT mer, varför kommer alltid beatsen direkt efter?

Jag höjde dumt nog med mitt flushdraw (och överkort), fick träffa, drog in alla pengarna och fick se mig slagen av ett floppat fyrtal. Tiltade loss rejält (dvs på saker här hemma) eftersom jag tidigare blivit utdragen fyra gånger. Exempelvis 3b jag i position (knapp) mot en aggro kille med QTs. Floppen kommer Q hög regnbåge, jag lägger ett cb på 14 in i 17 (var någon som callat den tidigare killen men lade för min 3b), han trycker ai för resterande pengar och jag instacallar (eftersom de oftast gör sånt med skit).

Hans AJ vinner med r-r färg.

Efter den kvällen (med flera såna fina exempel) backade jag 250 @ NL50 och har för tillfället ingen stor motivation att spela, varför jag drar nytta av mina kompisar som har semester och kan leka DoD me mig istället. Men beroende på när vi slutar idag så kanske jag hinner få in några timmar ikväll.

Tack för tålamodet!

Länk till kommentar

Jag ber om ursäkt för stilleståndet i dagboken.

Men har tagit några dagar ledigt (+ att prima inte fungerade igårkväll när jag tänkte spela) och tänkte väl eventuellt spela ikväll. Tiltar litet för lätt, plussade ganska bra en session, bara för att kvällen efter förlora BETYDLIGT mer, varför kommer alltid beatsen direkt efter?

Jag höjde dumt nog med mitt flushdraw (och överkort), fick träffa, drog in alla pengarna och fick se mig slagen av ett floppat fyrtal. Tiltade loss rejält (dvs på saker här hemma) eftersom jag tidigare blivit utdragen fyra gånger. Exempelvis 3b jag i position (knapp) mot en aggro kille med QTs. Floppen kommer Q hög regnbåge, jag lägger ett cb på 14 in i 17 (var någon som callat den tidigare killen men lade för min 3b), han trycker ai för resterande pengar och jag instacallar (eftersom de oftast gör sånt med skit).

Hans AJ vinner med r-r färg.

Efter den kvällen (med flera såna fina exempel) backade jag 250 @ NL50 och har för tillfället ingen stor motivation att spela, varför jag drar nytta av mina kompisar som har semester och kan leka DoD me mig istället. Men beroende på när vi slutar idag så kanske jag hinner få in några timmar ikväll.

Tack för tålamodet!

Usch! Såna där dagar pajar så mycket. Jag brukar försöka tighta till mig litegrann och sälja ett par nötter tills självförtoendet långsamt vuxit sig tillbaka.. Svårt att inte tilta bara när man blir motriggad för mycket under samma session.

Hoppas det går bättre ikväll om du spelar. Kanske syns på borden. Måste se till att avancera lite på din färgskala. ;-)

Länk till kommentar

Några timmars spelande inatt kändes ganska bra, men fick träffa en del, fick bli utdragen en del men det som var annorlunda denna gång var att jag efter en kvart till halvtimme bestämde mig för att nu skall jag testa spela runt 30/25 istället och se vad som händer. Jag ryckte på axlarna och förstod att nu jäklar skulle inköp flyga till höger och vänster, men ville i varje fall testa. Kanske var det ett sätt att aggra tillbaka mot stammisarna och göra dem litet mer passiva?

Några händer från inatt som jag skrev upp att jag gärna tar kommentarer på:

Kom ihåg att jag spelar mycket mer lösare och aggressivare än vanligt (26/21/5 blev tydligen medelvärdet) under denna session, vilket säkerligen påverkar dem som kan tänka något.

Hand 1:

** Game ID 2122951379 starting - 2008-08-06 01:43:36

** Debrecen [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

- Pretty_wendy sitting in seat 1 with $48.50

- Zarec sitting in seat 2 with $50.00

- pumisen111 sitting in seat 3 with $54.48

- River_Johan sitting in seat 4 with $76.90 [Dealer]

- ljungqan_ sitting in seat 5 with $49.25

- CurtisMartin sitting in seat 6 with $49.50 (22/17/2,5)

En klassisk NL50 spelartyp som jag har problem med om man kollar på stats enbart

ljungqan_ posted the small blind - $0.25

CurtisMartin posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: J of c, Q of d

Pretty_wendy folded

Zarec raised - $2.00

pumisen111 folded

River_Johan folded

ljungqan_ folded

CurtisMartin called - $2.00

** Dealing the flop: J of d, 5 of c, K of s

CurtisMartin checked

Zarec bet - $3.00

Jag lägger cb med träffat mellanpar för att hålla aggressionen i handen

CurtisMartin raised - $6.00

Zarec raised - $12.62

Oops, han höjer. Jag tänker ett tag och kommer fram till att jag lägger in ytterliare en höjning för att se om han bara driver med mig

CurtisMartin called - $12.62

** Dealing the turn: 4 of h

CurtisMartin went all-in - $35.38

Zarec: ???

Vad kan han ha? KJ?, 55? (KK hade han nog höjt pre?)

Callar han pre med K5? Kan han ha slowat AA?

Hade han spelat vidare med QQ och nu trycka in allt?

Zarec folded

CurtisMartin mucks:

CurtisMartin wins $63.40 from the main pot

End of game 2122951379

Hand 2:

** Game ID 2123002274 starting - 2008-08-06 02:34:01

- moneyplz44 sitting in seat 1 with $10.25

- Zarec sitting in seat 2 with $88.57

- Scorcho28 sitting in seat 3 with $48.70

- nimme sitting in seat 4 with $52.90

- danjaybro sitting in seat 5 with $17.12 [Dealer]

- Rory6988 sitting in seat 6 with $35.52 (47/13/1,13)

Rory6988 posted the small blind - $0.25

moneyplz44 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: K of h, K of s

Ska jag höja mer i tidig position?

Zarec raised - $2.00

Scorcho28 folded

nimme folded

danjaybro folded

Rory6988 called - $2.00

moneyplz44 folded

** Dealing the flop: 9 of h, A of c, J of h

Rory6988 bet - $1.50

Han leder ut en fjärdedel eller så, brukar oftast betyda att de inte har ett smack. så jag höjer oavsett vilka kort jag nu har...

Zarec raised - $4.50

Rory6988 called - $4.50

Hm, han callade, jag kanske borde börja sätta honom på A?

** Dealing the turn: 6 of c

Rory6988 bet - $4.00

Han leder ut igen, men jag tycker inte storleken på satsningen är något jag kan folda mot? Även fast han är ganska passiv?

Zarec called - $4.00

** Dealing the river: 5 of s

Rory6988 went all-in - $25.27

Zarec: ????

Zarec folded

Rory6988 mucks:

Rory6988 wins $45.70 from the main pot

End of game 2123002274

Hand 3:

** Game ID 2122903315 starting - 2008-08-06 01:00:42

** Edinburgh [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

- Berserkeer sitting in seat 1 with $50.00 [sitting out]

- grazhopper sitting in seat 2 with $59.81

- pamela_78 sitting in seat 3 with $48.38

- AzyRe sitting in seat 4 with $56.10 [Dealer]

- Nezziboy sitting in seat 5 with $70.57 (36/23/1,59)

Trots hans passiva AF så har han 3b mig och liknande. Det känns som att han är ganska aggressiv och vi har haft en del duster för kontroll av bordet (känns det som)

- Zarec sitting in seat 6 with $67.53

Nezziboy posted the small blind - $0.25

Zarec posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: A of c, K of d

grazhopper folded

pamela_78 folded

AzyRe folded

Nezziboy raised - $2.50

Zarec raised - $8.50

Han höjer 2,5 för att ta min BB. Detta var första gången jag faktiskt märkte att han höjde till 2,5. Har för mig att han bara höjde till 2 annars och blev litet misstänksam, borde jag inte höjt till 8,5 utan ändock till endast 7,5?

Senare började han dock använda 2,5 som standard (90%) mot 2 (10%).

Nezziboy called - $8.50

** Dealing the flop: J of s, 2 of h, 7 of c

Nezziboy checked

Zarec bet - $10.00

Nezziboy went all-in - $62.32

Lägger ett klassiskt cb efter 3b pre men han slår om ai, ibland gör ju folk så med riktiga skithänder, men vad tycker man om denna snubbe?

Zarec folded

Nezziboy mucks:

Nezziboy wins $87.47 from the main pot

End of game 2122903315

Nåja. Sessionen slutade ivf plus och får väl anta att det var litet good run. Men för en gångs skull kändes det som att man gick sakta uppåt hela tiden istället för tvärtom. Ska väl fortsätta att experimentera med spelstilen och se hur mycket jag förlorar denna månad :)

Ikväll blir det väl några timmar till då min polare kommer förbi igen :)

Länk till kommentar

Några timmars spelande inatt kändes ganska bra, men fick träffa en del, fick bli utdragen en del men det som var annorlunda denna gång var att jag efter en kvart till halvtimme bestämde mig för att nu skall jag testa spela runt 30/25 istället och se vad som händer. Jag ryckte på axlarna och förstod att nu jäklar skulle inköp flyga till höger och vänster, men ville i varje fall testa. Kanske var det ett sätt att aggra tillbaka mot stammisarna och göra dem litet mer passiva?

Några händer från inatt som jag skrev upp att jag gärna tar kommentarer på:

Kom ihåg att jag spelar mycket mer lösare och aggressivare än vanligt (26/21/5 blev tydligen medelvärdet) under denna session, vilket säkerligen påverkar dem som kan tänka något.

Hand 1:

** Game ID 2122951379 starting - 2008-08-06 01:43:36

- Pretty_wendy sitting in seat 1 with $48.50

- Zarec sitting in seat 2 with $50.00

- pumisen111 sitting in seat 3 with $54.48

- River_Johan sitting in seat 4 with $76.90 [Dealer]

- ljungqan_ sitting in seat 5 with $49.25

- CurtisMartin sitting in seat 6 with $49.50 (22/17/2,5)

En klassisk NL50 spelartyp som jag har problem med om man kollar på stats enbart

ljungqan_ posted the small blind - $0.25

CurtisMartin posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: J of c, Q of d

Pretty_wendy folded

Zarec raised - $2.00

pumisen111 folded

River_Johan folded

ljungqan_ folded

CurtisMartin called - $2.00

** Dealing the flop: J of d, 5 of c, K of s

CurtisMartin checked

Zarec bet - $3.00

Jag lägger cb med träffat mellanpar för att hålla aggressionen i handen

CurtisMartin raised - $6.00

Zarec raised - $12.62

Oops, han höjer. Jag tänker ett tag och kommer fram till att jag lägger in ytterliare en höjning för att se om han bara driver med mig

CurtisMartin called - $12.62

** Dealing the turn: 4 of h

CurtisMartin went all-in - $35.38

Zarec: ???

Vad kan han ha? KJ?, 55? (KK hade han nog höjt pre?)

Callar han pre med K5? Kan han ha slowat AA?

Hade han spelat vidare med QQ och nu trycka in allt?

Zarec folded

CurtisMartin mucks:

CurtisMartin wins $63.40 from the main pot

End of game 2122951379

Hand 2:

** Game ID 2123002274 starting - 2008-08-06 02:34:01

- moneyplz44 sitting in seat 1 with $10.25

- Zarec sitting in seat 2 with $88.57

- Scorcho28 sitting in seat 3 with $48.70

- nimme sitting in seat 4 with $52.90

- danjaybro sitting in seat 5 with $17.12 [Dealer]

- Rory6988 sitting in seat 6 with $35.52 (47/13/1,13)

Rory6988 posted the small blind - $0.25

moneyplz44 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: K of h, K of s

Ska jag höja mer i tidig position?

Zarec raised - $2.00

Scorcho28 folded

nimme folded

danjaybro folded

Rory6988 called - $2.00

moneyplz44 folded

** Dealing the flop: 9 of h, A of c, J of h

Rory6988 bet - $1.50

Han leder ut en fjärdedel eller så, brukar oftast betyda att de inte har ett smack. så jag höjer oavsett vilka kort jag nu har...

Zarec raised - $4.50

Rory6988 called - $4.50

Hm, han callade, jag kanske borde börja sätta honom på A?

** Dealing the turn: 6 of c

Rory6988 bet - $4.00

Han leder ut igen, men jag tycker inte storleken på satsningen är något jag kan folda mot? Även fast han är ganska passiv?

Zarec called - $4.00

** Dealing the river: 5 of s

Rory6988 went all-in - $25.27

Zarec: ????

Zarec folded

Rory6988 mucks:

Rory6988 wins $45.70 from the main pot

End of game 2123002274

Hand 3:

** Game ID 2122903315 starting - 2008-08-06 01:00:42

** Edinburgh [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

- Berserkeer sitting in seat 1 with $50.00 [sitting out]

- grazhopper sitting in seat 2 with $59.81

- pamela_78 sitting in seat 3 with $48.38

- AzyRe sitting in seat 4 with $56.10 [Dealer]

- Nezziboy sitting in seat 5 with $70.57 (36/23/1,59)

Trots hans passiva AF så har han 3b mig och liknande. Det känns som att han är ganska aggressiv och vi har haft en del duster för kontroll av bordet (känns det som)

- Zarec sitting in seat 6 with $67.53

Nezziboy posted the small blind - $0.25

Zarec posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: A of c, K of d

grazhopper folded

pamela_78 folded

AzyRe folded

Nezziboy raised - $2.50

Zarec raised - $8.50

Han höjer 2,5 för att ta min BB. Detta var första gången jag faktiskt märkte att han höjde till 2,5. Har för mig att han bara höjde till 2 annars och blev litet misstänksam, borde jag inte höjt till 8,5 utan ändock till endast 7,5?

Senare började han dock använda 2,5 som standard (90%) mot 2 (10%).

Nezziboy called - $8.50

** Dealing the flop: J of s, 2 of h, 7 of c

Nezziboy checked

Zarec bet - $10.00

Nezziboy went all-in - $62.32

Lägger ett klassiskt cb efter 3b pre men han slår om ai, ibland gör ju folk så med riktiga skithänder, men vad tycker man om denna snubbe?

Zarec folded

Nezziboy mucks:

Nezziboy wins $87.47 from the main pot

End of game 2122903315

Nåja. Sessionen slutade ivf plus och får väl anta att det var litet good run. Men för en gångs skull kändes det som att man gick sakta uppåt hela tiden istället för tvärtom. Ska väl fortsätta att experimentera med spelstilen och se hur mycket jag förlorar denna månad :)

Ikväll blir det väl några timmar till då min polare kommer förbi igen :)

I första handen tycker jag du spelar floppen dåligt. Jag hade synat minraisen och omvärderat turn. Med andra ord c/f såvida jag inte förbättrar och/eller får bra odds.

Andra handen ok spel, fold river.

Sista handen är höjningen bra pf. b/f flopp.

Länk till kommentar

Hand 1: Gillar inte riktigt din re-reraise på floppen. Kan vara bra på vissa typer av brädor men inte denna i mitt tycke. Utan direkt read på snubben skulle jag bara syna. På turn är det fold som spelat.

Hand 2: Lite tveksam till din reraise på floppen. Hade brädan varit rainbow hade jag inte raisat. Finns möjligtvis vissa argument för att göra det nu, men jag skulle ändå luta åt att bara syna floppen.

Hand 3: Väldigt standard. Om din cb är i linje med vad du brukar beta finns inget att anmärka på. På floppen viker du naturligtvis

Länk till kommentar

Träffade iaf under denna session, två fyrtal som fick ai mot nötkåken. MEN, som vanligt jämnar det ut sig. Sessionen slutade visserligen plus, men det var snarare tack vare NL€20 & NL€10 där folk vägrade att sluta donera genom att trycka, call, call, fold gång på gång. Ett par händer till dagboken (snart kommer jag igång på allvar igen då mina kompisars semester tar slut och eventuella flickvänner återvänder):

Hand 1:

** Game ID 2127691743 starting - 2008-08-09 14:09:44

** Dushanbe [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

- dromedaan sitting in seat 1 with $21.79

- philjr55 sitting in seat 2 with $8.36

- bearsRus sitting in seat 3 with $21.26

- bengtake sitting in seat 4 with $85.67

- aapoos sitting in seat 5 with $48.36 [Dealer]

- Zarec sitting in seat 6 with $48.75

Zarec posted the small blind - $0.25

dromedaan posted the big blind - $0.50

bengtake posted to play - $0.50

** Dealing card to Zarec: J of s, J of h

philjr55 called - $0.50

bearsRus folded

bengtake checked

aapoos raised - $3.00

Zarec called - $3.00

dromedaan folded

philjr55 folded

bengtake called - $3.00

** Dealing the flop: 3 of s, Q of c, 2 of d

Zarec checked

bengtake checked

aapoos bet - $4.90

Zarec called - $4.90

bengtake called - $4.90

** Dealing the turn: Q of d

Zarec checked

bengtake checked

aapoos checked

** Dealing the river: 7 of h

Zarec checked

bengtake checked

aapoos bet - $13.00

Det jag är nyfiken på här är, valuebettar han alltid en Q i detta läge som han desperat vill få ut några pengar till för, eller gör folk oftast såhär för att de inte vill gå till showdown?

Zarec folded

bengtake folded

aapoos mucks:

aapoos wins $36.47 from the main pot

End of game 2127691743

Hand 2:

** Game ID 2127702269 starting - 2008-08-09 14:20:55

** Elblag [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

- Gallame sitting in seat 1 with $109.38 [Dealer]

- BIFI sitting in seat 2 with $66.97

- Vantrease sitting in seat 3 with $49.50

- allvaterodin sitting in seat 4 with $49.54

- Zarec sitting in seat 5 with $56.82

- kalastajamie sitting in seat 6 with $50.25

BIFI posted the small blind - $0.25

Vantrease posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: 6 of d, 7 of d

allvaterodin raised - $1.00

Zarec raised - $3.00

kalastajamie folded

Gallame called - $3.00

BIFI called - $3.00

Vantrease folded

allvaterodin called - $3.00

** Dealing the flop: 8 of d, 9 of d, 10 of s

BIFI checked

allvaterodin checked

Zarec bet - $8.00

Gallame called - $8.00

BIFI called - $8.00

allvaterodin folded

** Dealing the turn: 2 of s

BIFI checked

Zarec went all-in - $45.82

Vad skulle ni göra i detta läge med två callers bakom er? Jag funderade som så att jag inte längre hade enda flushdraget (även om två av mina flushkort är monsterouts till min straight flush). Dessutom så kunde det komma så många kort på river som dödade all action? Upplys mig! :)

Gallame folded

BIFI folded

Zarec mucks:

Zarec wins $80.50 from the main pot

End of game 2127702269

Länk till kommentar

Härligt att få in degen med 4-tal. Är inte så ofta dom betalar av.

Hand 1:

Varför 3-betar du inte för?? Har du ingen read på fi så ser jag ingen anledning att bara syna ner hela vägen här.

Hand 2:

Jobbigt läge där imo. Stor pott så du kan ju inte göra annat än att pusha här. Men jag tror nog du kan va uppe mot QJs många gånger. Vet inte riktigt vad som är +ev. Jag skulle förmodligen pusha själv här.

Spelade en liknande hand själv igår där jag floppar låga stegen på fd-bräda. Får en 3-vägs ai innan det är jag. Den kände jag att jag va tvungen o lägga då det var 2 fi som var riktigt tighta. Tyvärr la jag bästa handen i den 350bb potten :-(

Länk till kommentar

Härligt att få in degen med 4-tal. Är inte så ofta dom betalar av.

Hand 1:

Varför 3-betar du inte för?? Har du ingen read på fi så ser jag ingen anledning att bara syna ner hela vägen här.

Hand 2:

Jobbigt läge där imo. Stor pott så du kan ju inte göra annat än att pusha här. Men jag tror nog du kan va uppe mot QJs många gånger. Vet inte riktigt vad som är +ev. Jag skulle förmodligen pusha själv här.

Spelade en liknande hand själv igår där jag floppar låga stegen på fd-bräda. Får en 3-vägs ai innan det är jag. Den kände jag att jag va tvungen o lägga då det var 2 fi som var riktigt tighta. Tyvärr la jag bästa handen i den 350bb potten :-(

1: Det är sant, jag blir alltid för misstänksam när folk höjer 6bb istället för standard 4. Sen orkade jag inte söka upp hans stats, men men... borde 3b...

2: Hehe, vad var du uppe mot? överpar/trips/2p?

Jag pushade väl mest för att jag ville att fd skulle lägga sig och även om de callade hade jag öppet sf drag. Men ql att du skulle spelat likadant.

Länk till kommentar

Jo jag vet att det kan kännas lite skumt när folk slår upp så hårt pre. Jag blev oxå väldigt misstänksam förr, och då synade jag bara för att få se flopp. Sen gav jag dock upp väldigt lätt om det kom överkort och jobbiga brädor. Nu 3-betar jag i stort sett alla JJ< pre.

Jag skulle gärna höra lite andra folks tankar om hand 2 där. Vi kan ju absolut inte cheka och ge gratiskort till fd, set, AJs, KJs. Så vilken betsize ska man egentligen välja här då?

Två stycken färgdrag och ett 2-par. 2-paret stod så det kändes lite surt att jag foldade den. Men tror ändå det är +ev att göra det när man har read på 2 fi som TAG.

Länk till kommentar

God morgon Zarec. Ztoobez har hjälpt dig ganska bra med de sista två händerna ser jag, men kan ge ett par kommentarer ändå.

Hand 1: Det är som redan sagts bättre att 3-beta pre här, för att slippa famla i mörker ur position mot två spelare med en hand som är jävligt bra men ändå lätt blir slagen. Som du nu valt att spela den skulle jag lätt syna river iaf. Du har ju underrepresenterat din hand och jag tror ganska många fi skulle betat sin Q (och många andra händer som slår dig) på turn också när ni båda checkat och flushdrag etc föll. Tror helt klart du tillräckligt ofta får se typ TT, 99 etc eller en ful 7a här för att det ska vara värt att kolla.

Hand 2: Tycker jag ser bra ut! Föredrar att göra det till 3,5 pre för att det inte ska bli för lätt att calla profitabelt med vad som helst för original raisern, men kanske är en smaksak. Pushen är bra.

Liten kommentar till dig också ztoobez! Jag är ganska säker på att det suger att folda alla typer av tvåkorts-stegar på fd-brädor om du får chansen att bli all in med den mot två pers. Precis som du nu blev så kan du ju jätteofta möta en kille med färgdrag och en med tvåpar, eller någon torsk med högre stegdrag och någon med set/överpar, eller alla möjliga kombinationer av det där, och då är det ev+ som fan att vinna 350BB-potten som du nu gav upp.

Investerar du 100BB (eller mindre eftersom du redan lagt in lite?) för att vinna 350BB är det ju jävligt bra. Räkna lite på det, du behöver inte vinna så ofta för att det ska bli ev+ lixom. Även om man har read som TAG på fi så betyder det ju inte att dom har den absoluta nöten varje gång :)

Länk till kommentar