Gå till innehåll

SvS klienten strular?


bigdwarf

Recommended Posts

Har testat lite spel på SvS nu dom senaste dagarna och har problem med deras klient. Har för närvarande ett mkt struligt bredband som kopplar ifrån då och då, men det jag undrar är måste klienten starta om varje gång datorn tappar uppkoppling?

Ett annat problem är att ibland kan nåt av borden frysa till för att sedan bara vips försvinna medans tex dom andra 3 rullar på som dom ska.

 

Nån som känner till dessa problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är att SvS klient hanterar en lite ostabil uppkoppling väldigt väldigt dåligt. Räcker med att man sitter på trådlöst och tappar någon sekund för att den ska hänga sig helt. Det andra problemet har jag också råkat ut för. Man kan söka efter sitt eget användarnamn och sen gå till bordet som stängdes, har man tur sitter man kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har haft samma strul (med stabil uppkoppling)

+ att blinds/sitout problemet verkar vuxit som fan medans jag vart borta en vecka..

upptäckte ett problem till ikväll som jag inte märkt av på över ett år.

ett bord försvann (de andra flöt fint) och när jag sökte mej och hittade bordet igen så var jag loggad från det trots att jag var med i söken...

 

 

såååå till det självklara, vart ska man ta vägen för att spela 200BBs låg FR med bra RB utan att det är söndergnetat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har haft samma strul (med stabil uppkoppling)

+ att blinds/sitout problemet verkar vuxit som fan medans jag vart borta en vecka..

upptäckte ett problem till ikväll som jag inte märkt av på över ett år.

ett bord försvann (de andra flöt fint) och när jag sökte mej och hittade bordet igen så var jag loggad från det trots att jag var med i söken...

 

 

såååå till det självklara, vart ska man ta vägen för att spela 200BBs låg FR med bra RB utan att det är söndergnetat?

 

 

Söndergnetat? testat svenska spel i ett par dagar nu och det är det i särklass fiskigaste nätverket jag någonsin spelat på, så om du tycker det är hårt motstånd får du nog ta och se över ditt spel lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndergnetat? testat svenska spel i ett par dagar nu och det är det i särklass fiskigaste nätverket jag någonsin spelat på, så om du tycker det är hårt motstånd får du nog ta och se över ditt spel lite.

 

 

 

vad fan pratar du om?. full?

 

jag älskar SvS, men det går ju knappt spela där pga allt strul med klienten och frågade därför om någon hade tips på nåt annat bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad fan pratar du om?. full?

 

jag älskar SvS, men det går ju knappt spela där pga allt strul med klienten och frågade därför om någon hade tips på nåt annat bra.

 

 

Haha menade inte att vara otrevlig, uppfattade att med "söndergnetat" menar du samma som "söndergrindat" ? eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha menade inte att vara otrevlig, uppfattade att med "söndergnetat" menar du samma som "söndergrindat" ? eller?

 

Han syftade inte på att svs skulle va söndergnetat, utan att sidan han vill ha tips om inte ska vara söndergnetad. Och detta fattar jag blixt kl halv sex på morgonen.. Tagga till ffs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han syftade inte på att svs skulle va söndergnetat, utan att sidan han vill ha tips om inte ska vara söndergnetad. Och detta fattar jag blixt kl halv sex på morgonen.. Tagga till ffs!

 

 

Men eftersom han spelar på SvS nu och vill ha tips om nån annan site som inte är söndergrindad kan man väl ta det för att han tycker SvS är för grindtätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat lite spel på SvS nu dom senaste dagarna och har problem med deras klient. Har för närvarande ett mkt struligt bredband som kopplar ifrån då och då, men det jag undrar är måste klienten starta om varje gång datorn tappar uppkoppling?

Ett annat problem är att ibland kan nåt av borden frysa till för att sedan bara vips försvinna medans tex dom andra 3 rullar på som dom ska.

 

Nån som känner till dessa problem?

 

Samma sak händer för mig. Bredbandsbolagets dsl har varit instabil under sommaren - dyker ett dussin gånger per kväll. För alla andra pokerklienter blir detta till några sekunders avbrott, medan svenska spel envisas med en flera minuter lång procedur där den 'upptäcker' att förbindelsen har brutits. Sedan envisas den med att starta om och kräva ny inloggning.

 

Dessutom har buggen där man krävs att betala extra blinds inte fixats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak händer för mig. Bredbandsbolagets dsl har varit instabil under sommaren - dyker ett dussin gånger per kväll. För alla andra pokerklienter blir detta till några sekunders avbrott, medan svenska spel envisas med en flera minuter lång procedur där den 'upptäcker' att förbindelsen har brutits. Sedan envisas den med att starta om och kräva ny inloggning.

 

Dessutom har buggen där man krävs att betala extra blinds inte fixats.

 

Jag kör på comhem:s bredband, sämsta skiten jag någonsin haft!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men eftersom han spelar på SvS nu och vill ha tips om nån annan site som inte är söndergrindad kan man väl ta det för att han tycker SvS är för grindtätt?

 

 

Sry att jag tempade till :roll:

Var dåligt tiltad på att precis blivit utloggad från klienten som vanligt.

 

men tyckte det var ganska uppenbart att jag menade att jag ville ha tag i en annan icke söndergrindad sajt där klienten fungerar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg en konstig sak just nu. Det är åskväder i Uppsala, med massor av sekundlånga elavbrott, och dsl gör en massa mikroavbrott. Men jag kan spela vidare på ett sitngo på svenska spel - det är bara några sekundkorta avbrott. Samtidigt har huvudfönstret för svenska spel ett meddelande om att klienten är nedkopplad - och klickar man ok på detta så får man gå genom hela proceduren med inloggning, att klicka bort föra över pengar till pokerkontot och att klicka bort den hatade j-a navigatorn. Men detta påverkar på inget sätt att det redan pågår en oavbruten https-förbindelse med proxy.poker.svenskaspel.se som kan hantera det bord man spelar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...