Gå till innehåll

Stegdrag mot överbett


Recommended Posts

Spelade denna hand och undrar hur man ska göra i denna situation.

 

 

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 20 juli 2008 16:27:03

Anna 58 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Littlecute (196.66)

Plats 2: Olisadebe (0.00)

Plats 3: Matcigg (98.23)

Plats 4: dagi (172.50)

Plats 5: capoera (450.81)

Matcigg lägg LM 0.50

dagi lägg SM 1.00

** Giv **

Littlecute [10s, 7s]

Matcigg [N/A, N/A]

dagi [N/A, N/A]

capoera [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

capoera Lägg

Littlecute Höj till 4.00

Matcigg Lägg

dagi Höj till 14.00

Littlecute Syna 14.00

*** Flop(Board): *** : [8s, 9r, 3h]

*** Bet Runda 2 ***

dagi Satsa 40.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. foldat istället för att höja till 4.

2. foldat istället för att syna 10 till.

3. foldat eftersom han ej verkar benägen att lägga sin hand direkt. skulle aldrig pusha här när han hade 170bb och du 200bb när handen startade. förlorar i längden här om du pushar, har han överpar så lär han ju knappast lägga det på 0.5/1 SEK blinds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle sätta han på en svag hand eftersom han överbettar potten, AK eller ett lågt pocket till exempel.

 

Även om han har ett överpar så ligger vi inte så långt efter..

 

Så jag vidhåller att jag hade pushat. Tänk på det extra värdet vi får om han har AA och vi drar ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker folden är ganska enkel på floppen. Synan pre är ganska okey tycker jag med tanke på stackdjup.

 

Ngn read?, många överbetter sina höga pockets för att dem inte vågar spela dem.

 

fold iaf

 

Säg att han bara har AK men synar en all in, har endå bara en liten fördel. Swingsen blir rätt stora i rullen med sådan spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle sätta han på en svag hand eftersom han överbettar potten, AK eller ett lågt pocket till exempel.

 

Även om han har ett överpar så ligger vi inte så långt efter..

 

Så jag vidhåller att jag hade pushat. Tänk på det extra värdet vi får om han har AA och vi drar ut.

 

Får man extra värde om man drar ut? all in jämt då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att alla sätter preflophöjaren på stor hand preflop, han skulle väl lika bra ha kunnat höjt upp med en händer som 10J, 89s, 910s och liknande i sådana fall känns ju en hand som 10 7 inte speciellt roligt längre hans överbett känns ju som om han vill att du ska lägga men säger ju oxå att han e beredd att gå långt med sin hand så en semibluff med J10 hade inte förvånat mig ett dugg.

 

Sen undrar jag oxå över det xtra värdet mot AA om ni går all in på flop ?????

Extra värde får man väl när man drar ut och fortf har massa chips kvar att slänga in dvs impl odds finns inga impl odds i all in situationer.

 

Går ju inte heller att syna med endast ett stegdrag push e för farligt fold e nog rätt beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att alla sätter preflophöjaren på stor hand preflop, han skulle väl lika bra ha kunnat höjt upp med en händer som 10J, 89s, 910s och liknande i sådana fall känns ju en hand som 10 7 inte speciellt roligt längre hans överbett känns ju som om han vill att du ska lägga men säger ju oxå att han e beredd att gå långt med sin hand så en semibluff med J10 hade inte förvånat mig ett dugg.

 

Sen undrar jag oxå över det xtra värdet mot AA om ni går all in på flop ?????

Extra värde får man väl när man drar ut och fortf har massa chips kvar att slänga in dvs impl odds finns inga impl odds i all in situationer.

 

Går ju inte heller att syna med endast ett stegdrag push e för farligt fold e nog rätt beslut.

 

Folk brukar generellt inte trebetta 10j, 89s, 910s på dessa nivåer brukar oftast vara höga pp eller AK. Folda pre folda flopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hans 3-bet på flop är ju knappast ett överbet.

Normal 3-bet brukar ligga på 3x den höjning som redan gjorts dvs ca 12.

 

Jag tycker att det kan vara OK att höja upp T7s pre UTG SH ibland. (inte som regel dock), Säg 70% fold och 30% höj.

 

Men när du blir 3-betad måste du fråga dig om du vill spela T7s ur pos mot hans troliga range. Folden är solklar.

 

Men om du ändå lyckas komma till flop så är ju ett naket stegdrag bara en ren bluff och inget mer. Då måste du fråga dig hur stor är chansen att han foldar för en all-in raise? Jag tycker folden även här är självklar.

 

Hade du haft både steg och färgdrag så är all-in pushen lika självklar som nu folden är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker stove eqity mot TT+ och AK är 25.9%

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 25.912% 25.63% 00.29% 18867741 211075.50 { Ts7s }

Hand 1: 74.088% 73.80% 00.29% 54339180 211075.50 { TT+, AKs, AKo }

 

på flop har du mot samma range 40.3%

Så en all-in raise är lönsam om han foldar drygt 34% av gångerna.

 

 

Board: 8s 9d 3h

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 40.351% 40.21% 00.14% 17119 58.50 { Ts7s }

Hand 1: 59.649% 59.51% 00.14% 25334 58.50 { TT+, AKs, AKo }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

laddercarry26.jpg

vs

cletus.jpg

Imo

 

Btw, i många 3-betsHD:ar så räcker det med att få loss AK för att det ska vara mer än 1/3 vik (och därmed värde på checkpush). AK är 16 kombos, för att få ihop 32 kombos överpar så måste motståndaren ha 99-AA. Och om han 3-betar ned till 99 så kan vi nog lätt tänka oss att han har en hel del andra överkortshänder än AK.

 

Skulle hans betrange på flopp vara QQ-AA och AK och han fortsätter med QQ+, så är det stort värde i checkpush.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....

 

Btw, i många 3-betsHD:ar så räcker det med att få loss AK för att det ska vara mer än 1/3 vik (och därmed värde på checkpush). AK är 16 kombos, för att få ihop 32 kombos överpar så måste motståndaren ha 99-AA. Och om han 3-betar ned till 99 så kan vi nog lätt tänka oss att han har en hel del andra överkortshänder än AK.

 

Skulle hans betrange på flopp vara QQ-AA och AK och han fortsätter med QQ+, så är det stort värde i checkpush.

 

Håller med om att check-pushen nog kan vara lönsam här. 1/3 av händerna foldar han nog även om jag tycker det är lite gränsfall. Jag brukar trycka när jag har 12 outs eller fler.

 

Men synen pre tycker jag fortfarande inte om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här kommer hela handen iaf. Jag tycker att synen jag gör preflop är bra att göra lite då och då mot spelare som 3 bettar då man stackar dem med KK,AA om man träffar 2 par eller bättre. Tanken jag har med synen är att spela är att pusha på turn och spela det som ett set. Men jag har nog mest tur i handen :P

***** Hand 751131463 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 20 juli 2008 16:27:03

Anna 58 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Littlecute (196.66)

Plats 2: Olisadebe (0.00)

Plats 3: Matcigg (98.23)

Plats 4: dagi (172.50)

Plats 5: capoera (450.81)

Matcigg lägg LM 0.50

dagi lägg SM 1.00

** Giv **

Littlecute [10s, 7s]

Matcigg [N/A, N/A]

dagi [N/A, N/A]

capoera [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

capoera Lägg

Littlecute Höj till 4.00

Matcigg Lägg

dagi Höj till 14.00

Littlecute Syna 14.00

*** Flop(Board): *** : [8s, 9r, 3h]

*** Bet Runda 2 ***

dagi Satsa 40.00

Littlecute Syna 40.00

*** Turn(Board): *** : [8s, 9r, 3h, 6k]

*** Bet Runda 3 ***

dagi All-in 118.50

Littlecute Syna 118.50

*** River(Board): *** : [8s, 9r, 3h, 6k, 7h]

*** Showdown *** : Rake: 8.63 Totalpott: 336.87

Littlecute [10s, 7s] Stege med högsta kort tia Vinst: 336.87

Olisadebe [N/A, N/A] Högsta kort åtta Vinst: 0.00

Matcigg Lägger mig Vinst: 0.00

dagi [Es, Eh] Par i ess Vinst: 0.00

capoera Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hans 3-bet på flop är ju knappast ett överbet.

Normal 3-bet brukar ligga på 3x den höjning som redan gjorts dvs ca 12.

 

Jag tycker att det kan vara OK att höja upp T7s pre UTG SH ibland. (inte som regel dock), Säg 70% fold och 30% höj.

 

Men när du blir 3-betad måste du fråga dig om du vill spela T7s ur pos mot hans troliga range. Folden är solklar.

 

Men om du ändå lyckas komma till flop så är ju ett naket stegdrag bara en ren bluff och inget mer. Då måste du fråga dig hur stor är chansen att han foldar för en all-in raise? Jag tycker folden även här är självklar.

 

Hade du haft både steg och färgdrag så är all-in pushen lika självklar som nu folden är.

 

Det är CObet på floppen och den är ett överbett. Jag skulle aldrig spela 10 7 s oop kan inte vara ev+ i position kan det hända att jag spelar den mot någon som trebettar mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...