Gå till innehåll

MTT-"review" av Bluwajt


Bluwajt

Recommended Posts

Hej.

 

Gick rätt bra i en turre för mig förra veckan, och eftersom jag är rätt övertygad om att jag har en del luckor i mitt mtt-spel har jag kollat igenom turren i PXFs replayer och försökt tänka igenom de intressanta händerna. Spelade även in det hela, som om någon skulle vilja kolla är det bara att tanka. Obv gärna kul om ni har några kommentarer också, men absolut inget måste :)

 

Om ni inte har tid/lust att kolla igenom alla, så rekommenderas tvåan eller trean, beroende på vilket skede av mttn man vill kolla på. Tvåan täcker från en runt 2 timmar in i turren till en bit itm tror jag. Trean från en bit itm till finalbordet.

 

Del 1

Del 2

Del 3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara kollat igenom halva första, och du gör ju en del sjukt fiskaiga limpsyner, och andra allt för lösa spel. ska kolla igenom alla efter grinden till film, och kommentera specifika händer!

 

Var bland annat en hand där du checksynade alla gator med 66 på hand trots parat bräde, färgat bräde samt överkort, samt en bettingsekvens där fi verkligen visar att han träffat någod (trips i detta fall) Det var ganska fiskigt imo imo.

 

Sen var den nån hand du höjde upp med lågt pocket, blev 3-bettad och du hittade synen för ganska stor del av stacken. Inge vidare där heller.

 

 

Som sagt, kul med film. Jag ska kolla igenom allting när jag har tid samt ge dig bättre analyser och grejjer med tidpunkt på de omtalade situationerna.

 

Sjukt skjojsig analys i slutet av första! Den om hur spelare beter sig efter en vunnen pott :oops:;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara kollat igenom halva första, och du gör ju en del sjukt fiskaiga limpsyner, och andra allt för lösa spel. ska kolla igenom alla efter grinden till film, och kommentera specifika händer!

 

Var bland annat en hand där du checksynade alla gator med 66 på hand trots parat bräde, färgat bräde samt överkort, samt en bettingsekvens där fi verkligen visar att han träffat någod (trips i detta fall) Det var ganska fiskigt imo imo.

 

Sen var den nån hand du höjde upp med lågt pocket, blev 3-bettad och du hittade synen för ganska stor del av stacken. Inge vidare där heller.

 

 

Som sagt, kul med film. Jag ska kolla igenom allting när jag har tid samt ge dig bättre analyser och grejjer med tidpunkt på de omtalade situationerna.

 

Sjukt skjojsig analys i slutet av första! Den om hur spelare beter sig efter en vunnen pott :oops:;-)

 

Mm, är som sagt medveten om att jag har en del luckor. Bland annat med låga pockets, som t.ex. 66. Brukar vara riktigt osäker på hur jag ska spela dom med många/hyfsat många bb i stacken.

 

Haha, angående analysen i första så är den nog lite pajas, bara tjata på massa skit där typ :)

 

Återkom gärna med kommentarer. Glöm inte också skriva ner antingen tidpunkt för handen alt. handnummer.

 

Har för övrigt lagt ut del tre nu också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

qk stack djup, folda mot omslag pf

hand 100 varför vika 55 mot 2.75 bb raise med 35bb stack?'

hand 124, 3bet pf

129 a7 pf

 

148 wp:)

158 77 wp

166 deep stack 33 syn pf imo

174 mareginell, mkt bra turn syn, fi hade cont bettat med aq, kk, aa

219 inget o göra

230 folda direkt preflop, titta på blindsen stack djup, med hans stack är han väldigt benägen att pusha från Big blind.

237 känns kall, beta flopp iaf:)

262 qjsuited, du synar aför mkt, som du sa, Tryck eller fold.

332 lägg a5 mot pushen imo

361 a9 resteal tkr jag:) push turn sedan

368 a4 s känns iskall!

385-386 känns verkligen bara som slarv/tilt du har ingen anledning till att spela de händerna, om du ska sno med K4an så måste du höjja mer än 8200 vid 4k blinds, han synar ju anytwo där.

 

 

Som jag ser det är dina svagheter att du ofta vill "ta tillbaka nyligen förlorade marker", det gör jag också:) Det måste man träna bort, du slarvar ibland och limpar från SB för ofta. IMO set minar du för lite:)

 

Dina styrkor är att du är väldigt aggressiv, du är orädd och låter inte räddslan påverka dina beslut. du verkar ha koll på när du ska höjja.

 

helhets tips: tänk mer på pos, game flow än vad du har för hålkort. Tänk också mkt mer på stackdjup och ta in det i dina beslut.

 

Orkade inte kommentera alla händer men detta är de flesta:) Allt annat är superstandard eller WP:)

 

Hoppas det va till hjälp, lycka till i fortsättningen

 

Tjao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
Har sett stora delar av del 3.

Kan du utveckla lite hur du tänkte på hand #527 för en amatör som mig. Jag förstår inte det draget alls...

 

wtf vilken bump. Ska kolla igenom datorn och se om jag har kvar filmen och i så fall dela med hur jag tror att jag tänkte och om jag tycker annorlunda nu, har för mig att jag gjorde rätt mkt fel i filmen.

 

edit: hmm, tycker det är okej spel ändå även fast vik mycket väl kan va bättre. Har bb varit tajt och/eller har jag i stort sett bara visat bra händer? För isf är det nog okej spel som sagt, fast annars fold. Hu från sb ska vi pusha Q6o vid 9.8bb-stack eller lägre, fast nu är det ju även ante i potten vilket talar för push. Å andra sidan är det ju 3manna, men ger en lite en fingervisning om att det iaf inte är helt kasst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 174: Ditt resonemang haltar, enligt dig spelar han bara händer som dominerar dig stort och då har du inte odds att dra ur pos på en såpass short spelare

 

 

Hand 219: Vilken HD kan killen kallsyna med kort stack pre med och sen checka flopp med? Bör bara innehålla monster. Men du dominerar hans HD trots allt efter monsterflopp och har bara otur.

 

Hand 230: Korrekt

 

Hand 237: Cbetta typ alla brädor där! Syn suger

 

Hand 245: för short för att syna pre

 

Hand 251: Du har 14BB, dega eller limpdega. Bästa sättet att få in degen rekommenderas.

 

Hand 252: inge bra alls, vik pre

 

Hand 262. Vilken HD sätter du honom på pre? Har du odds då? Tveksamt...

 

Hand 263: Betta pre, cbetta

 

hAND 300: Betta mindre på flopp, han kan tro att han får FE på ett ställ. Marginellt men tror det är bättre

 

Hand 323: deg eller mindre bet på river

 

Han 361: Dega turn eller checksyna river, bra spel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wtf vilken bump. Ska kolla igenom datorn och se om jag har kvar filmen och i så fall dela med hur jag tror att jag tänkte och om jag tycker annorlunda nu, har för mig att jag gjorde rätt mkt fel i filmen.

 

edit: hmm, tycker det är okej spel ändå även fast vik mycket väl kan va bättre. Har bb varit tajt och/eller har jag i stort sett bara visat bra händer? För isf är det nog okej spel som sagt, fast annars fold. Hu från sb ska vi pusha Q6o vid 9.8bb-stack eller lägre, fast nu är det ju även ante i potten vilket talar för push. Å andra sidan är det ju 3manna, men ger en lite en fingervisning om att det iaf inte är helt kasst.

 

Ok, tack!

 

Ja det var en jefla bump, sorry, i ärlighetensnamn så såg jag inte att det var så gammalt.

Tänkte inte på det i ochmed att filmerna gick att ladda hem. De brukar ju alltid försvinna när det blir gammalt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wtf vilken bump. Ska kolla igenom datorn och se om jag har kvar filmen och i så fall dela med hur jag tror att jag tänkte och om jag tycker annorlunda nu, har för mig att jag gjorde rätt mkt fel i filmen.

 

edit: hmm, tycker det är okej spel ändå även fast vik mycket väl kan va bättre. Har bb varit tajt och/eller har jag i stort sett bara visat bra händer? För isf är det nog okej spel som sagt, fast annars fold. Hu från sb ska vi pusha Q6o vid 9.8bb-stack eller lägre, fast nu är det ju även ante i potten vilket talar för push. Å andra sidan är det ju 3manna, men ger en lite en fingervisning om att det iaf inte är helt kasst.

 

Spelet på den handen känns semistandard och är nog mer readbetonat, är bordet så tajt som det i vissa fall var är det given push. Däremot måste man se upp om man stulit mycket samt när FI börjar närma sig tillräckligt liten stack att han måste börja gambla.

 

I handen tycker i alla fall jag att du spelade rätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet på den handen känns semistandard och är nog mer readbetonat, är bordet så tajt som det i vissa fall var är det given push. Däremot måste man se upp om man stulit mycket samt när FI börjar närma sig tillräckligt liten stack att han måste börja gambla.

 

I handen tycker i alla fall jag att du spelade rätt

 

Japp, håller med dig. Ska försöka kommentera dina kommentarer senare idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra initiativ, man är sugen på att göra nåt liknande! :ola:

 

edit: kan inte kolla nu, kanske gör det lite senare.

 

Fan vad alla ska kolla nu när det är gammalt då. Döm mig inte för mycket bara även om jag fortfarande obv är för donkig =(

 

Skulle gärna se btw om du gjorde något liknande =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha den var gammal, missade det :ola:

 

Kanske skulle göra en själv faktiskt, men är rädd för att bli flejmad och tappa det lilla anseende jag har (? :roll: ). :D Som jag fattat det kommenterar du också?

 

Haha, du rankas semihögt hos mig iaf, vi har spelat en del tillsammans om du inte visste =) Kommenterar obv, om det är något positivt eller negativt vetifan dock :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...