Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hade tänkt sponsra Dr Horrible med några dollar genom att premiär handla via iTunes, trots att den är gratis online.(se den andra tråden: Dr. Horrible’s Sing-Along Blog - Web Series).

Men uppenbarligen var den inte tillgänglig i svenska iTunes-shopen och har för mig nån sagt att man inte kan handla från US shopen om man är outside US?

Med tanke på att den visas outside US på sajten gratis så verkar det ju inte så lyckat...skulle säkert trilla in en hel del dollars från världen med tanke på att den direkt steg till nr1 i USA shopen.

Finns ingen omväg att handla från nordamerikanska iTunes-shoppen?

Postad

Jo, det ska gå. Men du måste köpa itunes presentkort på ebay tex för dom accepterar bara amerikanska bankkort. Så våra svenska funkar inte. När du sedan öppnar kontot under den amerikanska affären får du hitta på några fejk adresser. Skriv dig i Vegas eller nåt. :-P Spelar inte så stor roll. Tror inte dom tittar på ditt IP vart du är och blockerar dig. Allifall gjorde dom itne det för mig när jag öppnade ett konto för något år sedan. Om dom har ändrat det så får du köra proxy genom USA.

Ha de.