emilio_barzini Postad 28 Juni , 2004 Rapport Postad 28 Juni , 2004 Game # 008,763,072 - Texas Hold'em No Limit 25/50 - Table "Private tournament 15790 4" Game ended Monday 2004-Jun-28 7:03:43 PM GMT Players: devalanter (3,720.00 in seat 1) b-rabbit (5,740.00 in seat 2) mte (3,825.00 in seat 3) liggat (3,035.00 in seat 4) Nusseman (4,110.00 in seat 5) RAGTAG (2,855.00 in seat 6) emilio_bar (4,200.00 in seat 7) WinstonS (4,465.00 in seat 8) thunoboybo (8,250.00 in seat 9) Dealer: emilio_bar Small Blind: WinstonS (25) Big Blind: thunoboybo (50) emilio_bar was dealt: 8 - 8 devalanter Call (50) b-rabbit Call (50) mte Call (50) liggat Fold Nusseman Fold RAGTAG Fold emilio_bar Raise (150) WinstonS Fold thunoboybo Fold devalanter Fold b-rabbit Call (100) mte Call (100) 8-8 på knappen tycker jag duger för en höjning på 3*BB när 2st har limpat in före mig. Flop 3 - 4 - 7 b-rabbit Bet (500) mte Call (500) emilio_bar Raise (1,500) b-rabbit Fold mte Call (1,000) Överpar på flopen men blir lite fundersam när b-rabbit bettar så mycket. Jag sätter honom på 7an eller en bluff. Vad mte har vette fan, färgdrag eller stegdrag känns ju troligt med den floppen. Jag tänker att en potraise kanske är på sin plats här för att få bort mte med dragläge. Men det blir han som synar istället. Borde jag ha ställt in här istället för att bara raisa? Turn 3 - 4 - 7 - K mte Check emilio_bar Bet (1,000) mte Call (1,000) När kungen landar och han checkar så är jag ganska säker på att jag har bästa handen. Men av rädsla för att åka ut tidigt eftersom det är min första pokerforum.nu-turnering bettar jag på tok för lite, eller? När jag är "säker" på att jag har bästa handen ska jag väl ställa in för att minska hans odds? Dumt dumt... River 3 - 4 - 7 - K - 8 3e hjärtern e såklart en 8a. mte All-In (1,175) emilio_bar Call (1,175) Här borde jag ha förstått att jag inte har bästa handen, trots att jag fick en triss på rivern, nu när han går all in. Men blind av min fina triss och av en lite förhoppning av att han kanske bommade sitt stegdrag eller sitter med AQ eller liknande så synar jag.... mte shows: A - T (a flush, ace high) emilio_bar shows: 8 - 8 (three of a kind, eights) mte wins: 8,425.00 (with a flush, ace high) Hade en annan hjärter än 8an kommit på rivern hade jag kanske foldat.... Jag anser att felet jag gjorde va att inte ställa in på flopen. Men ni som är mycket mer vetande än mig kan säkert tala om 10000000 andra fel jag gjorde * Pillar lite i rubriken - QoS * Citera
Nusseman Postad 28 Juni , 2004 Rapport Postad 28 Juni , 2004 Du skulle höjt 5 bb före floppen och ställt in på floppen, fast känner jag mte rätt hade du troligen torskat ändå. Två överkort och nötflushdraget borde räcka till syn för honom. Citera
emilio_barzini Postad 28 Juni , 2004 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2004 Du skulle höjt 5 bb före floppen och ställt in på floppen, fast känner jag mte rätt hade du troligen torskat ändå. Två överkort och nötflushdraget borde räcka till syn för honom. mmm Är 3 BB för lite egentligen vid liknande lägen? Citera
martenmania Postad 28 Juni , 2004 Rapport Postad 28 Juni , 2004 Du skulle höjt 5 bb före floppen och ställt in på floppen, fast känner jag mte rätt hade du troligen torskat ändå. Två överkort och nötflushdraget borde räcka till syn för honom. mmm Är 3 BB för lite egentligen vid liknande lägen? 3-4BB + 1BB för varje limpare dvs 6-7BB i detta fall. Kort sagt höj pott (eller limpa du också). Citera
Hjort Postad 28 Juni , 2004 Rapport Postad 28 Juni , 2004 Är jag den ende som tycker att han kunde limpat preflopp? Det är ju ändå 3 pers som visat intresse ur tidig position (vilket ju tyder på åtminstone hyffsade händer), och potten är ju ändå inte uppe i att-bråka-mycket-om-storlek. Plus att en höjning bygger stor pott som leder till all-in och sånt är inte så kul. Citera
Nusseman Postad 28 Juni , 2004 Rapport Postad 28 Juni , 2004 nja en limp funkar nog hyfsat det med, fast då blir det nästan alltid limp/fold, och det är ju inte lika spännande Jag hade nog höjt 5-6 BB för att sno potten och får jag syn + en låg flopp ställer jag ofta in. I alla fall i turneringar där favoritsynhanden är Axs, KQ och liknande som det verkade vara idag. Citera
emilio_barzini Postad 28 Juni , 2004 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2004 Är jag den ende som tycker att han kunde limpat preflopp? Det är ju ändå 3 pers som visat intresse ur tidig position (vilket ju tyder på åtminstone hyffsade händer), och potten är ju ändå inte uppe i att-bråka-mycket-om-storlek. Plus att en höjning bygger stor pott som leder till all-in och sånt är inte så kul. Nä när du säger det tycker jag oxå att jag borde ha gjort det... Men dock hade det säkert blivit svårt att få bort mte med sitt färgdrag och 2 överkort, förutom med en all in på flopen. Och då är vi ju där ändå.... Eller hur hade du spelat floppen om du hade limpat resp höjt som jag (fast lite mer och bättre då kanske) ? Citera
emilio_barzini Postad 28 Juni , 2004 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2004 Du skulle höjt 5 bb före floppen och ställt in på floppen, fast känner jag mte rätt hade du troligen torskat ändå. Två överkort och nötflushdraget borde räcka till syn för honom. mmm Är 3 BB för lite egentligen vid liknande lägen? 3-4BB + 1BB för varje limpare dvs 6-7BB i detta fall. Kort sagt höj pott (eller limpa du också). Är det där en allmän regel? För det är allvarligt inget jag har tänkt på. Jag har hela tiden tänkt 3-4BB som en bra höjning, men inte beroende hur många limpare det är i potten. Kanske ska ta och läsa ut dom där böckerna jag har Citera
Hjort Postad 28 Juni , 2004 Rapport Postad 28 Juni , 2004 Eller hur hade du spelat floppen om du hade limpat resp höjt som jag (fast lite mer och bättre då kanske) ? Om jag spelat potten och limpat in så hade jag inte varit så väldigt fäst vid mitt överpar. Hade nog betat för att rensa lite på floppen, börjar det bli tuggmotstånd så är det dags att tänka efter rejält. Det hade gått att få ur mig ur den potten iallafall. Om någon betat ut pott mot mig så hade jag tänkt efter ganska länge men antagligen synat, fast i en minipott hade jag också kunnat tänka mig att lägga mig. Man kommer helt enkelt inte få in pengarna och ha bäst hand särskilt ofta med ett så här kasst överpar i en liten pott. Om jag trodde att jag var uppe mot färgdrag skulle jag försöka bryta av det på turn istället för på floppen, detta för att maximera foldchansen. Citera
Hjort Postad 28 Juni , 2004 Rapport Postad 28 Juni , 2004 Är det där en allmän regel? För det är allvarligt inget jag har tänkt på. Jag har hela tiden tänkt 3-4BB som en bra höjning, men inte beroende hur många limpare det är i potten. Kanske ska ta och läsa ut dom där böckerna jag har Med den här metoden så betar du nästan pott, om du inte kompenserar för antalet limpare så ger du lite för bra odds för syn. Citera
emilio_barzini Postad 28 Juni , 2004 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2004 Är det där en allmän regel? För det är allvarligt inget jag har tänkt på. Jag har hela tiden tänkt 3-4BB som en bra höjning, men inte beroende hur många limpare det är i potten. Kanske ska ta och läsa ut dom där böckerna jag har Med den här metoden så betar du nästan pott, om du inte kompenserar för antalet limpare så ger du lite för bra odds för syn. Så sant så sant. Tur ni finns Citera
mte Postad 28 Juni , 2004 Rapport Postad 28 Juni , 2004 Du skulle höjt 5 bb före floppen och ställt in på floppen, fast känner jag mte rätt hade du troligen torskat ändå. Två överkort och nötflushdraget borde räcka till syn för honom. Hmm, nu får du mig att fundera på vad du menar med det där Tanken var egentligen att på den där låga floppen med draget betta ut och ev. sno den rakt av. Men då rabbit bettade ut så valde jag att bara syna där och hoppades på en syn av emilio med förhoppning om att eventuellt få en bluff från ngn av dem av ett hjärter trilla ner på turn. Citera
mte Postad 28 Juni , 2004 Rapport Postad 28 Juni , 2004 Turn 3 - 4 - 7 - K mte Check emilio_bar Bet (1,000) mte Call (1,000) När kungen landar och han checkar så är jag ganska säker på att jag har bästa handen. Men av rädsla för att åka ut tidigt eftersom det är min första pokerforum.nu-turnering bettar jag på tok för lite, eller? När jag är "säker" på att jag har bästa handen ska jag väl ställa in för att minska hans odds? Dumt dumt... Först tänkte jag ställa in allt här men sen hoppades jag du skulle checka och ge mig ett gratiskort. När du bettade 1000 kände jag mig nästan tvungen att kika på ett kort till med chan Citera
Recommended Posts