Gå till innehåll

Uffe spelar MTTs på full tilt


Buffe

Recommended Posts

Faaaaaaaaaaaaaaaaan!! Åkte som tia, cashade 139 dollar. Handen jag åkte på så turnade jag nutflushen mot en kille som synade mitt nästan-pot-bet på turn. River parades lågt.... Han ställde och jag hade 10k kvar i 50k-potten.... Jag synade till slut och han hade klonkat sin 4-outare!!! (han hade två par på turn) så jääääääääävla trist! Var bra pengar på FT också (2,4k till vinnaren)

 

Trots resultaten (iofs 2 av 4 cash, en bubbla och en mitt i) så har jag spelat riktigt riktigt bra poker i kväll, vilket känns positivt. Snart blir det storcash förhoppningsvis.

 

Rulle 4/9: 10450$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 120
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har nu powergejmat i en halvtimme och backat 230 dollar typ. Reggade mig först i min vanliga turbo33a som jag brukar gilla. Den åkte jag i när jag i första handen jag gör något synar en trippling pre med 33 som bb. Flop kommer 299 rainbow och jag checkraisar all in mot ett cb. Killen synar ganska snabbt (var inte commitad) med AK. Han rivrar K. Idiot!

 

I övrigt så torskade jag 4 st 50dollars tokturbokval till 750kguaranteed. man startade med 100 marker och blindsen var 15/30... Detta märkte jag först när jag reggade mig första gången. Top två kvalade på ett 9-persbord. Jag slutade typ 4,3,9,8. 3a kom jag när jag låg tvåa men synade en 4xall in från knappen med J7s (jag hade typ 7xbb) och mötte A6 och torskade tyvärr. När jag kom åtta så var vi 3wayallin första handen där jag hade AJ och mötte 44 och TT. Flop kom xxK i klöver och jag hade klöver esset så outsen fanns ju där om man säger så. Men icke. Hade ju sett bra ut liksom...

 

Intalade mig själv att inte spela mer än 4 då det skulle bli mer än inköpet och sen blev jag inte så taggad då oflytet säkert skulle hängt på i den stora turren :)

 

Rulle 7/9: 10200$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att du inte verkar ha flytet med dig just nu.

 

Två kommentarer:

1. Visst är det surt att betala mer i satellit-avgifter än själva inköpet, men så länge du tror att det är ev+ att spela satelliterna så är det väl rätt att fortsätta.

 

2. Jag gillar inte din syn med J7s. Du slår inte ens genomsnittshanden och du har dessutom mer än vad han har så jag tycker inte att du behöver gambla för att försöka slå ut honom. Sen spelar det så klart in vad den tredje killen har, men om du vill gambla tycker jag att det är bättre att ställa med any two istället, då finns det iaf en chans att de andra foldar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu är jag beyond tilt!!!! Har lirat hela kvällen och har spelat riktigt bra. Låg 3 av 350 i en 150dollars innan jag torskade AA mot AK pre (rivern) och sen mötte ett mongo som bl a gjorde den här synen:

 

Sätt mig på en hand innan ni kollar vad jag har

 

Fi hade typ 5k

Seat 8: Buffstah (13,315)

Seat 9: Zi0SlM (4,604)

Rumple Stiltski posts the small blind of 60

frenetic posts the big blind of 120

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Buffstah [XX]

whatamistake folds

flopmynuts33 folds

Scott Fischman folds

Buffstah calls 120

Zi0SlM folds

Indo17 folds

ali-alfaddagh raises to 300

Rumple Stiltski folds

frenetic folds

Buffstah calls 180

*** FLOP *** Ace of Diamonds10 of Diamonds9 of Clubs

Buffstah checks

ali-alfaddagh bets 400

Buffstah calls 400

*** TURN *** Ace of Diamonds10 of Diamonds9 of Clubs4 of Diamonds

Buffstah has 15 seconds left to act

Buffstah bets 960

ali-alfaddagh calls 960

*** RIVER *** Ace of Diamonds10 of Diamonds9 of Clubs4 of Diamonds4 of Spades

Buffstah has 15 seconds left to act

Buffstah bets 1,920

ali-alfaddagh has 15 seconds left to act

ali-alfaddagh: did u hit the flush this time?

ali-alfaddagh: what the he ll

ali-alfaddagh calls 1,920

*** SHOW DOWN ***

Buffstah shows Queen of ClubsJack of Spades a pair of Fours

ali-alfaddagh shows Ace of Hearts8 of Diamonds two pair, Aces and Fours

ali-alfaddagh wins the pot (7,340) with two pair, Aces and Fours

 

Surt på en bra bluff tyckte jag, vad slår han liksom??? Sen låg jag typ average men åkte då jag checkraisade en preflopraiser på 68T-brädan med mina 33 från bb. Han var inte commitad och synade med 36os...

 

I övrigt så kom jag 4 av 125 i en 33dollars turbo och vann 394 dollar. Där torskade jag två jätteallins på FT där jag dominerade dem pre. Var tokig chiplead när FT började. Sjukt surt.

 

Jag kom även 41 av 420 i en 75dollars och vann 101 dollar där jag ledde med 75 kvar. Sedan var jag kortkall en timme och torskade floppat set mot högre set i en jättepot. Gjorde sen en lite tiltad bluff och åkte med JT mot AQ när jag hade 5xbb.

 

Slutligen kom jag även 21 av 277 i en 24dollars PL Holdem och vann 53 dollar. Där ledde jag också när det var mindre än 100 kvar. Sen torskade jag 5 raka allins, gärna på rivern. Lekte med motståndet i övrigt.

 

Rulle 9/9: 10300$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Närå NoQ man behöver inte vara dålig för att få 0-or, jag har massor!

 

Buffe: På floppen satte jag dig på följande: JT,QT, KT etc, färgdrag, set, QJ och AA,KK (inte så mkt eftersom jag känner dig). På turn tänkte jag, färg eller set! Alternativt: fortfarande en av de andra händerna (semibluff) For all you know så cb:ade han bara, och det vet man att du vet.

På rivern återstår bara färg, set eller bluffen. Det är inget värdebet precis, snarare ett bet som är menat att se ut som ett större värdebet (?).

 

OK. Man kan även tänka sig att du sitter på en hand som Ax- x i ruter. Dock så trodde inte JAG på den handen eftersom jag känner dig halvbra...:mrgreen:

 

Bluffen är helt ok. Du kan dock bättre... :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, hade en riktigt pungig pokerkväll med beats och lite tilt tills jag bara var kvar i en turnering. Det var en 75dollars med 490 pers där jag just slutade femma och vann 2,2k. Är dock ganska bitter då jag var stor chiplead med fem kvar men torskade en all in mot ett jättaggro (rankad som 36a på full tilt och är plus 140k iår) som ställt varje gång som sb mot min bb när han varit under 15xbb. Jag väntar på en hand och får 99 och synar, då har han Q8 och klonkar Q i en jättepot. Sen leder jag bara lite och gör en dålig syn på turn mot samma snubbe, gick på readen som tyvärr var fel. Efter det har jag 8xbb och väntar tills jag får A7os på knappen och ställer. En spelare som varit tight synar till slut med 55. på turn plockar jag upp färgdrag men rivern är blank. Hyfsat viktiga allins som jag torskade alltså.

 

Rulle 14/9: 12100$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okaj, spelade lite ikväll. Blev lite besviken då det vanliga schemat var ändrat då det var en söndag så det blev lite andra turneringar än mina vanliga favoriter. Hade dessutom tänkt lira den stora men då de höjt inköpet till 500 dollar så kändes det inte riktigt som läge att bara köpa in sig, får bli framöver någon gång...

 

Jag spelade ett par olika tourneys med inköp mellan 20 och 75 dollaz men det blev inget klonk. Var generellt sett ganska kortkall (inget pocket över 99 och ingen AK på en och en halv timmes spel på flera bord) och brast väl lite i tålamodet också. Jag vann heller ingen av tre flips pre och i den sista av dem (AJ mot TT) så hade jag varit bra med i en 75a om jag vunnit den. Istället åkte jag som typ 25 av 45.

 

Eftersom jag fortfarande känner mig bakis och är ganska trött så känns det som ett vist beslut att inte spela mer i kväll. Kanske blir lite spel någon gång i veckan dock.

 

Ska försöka komma med lite fler HHs framöver men idag var det inte så mycket intressant.

 

Rulle 22/9: 11900$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm, har spelat en del ikväll och gör det fortfarande. Tänkte bara redovisa att jag just åkte i en 120dollars KO där det var typ 350 pers med, jag åkte med 120 kvar. När det var 160 kvar ledde jag hela skiten med en okej marginal. Sen torskade jag AK mot KJ all in pre och tappade en femteedel av stacken. Snubben limppushade för övrigt från CO med 25xbb när jag 4xade som bb. Suck. Sen vann jag lite till innan denna hand utspelades när jag låg tvåa:

 

Observera gärna att jag satte honom på pockets redan innan floppen. Min image på bordet borde vara tight då jag visat upp AK och typ foldat resten. Han kändes riktigt svag på alla gator också vilket gör det extra surt att han hittar den sjuka synen på rivern.

 

Full Tilt Poker Game #8293706619: $30,000 KO Guarantee (62349761), Table 3 - 60/120 - No Limit Hold'em - 18:40:36 ET - 2008/09/30

Seat 1: CRAVE415SF (7,440)

Seat 2: Oczko (10,373)

Seat 3: bobby ford 101 (4,795)

Seat 4: Buffstah (20,570)

Seat 5: whizkas (765)

Seat 6: lundzki (11,185)

Seat 7: taroman (1,650)

Seat 9: CoolRbydalake (4,655)

Buffstah posts the small blind of 60

whizkas posts the big blind of 120

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Buffstah Ace of HeartsJack of Diamonds

lundzki calls 120

taroman folds

CoolRbydalake folds

CRAVE415SF calls 120

Oczko calls 120

bobby ford 101 folds

Buffstah raises to 720

whizkas folds

lundzki calls 600

CRAVE415SF folds

Oczko folds

*** FLOP *** 8 of Spades7 of Hearts8 of Diamonds

Buffstah bets 1,320

lundzki calls 1,320

*** TURN *** 8 of Spades7 of Hearts8 of DiamondsQueen of Hearts

Buffstah bets 2,880

lundzki has 15 seconds left to act

lundzki has requested TIME

lundzki calls 2,880

*** RIVER *** 8 of Spades7 of Hearts8 of DiamondsQueen of Hearts10 of Clubs

Buffstah has 15 seconds left to act

Buffstah bets 6,840

lundzki has 15 seconds left to act

lundzki has requested TIME

lundzki calls 6,265, and is all in

Uncalled bet of 575 returned to Buffstah

*** SHOW DOWN ***

Buffstah shows Ace of HeartsJack of Diamonds a pair of Eights

lundzki shows 4 of Diamonds4 of Spades two pair, Eights and Fours

lundzki wins the pot (22,730) with two pair, Eights and Fours

Buffstah: omg

 

 

Efter detta låg jag fortfarande lite över average och väntade lite till innan denna handen:

 

Full Tilt Poker Game #8293855799: $30,000 KO Guarantee (62349761), Table 3 - 80/160 - No Limit Hold'em - 18:52:14 ET - 2008/09/30

Seat 1: CRAVE415SF (6,520)

Seat 2: Oczko (9,493)

Seat 3: bobby ford 101 (5,355)

Seat 4: Buffstah (8,825)

Seat 5: rgoad100 (5,885)

Seat 6: lundzki (23,190)

Seat 7: taroman (1,835)

Seat 8: bigtonyk123 (7,777)

Seat 9: CoolRbydalake (4,815)

CoolRbydalake posts the small blind of 80

CRAVE415SF posts the big blind of 160

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Buffstah King of SpadesAce of Hearts

Oczko raises to 480

bobby ford 101 folds

Buffstah raises to 1,440

rgoad100 folds

lundzki folds

taroman folds

bigtonyk123 folds

CoolRbydalake folds

CRAVE415SF folds

Oczko has 15 seconds left to act

Oczko calls 960

*** FLOP *** Ace of Diamonds4 of Spades9 of Spades

Oczko checks

Buffstah bets 1,760

Oczko has 15 seconds left to act

Oczko has requested TIME

CRAVE415SF has been disconnected

CRAVE415SF has reconnected

Oczko raises to 3,520

Buffstah raises to 7,385, and is all in

Oczko calls 3,865

Buffstah shows King of SpadesAce of Hearts

Oczko shows Ace of SpadesQueen of Spades

*** TURN *** Ace of Diamonds4 of Spades9 of SpadesJack of Spades

*** RIVER *** Ace of Diamonds4 of Spades9 of SpadesJack of Spades9 of Hearts

Buffstah shows two pair, Aces and Nines

Oczko shows a flush, Ace high

Oczko wins the pot (17,890) with a flush, Ace high

Buffstah: come on

Buffstah stands up

 

Observera gärna att han precis täckte mig. Jag hade legat top 5 om min AK hade hållt upp.

 

Är kvar i en HA-turre och har vunnit första matchen i en HU-turre där det krävs två vinster till för cash. Återkommer med slutresultat och rulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, bubblade i HUn mot en bra snubbe. I HAn kom jag just tvåa av 138 tror jag det var och klonkade 600 dollaz. Trodde att jag skulle vinna men blev kortkall heads up och eventuellt utbluffad. Förmodligen klonkade han mest. Hade varit trevligt med seger. Nu läggdags.

 

Rulle 1/10: 12250$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så svagt plus där?

 

Alltså 44 jag vet inte... Svårt att bedöma om han synade pga en "read" eller om det bara var ett mongo... Det enda som säger något om möjligheten att han gjorde en readbaserad call är att du ledde turren och alltså höjdes bluff-potentialen på dig, men som sagt... sjuk!

 

 

AQ borde lägga sig preflop mot dig. På floppen är det inte så mycket snack, synar han pre kan han inte lägga sig på den floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har något mer att säga om 44. Tror många spelare med låg pocket tittar på en parad flopp och tänker: Jag leder om han inte har överpar!!

När turnen kommer tänker han nog, jag leder fortfarande om han inte har en Q!

När tian kommer tänker han förmodligen att om du bluffat hela vägen kan du bluffa nu med. Skulle du inte slowplayat någonstans om du var stark? Skulle vilja påstå att detta är en trolig tankegång hos fi, men att det fortfarande är många "men" och "om" med som han helt enkelt inte kan få genom "reads" online... Tex vad är det som säger att du inte har 55, vad är det som säger att du inte träffade par på floppen, vilket känns mest troligt som du bettar fram tills rivern. River-bettet säger antingen att du tokbluffar, att du är stark eller att du träffat T och sätter motståndaren på callingstation...(?)

 

Det som förvånar mig är att din motståndare synar på flopp och turn. Flopp-synen kanske kommer av att han inte tror på dig, men då är ju frågan vilket turn-spel han vill se, och vilket kort? Kanske känner han att han får ut lika mycket info av hur du bettar när han synat, som infon han skulle få om han raisade dig på floppen, men det känns inte som att jag skulle fått det iallafall... Synen på turn är riktigt sjuk. Han commitar sig nästan till potten utan att ha en aning om var han står, det rör sig snarare om en förhoppning. Om han tror att han är good och ställer, så antingen synar du för du leder, eller så lägger du dig. Om du lägger dig har han riskerat drygt 8500 för att vinna 6000 (ungefär va?), om han synar kanske han gör det med avsikten att syna dig om du ställer på rivern oavsett kort, d v s om han leder, gör han det med största säkerhet även på rivern, och hans spel kanske inducerar en bluff från din sida. Mao riskerar han 2500 för att vinna 6000, med risk/möjlighet för att vara tvungen att riskera de sista 6000 för att vinna ytterligare 6000 av dig. På så sätt kanske det är rätt att bara syna turn. Men floppen tycker jag som sagt att han ska folda eller raisa, för som det nu blev spelade han i mörkret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med T-red om vissa synpunkter.

 

I hand 1 där killen hittar synen 44 är inte helt omöjlig, måste jag säga.

Uppenbarligen var han en nonbeliver men jag ska även framföra vissa tankegångar varför han gjorde som han gjorde och att ditt river-bluff är onödig.

 

Preflop.

Fi tänker:

Eftersom du varit tight = read du har ett A i din han och har en ganska stark kicker eller pp.

 

Flop 878:

Fi tänker:

Standard cb, jag leder nog på en 878 flop. där Buffstah tänker att jag missade samt att han förmodligen själv missade. Jag leder mot allt utom högre pp.

 

Kommentar: Självklart skulle det varit bättre spel att reraisa av fi, för att få mer info.

 

Turn: Q

Fi tänker: Q är inte ett bra kort men fortfarande inte det troligaste kortet att träffa buffstah, hade varit värre med A eller K.

 

Kommentar: Här ligger beslutet för hela handen. Synar han turn måste han syna river om det inte kommer A. Vilket är det enda kortet jag kan tänka mig att lägga mig för om jag hade synar med 44 på turn.

 

River: T

Därav onödigt bet, inget A på river, inget bra bluffkort när fi alltsom oftast gör beslutet för handen på turn. Så är iaf om betet är någorlunda signifikativt på turn.

 

Sen kan jag iofs förståts inte lovat att han tänkte så här långt under handen. men det är möjligt.

 

Edit: Sen säger jag inget om synen på turn om det var rätt eller inte. Känns som den ofta går till mucken 44 där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min synpunkt på 44-handen är mest att han slår möjligtvis två händer: AJ och AK. Att jag fortsätter att betta på turn är för att visa att jag har honom, det är liksom inte svårt att sätta honom på en hand. Riverbettet är också för att sätta maximalt tryck på honom. Jag tror nämligen inte att det är många som vågar ställa honom med A-högt där efter att ha bettat både flop och turn, vilket han också borde förstå. Jag hade spelat precis likadant med AQ eller högre pockets än vad han hade. Har han otur kan jag faktiskt klonkat tian också med AT, det var ju inte så långt ifrån vad jag hade.

 

Att han synar turn, vilket jag också tycker är ett dåligt spel, betyder faktiskt inte nödvändigtvis att han kommer att syna rivern. Att syna någon som fortsätter att cba på turn är klart enklare, om än inte enkelt, än att syna någon som visat styrka preflop och på alla gator. Dessutom var han, som jag tror jag nämnde, sjukt svag och tog ganska mycket av sin timebank.

 

Om fi tänker på floppen "jag leder nog" så är det inte bra. Dels borde han raisa om nu så är fallet och dels är det riktigt farligt att alltid anta att motståndaren inte har pockets som är högre än ens egna. Framför allt mot någon som kan ta ut en. Glöm inte att jag gjorde en ganska stor raise ur pos mot ett antal limpers, ofta pockets enligt mig.

 

Han hade för övrigt ganska dåliga resultat.

 

Fråga: Om man beslutar sig för att bluffa river, är det starkare att vänta ett tag eller instapusha?

 

I AK-handen: Finns det anledning att spela den annorlunda? Exempelvis bara ta synen på floppen eller låta bli att cba? Slutresultatet i just den handen känns som om det hade blivit samma dock men det är kul med synpunkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka hålla mig kort om 44-handen eftersom den redan är analyserad. Tror han att han är good på floppen så är det väl inget konstigt med det, det finns ju en hel del händer du kan ha som han slår. Det bra spelet är väl att höja då och inte syna. Sen att han synar turn är ju jättedåligt. Skulle det vara live kan jag gå med på att han kanske har en grym tell på dig eller nåt, men online när du visat styrka pre, på floppen och på turn, vad sätter han dig på som han slår? Typ AK och AJ, och det är en ganska liten del av din range. Att han synar där med 44 tyder på att han är en calling station och en calling station ska man ju typ aldrig försöka bluffa. Det kan du så klart inte veta såvida du inte har en read på honom sedan tidigare.

 

Frågan är dock om du på river ska betta eller inte. Är han inte rädd för damen lär han inte bli räddare för tian. Jag köper hela ditt resonemang, och helt klart borde han tänka så, men nu är han antagligen en ganska dålig spelare som säkert inte gör några djupare analyser av händerna. Att han använde upp en stor del av sin timebank tyder dock på att han höll på att lägga den, så det var nog ett helt ok bluff-försök ändå.

 

 

Att vänta med att pusha brukar tyda på styrka, pusha fort kan ju indikera att man tänkt pusha vad som än kommer dvs superstyrka eller jättebluff. Men det är såna tells jag fått från PLO-cashgame, vet inte hur det är med turneringar. Om jag vore du skulle jag vänta ungefär så länge som du brukar vänta när du har en riktigt bra hand :)

 

AK-handen. Nja, jag tycker du spelar den bra på flopp. Det är en såndär hand som ingen av er kommer ifrån med de stackdjup ni har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...