Gå till innehåll

Uffe spelar MTTs på full tilt


Buffe

Recommended Posts

Tackar! Det bör dock tilläggas att jag kvalat in till Main Eventen, inte vunnit den. Än. :)

 

HAn blev inställd igår och ska spelas i morgon kväll vilket tyvärr jag inte har möjlighet till, blev alltså 216 tournamentdollars i stället. Lite trist men så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 120
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Enligt opr så kom han 69:an (nam nam) av 4880 spelare. Grymt bra resultat!

Samt en score på 3625$.

 

Kan man få en redogörelse av hur du låg till genom turneringen? Och lite nyckelhänder.

Drar till grekland senare idag så jag lär inte läsa här på ett tag så för min del är det ingen brådska iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack tack... Har nu gått upp efter att ha sovit i nästan sex timmar så om det blir några stavfel får ni leva med det.

 

Till att börja med så spelade jag event 24 som var 120dollars KO NL Holdem, där slog jag ut 6 pers och kom 345 av 5742 vilket gav totalt 350 dollar. En viktig hand i den var denna (typ 6 händer innan jag åkte):

 

Full Tilt Poker Game #7689798020: FTOPS Event #24 (53835036), Table 685 - 1000/2000 Ante 250 - No Limit Hold'em - 18:39:38 ET - 2008/08/17

Seat 1: JNatali (14,910)

Seat 2: SirAceAlot (31,883)

Seat 3: KALLEKOLTRAST (25,687)

Seat 4: boodereham (16,028)

Seat 5: Funkitup (54,406)

Seat 6: vanky (42,138)

Seat 7: 65impalafreak (32,025)

Seat 8: mostlynutz (24,743)

Seat 9: Buffstah (33,237)

JNatali antes 250

SirAceAlot antes 250

KALLEKOLTRAST antes 250

boodereham antes 250

Funkitup antes 250

vanky antes 250

65impalafreak antes 250

mostlynutz antes 250

Buffstah antes 250

KALLEKOLTRAST posts the small blind of 1,000

boodereham posts the big blind of 2,000

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Buffstah 9 of Diamonds9 of Spades

Funkitup folds

vanky raises to 5,200

65impalafreak folds

mostlynutz folds

Buffstah raises to 14,000

JNatali folds

SirAceAlot folds

KALLEKOLTRAST folds

boodereham folds

vanky raises to 41,888, and is all in

Buffstah has 15 seconds left to act

Buffstah has requested TIME

Buffstah folds

Uncalled bet of 27,888 returned to vanky

TheClaimer (Observer): gooooooooo booder

vanky mucks

vanky wins the pot (33,250)

 

Hade ni synat hans all in? Den var väldigt snabb för övrigt. Readen på honom var ganska aggro då han ställt ett par gånger innan.

 

Sen hade jag 10xbb och försökte göra en stop-n-go mot samma snubbes CO-raise. Jag synade alltså hans raise pre och ställde med KJos på 689-brädan. Tyvärr hade han då QQ och synade. Trist men sant.

 

Jag försökte vara ganska tight i denna turren mixat med enstaka spel. Folk har en större tendens att syna allins då det är KO så jag tror att det är rätt taktik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu till Main Eventen... Det började hyfsat dåligt och efter ett tag hade min startstack på 5k, krympt till 3k. Mycket beroende en stor pot mot två motståndare med AQ som floppat Q men då en kille checkställde på turn la jag den på QT9x-brädan.

 

Sen gick det upp ganska solitt till över startstack och runt average och där höll jag mig ett tag. När det började närma sig pengar kom jag upp i cirka 1,5xaverage då jag stal en del och så. Jag satt ganska länge på ett roligt bord med ett antal lösa bluffisar varav en jag ägde totalt. Restealade ett par gånger med mediokra händer utan att få syn vilket byggde stacken.

 

Här kommer en hand från det bordet:

 

Full Tilt Poker Game #7692579221: FTOPS Main Event (54558458), Table 534 - 300/600 Ante 75 - No Limit Hold'em - 22:05:43 ET - 2008/08/17

Seat 1: robert07 (19,320)

Seat 2: I Pay Ur Rent (22,369)

Seat 3: Buffstah (28,071)

Seat 4: 3540 luckyus (36,490)

Seat 5: piblow (6,946)

Seat 6: horryclutch (6,375)

Seat 7: william tell2 (32,651)

Seat 8: SuperMicke (14,151)

Seat 9: HOTSTATION (28,319)

robert07 antes 75

I Pay Ur Rent antes 75

Buffstah antes 75

3540 luckyus antes 75

piblow antes 75

horryclutch antes 75

william tell2 antes 75

SuperMicke antes 75

HOTSTATION antes 75

william tell2 posts the small blind of 300

SuperMicke posts the big blind of 600

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Buffstah Jack of Clubs9 of Hearts

HOTSTATION folds

robert07 folds

I Pay Ur Rent folds

Buffstah raises to 1,800

3540 luckyus folds

piblow folds

horryclutch folds

william tell2 calls 1,500

SuperMicke folds

*** FLOP *** 7 of Spades10 of Clubs10 of Hearts

william tell2 checks

Buffstah bets 3,000

william tell2 raises to 7,200

Buffstah raises to 11,400

william tell2 folds

Uncalled bet of 4,200 returned to Buffstah

Buffstah mucks

Buffstah wins the pot (19,275)

 

 

Denna Fi var extremt lös och bluffig och jag trodde inte alls på hans checkraise, dock lite läskigt läge iaf. Att jag över huvud taget höjer med den pre var att jag nog hade en ganska tight image (faktiskt!) då jag inte tror att jag visat en enda hand.

 

Sen kom en klurig situation mot samma snubbe. Innan detta hade han aldrig ställt pre (förutom en eller två resteals som sb) men raisat ofta före flop och känns som sagt som allmänt bluffig:

 

Full Tilt Poker Game #7692780237: FTOPS Main Event (54558458), Table 534 - 400/800 Ante 100 - No Limit Hold'em - 22:20:38 ET - 2008/08/17

Seat 1: robert07 (11,049)

Seat 2: jpaznstyle (54,341)

Seat 3: Buffstah (39,946)

Seat 4: 3540 luckyus (20,788)

Seat 5: piblow (13,992)

Seat 6: horryclutch (14,300)

Seat 7: william tell2 (27,276)

Seat 8: SuperMicke (20,352)

Seat 9: HOTSTATION (52,738)

robert07 antes 100

jpaznstyle antes 100

Buffstah antes 100

3540 luckyus antes 100

piblow antes 100

horryclutch antes 100

william tell2 antes 100

SuperMicke antes 100

HOTSTATION antes 100

robert07 posts the small blind of 400

jpaznstyle posts the big blind of 800

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Buffstah Jack of ClubsJack of Diamonds

Buffstah raises to 2,400

3540 luckyus folds

piblow folds

horryclutch folds

william tell2 raises to 27,176, and is all in

SuperMicke folds

HOTSTATION folds

robert07 folds

jpaznstyle folds

Buffstah has 15 seconds left to act

Buffstah has requested TIME

Buffstah folds

Uncalled bet of 24,776 returned to william tell2

william tell2 mucks

william tell2 wins the pot (6,900)

 

Vad tycker ni? Anledningen till folden är att jag gillade bordet och inte ville gambla. Dock tror jag (fortfarande) att jag verkligen kan ha haft honom men att det inte var värt risken.

 

Efter detta var det ett antal timmar med väääldigt kalla kort (jäkligt bittert) men de steals och resteals jag gjorde funkade varje gång vilket gjorde att jag höll mig en bit över average (typ 30e plats) tills det var typ hundra pers kvar.

 

Med 80 pers kvar så hade jag typ 30xbb vilket var lite över average men blev bitchslappad av en jättebigstack som ställde in efter att jag höjt med skit. Sen höjde jag med ATos och en annan big stack ställde som sb = fold. Sen synade jag (vet inte om det var rätt, men han hade synat min all in) jättestackens trippling pre när jag hade ATs på knappen. Tyvärr ställde bb som täckte mig, här kunde jag ha synat om jag ville gambla men har dåliga vibbar av det så jag la mig. Efter det hade jag 11xbb och ställde ganska snart därefter med A6os och samma snubbe (bb) isolerade med TT som höll. Kanske lite dåligt att ställa med A6os men det var 30k i varje pot och jag hade typ 130k så det var stort värde i det.

 

Kom gärna med synpunkter och frågor.

 

Rulle 18/8: 11100$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant ...

 

Jag tycker din fold med JJ är helt ok. Tror man sig ha en edge ska man väl undvika att ta onödiga gambles. Tycker att du gör en helt okej all-in med A6o, du gamblar för att öka din stack med 25%.

 

En fråga ang. J9-handen, är det standard att reraisa så lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt opr så kom han 69:an (nam nam) av 4880 spelare. Grymt bra resultat!

Samt en score på 3625$.

 

Kan man få en redogörelse av hur du låg till genom turneringen? Och lite nyckelhänder.

Drar till grekland senare idag så jag lär inte läsa här på ett tag så för min del är det ingen brådska iaf!

 

Du, 69:an heter 69:a, grekland stavas med stort G och iaf är inte ens ett ord. score hittar jag inte heller i SAOL och dessutom känner jag mig fundersam över ditt grepp att påbörja en mening med order "Och", såvida inte meningen är i stil med "och är ett ord..."

 

Tack för rättningen av mitt stavfel. Jag hoppas att vi kan ha fler liknande utbyten i framtiden, vilket i sådana fall kommer att främja bevarandet av skönheten i det svenska språket under vårt utnyttjande av forumets utrymme.

 

Nej men allvarligt, du är rolig du NoQ

;):) :)

 

Jag vet inte hur allvarlig du är, hoppas att du skojade. Jag tycker inte riktigt att ett forum kräver rättstavning, så länge som man förstår vad som menas. Iaf orkar inte jag skriva rätt jämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I övrigt, Ulf, som du kanske vet tycker jag inte att du gjorde något dumt egentligen när du blev bitchslappade, förutom att du kunde foldat A10 utg.

 

vad gäller A6:an så är det inget fel i sig, men som din image var efter 3 korta raisar eller calls och sen vekt, kändes det för mig när jag såg din all-in att du var tilltad, m a o tror jag många andra händer hade synat med, vilket tar bort lite av edgen med stealen. Kan dock verkligen förstå varför du tryckte, och jag är som sagt imponerad över att du kunde komma så högt upp, själv hade jag begått ett misstag tidigare som gjort att jag åkt tror jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du, 69:an heter 69:a, grekland stavas med stort G och iaf är inte ens ett ord. score hittar jag inte heller i SAOL och dessutom känner jag mig fundersam över ditt grepp att påbörja en mening med order "Och", såvida inte meningen är i stil med "och är ett ord..."

 

Tack för rättningen av mitt stavfel. Jag hoppas att vi kan ha fler liknande utbyten i framtiden, vilket i sådana fall kommer att främja bevarandet av skönheten i det svenska språket under vårt utnyttjande av forumets utrymme.

 

Nej men allvarligt, du är rolig du NoQ

;):) :)

 

Jag vet inte hur allvarlig du är, hoppas att du skojade. Jag tycker inte riktigt att ett forum kräver rättstavning, så länge som man förstår vad som menas. Iaf orkar inte jag skriva rätt jämt.

 

Ne, det som hende var att jag ofrivilligt tryckte pa redigera istallet for citera. Sen var jag ju bara tvungen att endra natt nar jag kommit in pa ditt inlagg.

Fan det tangentbord anv. har inga a med prickar over....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, spelade lite igen för första gången sen i söndags. Spelet satt okej men inte tillräckligt med flyt. Spelade två 75or en 24a och en 120dollars KO. Dubblade snabbt i KOn (20 dollaz) men åkte tyvärr ganska snabbt efter då jag ställde på turn med träffat Ess med dålig kicker och nutflushdrag mot ess med bättre kicker, tyvärr täckte han mig precis. Hade legat top 5 i den annars. 75orna klarade jag mig ganska länge i men bluffade tyvärr bort mig i den sista när det närmade sig pengar. Låg lite under average med 30 kvar när 12 cashade.

 

I den andra 75an hade jag oklonk trots några bra calls. Åkte med 13xbb som bb efter att ha synat en trippling pre med JTos. Flop kom x9J bara ruter och jag hade ruter tio (och top pair så klart) och ställde vilket var typ pot size. Tyvärr hade den andra snubben tripplat pre med A7s. I ruter.

 

24an var plomaha och där åkte jag med AAxx mot KKxx som floppat top set, kunde kanske kommit undan men är kanske lite för lös i just plomaha.

 

Det som var skönt var att på 75dollarsnivån var folk inte skrämmande bra på något sätt så de kommer jag fortsätta spela.

 

Rulle 22/8: 10 830$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte hunnit skriva något, sorry :) Jag spelar på för fullt, ska posta när jag hittar intressanta hh och sånt.

 

 

Lite sent kanske men det vore kul att se din AA-hh i omahan. Att överspela AAxx i PLO är ju en rätt vanlig leak så det vore ju intressant att se hur du spelade den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu har jag spelat igen. Tyvärr. Kom igång efter ett tag men hade inte direkt turen med mig i allinsituationer. Åkte i en 50dollars(1r+1a) där jag blev rivrad av 8-outaren, hade legat average annars med 60 kvar (18 cashade). Cashade i en stor 24a (6k till vinnaren) men jag åkte i en jäääätteflip pre med AJ mot chipleadens TT. Hade jag vunnit den hade jag varit top tio med ca 100 kvar. I den tourneyn torskade jag för övrigt KK mot KJ all in pre och A9 mot A8 och JT i en stor trevägsallin. Spelet blev bättre och bättre och med lite flax då jävlar.

 

WCOOPen kanske jag försöker kvala till, återkommer i så fall.

 

Rulle 2/9: 10530$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... vet inte hur det gick till med AJ mot 1010, men jag kan tänka mig att han raisa dig och du gick all-in...?

 

I vart fall, du är ju mer aggro än mig, och du fick ju din flipp. Frågan är om du kunnat undvika den genom att attackera en mindre stack istället. Stora stackar viker ju inte små pp när de väl raisat med dem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jao, det var inte helt optimalt med flippen där kanske. Bakgrunden var att jag vann en ordentlig pot mot honom handen innan och sen limpade jag AJ som sb mot hans bb efter folds. Då 8xar han och jag sätter honom på tokbluff (lite tilt) eller pockets. Jag ställer och han synar. Kunde kanske avvaktat men gick för seger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok 8x är nice, då förstår jag varför du kände att det var ok att trycka... dock tror jag inte så många tokbluffar med 8x... det är helt enkelt för mycket. Är han bra tokbluffar han snarare med 4x. (?) Sätter honom på en hand han helst inte vill att du synar, utan mest av allt vill plocka upp blindsen med eller alternativt ta en jobbig flipp. TT var ju kanske i högsta laget för den analysen... Hade han fold equity när du ställde förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, han hade inte riktigt fold equity.

 

Spelat igen i kväll. Cashade precis i en 33dollars turbo. Torskade tyvärr KK mot 88 all in pre i en stoooor pot innan bubblan men lyckades klara mig in precis. Bubblade alldeles nyss i en 24dollars PL Holdem. Där låg jag riktigt bra till väldigt länge (ledde ett bra tag) men torskade en hand där sb bettade in i mig hela vägen med A-högt och klonkade sin kicker på rivern mot min turnade kåk (han fick högre kåk) . Sen torskade jag en hyfsat stor pot med AQ mot A5 där jag var sb och han bb. flop kom 55K turn Q och river K. Sen var jag lite semitiltad och reraisades mot en aggro fransman som raisade min CO-raise från knappen för andra raka gången. Då ställde jag med 99 och han hade självklart AA som höll. Hade jag vunnit den hade jag legat top 3 med 35 kvar. Pung!

 

Det suraste var dock den största turren jag lirade nämligen en 120dollars KO. Låg okej till men tappade en del mot klonkat set. Sen limpade jag KQs i mittpos efter två tidiga limpers. En svensk ställer sen vilket är ca 35xbb. Själv har jag 20xbb och kommer efter ett tag fram till att han bara gör så med pockets. Varpå jag synar. Readen är klockren då han visar upp 99. flop kommer JT8 med JT i min färg... turn kommer T. River...blank (surprise)

 

Jag har 60% på flop och 40% på turn. Hade jag vunnit den hade jag legat klart över average med 100 kvar (36 cashade).

 

Ligger just nu 5 av 14 i en 75dollars-plomaha där tolv cashar. Rättelse: 7 av 13 då jag torskade en stor pot och vann en lite mindre pot. Återkommer snart med slutresultat och rulle...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...