Gå till innehåll

Uffe spelar MTTs på full tilt


Buffe

Recommended Posts

  • Svars 120
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"arbete" är bara en dålig ursäkt. du drog ju tidigt på förra också, inte fan var det "arbete" då :rolleyes:

 

Spelar ikväll och det har börjat som de tidigare kvällarna varit. Ute i en 50-dollars efter att ha torskat en stor pot med AK mot A9! Flop kom A9T med färgdrag och jag bettade flop och turn för att checkcalla rivern då färgen inte kom. Då var jag nere på 1k och gjorde inget på ett par varv. Sen 2,5xar CO till 105 jag har QQ på sb och ställer in med över 1k. Han blixtsynar (verkligen blixtsynar) med ATos och klonkar så klart två par. Har även haft oklonk i två kval bla med stege och färgdrag all in på turnen mot settet i en HA, han klonkade så klart kåken.

 

Återkommer med dagens förmodligen pungiga slutresultat lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heeeeeeelt sjukt! Har åkte i tre turneringar till. AK mot AQs all in pre. Åkte i första 50dollars headsupmatchen efter att ha torskat en jätteflip när jag ledde ganska stort i matchen. Och avslutningsvis i min favorit PL Holdem där jag låg över average men åkte med QJ mot J9 på x9JJA-brädan. Detta mot en bigstack som gjort HORRIBLA calls innan. Han hade lätt synat ner med sämre J och dåligt pocket eller A9 eller vad som helst. Baaaaaaajs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis åkt i en till. Lite tiltad efter allt annat så ställer jag med 8xbb i en 33dollars turbo efter en limper (jag är i sen pos). Jag har verkligen lagt mig i en halvtimme i den och borde ha världens tightaste image. Dock synar limpern med ATos (han tänkte säkert i tre sekunder) och jag träffar självklart inget.

 

Nu spelar jag bara en 40dollars PL Hilo som jag snart kommer bli utdragen i. Sen ger jag upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte precis i Hilon, låg bra till men blev utdragen på rivern 3 gånger. hårt. Jag kan verkligen inte klonka själv heller trots fan så många mer outs än de som klonkar mig.

 

Rulle 29/7: 4475$

 

Bra input med HH, jag ska styra upp fler. Hade en intressant idag har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och där kom jag ihåg den. Här är ett exempel på mitt enda spel idag tror jag.

 

Det är mitt i PL holdem Shorthanded med ca 200 spelare med från början. Average är numera kanske 4,5k (startade på 3k) och jag har ca 6k. Fold till knappen som är svensk och limpar med cirka 4k i stacken. jag har sb och har 35os, jag callar. bb som har typ 3k checkar. Blindsen är på 60/120.

 

flop kommer 468 med färgdrag. jag minibettar ut för att kolla läget (jag har ju öppet suckerdrag liksom!!), syn av bb och knappen höjer till 480 (dvs 4x mitt minibet). Jag sätter honom på antingen ingenting och han raisar för att jag minibettar vilket ofta är svaghet och bb bara synat eller så har han en hand typ top pair eller färgdrag.

 

För att se om han bluffar reraisar jag till 1080. Han synar hyfsat fort. I det här läget kan han fortfarande ha bluffen men vill inte folda för att verka svag. Eller så har han en hand.

 

Turn kommer en sexa till. Jag väljer att fortsätta bluffen genom att betta ut 1200 i 2,5k-potten. I det här läget har han typ 3k kvar och borde antingen folda eller ställa. Jag tänker att han borde tycka att jag är ganska stark och att sexan som kom inte hjälpte honom. Antingen hade han top pair och riskerade att bli utdragen eller så måste han nu syna med färgdraget mot eventuell kåk.

 

Han lägger sig hyfsat fort. Tadaa!

 

Synpunkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan spelat klart för dagen och vill bara gråta. Har åkt i alla tourneys utom en och det har inte varit vackert. Beats.

 

Som lök på laxen så spelade jag lite cg för att tjäna ihop lite FTPs då detta utspelar sig. Det är NL50 och jag blir all in på en låg flop med AA mot KK, potten blir på 220 dollar. Killen turnar en K (!!!!!!), vilket även ger mig färgdrag. Jag missar mina elva outs och förlorar den. Handen efter blir jag all in på ett annat bord med AA mot 66 som floppat settet, borde lagt den men var tiltad beyond all recognition. jag träffade inte min 2-outare.

 

Rulle 30/7: 4200$

 

Då det efterfrågats HHs kommer här två till: Detta är de två första händerna i en hyfsat stor 24dollars.

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Buffstah Jack of SpadesQueen of Spades

indicamen calls 30

luciano28 calls 30

Ravn Jahn folds

1mcscom calls 30

POI890 folds

CJCD has 15 seconds left to act

CJCD calls 30

JGpokerplayer folds

handup 50 calls 15

Buffstah checks

*** FLOP *** Jack of ClubsAce of SpadesQueen of Clubs

handup 50 has 15 seconds left to act

handup 50 checks

Buffstah bets 120

indicamen folds

luciano28 folds

1mcscom folds

CJCD calls 120

handup 50 calls 120

*** TURN *** Jack of ClubsAce of SpadesQueen of Clubs8 of Diamonds

handup 50 bets 30

Buffstah raises to 360

CJCD calls 360

handup 50 has 15 seconds left to act

handup 50 folds

*** RIVER *** Jack of ClubsAce of SpadesQueen of Clubs8 of Diamonds4 of Hearts

Buffstah checks

CJCD checks

*** SHOW DOWN ***

Buffstah shows Jack of SpadesQueen of Spades two pair, Queens and Jacks

CJCD shows Queen of HeartsAce of Clubs two pair, Aces and Queens

CJCD wins the pot (1,290) with two pair, Aces and Queens

 

 

 

Full Tilt Poker Game #7436253896: $2,000 Guarantee (56449591), Table 12 - 15/30 - No Limit Hold'em - 7:02:53 ET - 2008/07/30

Seat 1: handup 50 (2,820)

Seat 2: Buffstah (2,490)

Seat 3: indicamen (2,970)

Seat 4: luciano28 (2,970)

Seat 5: Ravn Jahn (3,000)

Seat 6: 1mcscom (2,970)

Seat 7: POI890 (3,000)

Seat 8: CJCD (3,780)

Seat 9: JGpokerplayer (3,000)

Buffstah posts the small blind of 15

indicamen posts the big blind of 30

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Buffstah 8 of HeartsAce of Spades

luciano28 folds

Ravn Jahn folds

1mcscom folds

POI890 folds

CJCD folds

JGpokerplayer raises to 90

handup 50 calls 90

Buffstah calls 75

indicamen has 15 seconds left to act

indicamen calls 60

*** FLOP *** 8 of ClubsJack of HeartsAce of Clubs

Buffstah checks

indicamen checks

JGpokerplayer bets 240

handup 50 folds

Buffstah raises to 780

indicamen folds

JGpokerplayer raises to 2,910, and is all in

Buffstah calls 1,620, and is all in

JGpokerplayer shows Jack of ClubsAce of Hearts

Buffstah shows 8 of HeartsAce of Spades

Uncalled bet of 510 returned to JGpokerplayer

*** TURN *** 8 of ClubsJack of HeartsAce of Clubs3 of Hearts

*** RIVER *** 8 of ClubsJack of HeartsAce of Clubs3 of HeartsKing of Diamonds

JGpokerplayer shows two pair, Aces and Jacks

Buffstah shows two pair, Aces and Eights

 

Sen var den turneringen slut. Synpunkter på mitt spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min enda kommentar på ditt spel är att du kan lägga A8 pre. Till och med bör lägga den pre(?). Fattar jag handhistoryn rätt så är du sb, så du synar väl i stort sett för att träffa tvåpar eller triss? (och träffad triss ger ju tyvärr inte så mkt implicit). När du sen träffat ditt tvåpar är det visserligen så att någon höjt, och AJ är en mkt trolig hand men du gör helt rätt som synar allin där eftersom även AK-AQ-A10 är händer han förmodligen skulle pushat med. (kanske A9 med?)

 

Man kan ju se på saken på olika sätt, men jag föredrar att syna med kort som är lättare att veta var man står någonstans. Gjorde själv en dålig blindsdefendning för någon turre sen med 96s (ett aggro höjde mig igen!). Floppen kom JJ9 i sena skedet av en turnering och hans underliga flopp-turn och river-spel fick mig att torska 50% av min mediumsize stack på min 9:a mot hans AJ. Såhär i efterhand förstår jag inte hur i helvete jag kunde torska halva min stack med 69s efter en raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kommentar till "spelet" du gjorde är att jag har svårt att kommentera ditt spel. Däremot kommer här en kvalificerad gissning av hands hand:

overcards! Förslagsvis K10.

 

Det som "skrämde" mig med ditt spel är att när han synar sätter du honom fortfarande på en möjlig bluff. Det känns för mig som att det är lite väl mkt att sätta på spel från hans sida för att syna med bluffen. (Hur bra är han egentligen, men framför allt, om han synar med bluffen gör han ju det för att han tror att du bluffar och sen checkar på turn så att han kan ta hem potten... Med andra ord tror han att du är kapabel till feta bluffar tidigt i en turnering, vilket jag inte tror att medelsnubben tänker om andra.)

 

Men som sagt, två överkort kan han ju syna med för att klonka ett högre par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som "skrämde" mig med din kommentar är ju att du sätter honom på KT men inte tycker att jag kan sätta honom på bluff. Enligt mig är KT en tokig bluff, han har ju ingenting.

 

Angående A8-handen så kan jag absolut lägga den pre och kanske borde göra det. Dock anser jag mig tillräckligt bra för att lägga den om enbart ess kommer och som du mycket riktigt säger så spelar jag den för implicita. Är ganska övertygad om att det är +EV på min push då det finns massor av händer jag slår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska spela lite senare ikväll så ni får vänta lite på mina fantastiska resultat :)

 

Under tiden kan jag rekommendera att gå in på officialpokerrankings.com och kolla upp pellinho8 (Pelle). Han har gått ganska bra de senaste dagarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst, tack för att du äntligen postar lite HHs :)

 

nä skojar, grattis till klonken!

 

Kommentarer till händerna

 

35-handen:

Helt ok syn preflop, ganska ofarlig flopp att betta tycker jag så det är båda bra spel. Sen gör du ett move som funkar, så det är väl ett bra spel antar jag :) En fråga, hur ofta gör folk moves mot dig?

 

QJ:

Tycker att du spelar den bra, du förlorar absolut så lite som möjligt. Vad gör du om han bettar rivern? Du synar av ett mindre bet antar jag?

 

A8:

Som Andreas sa, du kan lägga den preflop. Jag gillar att spekulera, men mediokra ess känns lite småfarligt, så jag skulle nog lägga den pre. Sen tycker jag att du spelar den bra på floppen, känns inte som att du kan vika där och han kan lika gärna överspela AK eller AQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A8-handen känns det som om vi är ganska överens om, kunde/borde lagt pre men okej flopspel.

 

Med QJ var avsikten att check-calla river. Han kan ju bluffa missat färgdrag eller ha typ AT eller något sånt, blev ganska förvånad att jag inte hade den när han checkade. Limpad AQ från CO ser man inte ofta.

 

För att svara på din fråga: Folk gör moves mot mig en del, kolla in det här exemplet:

 

Full Tilt Poker Game #7456635277: $12,000 Guarantee (Rebuy) (55942123), Table 3 - 2500/5000 Ante 600 - No Limit Hold'em - 19:22:08 ET - 2008/07/31

Seat 1: MirkoMG (62,366)

Seat 2: erik123456 (189,035)

Seat 3: Big Boned Boy (91,877)

Seat 4: Hopadoo (121,786)

Seat 5: zacharias12 (70,712)

Seat 7: Sick_Ko (142,606)

Seat 8: ryanwelch (261,201)

Seat 9: Buffstah (132,917)

MirkoMG antes 600

erik123456 antes 600

Big Boned Boy antes 600

Hopadoo antes 600

zacharias12 antes 600

Sick_Ko antes 600

ryanwelch antes 600

Buffstah antes 600

ryanwelch posts the small blind of 2,500

Buffstah posts the big blind of 5,000

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Buffstah Queen of Diamonds8 of Clubs

MirkoMG folds

erik123456 folds

Big Boned Boy folds

Hopadoo folds

zacharias12 folds

Sick_Ko folds

ryanwelch raises to 13,750

Buffstah calls 8,750

*** FLOP *** 5 of Clubs10 of Hearts7 of Clubs

ryanwelch checks

Buffstah checks

*** TURN *** 5 of Clubs10 of Hearts7 of Clubs5 of Diamonds

ryanwelch bets 18,500

Buffstah calls 18,500

*** RIVER *** 5 of Clubs10 of Hearts7 of Clubs5 of Diamonds5 of Hearts

ryanwelch has 15 seconds left to act

ryanwelch bets 47,500

Buffstah has 15 seconds left to act

Buffstah folds

Uncalled bet of 47,500 returned to ryanwelch

ryanwelch shows 2 of Hearts6 of Clubs three of a kind, Fives

ryanwelch wins the pot (69,300)

 

Detta var alltså finalbordet i rebuyen, killen har varit riktigt aggressiv och raisat varje gång som sb mot bb. Därav min call på turn. Hade ställt på river om check till mig. Nu vågade jag inte även om jag anade att han var svag.

 

 

Kolla in min syn på det här spelet som han gjorde senare (ja, jag är lite stolt): Han hade för övrigt squeeze-ställt tidigare efter knappraise från mig och syn från sb

 

 

Full Tilt Poker Game #7457055074: $12,000 Guarantee (Rebuy) (55942123), Table 3 - 5000/10000 Ante 1000 - No Limit Hold'em - 19:55:24 ET - 2008/07/31

Seat 7: Sick_Ko (509,496)

Seat 8: ryanwelch (257,802)

Seat 9: Buffstah (305,202)

Sick_Ko antes 1,000

ryanwelch antes 1,000

Buffstah antes 1,000

Sick_Ko posts the small blind of 5,000

ryanwelch posts the big blind of 10,000

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Buffstah Queen of DiamondsKing of Diamonds

Buffstah raises to 30,000

Sick_Ko calls 25,000

ryanwelch raises to 256,802, and is all in

Buffstah has 15 seconds left to act

Buffstah has requested TIME

Buffstah calls 226,802

Sick_Ko folds

ryanwelch shows 10 of DiamondsQueen of Hearts

Buffstah shows Queen of DiamondsKing of Diamonds

dareya2call (Observer): like delicious florida oranges!

*** FLOP *** Ace of Diamonds3 of Spades6 of Clubs

*** TURN *** Ace of Diamonds3 of Spades6 of ClubsQueen of Clubs

*** RIVER *** Ace of Diamonds3 of Spades6 of ClubsQueen of Clubs8 of Hearts

ryanwelch shows a pair of Queens

Buffstah shows a pair of Queens

Buffstah wins the pot (546,604) with a pair of Queens

ryanwelch stands up

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Headsupen i rebuyen gick för övrigt fånigt bra, för att citera Noq "Du är så jävla ägd!!" Fick honom att syna min jätteraise all in pre med A7 när jag hade AQ. I stort sett varenda hand gick som jag ville. Da flow liksom.

 

Här kommer en till HH (för dig, Zalon). Frågan är enkel call eller fold? Anledningen till att jag synar allinen från knappen är att han har gamblat hårt precis innan och förlorat och K9 är favorit över random hand. Sen ställer ju bb också... Det är ganska nära bubblan i en 50dollars, average är typ 12k.

 

Full Tilt Poker Game #7455848748: $15,000 Guarantee (54351870), Table 15 - 200/400 Ante 50 - No Limit Hold'em - 18:18:42 ET - 2008/07/31

Seat 1: jadedjason (13,800)

Seat 2: themaster696 (8,645)

Seat 3: shutEMdown (14,034)

Seat 4: Carl Bildt (13,360)

Seat 5: IwiDerGoldfisch (2,340)

Seat 6: Buffstah (8,035)

Seat 7: Mr_Lanne (5,959)

Seat 8: fuzzy1234 (19,825)

Seat 9: Sikkan (12,154)

jadedjason antes 50

themaster696 antes 50

shutEMdown antes 50

Carl Bildt antes 50

IwiDerGoldfisch antes 50

Buffstah antes 50

Mr_Lanne antes 50

fuzzy1234 antes 50

Sikkan antes 50

Buffstah posts the small blind of 200

Mr_Lanne posts the big blind of 400

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Buffstah 9 of DiamondsKing of Spades

fuzzy1234 folds

Sikkan folds

jadedjason folds

IwiDerGoldfisch: like to gamble?

themaster696 folds

shutEMdown folds

Carl Bildt folds

Buffstah: lol

IwiDerGoldfisch raises to 2,290, and is all in

Buffstah calls 2,090

Mr_Lanne raises to 5,909, and is all in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, en lite rolig grej bara. Jag kollade upp de två som var de sista andra i rebuyen. Han som bluffade med 26os och ställde med QT är rankad 32 på Full Tilt och har plussat 150k i år... Den andra snubben verkar hyfsat stabil då han just vann 25k i något typ av kval. Kul att det verkar vara hyfsat motstånd iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice, vet hur det är när det går bra :)

 

Jag räknade lite snabbt på K9-handen, du behöver typ 25% chans att vinna handen för att det ska vara en okej syn. Såvida BB eller raisern sitter med ett monster borde du ha kring 25-30%. Sen måste man ju ta hänsyn till att om du förlorar handen så missar du troligtvis money (nu är det ingen garanti för att du klarar det om du lägger dig men ändå). Jag gissar att du kände dig pot-commitad och synade eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halvseg dag, hade inte riktigt suget. Lyckades dock bli rivrad två gånger i feta trevägsallin i 20dollarsrebuyen. först 99 mot A6 och 66 pre. River: 6

Sen all in med KJ på KJQ-floppen, får calls av TT och J9. River: T

 

Kvalade dock in till 750k guarantee i morgon så det blir väl kul.

 

Rulle 2/8: 7200$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...