Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena allihopa!

Tänkte redovisa lite hur jag spelar nu för tiden. Jag har spelat ganska mycket turneringar senaste månaderna på full tilt och byggt upp rullen från 500 till 5k. De nivåer jag spelar är mest 24+2 men även 50+5 och 69+6 om jag är sugen. Försöker även kvala in till lite större tourneys lite då och då. Jag spelar mest tourneys med många med i men varierar lite med 45- och 90-pers-sngs på 24dollarsnivån.

Jag spelar mest NL holdem men tycker om PL holdem och HA (dvs varannan blindsnivå PL holdem och varannan PL Omaha) också. Rebuytourneys spelar jag ibland 5-dollars men även 20-dollars då det blir bra summor i dem.

Kan för övrigt nämna att jag spelat en del razz och där gått riktigt bra. Jag tror att jag vunnit typ 4 av 20 på 24dollarsnivån som jag spelat med typ 30 pers med i 8-)

Ikväll blir det inget spel då jag är för trött men har annars spelat nästan varje kväll så här på sommaren (ja, jag är singel). Jag ska försöka redovisa hur det går framöver och kanske dra några intressanta händer. Kommentera gärna!

Rulle 14/7: 5020$

• Svars 120
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

haha, jag spelar flera kvällar i veckan å jag är inte singel :)

Tösen blir ju inte helt glad men men, ibland får man ju ryck,

Sjukt bra jobbat med rullen..

När går vi å lirar 500+120 skiten på CC nästa då?

Postad

HIttade lite kul stat från dina äventyr på Full Tilt under 2008

HU/STT/MTT Prizes Profit ROI ABI AFS R/A ITM ITM

Heads-Up 2 player $0 $0 0% $0 0 0% 0/0 0%

Single Table 3-10 $145 <$0 -35% $32 9 0% 3/7 43%

Multi Table 11-45 $5,743 $1,882 49% $26 41 3% 29/147 20%

Multi Table 46-180 $3,521 $31 1% $23 105 8% 21/155 14%

Multi Table 181- $5,523 $1,424 35% $28 590 13% 24/146 16%

$14,933 $3,259 28% $26 239 8% 77/455 17%

Postad

Är inte helt med på all statistik men det ser väl okej ut antar jag...

Självklart börjar jag med en riktigt pungig pokerdag för att starta igång det hela. Inte en enda cash och noll flyt. Det närmaste jag kom pengarna var att jag bubblade i en 10-dollarsrebuysatellit till en stor söndagsturnering, dvs jag kom 5 av 15 och 4 cashade (vinnaren vann platsen).

Annars har det varit roliga beats, har bl a åkt med KK mot 84s och Aj mot A9 pre. Har även lyckats få in keramiken (tack Dan Glimne) med floppat set mot högre set. Avslutade med en rolig 50-dollarsheadsupturre där jag vann första matchen men torskade andra, hade behövt vinna den och en till för att casha.

I övrigt har det blivit några 24or NL holdem och en helt galen 24 PL Omaha där folk sög getpung. Åkte såklart med floppad nuts AAJ på KQT-brädan mot typ sju andra. Alla pengar åker in och brädan paras såklart på turn. Snygga calls av både QQ och TT på floppen bl a.

Lite bitter just nu men det är trots allt så jag fungerar bäst :)

Rulle 16/7: 4766$

Postad

Tänkte redovisa en snabb HH från igår, kom gärna med synpunkter. Vi har kommit en bit in i en 400-pers MTT och average ligger väl runt 5k tror jag. Det bör tilläggas att han som dubblar är tysk (och därmed sämre än snittet) och har några händer tidigare dubblat pre med QQ.

Seat 1: Ichodersoone (2,690)

Seat 2: JtripPKing853 (4,160)

Seat 3: Buffstah (5,020)

Seat 4: Peaceful Glob (5,425)

Seat 5: Drozas55 (10,778)

Seat 6: ilan291078 (2,885)

Seat 7: magnum82 (8,235)

Seat 8: Bacardi 1862 Bs (5,340

Seat 9: MithrandirNY (3,760)

Buffstah posts the small blind of 80

Peaceful Glob posts the big blind of 160

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Buffstah Ace of SpadesKing of Clubs

Drozas55 folds

ilan291078 has 15 seconds left to act

ilan291078 folds

magnum82 raises to 320

Bacardi 1862 Bs folds

MithrandirNY folds

Ichodersoone folds

JtripPKing853 calls 320

Buffstah raises to 1,760

Peaceful Glob folds

magnum82 has 15 seconds left to act

magnum82 raises to 8,235, and is all in

JtripPKing853 folds

Buffstah: QQ again?

Buffstah: or better?

Buffstah has 15 seconds left to act

magnum82: :)

Buffstah has requested TIME

Frågan är simpel: Call eller fold?

Postad

Hm.

-Miniraise tenderar ju ofta att betyda AA, tycker jag

-Har du någon uppfattning om hans range, minns du några andra händer än QQ handen?

-Eftersom det var FI som tryckte och inte tvärtom vill du ju syna när han har AK eller sämre, mot any pp lägre än JJ vill du ju inte syna, men trycka bort (som inte går nu).

Så jag säger så här:

Om du tycker han verkar dålig. Syna.

Om du tycker han är ABC eller bättre. Fold.

Ingen read. Tung å jobbig fold.

Hade du haft säg 2K kvar efter din raise så är det autocall.

Postad

Vek? Jag är aldrig vek. Förutom i den här handen då jag la AK. Jag tänkte typ som er. Han hade ingen read på mig och jag kände att jag som bäst var uppe mot JJ eller QQ. Jag gillar dessutom inte att ta flips mot dåliga spelare, känns som om jag förlorar dom oftare än jag vinner dom (även om det kanske inte är så)

Tyvärr visade han upp JJ sen.

Postad

Har spelat en hel del idag och är tillbaka i bra form :)

Har vunnit en 45-pers 26a= 410 dollar

Kom 17 av 416 i en 10dollars= 40 dollar (Holmberg kom fyra)

Vann en 33dollars turbo med 86 pers= 826 dollar

Förutom detta så vann jag mina två första headsup-matcher i 50dollarturren men hade behövt vinna två till för att casha. Detta beroende på att 2 av 65 fick spela en extra match i första omgången, bl a jag.... Den jag åkte i torskade jag en jättehand med floppad triss med QT på TTx-floppen. Pengarna åkte in på river och han hade AT... Inte mycket att göra åt. Sen var jag short men klarade mig ett litet tag till. För övrigt har jag åkt mot tvåoutaren på rivern i en turre och 3-outaren i en annan. Inte bara medflyt alltså.

Alldeles nyss tokbubblade jag (26 av 241 när 24 cashade) i en 24dollars PL Holdem mot ett jättemongo som synade min feta limpraise pre med 86os och belönades med att floppa stegen.

Rulle 17/7 (spelar mina sista två turrar nu men det går dåligt i dem): 5750$

Postad

Nice med den dryga $800-vinsten där!

Du glömde nämna hur jag åkte när jag kom 4:a. Ligger sist med 10bb. Ett mongo som höjt mig 100000 ggr med stora raisar gör det... igen! Jag har för en gångs skull en hand och trycker tillbaka honom med A6os.

Han har alltså att syna 40.000 i 70.000-potten (ca) och har själv mellan 120.00-160.000 (minns inte riktigt nu längre, ulf kanske minns). Han auto-synar självklart med 72os. klonk! vann därmed "bara" dryga $300

Postad

Nu när det är några som läser här, kommer inte ha access till internet från och med om10 minuter tills sent på söndag kväll.

Men jag har huset i täby ledigt i början av veckan så jag funderade på ett litet dc parti på mån/tis kväll. samt även bastu för dem som vill. Tänk på det ni.

Buffe, T.red ni är välkomna.

Förutsatt att det blir nått förståst.

Allt hänger nog på att jonas kan komma förresten då det är han som sitter markerstaplarna..så tjata på honom :)

Ska höra av mig till han senare.-

Postad

Pungdag igen! Bubblade i PL Holdem efter att ha spelat sjukt stabilt och bra men gjorde ett tveksamt spel. Basically reraisade jag med 34 på 347-floppen mot en utglimp. Tyvärr hade han 44 och jag drog typ dött. Jag satte (alternativt hoppades) att han hade limpat ett stort PP.

Åkte just som tia i en 45a efter att ha blivit rivrad två raka stora potter och sen åkte jag med ATs mot K3s all in pre med 6xbb (samma suit för övrigt). Hade legat average om den hållt.

Trist dag då det kändes bra spelmässigt, framför allt i PL.

Rulle 18/7: 5550$

Postad

Svårt å lägga två par på bubblan eller träff överhuvudtaget då om det är en hyfsat bra spelare försöker de alltid trycka ut en för att man är rädd för å missa pengarna, Play to Win inte att casha mini.

Tisdagkväll låter som bra plan.

Postad

Två pungiga dagar räddades av en klonk...

Har spelat två kvällar som i mångt och mycket handlat om beats. Bl a AA mot JTs på ett FT, KK mot KQ och mycket annat roligt.

Som tur var lyckades jag sent igår vinna en 45-pers 24dollars och vinna ca 400$ dollar så jag har gått +-0.

Rulle 23/7: 5520$

Nu är det snart dags för pokerlan!

Postad

Mitt resultat på pokerlanet blev horribelt. Dåligt flyt och mycket beats. Det räddades upp litet av att jag kvalade in till FTOPS Event 2 som är 240 + 16$ PL Hilo KO. hehe.

Rulle 25/7:4850$

Ja, just det. Jag vann en 10dollars HORSE också vilket gav typ 170 dollaz. Men totalt blev det jätteback som ni ser.

Postad

Nu är det inte roligt längre. Jag spelar riktigt solid poker men blir beatad hela tiden.

Idag blev jag på bubblan i min favorittourney tvåoutad på turn. Åkte även med högre pockets pre i en annan. Och i en HA som jag precis cashade i så torskade jag två raka flips mot samma person. Inte alls bittert. Känns riktigt orättvist faktiskt.

Rulle 27/7: 4775$

Var nära att kvala in till FTOPS 7 (100+16 NL Holdem) förresten men kom femma då tre vann entry.

Postad

Jag må ju säga att du spelar grym poker faktiskt, sjukt impad av dina reading skills på pokerlanet. Du sitter själv på ingenting och sätter motståndaderen exakt på hans hand och sedan raisar du ofta upp för å få fi att lägga en hand som de borde kunna läget eftersom den inte är så stark. Tyvärr fick du ju syn faktiskt många gånger av dem ändå på pokerlanet.

Då kan man ju kanske tycka att du borde även borde tänka på FI:s kvalitet innan du raisar å försöker få en "always call fi" å lägga andra paret.

Det är bara en tanke...själv har jag sällan guts attfölja min read å försöka spela borts fi andra å tredje par trots att jag tokmissat. Lär mig!

Postad

Tack för berömmet, det värmer när resultaten är iskalla!

Jag är med på det du säger om kvaliteten på motståndet, jag försöker att inte göra spel alls om jag bedömer de som dåliga calling stations. Tyvärr gör ju detta att pokern blir tråkigare men men...

Angående nästa lan så vet jag inte exakt. Jag har ganska mycket tid så det är upp till er andra. Kom med förslag!

Postad

Julafton!!

Ja Buffe ta till dig berömmet nu när det kärvar med turen. Och en sväng på 10% av rullen är ju jobbig men inte dödande iaf.

(När jag svänger 10% är det för att jag spelat 4st $26 utan att itm:a iofs så jag är rätt van :))

idag ska jag spela lite, håll tummzen!