Gå till innehåll

XX da pokerstar


weddie

Sundayking ska spela in en session på runt 30-45min, vad vill du se?  

143 medlemmar har röstat

  1. 1. Sundayking ska spela in en session på runt 30-45min, vad vill du se?

    • FR NL25 4 bord, aggro-loose
    • FR NL25 6-9 bord, aggresive-semiloose
    • FR NL25 20 bord, supertight-aggresive
    • SNG 12 bord lowstakes, startar record vid blindslevel 3
    • SH NL50 4 bord, semiaggro-aggro
    • Vill inte se någonting som den muppen representerar!


Recommended Posts

FFS! Klart du ska lira sunday million :-)

 

too late, jag har många gånger tidigare i dagboken lovat massa saker om att inte sidospela osv, och jag har aldrig hållt det. Så jag tog den här gången ut dom pengarna och lägger min energi på det jag håller på med.

 

Det känns som att lära en gammal hund att sitta, men jag övervägda iaf och sålde min $T till en 2+2 kille. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 659
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vet inte varför, men jag grejjar verkligen inte NL50, spelar som en idiot hela tiden, vägrar släppa och sätter dom på drag hela tiden bara för att det är så på NL25.

 

Welcome to the Game

Imyours has been seated.

flushed221 has been seated.

--------------------------------------

Starting Hand #14429278-1

Imyours is the Dealer

Shuffling Cards

Imyours Posted Small Blind $0.25

flushed221 Posted Big Blind $0.50

Dealing Cards

You Were Dealt (Qc, Ah)

Imyours Raised to $1.25

 

flushed221 Raised to $2.75

Imyours Calls $1.50

Dealing Flop (Ad,9c,3h)

flushed221 Bets $0.50

Imyours Raised to $2.00

flushed221 Raised to $8.00

Imyours Calls $6.00

Dealing Turn (Kh)

flushed221 All In

Imyours All In

Imyours Shows (Qc, Ah)

flushed221 Shows (As, 9d)

Dealing River (4h)

flushed221 Wins $99.00 from Pot 1 with : Two Pair Aces and Nines

 

 

Är verkligen vråltiltad över själva grejjen, att jag inte kan anpassa mig till NL50..............FOinmafsiafsoafspokasfkafsåasf

 

edit, en kille med 25$ slår sig ner på samma bord, tredje handen så shovar han med då 26$. Jag synar med QQ han har QJ och hittar floppen JJ2 och min sista chans i leken kommer inte.

 

Nuvarande session -80$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var 20 välbehövda minuter utan poker..

 

Jag måste verkligen börja analysera mitt spel bättre, inte bara andras.

När jag tänker på mitt NL25 spel och mitt NL50 spel, så är det som att jag måste vinna pengar OTROLIGT SNABBT när jag stiger upp på NL50. Det är högsta gasen som är i direkt, jag involverar mig i varje pott, bluffar varje gång jag inte har någonting osv.

 

Men jag spelar ju shorthanded, så jag kan ju inte bara sitta och slänga bort blinds, det är verkligen inte mitt spel. Men jag måste hitta tempot om jag ska kunna bli en bättre spelare, jag måste framförallt sluta ha så jävla bråttom att vinna pengar.

 

 

IDIOT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var 20 välbehövda minuter utan poker..

 

Jag måste verkligen börja analysera mitt spel bättre, inte bara andras.

När jag tänker på mitt NL25 spel och mitt NL50 spel, så är det som att jag måste vinna pengar OTROLIGT SNABBT när jag stiger upp på NL50. Det är högsta gasen som är i direkt, jag involverar mig i varje pott, bluffar varje gång jag inte har någonting osv.

 

Men jag spelar ju shorthanded, så jag kan ju inte bara sitta och slänga bort blinds, det är verkligen inte mitt spel. Men jag måste hitta tempot om jag ska kunna bli en bättre spelare, jag måste framförallt sluta ha så jävla bråttom att vinna pengar.

 

 

IDIOT!

 

Egentligen är det inte så stor skillnad. Den största skillnaden är för dig att anpassa dig till pengarna. Det svider såklart extra att förlora stora potter på ett nl50 bord än på ett nl25, och det glädjer mer att vinna på ett nl50 bord en ett nl25. Så är det, inte mkt att göra åt. Men se markerna som ett verktyg och ta det lungt på nl50 tills du känner dig bekväm med nivån, då kan du börja spela ditt mer lös aggrospel.

 

Det är inga pros du möter, tro mig det kommer bli väldigt mkt gratispengar på nl50,bara genom att ha lite tålamod.

 

Vilken sajt spelar du på?

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen är det inte så stor skillnad. Den största skillnaden är för dig att anpassa dig till pengarna. Det svider såklart extra att förlora stora potter på ett nl50 bord än på ett nl25, och det glädjer mer att vinna på ett nl50 bord en ett nl25. Så är det, inte mkt att göra åt. Men se markerna som ett verktyg och ta det lungt på nl50 tills du känner dig bekväm med nivån, då kan du börja spela ditt mer lös aggrospel.

 

Det är inga pros du möter, tro mig det kommer bli väldigt mkt gratispengar på nl50,bara genom att ha lite tålamod.

 

Vilken sajt spelar du på?

 

Lycka till.

 

Jag spelar ju poker för att jag vill bli framgånsrik, och jag har inte hur mycket tid som hellst på mig att grinda så blir jag inte bättre/klarar inte av högre nivåer. Då slösar inte mycket mer tid på det.

 

Jag håller till på Merge just nu av någon konstig anledning :S

 

Jag kommer fortsätta spela NL50 lite till iaf, tills jag förlorar på tok för mycket, jag är -190$ idag och det svider att skriva det...

 

edit, -210$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går bra förtillfället, 1050$ atm. Men lirar två HU eftersom att borden vägrar fyllas, känner jag att det börjar gå dåligt så hoppar jag av.

 

brb

 

 

edit, har bara redig SH action på ett bord, sitter ensam på två bord där jag har dubbla och trippla inköp så ingen som vill slå sig ner.

 

Vill ha action nu när det flyter på..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken dag det har varit, började med att busta mitt NL50 spel totalt och spelade ner mig 200$ inom en timme. Så när jag sedan startade igång fyra nya bord så hade jag på tok för liten rulle i min mening för att spela NL50. Men det började bra och nu i skrivande stund har jag hämtat tillbaka 400$, 8 inköp!

 

Självklart så kommer självförtroende samtidigt som pengarna rullar in, men jag måste försöka hålla min hybris borta så att jag inte tappar stora delar av rullen så där snabbt som jag gjorde tidigare när det väl går dåligt.

 

Jag ska verkligen försöka bli bättre på att lägga upp händer här, det är inte så konstigt att det inte är någon trafik med folks kommentarer när det inte finns så mycket att disskutera. Dagboken har ju i största drag hittils handlat om resultat och självspelade HH..

 

 

Nu tillbaka till spelet någon timma till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska inte spela handen annorlunda väll?

 

--------------------------------------

Starting Hand #14400267-2970

andrejkgb is the Dealer

Shuffling Cards

capitanfadl Posted Small Blind $0.25

Manhattan69 Posted Big Blind $0.50

Dealing Cards

You Were Dealt (2s, 2h)

Imyours Calls $0.50

Damnitville Calls $0.50

andrejkgb Folds

capitanfadl Raised to $3.25

Manhattan69 Folds

Imyours Calls $2.75

Damnitville Calls $2.75

Dealing Flop (3d,2d,7d)

capitanfadl Bets $3.00

Imyours Raised to $15.00

Damnitville Folds

capitanfadl Calls $12.00

Dealing Turn (6d)

capitanfadl Checks

Imyours Checks

Dealing River (Ah)

capitanfadl All In

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom att jag är väldigt slaskig och gillar small ball spelet, så är detta en stor läcka, potter som jag involverar mig i helt i onödan och tappar pengar i onödan, uppskattar om ni vill säga precis vilken action ni hade valt på alla gator(eller om ni foldar pre).

 

Starting Hand #14399235-3898

Hudd3rs is the Dealer

Shuffling Cards

Imyours Posted Small Blind $0.25

stormyone Posted Big Blind $0.50

Dealing Cards

You Were Dealt (Ad, 4d)

Hudd3rs Calls $0.50

Imyours Calls $0.25

stormyone Checks

Dealing Flop (3d,3c,Ah)

Imyours Bets $1.50

stormyone Calls $1.50

Hudd3rs Folds

Dealing Turn (7d)

Imyours Bets $2.00

 

Precis samtidigt som jag lägger ut markerna så slår mig tanken att antingen tar jag potten här och nu, eller så får jag reda på att jag är slagen. Med tanke på att det inte finns några drag. Eftersom att jag inte är rädd för något kommande kort(om ingen prickar runnerrunner eller sett) så kan det finnas mer värde att check syna ner möjliga bluffar eller kommande mellanpar istället. Vilket är det korrekta spelet?

 

stormyone Raised to $4.00

 

Här gör jag det största misstaget, för vid det här laget har jag fått den information jag ville ha och som jag betalade för på flopp.

Imyours Calls $2.00

Dealing River (Js)

Imyours Checks

stormyone All In

Imyours Calls $5.04 <--- Vägra släppa fenomenet

stormyone Shows (3h, 2c)

Imyours Shows (Ad, 4d)

stormyone Wins $21.58 from Pot 1 with : Three of a Kind Threes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska inte spela handen annorlunda väll?

 

--------------------------------------

Starting Hand #14400267-2970

andrejkgb is the Dealer

Shuffling Cards

capitanfadl Posted Small Blind $0.25

Manhattan69 Posted Big Blind $0.50

Dealing Cards

You Were Dealt (2s, 2h)

Imyours Calls $0.50

Damnitville Calls $0.50

andrejkgb Folds

capitanfadl Raised to $3.25

Manhattan69 Folds

Imyours Calls $2.75

Damnitville Calls $2.75

Dealing Flop (3d,2d,7d)

capitanfadl Bets $3.00

Imyours Raised to $15.00

Damnitville Folds

capitanfadl Calls $12.00

Dealing Turn (6d)

capitanfadl Checks

Imyours Checks

Dealing River (Ah)

capitanfadl All In

 

Känns som att han har ett högre pp med en ruter på handen. Fold! Det kommer bättre lägen...

 

Edit: Ser inte att du kunde spelat handen på annat sätt, möjligtvis betat pott på turn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom att jag är väldigt slaskig och gillar small ball spelet, så är detta en stor läcka, potter som jag involverar mig i helt i onödan och tappar pengar i onödan, uppskattar om ni vill säga precis vilken action ni hade valt på alla gator(eller om ni foldar pre).

 

Starting Hand #14399235-3898

Hudd3rs is the Dealer

Shuffling Cards

Imyours Posted Small Blind $0.25

stormyone Posted Big Blind $0.50

Dealing Cards

You Were Dealt (Ad, 4d)

Hudd3rs Calls $0.50

Imyours Calls $0.25

stormyone Checks

Dealing Flop (3d,3c,Ah)

Imyours Bets $1.50

stormyone Calls $1.50

Hudd3rs Folds

Dealing Turn (7d)

Imyours Bets $2.00

 

Precis samtidigt som jag lägger ut markerna så slår mig tanken att antingen tar jag potten här och nu, eller så får jag reda på att jag är slagen. Med tanke på att det inte finns några drag. Eftersom att jag inte är rädd för något kommande kort(om ingen prickar runnerrunner eller sett) så kan det finnas mer värde att check syna ner möjliga bluffar eller kommande mellanpar istället. Vilket är det korrekta spelet?

 

stormyone Raised to $4.00

 

Här gör jag det största misstaget, för vid det här laget har jag fått den information jag ville ha och som jag betalade för på flopp.

Imyours Calls $2.00

Dealing River (Js)

Imyours Checks

stormyone All In

Imyours Calls $5.04 <--- Vägra släppa fenomenet

stormyone Shows (3h, 2c)

Imyours Shows (Ad, 4d)

stormyone Wins $21.58 from Pot 1 with : Three of a Kind Threes

 

Eftersom du inte höjde pre kan han ju ha vad som helst, troligtvis skräp eftersom han inte höjde heller. Och som du säger så får du svar på turn att du troligtvis är slagen.

 

Raise pre så hade du vunnit handen där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du inte höjde pre kan han ju ha vad som helst, troligtvis skräp eftersom han inte höjde heller. Och som du säger så får du svar på turn att du troligtvis är slagen.

 

Raise pre så hade du vunnit handen där.

 

Knappen är maniac och synar till 99% alla mina höjningar upp till 3$ så länge som han har position på mig. imo så är det syn pre, bet, fold..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand där jag får rätt read på FI.

 

Starting Hand #14433329-316

ivanaPusi is the Dealer

Shuffling Cards

M4ll10r Posted Small Blind $0.25

Sakugawa Posted Big Blind $0.50

Dealing Cards

You Were Dealt (9h, 9d)

Imyours Raised to $1.25

eggyboy1 Calls $1.25

kreissonos Folds

ivanaPusi Folds

M4ll10r Raised to $5.75

Sakugawa Folds

Imyours Calls $4.50

eggyboy1 Folds

Dealing Flop (Js,Tc,3c)

M4ll10r Checks

Imyours Checks

Dealing Turn (2h)

M4ll10r Bets $8.50

Imyours Calls $8.50

Dealing River (Ts)

M4ll10r Bets $17.25

Imyours Calls $17.25

M4ll10r Shows (Qs, As)

Imyours Shows (9h, 9d)

Imyours Wins $61.75 from Pot 1 with : Two Pair Tens and Nines

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, swings idag igen, bigtime.

 

Hittade tillslut lillpluss iaf, vilket jag självklart är otroligt nöjd över. Ska bli skönt att gå och lägga sig nu, imorgon väntar fest med släkt och senare på kvällen möjligtvis utgång. Så det kan bli den första grindfria dagen på länge, vi får se hur förmiddagen ser ut ;) Min försat riktiga dåliga dag på NL25, men hade några stora potter där som jag förlorade, bla KK vs AA och AK vs 88 där FI hittar AI syn pre. Men ännu en plussdag på NL50, mycket viktigt.

 

Godnatt

 

NL25 4-table SH

 

Bankrulle vid start: 440$

 

11/8 145$

12/8 233$

13/8 10$

14/8 172$ (varav 100$ på NL50)

15/8 20$ (varav 52$ på NL50)

16/8 20$

 

Nuvarande: 1117$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem idag igen, slår mig ner vid 3st NL50 bord. Ibörjan är det bara HU och 3 handat. Spelar aggro som om jag skulle med något flyg ifrån kriget om 5 minuter och behöver pengar till biljetten.

 

Är -160$ på runt 1 timmes spel, så jag kan väll börja spela nu antar jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommentera, är lite småtiltad men jag ångrar inte det här spelet på något gata. För mig är det standard, hatar limpare.

 

--------------------------------------

Starting Hand #14433329-1634

bOOmsLanG81 is the Dealer

Shuffling Cards

greenth1 Posted Small Blind $0.25

panhalidecha Posted Big Blind $0.50

Dealing Cards

You Were Dealt (Ac, 9c)

Muiner Calls $0.50

Imyours Raised to $3.00

bOOmsLanG81 Folds

greenth1 Folds

panhalidecha Folds

Muiner Calls $2.50

Dealing Flop (7c,Js,Tc)

Muiner Checks

Imyours Bets $4.00

Muiner Calls $4.00

Dealing Turn (9h)

Muiner Checks

Imyours All In

Muiner All In

Imyours Shows (Ac, 9c)

Muiner Shows (Th, Ks)

Dealing River (6h)

Imyours Wins $44.46 from Pot 2 with : Pair of Nines

Muiner Wins $36.19 from Pot 1 with : Pair of Tens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL25 4-table SH

 

Bankrulle vid start: 440$

 

11/8 145$

12/8 233$

13/8 10$

14/8 172$ (varav 100$ på NL50)

15/8 20$ (varav 52$ på NL50)

16/8 -187$

 

Nuvarande: 910$

 

 

Avslutade med KK vs QQ i en 300BB pott, där det haglade damer. Det var inte svårt att förstå budskapet från Merge "Nu jävlar är det din tur".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första minusdag, den måste ju komma. Det känns faktiskt inte alls så farligt nu som det gjorde för fem minuter sedan när jag satt kvar vid bordet och blev bestulen.

 

Jag tror man kan lära sig mer av en förlust dag än någon annan, det finns så mycket att ta av, det kan vara tilt, många dåliga beslut eller som i mitt fall att jag har stora problem med mitt speltempo. Jag har otroligt svårt för att gå ner och spela LAG en timme när det går knackigt, utan jag spelar på i mitt vanliga speltempo 120km/h.

 

En sak som jag nu har lovat mig själv, är att jag ska för varje ny session, under de första 30min spela tight och göra det jag själv faktiskt tycker att jag är bra på, fokusera på mina motståndare. Så det blir som ett litet mål och skulle jag gå in och slaskspel och inte följer det här så blir det 0.05/0.10 grind tills jag lirat ihop 10k$ :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällen börjde riktigt bra, sen kom den här handen och jag kan inte se mig själv folda här, spelar inte han sin 44 lite väl dåligt??

 

--------------------------------------

Starting Hand #14459012-2741

ninod666 is the Dealer

Shuffling Cards

Ollidolly Posted Small Blind $0.25

calgon73 Posted Big Blind $0.50

Dealing Cards

You Were Dealt (Kd, Kc)

Imyours Raised to $2.50

Rounder919 Folds

ninod666 Raised to $4.50

Ollidolly Folds

calgon73 Folds

Imyours Raised to $16.50

ninod666 Calls $12.00

Dealing Flop (4c,7s,2c)

Imyours Bets $19.00

ninod666 All In

Imyours Calls $15.38

Imyours Shows (Kd, Kc)

ninod666 Shows (4s, 4h)

Dealing Turn (8h)

Dealing River (As)

ninod666 Wins $100.51 from Pot 1 with : Three of a Kind Fours

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...