Gå till innehåll

Folda floppat fyrtal?


MBengtsson

Recommended Posts

Hamnade i en lustig situation för ett tag sedan, och jag känner att den var såpass ovanlig att jag vill dela med mig samt kolla om jag spelade handen totalt vansinnigt eller ej.

 

Nu har jag tyvärr inte den exakta handhistoriken men det spelar mindre roll, tycker jag. 6 spelare vid bordet. Nivå: Micro-limit 0.10/0.20:

 

Hero BB

Hero: 9 9 J Q

3 spelare call

Hero: check

 

Flop: 9-9-K

Hero tänker "Rejält bet foldar alla. Check får jag inte betalt"

Hero: Bet 0.20

2 spelare foldar

Fi: Call.

Hero tänker "Aha. Fint. Han kan ha en K. Då kanske jag kan få betalt, trots allt".

 

Turn: K

Hero tänker "Trevligt. Nu har jag honom perfekt och jag kan dubbla upp om han har en K".

Hero: Bet 1.20

Fi: Call

Hero tänker "Hehe. Han har en K. Perfekt. In med degen på river.

 

River: K

Hero: Bet 2.00

Fi: Raise 6.00

 

Hero: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska dumma förslag. Man behöver väl inte potta fyrtal hela vägen o ta en liten pot för rädslan att bli utköpt, lol. Tycker du spelade den helt ok.

 

Och nej man ska inte checka fyrtal på river. Är ju relativt lågt så folk brukar ju inte bluffa allt för mkt där men blir ju en syn ändå efter vår bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska dumma förslag. Man behöver väl inte potta fyrtal hela vägen o ta en liten pot för rädslan att bli utköpt, lol. Tycker du spelade den helt ok.

 

Och nej man ska inte checka fyrtal på river. Är ju relativt lågt så folk brukar ju inte bluffa allt för mkt där men blir ju en syn ändå efter vår bet.

 

+155

 

Bara denna är värd att lyssna på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är dags att redovisa facit än, men gör det nu..

 

När K kom på rivern så var min första tanke "Va f-n!. Han träffade fyrtalet runner runner. Jag bettar lite och höjer han så vet jag". När raisen kom så blixtfoldade jag uppgivet för jag var 100% säker på att jag var slagen.. och i samma sekund slog mig den självklara tanken "men varför inte calla med 4 dollar för att kika. Det är ju inga pengar. Korkat"... och då visar han såklart korten... AAxx.. godnatt. Skrev i chatten att jag hade 99 och blev utskrattad av alla andra. Skrattade själv för jag tyckte faktiskt det var ganska kul och tack vare att han visade korten så fick jag en historia att berätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var ju lite ovanlig linje med AA ingen raise pre, syn på flop och turn med jättefarlig bräda och sedan raise på den river. bra spelat, fold är ok och inget man behöver bli utskrattad för även nyfikenhetssyna ala låg nivå och orka ge han credit för runner runner fyrtal funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag inte någon jättehaj på omaha, men hur kan man ens komma på tanken att kasta ett fyrtal? Är väl bara att köra på stenhårt och den enstaka gången man väl blir utdragen får man väl bara leva med det. Det är ju det man har rullen till............

 

Du lär ju iaf vinna 2/3 när det spelas så här:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...