Gå till innehåll

WSOP:s sjukaste hand


Hjulapan

Recommended Posts

Tyvärr åkte jag själv ut igår på kung hög färg mot ess hög färg men innan dess blev jag vittne till något jag måste dela med mig av.

 

Jag hamnade under dag 2B vid samma bord som turneringens näst största stack, vars ägare verkade till att vara aningen mentalt instabil, mint sagt. En superdonk med starka mindervärdeskomlex.

På hans vänstra sida sitter en hyperaktiv, retlig kille som gör allt för att trissa den instabila mannen till bristningsgränsen, vilket resulterarde i att den hyperaktiva killen fick motta hot om "allvarliga konsekvenser om han forsatte sådär en gång i halvtimmen. Stundtals ganska obehagligt.

 

Så nu har ni bakgrundshistorian till denna hand som utspelade sig mellan dessa två SB-BB. (Hyperkillen hade också skaffat sig en stor stack efter en dubbling med AA mot Ak)

Blinds $300-$600 ante $ 75

 

Superdonk SB (160 K): raise 2200

Hyperkille BB (120 K) syn

 

Flopp: :Qh::9s::Qc:

 

Superdonk SB: Bet 3000

Hyperkille BB (120 K) syn

 

Turn :7h:

 

Superdonk SB: Bet 4200

Hyperkille BB: raise 15 000

Superdonk SB: Syn

 

River: :3d:

 

Superdonk SB: All in(!)

 

Hyperkillen sitter hur länge som helst o tänker, dealern kallar på tournament directorn som "tajmar" honom. Till sist slänger han :As::Qs:

och donken visar :Jh::Td: för ren bluff och sa att han "satte den andra på en 9:a" :shock:

 

Sån sjukt onödig risk att ta för det första som en av turnerings chipleaders på den låga blindsnivån. Men det som förvånade mig mest var hyperkillens fold av

AQ.

Vad hade ni gjort? Jag hade synat där givit deras tidigare historia, givit att mannen som gick all in var helt wacko och så få handkombinationer som vinner över triss med toppar här. Ska tilläggas att trots sitt maniska beteende verkade han vara en mycket kapabel spelare.

 

Men kanske var det tur att bluffen gick in då det kändes som mannen i fråga var en kandidat till att gå hem och skjuta sig själv med ett gevär när han insätt vilket fantastiskt utgångsläge i WSOP han så totalt sjabblat bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte den sjukaste hittills. Men jag förstår ditt resonemang:P

Hörde om en hand första dagen, minns dock inte vilken av dem. Rivern ger ena killen fyrtal i ess och blixtställer och den andra killen synar med rivrad royal. Varför kan inte något sånt hända på finalbordet istället?

More sick pots to the people!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte den sjukaste hittills. Men jag förstår ditt resonemang:P

Hörde om en hand första dagen, minns dock inte vilken av dem. Rivern ger ena killen fyrtal i ess och blixtställer och den andra killen synar med rivrad royal. Varför kan inte något sånt hända på finalbordet istället?

More sick pots to the people!

 

Jo men där finns ju logik bakom varför "keramiken" åker in. I denna hand är det ju så totalt omotiverat att två gigantiska stackar ska clasha, om man nu har någon hum om rationell turneringsstrategi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju vansinnigt sjukt att riska en så stor stack i en ren kukmätartävling kan jag tycka. Men det känns ju inte som jag hade foldat AQ... Känns helt orealistiskt. Men å andra sidan så sitter jag ju inte där och riskerar att åka ut. Han har ju ändå runt 100k kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag räknar rätt så hade alltså hyperkillen 20k av sina totalt 120k i potten. Kostade honom 100k samt risken att åka ur hela turneringen att göra synen. Om han visste att superdonken var en superdonk så känns ju folden given, då det rimligen kommer fler tillfällen där han får chansen att dubbla sin stack med nötter istället. Nu är ju inte jag någon WSOP-spelare direkt, men jag förstår inte hur alla kan tycka att en syn är solklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där folden är ju så sjukt sjuk :shock:

 

Överbet-donk på blank river av fisk där är ju 96% bluff, och även om han inte bluffar så har ju den duktiga killen nöten?

 

99 fins ju på kartan... Men jag håller med, det låter så sjukt.. både all in och folden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där folden är ju så sjukt sjuk :shock:

 

Överbet-donk på blank river av fisk där är ju 96% bluff, och även om han inte bluffar så har ju den duktiga killen nöten?

 

Nu är jag bara en random omaha-firre, men är det inte ganska vanligt att man spelar så med über-nöten? Ponera att han har Q9. På turn raisar FI och "donken" vill inte 3-betta eftersom han är rädd för att få fold från FI. Istället synar han och bettar ut på river?

 

(ganska klantigt spelad pott, kanske, med så djupa stackar, men folden är väl inte helt sjuk?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag bara en random omaha-firre, men är det inte ganska vanligt att man spelar så med über-nöten? Ponera att han har Q9. På turn raisar FI och "donken" vill inte 3-betta eftersom han är rädd för att få fold från FI. Istället synar han och bettar ut på river?

 

(ganska klantigt spelad pott, kanske, med så djupa stackar, men folden är väl inte helt sjuk?)

 

 

Alltså, jag hade ALDRIG foldat den i en "varnlig" turre på nätet, men det är ju inte samma sak som att riskera att åka ut ur ME. Men å andra sidan, det är väl egentligen inte turneringens storlek som helt ska avgör hur man ska spela. Men det blir ju lätt så, klart man tänker till en gång extra om man riskerar att åka ur ME, än om man riskar att åka ur en $100 turre en regnig onsdagskväll hemma i soffan... Han har ju ändå en skaplig stack kvar om han foldar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är verkligen inte den sjukaste haden, givet stacksize :shock:

 

Vid mitt bord i event 27 hände en liknande sak, AJ synar ner brädan J7J K 6 efter ett liknande överbet på rivern med liknande bettingpattern dessförinnan. Han autosynade dock rivern och den andra snubben hade Q10. Han menade upprört att han bara kunde bli synad av full house, vilket renderade i kommentaren "are you kidding?" av AJ-killen, en amerkansk nät-grinder.

 

Jag kan förstå båda, men givet den historia som finns i exemplet blir den väldigt svårslängd..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag bara en random omaha-firre, men är det inte ganska vanligt att man spelar så med über-nöten? Ponera att han har Q9. På turn raisar FI och "donken" vill inte 3-betta eftersom han är rädd för att få fold från FI. Istället synar han och bettar ut på river?

 

(ganska klantigt spelad pott, kanske, med så djupa stackar, men folden är väl inte helt sjuk?)

 

Det är väl inte folden som OP tycker är sjuk, utan att den andra snubben pushar helt tom med en överbet och riskerar större delen av sin stack helt i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...