Gå till innehåll

Bangkok i höst?


Fudge

Recommended Posts

Jobbar under sommaren, men tänkt åka ner till i slutet av Sept, skulle åkt med några kompisar men någon har dragit sig ur och de andra bestämmer sig antagligen inte förän veckan innan.

 

Tänkte därför kolla hur många som är där nu, eller som tänkt sig åka ner när svenska sommaren tar slut.

 

Inte speciellt intresserad av öarna förutom några små utflykter.

 

Mitt mål är Oakwood, helst slippa bo själv, och stanna 2mån+

 

 

Fler som planerat ngt liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jobbar under sommaren, men tänkt åka ner till i slutet av Sept, skulle åkt med några kompisar men någon har dragit sig ur och de andra bestämmer sig antagligen inte förän veckan innan.

 

Tänkte därför kolla hur många som är där nu, eller som tänkt sig åka ner när svenska sommaren tar slut.

 

Inte speciellt intresserad av öarna förutom några små utflykter.

 

Mitt mål är Oakwood, helst slippa bo själv, och stanna 2mån+

 

 

Fler som planerat ngt liknande?

 

I go september med mowmow.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaag wiiill iintä diit ijään!#! (men kommer ant. hamna där ändå..)

 

 

- btw skippa gamla oaken, om det inte är tight med cash då. Fett ocentralt..

 

När man vet att linan är bra där och att den varit ostabil på andra ställen så är det svårt komma på alternativ. Tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man vet att linan är bra där och att den varit ostabil på andra ställen så är det svårt komma på alternativ. Tips?

 

Nä och vafan det var väl rätt trevliga taxiresor in ändå? Nån bärka och lite djupa samtal om ACns eventuella filtrering av luften gör ju allt trevligt.

Hemresorna var väl också fina, om inte minnet sviker mig fick du ju lite billig sightseeing i 1½ timme någon gång med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer väl hamna där jag med misstänker jag. får ångest av bostadsmarknaden i sverige :(

 

kan tänka mig oakwood. är trots allt rätt trevligt och vettigt. bryr mig inte överdrivet om budget, $1-3k är väl lagom.

 

föga imponerad av lang suan och sukhumvit. soi 11 var ju byggarbetsplats, helt omöjlig att gå på och typ lika långt till skytrain som från oakwood till chongnonsee. krälavstånd från qbar var väl trevligt, men man hamnar ju alltid på efterfest långt därifrån ändå och taxi på natten går fort.

 

eventuellt victory momument eller sathorn. har bott en del i suan phlu och tyckte området verkade rätt soft. massa söta universitetsflickor också :)

 

 

kommer väl hamna där alla andra hamnar...

 

angående tid så är jag nog snarare sugen på att dra lite senare. försöka timea in så man får 1månad i bangkok lagom till regnsäsongen är slut så man kan chilla på beachen direkt efter någon månad och sedan åka vidare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man vet att linan är bra där och att den varit ostabil på andra ställen så är det svårt komma på alternativ. Tips?

 

Nja, finns alt. men vill inte att dessa oaser ska invaderas av halva pf, så väntar lite med det..

 

 

Snälla, kan inte du bråka med en Tuk-Tukförare i Patong. Pleeeaaase!

 

lol, visserligen gjorde han ett otroligt dumt och onödigt inlägg, men du behöver väl inte skicka han rakt in i döden..:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är lungt, det blir inget bråk. Det slutar med att vi dricker Sangsom, blir fulla och går på karaoke/lady bar. Visst mitt inlägg suger, men det känns som det brister i kreativitet hos folk när det finns ca 195 länder att åka till men man väljer att åka till ett land man uppenbarligen inte gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Om man inte lever i toklyx men inte på gatan heller? Nån son har erfarenhet av 1-2 månaders kostnader?

 

Jag snittade 27k i månaden min förra resa och levde ungefär som du beskrev det, inte lyx men inte heller dålig standard. Om du ska vara i Bangkok är det dock värt att lägga mer på boendet än i t.ex Phuket. I Bangkok spenderar man så mkt mer av sin tid på rummet det är skönt om det är riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Najs najs 40k låter helt överkomligt. Har du räknat inkl flyg då?

 

40k för en månad med flyg känns väldigt i överkant enligt mig om man inte ska spendera överdrivet mycket!

 

Lär inte vara några problem att komma ner till 25-30k som mest om man räknar hyra+flyg ~13k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag räknar med att spendera cirka 12-15K SEK per månad i bangkok... då bor jag själv så om man bor med nån kan man få ner kostnaden rätt mycket... jag kommer INTE festa så mycket så ska man göra det mycket (på klubbar inte små barer) så går ju priserna upp, där kan det skjuta i höjden gissar jag.

 

men som sagt det är alltid up to you i thailand... hittar man t.ex nån lägenhet att hyra om man letar lite och sen delar den på typ tre pers kan man säkert bo rätt bra för 2 lax per skalle och månad. sen kan man välja matbudget från låt oss säga 80 kronor per dag till hur mycket som helst. själv skulle jag nog säga 100-150 så kan man äta rätt bra varje dag.

 

resten beror mest på vad man ska göra, utgår från att de flesta mest ska supa och "leva loppan" så då får ni räkna ut er egen budget på det :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pisak: Vart ska du bo? Stabil lina gissar jag eftersom du inte tänkt festa allt för mycket.. Åker jag ner så har jag tänkt lägga upp det på ungefär samma sätt, så lite råd tas gärna emot!

 

har bokat ett ställe på chans.... serviced apartment i sukhumwit... stället verkar ok men linan vet man inte... kan bli grindfritt första månaden i värsta fall hehe... kan höra av mig mer specifikt sen ifall det är okej eller inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
har bokat ett ställe på chans.... serviced apartment i sukhumwit... stället verkar ok men linan vet man inte... kan bli grindfritt första månaden i värsta fall hehe... kan höra av mig mer specifikt sen ifall det är okej eller inte...

 

Åker ner om en vecka, lägger upp det på precis samma sätt. Denna resa tänkte jag sen satsa mer på lägh boende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åker ner om en vecka, lägger upp det på precis samma sätt. Denna resa tänkte jag sen satsa mer på lägh boende.

 

hehe soft... jag åker också ner om cirka en vecka nu... har även jag börjat kolla runt lite på nätet på lägenheter.. kommer nog att bli lite av ett projekt att hitta nöten, men det kan bli en kul hobby att åka runt o titta på olika alternativ :lol:

 

nära BTS och bra internet och vore guld

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...