oleby Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Efter att under en vecka sett både Gordon Ramsey (Hells Kitchen) och Simon Cowell (American Idol) på tv undrar jag: Om dessa herrar kom ihop sig över något, hur i helvete skulle det sluta? Citera
Agent Cooper Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Bra fråga! Å andra sidan kanske dom visar sig vara soulmates. Båda är ju aggrocyniker. Citera
Bluwajt Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Haha, har faktiskt tänkt på samma sak. Skulle vara grymt med nåt program där båda dessa herrar är med Citera
Pey Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Skulle lägga mina pengar på herr Ramsay. Citera
zizacon Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Intressant, men visst Simon är tuff men riktigt på Gordons nivå är han inte. Jag menar Gordon är uppväxt under en alkoholistfarsa, med en ännu galnare heroinistbror att hålla reda på. Sedan hamnar han som lärling under den totala galenpannan och tillika rockstar-stjärnkocken Jean Pierre White. Mannen som inte tvekar en sekund att kasta en stekhet kastrull rakt mot ditt ansikte för att såsen var för dåligt saltad. Under alla förutsättningar är egentligen Gordon förhållandevis snäll:mrgreen: Fast jag tvivlar inte en sekund på att han sliter Simon i bitar om de kommer på kant. Citera
devalanteriel Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Marco Pierre White, inte Jean Pierre White. Jag håller nog med zizacon och Pey. Cowell har en jädrigt rapp käft men Ramsay är ju i princip från gatan. Citera
zizacon Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Marco Pierre White, inte Jean Pierre White. Jag håller nog med zizacon och Pey. Cowell har en jädrigt rapp käft men Ramsay är ju i princip från gatan. Marco heter han naturligtvis eftersom han är halvitalienare och inte någon äcklig fransman Citera
chepplin Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Gordon Ramsay vinner alla gånger. Han är hård mot alla, totalt respektlös! Elak in i själen, men ärligt och charmigt elak!! Simon är ju bara en fake som är elak utan finess. Jag hade också kunna säga hans oförskämdheter, inga problem! Men att skrika i ansiktet på en överstolt fransk kock: "You dirty french pig" utan att tveka vet jag inte.. Citera
oleby Postad 10 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2008 Intressanta analyser. Även jag sätter mina pengar på Gordon. Simon skulle kunna gnälla hur mkt han vill, men i slutet av dagen skulle han bli både vändstekt och friterad. Citera
devalanteriel Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Elak? Ramsay verkar väl inte elak. Han säger exakt vad som behövs för att få folk att prestera maximalt, om de klarar pressen. Det är bara till människor som själva gett sig in i det, och i t.ex. Kitchen Nightmares säger han ju aldrig saker som folk inte förtjänat. Citera
raptorjr Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 När jag såg Gordon i Hells Kitchen så tyckte jag inte alls om honom. Tyckte han skrek för mycket för små grejer. Men i Kitchen Nightmares så lärde jag mig tycka om honom. Då tyckte jag det var helt rätt att skrika på de som hade hand om köket och varken höll rent eller kunde laga vettig mat efter kanske 10 år som kock. Nu när jag sett Hells Kitchen igen så är det inte så farligt. Bara första gången man ser ett program med honom som man kan bli lite chockad över hans stil. Citera
SouthEast Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 Gordon Ramsay FTW. Hans program är de enda jag försöker se "direkt", dvs utan att spela in dom på DVD först. Citera
devalanteriel Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 Blev inspirerad, var tvungen att sträckse hela Hell's Kitchen US S03. Rätt kock vann iaf, woo! Citera
Pey Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 Blev inspirerad, var tvungen att sträckse hela Hell's Kitchen US S03. Rätt kock vann iaf, woo! Ja, håller med. Tycker aldrig det var något större tvivel om vem som skulle vinna. Har själv bara finalen kvar i S04, som är en jädra bra säsong. No spoilers plz! Citera
devalanteriel Postad 13 Juli , 2008 Rapport Postad 13 Juli , 2008 Nej, exakt. Jag smsade en kompis (som sett säsongen redan) och berättade vem som skulle vinna efter introrätterna. S04 ska ses med en annan kompis när hon är i stan, så den får vänta. Citera
Djens Postad 13 Juli , 2008 Rapport Postad 13 Juli , 2008 Jag tror ärligt talat inte det någonsin kommer göras lika underhållande program om mat och restauranger som de program Gordon gjort. Mer givande och lärande? Säkert. Underhållande? Helvete heller. Det jag tycker skiner igenom hela tiden är dock vilken slipad jävla affärsman han är. Cowell tycker jag är rapp i käften, men det är absolut inte ens i närheten av samma underhållningsvärde. Jag uppfann förresten en drickningslek till Hells Kitchen, Varje gång gordon säger fuck/bollocks så drick några klunkar öl. Varje gång han säger "I´ve had enough" : Häv ett 25 cl ölglas alt en 6a. Kör den på en säsong matteprof. Citera
devalanteriel Postad 13 Juli , 2008 Rapport Postad 13 Juli , 2008 Instämmer helt. Det roligaste är ju i något avsnitt av S03 när hans mamma kommer på besök och han säger åt folk när de svär för det får man inte göra inför morsan. Citera
Sylwester Postad 14 Juli , 2008 Rapport Postad 14 Juli , 2008 JJag uppfann förresten en drickningslek till Hells Kitchen, Varje gång gordon säger fuck/bollocks så drick några klunkar öl. Varje gång han säger "I´ve had enough" : Häv ett 25 cl ölglas alt en 6a. Brukar köra samma grej fast dricker istället på handklapparna. Citera
Recommended Posts