Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, Jag!

Tänkte börja en dagbok, som antagligen kommer avslutas ganska snart p.g.a. brist av ork.

Gör det för att redovisa dags resultat och berätta om hur mycket otur jag har.

Varnar känsliga läsare(??) för att detta kommer vara den tråkigaste "dagbok" som någonsin skådats.

Kan iofs vara bra för er som har sömnproblem, logga in på min sida och läs.

Mmm, ni märker ju.

Okej, lite om mig då:

Lowstake spelare som aldrig klättrat, är helt enkelt för kass. Läst alla böcker, gått igenom nästan alla cr-videos, samt analyserat min pokertracker.

Inget hjälper.

Tycker dock poker är jätteskoj och otroligt komplex.

Jag har lirat i tre år, började på nl10 och lirar nu nl50.

Råkade klonka en turre så jag har br för att lira högre, men är för kass för det.

Samt att jag brände liiiiite för mycket pengar veckan efter på lite resor osv.

Jag nickar TheGrinders på microgaming och lirar nl50 six-max och hu.

Br ligger på 5180$.

Tänkte redovisa lite dagsresultat, och tänker fortsätta här istället för på wordpad:

(Allt räknas i sek)

Dag1: 430

Dag2:720

Dag3:200

Dag4:500

Dag5:900

Dag6:500

Dag7:1360

Dag8:650

Dag9:1200

Dag10:2400

Dag11:1580

Dag12:500

Dag13:440

Dag14:420

Dag15:300

Dag16:900

Dag17:1200

Dag18:400

Dag19:400

Dag20:1100

Dag21:200

Dag22:4200

Dag23:300

Dag24350

Dag25:1200

Dag26:1000

Dag27:500

• Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Lirar nu 175k och ligger kasst till.

Dubblade 3:e handen och har sedan vart sitting out p.g.a. lite mys grillande.

Är tillbaks nu och tappade direkt en 5k pott med Ak mot 55 :))) Ai pre.

Oki ute nu, förlora 6k pott med ak mot 88, blanka igen...

Inget o göra, blir lite cg nl50, snart gl gl!!

Postad

Okej, ber om ursäkt. Har hängt här en del, men är verkligen en nybörjare på "bloggande".

Jag gjorde mitt sämsta köp i livet so far. Inget jag ångrar rent pengar mässigt, hade bara inte lika skoj som jag hade hoppats.

Bjöd med mina två bästa polare och min lillebrorsa till Thailand. Gick på 100.000:- inte mycket med tanke på att vi var fyra personer.

Postad

Så nu är första sessionen avklarad.

Slutade på 5322$, så de blev i 3inköp upp på 2h.

En redbull, msn och sen börjar session två.

Hänger kvar på 17,5kgtd, med 9k, avg 8.

Hoppas komma itm någon gång snart, tror jag bubblat senaste 293950 gångerna. Är kall på mtt:s eller helt enkelt skitkass.

GLHF

Blev ingen andra session, fokkade på 17,5k istället, med 85kvar, 45itm ställer jag med 33(?) 12k,pott ligger 4k, fi synar med a8, flopp blank, turn 8 ;((

Oki inga itm idag heller :(

Kanske tar ett mtt break i en vecka.

Postad

SvS rulle:

15450:

Varför spelar jag som en jävla fisk på SS???

Blir aggressiv och fiskig och äcklig.

Hoppas jag gular.

Back på stt två dagar i rad, SUUUCK.

Rulle 14770: Så jävla trist, lirat en hel månad på ss världens största fisksite och kan ändå inte plussa.ARGHHHH

Fan vad kisskass jag är. Orkiiiiiiz.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH.

Ska börja köra ett sit&go projekt, kan apor så borde jag kunna (????????????).

SS: 5000:-

BOB: 500$

Postad
vad spelar du för nivå på SS och vad nickar du? GL

Jag spelar 1/2 och 2,5/5, tror aldrig jag har plussat på SS en längre tid, dock har jag suttit in pengar där ett flertal gånger, för att månaden senare ta ut, minus några k, eller plus några.

Dock anser jag att average spelaren är sämst på SS :) Det säger väl det mesta om hur kass jag är.

Nickar HokuzPokuz

Postad
Vad tycker du om dessa regs..?

198819881988, HotGaySauna, JHallqvist och P-son

1988, Kommer inte riktigt ihåg honom, men tror han var helt okej. Vanlig reg.

HotGaySauna: Gillar honom, han är aggressiv som få, iaf på nl50 sent på nätterna. Dock den spelare jag ligger mest upp mot på prima. Konstigt då han är en av de bästa på nivån, imo.

Hallqvist: Duktig och rel aggro med, spelare sina starka händer starkt. Han är snäll också :)

P-son: Inte spelat han mycket, men tycker han är ganska tråkig.

Vilka tycker du/ni är bäst/svårast/sämst på Prima?

Postad

198819881988 är väl sämst i världen. Men inte så svårt att backa då man blixtsynar all in fullt inköp med 97 och drar ut heeeeela tiden :P

HotGaySauna har sjukt flyt just nu, dock en av de bättre på nivån. Men tror han kan få det tufft när det börjar gå dåligt.

Challe50: Stabil, lite tight, svårt att få han att betala av.

JHallqvist: Sett han mycket på senare tid, verkar vara duktig på att variera sitt spel, en av de bättre.

All_in_virus: ok reg, lite nitig.

Gunnar63(?): En av de sämsta på siten imo. Synsation!!

Postad
198819881988 är väl sämst i världen. Men inte så svårt att backa då man blixtsynar all in fullt inköp med 97 och drar ut heeeeela tiden :P

HotGaySauna har sjukt flyt just nu, dock en av de bättre på nivån. Men tror han kan få det tufft när det börjar gå dåligt.

Challe50: Stabil, lite tight, svårt att få han att betala av.

JHallqvist: Sett han mycket på senare tid, verkar vara duktig på att variera sitt spel, en av de bättre.

All_in_virus: ok reg, lite nitig.

Gunnar63(?): En av de sämsta på siten imo. Synsation!!

Okeej, kommer inte riktigt ihåg 1989898.

Challe50 lirar nl100 o nl200 o verkar ju dra in hyfsat med bonusar o prenumenerar ju på PurpleLounges första plats i cg-rake. Coolt :))

Tycker dock prima är relativt tråkigt, det sitter minst 1-2 grinders på nl50 och på nl100 känns det nästan ännu värre :S

Vad tycker ni man borde ha i br för att lira nl100, 6 st shorthanded bord?

Vill krossa nl50 först. Undra om det går att utvecklas i poker?

Någon som har något bra tips? Tas tacksamt emot.

Postad

Beror väl på hur din spelstil är. Jag är riktigt aggro och behöver nog minst 10k dollar. Men det beror väl på, du kan ju gå upp med den rullen du har nu och gå ner igen om du hamnar under tex 4k. Men som du sa ville du krossa nivån först, så skit i om du är överrullad, stressa inte upp i nivå utan gå upp när du känner att du krossar NL50 är lätt! :-)

Postad

Hade vart väldigt tacksamt om någon visste vilken sit&go sida det finns flest/sämst spelare på och där man kan få lite uppbackning i form av rb?

Tror ingen läser detta ändå, men kan alltid försöka :)

Är fan ball med stg, är ju sjukt simpelt om man säger.

Undra om man kan vara riktigt bra på stg? Wonder, wonder.

Nu ska jag ut o kaffe-kröka, tack o hej.

Postad

Tänkte redovisa lite dagsresultat, och tänker fortsätta här istället för på wordpad:

(Allt räknas i sek)

Dag1: 430

Dag2:720

Dag3:200

Dag4:500

Dag5:900

Dag6:500

Dag7:1360

Dag8:650

Dag9:1200

Dag10:2400

Dag11:1580

Dag12:500

Dag13:440

Dag14:420

Dag15:300

Dag16:900

Dag17:1200

Dag18:400

Dag19:400

Dag20:1100

Dag21:200

Dag22:4200

Postad

Tog mig en morgonsession innan gymmet på nl50 hu cg.

Brukar nästan alltid backa när jag lirar oplanerade tider.

Dock mötte jag en kille som inte gick att förlora mot, samt lite söta händer, gjorde att jag slutade 165+. Well done för 15min.

Jippie mippie, idag kommer en barndomspolare "hem" från London och skall ha ett hederligt litet sommarlov tillsammans med mig :))))) DRÖÖÖÖÖÖÖÖÖM.

Vi lär ju börja på chhhhhhhhheeeeeez, grilla lite, dricka bärs o festa en sekund eller två.

Glhf.

Postad

Hej hej, blev en session till innan min lilla dejt, med facit i hand så borde jag kanske chillat på den sessionen :)))

Var dock väldigt laddad. och var många bord uppe så jag kände att de var making-money time.

Satte mig på några six-max nl50.

Blev utspelad en hand där jag hade KK, trebettar, han synar. Låg flopp, o degen åker in, han har AA :))) Tack för kaffet.

Ett euro bord direkt efter får jag dom kära kungarna igen :D

Jag tre-bettar igen, tre låga kort kmr med två ruter, ja ställer ai :)) 9 ligger i pott, tilt ai !! Får en syn efter lite betänketid, turn K i ruter :( Han har 109 ruter. 110 Pott till han, grattis bejbiiii!!

Oki hamnade på -90$. Är dock varken besviken eller irriterad då både händerna var standard o jag anser mig inte spelat speciellt dåligt, förutom andra KK handen kanske. Gl foooooooolks.