Gå till innehåll

megakillah stäng


kravmärkt

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad har du för read på 11 11 11?

 

helt ok grinder.

 

gl igen då :-D

 

tack detsamma!

 

Fina stackar du sitter med 11k respektive 12k. Lägg gärna ut HH så man ser vad som hänt. :lol:

 

jag har inte hittat några direkt roliga hhs men jag ska bättra mig på det. Har ju bara vunnit småpotter idag.

 

du får en hh från igår då jag gör en liten hjältesyn. självklart hade jag en bra read.

 

$2000 NL Texas Hold'em - Sunday, July 6, 13:40:06 ET 2008

Table Gwen 14 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: vadda? ( $1301.6 )

Seat 2: Skvimpii ( $7082.33 )

Seat 3: Frykan ( $442.17 )

Seat 4: megakillah ( $6316.26 )

Seat 5: Asiss ( $4870 )

Asiss posts small blind [$10].

vadda? posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to megakillah [ :9d::Kd: ]

Skvimpii raises [$80].

Frykan folds.

megakillah raises [$280].

Asiss folds.

vadda? folds.

Skvimpii calls [$200].

** Dealing Flop ** [ :8s: , :Qc: , :As: ]

Skvimpii bets [$460].

megakillah raises [$1000].

Skvimpii calls [$540].

** Dealing Turn ** [ :Kh: ]

Skvimpii checks.

megakillah checks.

** Dealing River ** [ :3s: ]

Skvimpii bets [$1295].

megakillah calls [$1295].

Skvimpii shows [ :Jd:, :8c: ] a pair of eights.

megakillah shows [ :9d:, :Kd: ] a pair of kings.

megakillah wins $5165 from the main pot with a pair of kings.

 

Sessionen slutade nu på 7k plus i alla fall så månadsresultatet ser riktigt fint ut än i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

$2000 NL Texas Hold'em - Sunday, July 6, 13:40:06 ET 2008

Table Gwen 14 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: vadda? ( $1301.6 )

Seat 2: Skvimpii ( $7082.33 )

Seat 3: Frykan ( $442.17 )

Seat 4: megakillah ( $6316.26 )

Seat 5: Asiss ( $4870 )

Asiss posts small blind [$10].

vadda? posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to megakillah [ :9d::Kd: ]

Skvimpii raises [$80].

Frykan folds.

megakillah raises [$280].

Asiss folds.

vadda? folds.

Skvimpii calls [$200].

** Dealing Flop ** [ :8s: , :Qc: , :As: ]

Skvimpii bets [$460].

megakillah raises [$1000].

Skvimpii calls [$540].

** Dealing Turn ** [ :Kh: ]

Skvimpii checks.

megakillah checks.

** Dealing River ** [ :3s: ]

Skvimpii bets [$1295].

megakillah calls [$1295].

Skvimpii shows [ :Jd:, :8c: ] a pair of eights.

megakillah shows [ :9d:, :Kd: ] a pair of kings.

megakillah wins $5165 from the main pot with a pair of kings.

.

 

Hur tänker du på floppen med minirejsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol mega.. Även om du vill tro det så har vi inte på rätt så länge.

 

Skvimpi är megafisk (lol) om jag kommer ihåg rätt. Har för mig att han är den typen som inte gärna viker sin hand och därför tycker jag din raise på flopen är vädigt kall eftersom att brädan är dragig osvosvvhsdvd. Vet inte om jag gillar synen på river så mkt ändå.. Känns som du blir ägd av en Adåligkicker- hand här rätt ofta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Megas omslag till 1000 suger verkligen om det vore mot avg. fisk/avg. spelare överhuvudtaget.

Men jag förstår megas tankegång här, eftersom vi har samma read på fi. Känns rätt kallt dock att posta handen som sagt, vad vill du få fram lixom?

Kan tilläggas att denna fi dragit ut mig twice... kanske därför jag lackar extra på att du outar honom, då han sitter med mina pengar :)

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol mega.. Även om du vill tro det så har vi inte på rätt så länge.

 

Skvimpi är megafisk (lol) om jag kommer ihåg rätt. Har för mig att han är den typen som inte gärna viker sin hand och därför tycker jag din raise på flopen är vädigt kall eftersom att brädan är dragig osvosvvhsdvd. Vet inte om jag gillar synen på river så mkt ändå.. Känns som du blir ägd av en Adåligkicker- hand här rätt ofta..

 

utan read ja. med read aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol bonden :lol:;-):-P

 

:roll::-)

 

roligt att du tar upp dagboken nu när det går bra igen ! :D

 

vi får se hur länge det varar 8-) ...

 

gl m8

 

ty!(=

 

lol mega.. Även om du vill tro det så har vi inte på rätt så länge.

 

vad refererar du till här?

 

Skvimpi är megafisk (lol) om jag kommer ihåg rätt. Har för mig att han är den typen som inte gärna viker sin hand och därför tycker jag din raise på flopen är vädigt kall eftersom att brädan är dragig osvosvvhsdvd. Vet inte om jag gillar synen på river så mkt ändå.. Känns som du blir ägd av en Adåligkicker- hand här rätt ofta..

 

jag visste bara att han var en riktig idiot och i princip aldrig släppte sin hand så du har rätt, min raise på flopp var rätt kall. rivern var en ala cds syn bara som gick hem.

 

Angående raisen så känns det rätt kallt med fold/syn och låta han köra över mig när brädan träffar en väldigt stor del av min range och inte hans då han gjorde andra riktigt horibla syner trebettat och fyrbetat. Raisen borde dock vart större.

 

Megas omslag till 1000 suger verkligen om det vore mot avg. fisk/avg. spelare överhuvudtaget.

 

+1

 

Men jag förstår megas tankegång här, eftersom vi har samma read på fi. Känns rätt kallt dock att posta handen som sagt, vad vill du få fram lixom?

Kan tilläggas att denna fi dragit ut mig twice... kanske därför jag lackar extra på att du outar honom, då han sitter med mina pengar :)

 

Mvh

 

ville inte få fram något direkt. betoningen skulle ligga på riversynen och inte hur jag än en gång fuckat upp en hand. om det var dina pengar jag fick med mig så vet du att snart får tillbaka dom :rolleyes::)

 

 

Idag har jag spelat två minisessioner och sett två avsnitt av första sesongen av dexter eftersom det ska vara nötserien. Dom två avsnitt jag såg var i alla fall helt ok.

 

Den första av de två minisessioner jag spelat slutade på cirka 2k+ och den andra på kanske 1,5k-. Jag hann göra några halvkalla spel på de 20 händer jag spelade så jag slog av då jag ändå inte var sugen att ta upp grinden. Gårdagen och nattens spel gick även dom bra då jag lyckades hämta upp mitt 10k back och även inkassera lite till. Mitt mål på 100k känns ju inte alltför avlägset och det har ju bara gått åtta dagar så jag har ju lite tid på mig än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående Skvimppi är han en megafisk...

 

Vann en 14k pott mot honom igår på 10/20 Svenska Spel.

 

Han spelade sina pocket 8or stenhårt, trots K 10 på floppen och utan färg eller stegdrag. Hade själv AK off och fick minst sagt chocken när han vänder upp sine 8or vid showdown...

 

Dom finns tydligen överallt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående Skvimppi är han en megafisk...

 

Vann en 14k pott mot honom igår på 10/20 Svenska Spel.

 

Han spelade sina pocket 8or stenhårt, trots K 10 på floppen och utan färg eller stegdrag. Hade själv AK off och fick minst sagt chocken när han vänder upp sine 8or vid showdown...

 

Dom finns tydligen överallt..

 

nice, spelar du 10/20 hela tiden eller bara ibland? inte sett dig allt för mycket så det är därför jag frågar.

 

 

Runt 18k minus idag med två riktigt äcklig sessioner. Känner mig väldigt frustrerad nu då jag gjorde ett dåligt spel som kostade 2000kr mot en synstation.

 

Jag hade fö en peak på 70000kr igårkväll men nu är månadsresultatet nere 52k/100k. Så jag tar break någon timme nu eventuellt går och lägger mig så får jag ta nya tag imorgon. Notera att det inte var någon tiltsession utan möjligen något frustrerat spel men inte tilt.

 

grafen ser ju ändå rätt ok ut... händerna är de jag spelat sen jag inköpte nya lapen

21957432.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notera att det inte var någon tiltsession utan möjligen något frustrerat spel men inte tilt.

 

 

Semitiltar och frustration är dyrare än man tror. Jag resonerade på ungefär samma sätt som du angående tilt fram till ungefär ett halvår sedan.

 

Grejen är att man spelar sämre med lite frustration i bakgrunden (självklart är det extremt varierande från person till person). Genom att kartlägga mina semitiltar (genom att helt enkelt skriva ned när jag blivit känt mig en smula frustrerad) och sedan jämföra tidpunkter med PT-datan kom jag fram till att jag sänkte min ptbb med nästan 60% under mina frustrerade sessioner. Jag lät en av mina vänner genomgå samma undersökning och kom fram till att han minskat med cirka 45%. Till saken hör att vi båda ansåg oss i princip helt okänsliga för tilt. Och ja, jag är matematiskt utbildad, och ja, vi har korrigerat för det faktum att det ofta var förlorade potter som ledde till semitilten. Resultaten var förbluffande. Här hade jag definitivt hittat en läcka i mitt spel. Jag bestämde mig genast för att göra något åt det.

 

Nuförtiden ser jag på poker mer som ett schackparti där man känner glädje över att man lyckats förbättra sin position, om än bara så lite. Jag fokuserar helt på om mina beslut var korrekta eller felaktiga, om mina hd-uppskattningar har rätt sd vid korrelationsanalysen och om mina bedömningar av motståndarna var korrekta. Jag vinnlägger mig om att ALDRIG bli upprörd över hur illa mina motspelare spelar, istället blir jag glad om de bjuder mig på felaktiga beslut som gör min positionella styrka större (jag tvingar mig att le och känna mig harmonisk också när de drar ut mig). Om jag någon gång känner semitilten (som alltså inte är riktig tilt) komma smygande reser jag mig omedelbart upp och gör något annat en stund (t.ex. sätter på den lätt förvånade flickvännen).

 

Genom att alltid se till att vara harmonisk, samt att avbryta redan i semitiltstadiet har jag dessutom eliminerat de få men ack så kostsamma absurdtilt-donk-bajs-JAG_SKA_SLAKTA_DIG-sessionerna. Mina resultat har förbättrats och dessutom har poker lyfts från att vara ett jobb till att bli en konstform, ett ständigt sökande efter perfektion.

 

Min poäng är således, underskatta inte frustrationen eller semitilten. Den är förmodligen mycket dyrare än du tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semitiltar och frustration är dyrare än man tror. Jag resonerade på ungefär samma sätt som du angående tilt fram till ungefär ett halvår sedan.

 

Grejen är att man spelar sämre med lite frustration i bakgrunden (självklart är det extremt varierande från person till person). Genom att kartlägga mina semitiltar (genom att helt enkelt skriva ned när jag blivit känt mig en smula frustrerad) och sedan jämföra tidpunkter med PT-datan kom jag fram till att jag sänkte min ptbb med nästan 60% under mina frustrerade sessioner. Jag lät en av mina vänner genomgå samma undersökning och kom fram till att han minskat med cirka 45%. Till saken hör att vi båda ansåg oss i princip helt okänsliga för tilt. Och ja, jag är matematiskt utbildad, och ja, vi har korrigerat för det faktum att det ofta var förlorade potter som ledde till semitilten. Resultaten var förbluffande. Här hade jag definitivt hittat en läcka i mitt spel. Jag bestämde mig genast för att göra något åt det.

 

Nuförtiden ser jag på poker mer som ett schackparti där man känner glädje över att man lyckats förbättra sin position, om än bara så lite. Jag fokuserar helt på om mina beslut var korrekta eller felaktiga, om mina hd-uppskattningar har rätt sd vid korrelationsanalysen och om mina bedömningar av motståndarna var korrekta. Jag vinnlägger mig om att ALDRIG bli upprörd över hur illa mina motspelare spelar, istället blir jag glad om de bjuder mig på felaktiga beslut som gör min positionella styrka större (jag tvingar mig att le och känna mig harmonisk också när de drar ut mig). Om jag någon gång känner semitilten (som alltså inte är riktig tilt) komma smygande reser jag mig omedelbart upp och gör något annat en stund (t.ex. sätter på den lätt förvånade flickvännen).

 

Genom att alltid se till att vara harmonisk, samt att avbryta redan i semitiltstadiet har jag dessutom eliminerat de få men ack så kostsamma absurdtilt-donk-bajs-JAG_SKA_SLAKTA_DIG-sessionerna. Mina resultat har förbättrats och dessutom har poker lyfts från att vara ett jobb till att bli en konstform, ett ständigt sökande efter perfektion.

 

Min poäng är således, underskatta inte frustrationen eller semitilten. Den är förmodligen mycket dyrare än du tror.

 

Fan, att man inte kan favoritmarkera medlemar ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

instämmer i kören, grym post! angående frustrationen så ser jag det ändå som ett litet framsteg att jag bara var lite frustrerad istället för att skjuta iväg inköp som har hänt någon gång innan. Självklart vill jag ändå ta det till nästa steg så vad gjorde du och din kompis exakt? förstod inte helt genom posten som jag än en gång måste ge dig en stor eloge för!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se att det går bra på för dig (totalt sett), megakillah. det är du väl värd.

 

tack =)

 

jag spelar väldigt bra poker nu enligt mig själv men jag kan inte hitta plusset ikväll. var be tills den här rätt äckliga stuck 1k tills den här handen kom :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: men det är lugnt, bara att grinda på. 20 dagar kvar av månaden att hitta ++++++++++++++++++++++++++

 

en badbeat hand så kolla bort om ni är less att se och höra

 

***** Hand History for Game 742428857 *****

$2000 NL Texas Hold'em - Thursday, July 10, 00:42:03 ET 2008

Table Gwen 5 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: megakillah ( $6680.49 )

Seat 2: ottootto ( $4010 )

Seat 3: Mill@ ( $2520.42 )

Seat 4: thegiver ( $8154.15 )

Seat 5: TheCop ( $3950 )

ottootto posts small blind [$10].

Mill@ posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to megakillah [ :Js::Jc: ]

thegiver calls [$20].

TheCop raises [$80].

megakillah raises [$300].

ottootto folds.

Mill@ folds.

thegiver folds.

TheCop calls [$220].

** Dealing Flop ** [ :7h: , :Kd: , :Ah: ]

TheCop checks.

megakillah checks.

** Dealing Turn ** [ :Jd: ]

TheCop bets [$500].

megakillah raises [$1380].

TheCop is all-In.

megakillah calls [$2270].

** Dealing River ** [ :9d: ]

TheCop shows [ :Kh:, :Ks: ] three of a kind, kings.

TheCop wins $7935 from the main pot with three of a kind, kings.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...