brainslicer Postad 3 Juli , 2008 Rapport Postad 3 Juli , 2008 otherwise im fucked nah... så länge man har en annan dator online fixar man det mesta Ska inte vara nån fara, den ska ju återställa datorn som den var vid köpet... typ OS, vilka deffault program som följde med, drivisar ... drivisarna och patcha säkerhets uppdateringar får du göra direkt .....är ju antagligen föråldrade ... har du en vettig router så kan du göra det online direkt. men är du direkt uppkopplad så är de bäst du installera brandvägg... iaf se till att den inbyggda verkligen är påslagen innan du går online. Citera
Fjonkan Postad 3 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2008 nah... så länge man har en annan dator online fixar man det mestaSka inte vara nån fara, den ska ju återställa datorn som den var vid köpet... typ OS, vilka deffault program som följde med, drivisar ... drivisarna och patcha säkerhets uppdateringar får du göra direkt .....är ju antagligen föråldrade ... har du en vettig router så kan du göra det online direkt. men är du direkt uppkopplad så är de bäst du installera brandvägg... iaf se till att den inbyggda verkligen är påslagen innan du går online. mhm allt sånt kan jag lösa men nu har jag lyckats men jag har enbart disk C förrut hade jag disk C och kunde utnyttja disk D också, så hur får jag tag i disk D igen. Tänkte jag installerar norton och service pack 2 innan jag kopplar upp mig mot internet. Når internet genom en router så antar att jag är lite bättre skyddad med en router ? eller är jag helt ute och cyklar ? aja nu ska jag börja jaga program som jag ska ha Edit: Jag har nu norton installerat och jag sitter bakom en brandvägg genom min router är det lugnt att gå ut på internet nu ? Har inte lyckats få kontakt med brorsans dator ska knepa och knåpa så jag kan nå service pack 2 också Citera
Fjonkan Postad 3 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2008 Nu är jag uppkopplad och så. Något speciellt jag ska ta ner eller fixa. Märkte nu att när jag scrollar så laggar sidan på internet. Någon som vet hur jag fixar de, var även inne och kollade på drivrutinerna men inget behövdes uppdateras vilket kändes väldigt konstigt aja ge mig råd och tips Citera
Fjonkan Postad 3 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2008 Tilta mig långsamt! Tankade ner Pt2 från PT hemsida och installerade och norton varnar direkt för samma skit som jag hade innan. Kan det vara en falsk trojan ? alltså en sån som hör till programmet men som norton reagerar på ? brainslicer vad tror du ? Citera
jollan Postad 3 Juli , 2008 Rapport Postad 3 Juli , 2008 Märkte nu att när jag scrollar så laggar sidan på internet. Någon som vet hur jag fixar de, Ladda hem drivisar till ditt grafikkort. XP har nog valt någon standarddrivrutin nu. Samt att Norton och liknande program varnar i stort sett för allt som har med spel & dobbel att göra, bara att klicka förbi Citera
Fjonkan Postad 3 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2008 Ladda hem drivisar till ditt grafikkort. XP har nog valt någon standarddrivrutin nu. Samt att Norton och liknande program varnar i stort sett för allt som har med spel & dobbel att göra, bara att klicka förbi Hur hittar jag drivisarna då, vet ju inte ens vad för grafikkort jag har som du märker är jag inte så hemma på detta med datorer Citera
jollan Postad 3 Juli , 2008 Rapport Postad 3 Juli , 2008 Hur hittar jag drivisarna då, vet ju inte ens vad för grafikkort jag har som du märker är jag inte så hemma på detta med datorer Har du en stationär dator så skruva av chassit och läs på kortet vad det e för fabrikat+modell, alt att du letar efter ev cd-skivor/manualer som du fick när du köpte datorn. Brukar ligga högst upp i garderoben du aldrig använder. Citera
Fjonkan Postad 3 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2008 Har du en stationär dator så skruva av chassit och läs på kortet vad det e för fabrikat+modell, alt att du letar efter ev cd-skivor/manualer som du fick när du köpte datorn. Brukar ligga högst upp i garderoben du aldrig använder. omg finns det inget enklare sätt att kolla de ? står det ingenstans i datorn ? Citera
Fjonkan Postad 3 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2008 Var inne i enhetshanteraren och letade lite, det visar sig att jag inte ens har ett bildskärmskort. Någon som har ett förslag på hur jag gör ? Citera
jollan Postad 3 Juli , 2008 Rapport Postad 3 Juli , 2008 Det finns inga genvägar till framgång /; Seriously, hur svårt är det att leta lite? Eller att läsa på kortet? Har du installerat Service Pack 3? Har du sökt efter drivrutiner via webben när du installerar grafikkortet? Citera
Fjonkan Postad 3 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2008 Det finns inga genvägar till framgång /; Seriously, hur svårt är det att leta lite? Eller att läsa på kortet? Har du installerat Service Pack 3? Har du sökt efter drivrutiner via webben när du installerar grafikkortet? tankade service pack 3 det stog att de förväntade versionen i systemet inte fanns Citera
Fjonkan Postad 3 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2008 Tänkte bara tacka för all hjälp och extra stort tack till brainslicer som alltid ställer upp och hjälper oss mindre kunniga Tack Citera
Matfrid Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 Var inne i enhetshanteraren och letade lite, det visar sig att jag inte ens har ett bildskärmskort. Någon som har ett förslag på hur jag gör ? Har du gjort hela återställningen av systemet, inklusive den skiva med extra saker, drivrutiner etc, som du nämnde? Det kan ju vara ett bra första steg att konstatera att datorn då är precis som den var ny. De olika återställningar jag sett är av den typ som fullständigt tömmer hårddisken, antar att du gjort på det sättet. Funkar inte datorn som den ska så är det något fel med återställningen. Hoppas att backupen gick bra. Det år så många som betraktar hårddiskar som lämplig lagring av viktiga data. De är bara snurrande grejer som man vet går sönder. Bara på senare år har jag haft fyra totalt kraschade hårddiskar. Citera
brainslicer Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 Frågan är väl om du hade en fysisk disk som var partitionerad i flera? eller verkligen två fysiska diskar? där diskhantering, både i dos o win: http://support.microsoft.com/kb/309000/ http://support.microsoft.com/kb/313348 Citera
Fjonkan Postad 4 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2008 Följde guiden och kom fram till att jag hade en disk till men vad ska jag välja, primärdisk eller utökaddisk när det enda jag vill använda den till är att lagra typ filmer och sånt på Citera
brainslicer Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 Följde guiden och kom fram till att jag hade en disk till men vad ska jag välja, primärdisk eller utökaddisk när det enda jag vill använda den till är att lagra typ filmer och sånt på Antagligen primär om du inte planerat nåt spektakulärt "Man kan ha högst fyra primära partitioner per hårddisk. Det är dock möjligt att byta ut en av dessa mot en utökad partition. I en utökad partition kan man sedan ha flera logiska partitioner, som det också går att ha filsystem i." Citera
Fjonkan Postad 4 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2008 okej håller på att formatera nu Citera
brainslicer Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 tankade service pack 3 det stog att de förväntade versionen i systemet inte fanns Testa den där... dock borde det vara samma du får från automatiska uppdateringar/windows update. Bara menat att enklare installera på flera datorer samtidigt. http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&DisplayLang=en annars har du nån konstig version, kan bara råda dig gå till tillverkaren och fråga där varför det inte går att säkerhets uppdatera i såna fall Citera
Recommended Posts