Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej alla sköna PF'ARE!

Tänkte att det var min tur att starta en dagbok med lite smått & gått. Dagboken kommer väl att innehålla det mesta, allt från badbeats till sommarfiske ;)

Jag börjar sista året i gymnasiet till hösten och hoppas på en riktigt skön studenten! Jag har spelat poker till och från nu i snart 2 år men ska försöka bli seriös. Jag kommer att börja med en Bankroll på 2500€ och försöka kriga mig uppåt. Får se hur många bord det kommer att bli men jag börjar nog med 2- 4 st och sedan utöker jag med tiden jag börjar känna mig bekväm.

Jag kommer att försöka klättra in nivåer och inte bara att sitta och nötgrinda för att dra in en extra slant på rejkback utan jag ska upp till toppen.

Jag kommer att spela Texas hold'em SH 5-manna & 6-manna samt lite head's up då och då, kommer även att inrikta mig en del på mtt's.

Kommer att försöka att lägga upp en startegi för att både ta ut en extra slant och klättra så fort som möjligt.

Eftersom jag kommer att börja på nl100 så antar jag att en lämplig summa att plocka ut är mellan 500€-1000€/månaden och ändå klättra i nivåer ganska snabbt.

Kommer att sätta upp lite mål & regler då jag känt på nivån och vet hur bra jag behärskar den. Har ni några frågor är det bara att ställa dom! här i dagboken eller i ett pm

// SuperKid

Postad

Första passet avklarat och blev ett hyffsat resultat med ett par inköp upp. Spelade rätt dåligt i ett par händer men det kommer att bli ändring på det. Motsåndet verkar inte allt för bra och det är bara middags tid... undra hur det bli på kvällen/natten då.

om det dåliga vädret håller i sig kan det nog bli en hel del poker, är med i en liten turnering också där det går riktigt segt! :(

kommer nog med några händer senare!