bigdwarf Postad 18 Juli , 2008 Rapport Postad 18 Juli , 2008 Blire nå mer uppdateringar eller VAD!? Citera
riosatiy Postad 20 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 20 Juli , 2008 Ber om ursäkt för bristen på uppdatering. Jag har varit på konserter/festivaler och nu ska jag snart till götet och se Iron Maiden på ullevi, igen! Men i Augusti är jag tillbaka igen för grind, ska satsa på spela några av FTOPS eventen, och även cashgrind såklart. Kanske kan grinda ihop någon dag bigdwarf? Har prickat av 2 band från min vill-se-innan-jag-dör-lista (dem dör mer troligtvis ) (X) ALICE COOPER (X) THIN LIZZY Citera
bigdwarf Postad 20 Juli , 2008 Rapport Postad 20 Juli , 2008 Absolut, hör av dig på msn när du är hemma bara.... Citera
riosatiy Postad 23 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2008 En polare (BigDwarf) förde över $100 till mig på EverestPoker igår så att jag kunde testa deras klient(har aldrig gjort det) i brist på annat. Lyckats nöta upp det till $700 nu iaf. Får se om jag lyckas behålla dem eller skottar bort det Citera
riosatiy Postad 23 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2008 Här är en intressant hand från ett skott på EVP jag gjorde lite tidigare idag, Gameflowet är väl så att han spelat väldigt aggresivt och jag varit förvånandsvärt tight/passiv för att vara mig. Jag 3-bettar han för första gången i matchen med Qc5c och han synar. Med tanke på hur han spelat hittils kan han ha vad som helst som han anser spelbart här. Floppen kommer perfekt för mig att representera ett pocket pair, och för honom att ha missat. Så jag gör en CB. Han synar och jag sätter honom fortf inte på något jättehäftigt 22-TT Ax(där x är högre än 6) alla par i 6:or. eller något liknande. Turn kommer och jag tänker efter hur jag skulle kunna vinna den här potten för jag vill inte ge upp den än? eller? iaf inte tankemässigt Starting game 3507608456. RiOSATiY is at seat 0 with $265 .50. bebeqedoush is at seat 1 with $372 .10. The dealer is seat 1. bebeqedoush posts a blind of $1. RiOSATiY posts a blind of $2. (RiOSATiY is dealt ) Pre-flop: bebeqedoush raises $4 RiOSATiY raises $12 to $16 bebeqedoush calls for $12 The flop comes RiOSATiY bets $22 bebeqedoush calls for $22 The turn comes Citera
Metaddict Postad 23 Juli , 2008 Rapport Postad 23 Juli , 2008 Det funkar väl absolut att skjuta på det turnkortet, även om jag föredrar ett ännu lite högre kort, typ Q+ men det är ju rätt marginellt. Jag tror man blir floatad hyfsat ofta på den brädan av en del Ax-händer eller typ två överkort av en aggro lirare som tänker sig ta ner potten på turn. Betar vi lite drygt halvpott på turn får vi nog pusha alla J+ samt spader ungefär på river. Händer som 77 och 88 synar nog bet på det turnkortet som kom men kan vikas på de riverkort jag nämnde. Citera
riosatiy Postad 23 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2008 intressant!!!Hur många bord kör du samtidigt?? Ska bli kul att följa dig som tidigare spelat högre från start igen!!! Hoppas det blir bra! GL Trots att jag har två skärmar så spelar jag aldrig mer än 4 bord cashgame samtidigt. Vilket kanske är lite ovanligt bland grinders. Men jag spelar ett ganska aggresivt spel som kräver att jag håller koll på mina fiender mer än bara deras stats. Och det är helt enkelt det jag kännt mig mest bekväm med. Spelar jag HU så äre två bord oftast Citera
riosatiy Postad 23 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2008 Jag var nere på $250 på everest eftersom jag torskade en $800 pott (200bb på NL200) med på brädan i en trebettad preflop. Fi hade men nu 30min senare kanske så har jag ca $600 igen roligt när det svänger lite imo Citera
riosatiy Postad 23 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2008 Jag var nere på $300 igen, men det är lungt nu har jag $743 roligt detta jue Citera
riosatiy Postad 23 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2008 Det funkar väl absolut att skjuta på det turnkortet, även om jag föredrar ett ännu lite högre kort, typ Q+ men det är ju rätt marginellt. Jag tror man blir floatad hyfsat ofta på den brädan av en del Ax-händer eller typ två överkort av en aggro lirare som tänker sig ta ner potten på turn. Betar vi lite drygt halvpott på turn får vi nog pusha alla J+ samt spader ungefär på river. Händer som 77 och 88 synar nog bet på det turnkortet som kom men kan vikas på de riverkort jag nämnde. Gilllar absolut dina tankar, och eftersom ingen annan verkar vilja kommentera så visar jag vad jag gjorde och vad det resulterade i CHECK RiOSATiY bebeqedoush bets $36 RiOSATiY raises $64 to $100 FOLD bebeqedoush $64 is pushed back to RiOSATiY RiOSATiY mucks. RiOSATiY wins pot ($151) Det som gör mitt spel möjligt och att jag gillar det är våra stacksizes. Jag känner att han kommer beta turn om jag checkar med såväl pp som luft därför checkar jag med tanke att checkraisa. men bara till $100, (vilket ger mig ca $100 kvar i min stack) det gör att jag bara offrar $100 men han måste pusha för resterande om han vill fortsätta med handen, vilket gör det omöjligt för honom att göra en herocall med 77-88 som t.ex om vi bara hade haft dem $100 kvar när vi höjde. Därför måste han spela handen för värde vilket jag inte tror han kan göra med tanke på min image hittils. Jag försöker helt enkelt förvandla hans bluffcatcher till en hand han måste spela för värde samtidigt som jag eliminerar risken att bli bortspelad av luft. Så tänkte jag iaf, är det ens vettigt att resonera så ? Citera
riosatiy Postad 23 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2008 Som du säger med ett högre turnkort är ju din linje smart Starting game 3508498382. ValueTown is at seat 0 with $223.10. RiOSATiY is at seat 1 with $249.10. The dealer is seat 0. ValueTown posts a blind of $1. RiOSATiY posts a blind of $2. (RiOSATiY is dealt ) Pre-flop: ValueTown raises $4 to $6 RiOSATiY raises $12 to $18 ValueTown calls for $12. The flop comes RiOSATiY bets $22 ValueTown calls for $22 The turn comes RiOSATiY bets $60. ValueTown folds. $60 is pushed back to RiOSATiY. RiOSATiY mucks. RiOSATiY wins pot ($79). Citera
Chillarn7 Postad 23 Juli , 2008 Rapport Postad 23 Juli , 2008 Så tänkte jag iaf, är det ens vettigt att resonera så ? gg wp. Jag ska också på maiden i gbg på lör. Ses säkert där då! not. Fan va skoj det ska bli för en som aldrig varit på maiden förut Citera
Metaddict Postad 23 Juli , 2008 Rapport Postad 23 Juli , 2008 Gilllar absolut dina tankar, och eftersom ingen annan verkar vilja kommentera så visar jag vad jag gjorde och vad det resulterade i CHECK RiOSATiY bebeqedoush bets $36 RiOSATiY raises $64 to $100 FOLD bebeqedoush $64 is pushed back to RiOSATiY RiOSATiY mucks. RiOSATiY wins pot ($151) Det som gör mitt spel möjligt och att jag gillar det är våra stacksizes. Jag känner att han kommer beta turn om jag checkar med såväl pp som luft därför checkar jag med tanke att checkraisa. men bara till $100, (vilket ger mig ca $100 kvar i min stack) det gör att jag bara offrar $100 men han måste pusha för resterande om han vill fortsätta med handen, vilket gör det omöjligt för honom att göra en herocall med 77-88 som t.ex om vi bara hade haft dem $100 kvar när vi höjde. Därför måste han spela handen för värde vilket jag inte tror han kan göra med tanke på min image hittils. Jag försöker helt enkelt förvandla hans bluffcatcher till en hand han måste spela för värde samtidigt som jag eliminerar risken att bli bortspelad av luft. Så tänkte jag iaf, är det ens vettigt att resonera så ? Du tjänar ju mer mot hans rena floats med ditt spel här eftersom du vinner ett bet från honom. Tyvärr lär väl en väldigt stor del av de händer med SDV han eventuellt kan lägga mot ett turn(- och river)bet nu ta chansen att checka ner. Möjligtvis kan du fortfarande skjuta river på exempelvis K och A men det är typ det enda, tycker ofta det ser ut just som en desperat bluff när man checkar turn och sen betar river. Citera
riosatiy Postad 23 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2008 Du tjänar ju mer mot hans rena floats med ditt spel här eftersom du vinner ett bet från honom. Tyvärr lär väl en väldigt stor del av de händer med SDV han eventuellt kan lägga mot ett turn(- och river)bet nu ta chansen att checka ner. Vi är på samma plan här, jag hade självklart i åtanke möjligheten att han checkar bakom och hade aldrig gjort detta spel om min read på honom inte var att han skulle stabba här nästan alltid. Citera
riosatiy Postad 23 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2008 gg wp. Jag ska också på maiden i gbg på lör. Ses säkert där då! not. Fan va skoj det ska bli för en som aldrig varit på maiden förut Nice, jag står nere på gräsplanen där med Iron Maiden t-shirt och långt hår, du kan ju heja om du ser mig Citera
b0bb4n Postad 24 Juli , 2008 Rapport Postad 24 Juli , 2008 När du checkraisar turn slår du ju bara en ren float obv. Han kommer checka bakom många Ax och små pps. Så hans range blir typ floats, och allt annat han inte viker mot mot checkraise. Citera
riosatiy Postad 24 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2008 När du checkraisar turn slår du ju bara en ren float obv. Han kommer checka bakom många Ax och små pps. Så hans range blir typ floats, och allt annat han inte viker mot mot checkraise. Slår väl oftast inte en float heller med min Qhög, det är inte det som är meningen? meningen är ju att reppa en mycket starkare hand och vinna potten. Citera
riosatiy Postad 24 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2008 Gulade btw det jag hade på everest lol skottade 3/6 Citera
riosatiy Postad 27 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2008 IRON MAIDEN Igår var jag på ullevi och såg Iron Maiden (iofs för 3.e gången), men jävlar vad bra det var! VÄGEN TILLBAKA TILL HIGHSTAKES Jag kommer starta upp grinden seriöst i slutet av augusti. Den kommer äga rum på Full Tilt och det blir rocka av, med eller utan stejk. Från och med jag kommer hem ifrån götet 3/8 tills dess kommer jag hålla på med ett litet sidoprojekt inspirerat av Kaffedopp och Alow. Skriver mer om det snart peace Citera
riosatiy Postad 28 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2008 PROJEKT: HJÄRT-DICIPLIN Nu inför min comeback så ser jag ett möjligt hot i diciplin-frågan, dvs att jag inte lyckas hålla mig ifrån att gå upp och skotta eller spela lite över rullen, bara för att jag vet att jag klarar av nivån ifråga eller bara helt enkelt för att jag vill få rullen att växa snabbare. Därför har jag valt att starta detta projekt som en litet förspel i diciplin-test. Detta var inspirerat av Kaffedopps recovery projekt. Jag kände att man kunde ta det konceptet ett steg längre för mig och ändå göra det väldigt givade. Det hela går ut på att jag skall starta med $200 och får ENDAST spela NL20/NL25 6max hela tiden. jag ska alltså nöta dessa nivåer även fast det är bland det värsta jag vet. Inte nog med det, jag skulle kunna göra detta för mina egna pengar, men då kanske jag bara skiter i det. Nu har jag fått dessa $200 av en annan kille och jag spelar alltså för honoms pengar. 50% av eventuell vinst kommer gå till honom, och min del av kakan (dem resterande 50%) kommer jag att ge bort till Hjärt-Lungfonden. Om jag skulle bryta dessa regler och spela högre än NL25 så ska jag ge bort $400 till Hjärt-Lungfonden (Undantag: om jag lyckats komma upp till $1000 så får jag spela NL50) Jag kommer att spela på Pokerstars under nicket: riosatiy så om ni ser mig där på någon annan nivå än det så skrik på mig som fan. PROJEKT2: COACHING Man har ju hjälpt många irl-polare osv med pokern under åren. Och ibland är det ju bara så sjukt små saker som man behövt anmärka på för att dem ska övervinna nivån dem är på. Nu på sistone har jag märkt att det är väldigt poppis att anlita en coach, Jag tänkte lite över detta: Jag vet inte hur många gånger jag hört saker som: "Jag vinner hela tiden på NL50, men varje gång jag försöker ta klivet upp till NL100 så fungerar det inte, vad gör jag för fel?" Och jag har själv varit i samma sits. Jag tror att hos dessa personer som står på trappsteget till att gå upp en nivå, behövs det inte alls mycket. Men en person med lite mer kunskaper går in för att analysera spelet och upptäcka någon läcka här o där och ge lite råd kan vara det enda som behövs. Har ingen aning om hur duktig jag är som pedagog, men jag tror att jag skulle kunna hjälpa en del NL50-NL200 spelare, och jag tycker det skulle vara en rolig och på ett icke-pokermässigt sätt utvecklande grej för mig. Därför har Alow här på forumet fått äran att bli min första "student" Får se om jag kan hjälpa honom, isåfall kanske fler kan vara intresserade? Wish me luck med 2 annorlunda projekt Citera
Diaaz Postad 28 Juli , 2008 Rapport Postad 28 Juli , 2008 jag är intresserad av coaching, du har pm! Citera
Chillarn7 Postad 28 Juli , 2008 Rapport Postad 28 Juli , 2008 Flashbacks? Inte så bra bild men bra ljud. Sjukt bra konsert rakt igenom. Enda låten jag saknade i slutet var hallowed och så kommer den som grädden på moset som sista låt Citera
riosatiy Postad 28 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2008 jag är intresserad av coaching, du har pm! Ska kika på det sen Citera
riosatiy Postad 28 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2008 Flashbacks? Inte så bra bild men bra ljud. Sjukt bra konsert rakt igenom. Enda låten jag saknade i slutet var hallowed och så kommer den som grädden på moset som sista låt Ja fyfan ryser lite nu, fan vad mäktigt det var Citera
ignat Postad 28 Juli , 2008 Rapport Postad 28 Juli , 2008 Du får inte göra misstaget dawwe gjorde, du måste fixa pokertracker nu och börja spara resultaten i form av en feting graf. Den grafen kan du ta betalt för senare när du rushat 150k hit och dit Citera
Recommended Posts