Gå till innehåll

Albertos DB, Tredje gången gillt på 2.50/5?


Alberto

Recommended Posts

Lite om mig:

Tjena tjena, Mitt namn är Albert och är 19 år ung. Har växt upp i en by på 30 hus utanför en medelstor skånsk stad.

Är en ganska laidback (Läs: lat) kille som tar dagen som den kommer.

Mitt mål med pokern är att tjäna nog för att resa runt och uppleva en massa olika kulturer runt om i världen.

Har inte planerat mina framtida resor mer än Japan/Tokyo ett par månader.

Så har ni tips på schysta kultur rika platser så tipsa gärna!

 

 

Dagboken:

Eftersom att kunna diskutera sina händer och spel med

andra är en viktig faktor för att utvecklas,

Så känns det ganska självklart att starta en db så jag kan få andras synpunkter och åsikter om mitt spel och hur jag bör förbättra det.

Det är fortfarande många saker jag inte vet och hoppas på att få hjälp med här :)

 

 

Poker:

Introducerades för poker första gången för när ett par polare kom över för att lira live cash game.

Ett par veckor och cash games senare så fyllde jag 18 och satte in pengar på SVS för att kämpa med 20kr på 0.50/1 borden.

Spelade upp mig till 2000kr för att sedan tröttna och donera bort allt på 5/10 bord. Runt november förra året så började jag spela mer seriöst och lyckades grinda ihop 6000 kr.

Slutade spela i Januari 2008 pga av olika anledningar och är nu tillbaka för att ta igen förlorade pengar!

Jag gick nyligen upp till1/2 på Svenska spel, Och kommer troligtvis stanna där ett tag tills jag känner mig redo för nästa nivå.

 

 

Kortsiktiga mål:

  • Läsa klart pokerhandboken
  • Titta på minst 1 CD film om dagen.
  • Börja betala hem 1000kr i månaden
  • Resa någonstans när jag spelat ihop 25000 (weekendresa)

 

 

Långsiktiga mål:

  • Spela ihop tillräckligt för att kunna bosätta mig i ett annat land (Tokyo är huvudmålet)
  • Starta eget företag med hjälp av poker pengar.
  • Ta över världen

 

Juli:

91 timmar

9552 händer

60.50 SEK/Timmen

+ 7378/25 dagar

- 1870/6 dagar

Totalt : +5508

Nivåer: 0.50/1 & 1/2

Graf över Juli

 

Augusti:

95 timmar

16728 händer

30 SEK/Timmen

+ 8287/16 dagar

- 5415/9 dagar

Totalt : +2872

Nivåer: 0.50/1, 1/2 & 2.50/5

Graf över Augusti

 

September:

46 timmar

7156 händer

-2,3 SEK/Timmen

+ 5807/14 dagar

- 5916/8 dagar

Totalt : -109

Nivåer: 0.50/1, 1/2 & 2.50/5

Graf över September

 

Oktober:

36 timmar

6739 händer

32 SEK/Timmen

+ 5568/16 dagar

- 4382/9 dagar

Totalt : +1186

Nivåer: 1/2 & 2.50/5

 

1/11 - Inget spel

2/11 - Inget spel

3/11 - Inget spel

4/11 - Inget spel

5/11 - +426

6/11 - - 213

7/11 - - 1000

8/11 - Inget spel

9/11 - - 1000

10/11 - +1760

11/11 - Inget spel

12/11 - Inget spel

13/11 - - 1000

14/11 - +257

15/11 - - 1000

16/11 - +93

17/11 - Inget spel

18/11 - - 1000

19/11 - Inget spel

20/11 - Inget spel

21/11 - Inget spel

22/11 - Inget spel

23/11 - Inget spel

24/11 - Inget spel

25/11 - Inget spel

26/11 -

27/11 -

28/11 -

29/11 -

30/11 -

31/11 -

 

 

Br; 11511 SEK

 

 

Ps, Är inte direkt något svenska geni, Hoppas ni har överseende med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 111
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

håll uppe disciplinen så ska du nog se att det går bra ;) lycka till nu!

 

Tackar så mycket :) Är ganska bra på att ej skotta/tilta iväg för mycket. Har 200bb/dag som gräns just nu.

 

 

Du kommer nog lyckas! Ett tips är att inte glömma av att vara ledig ibland. Köpa sig något för vinsten så man känner att man faktiskt får något mer än bara siffror i sin BR. Lycka till!

 

Vi får hoppas det :-P Hade tänkt mig en weekendresa som belöning när jag är uppe 20-25k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlorade precis ett inköp med KK mot J8 (Han rivrade 2 par). Dags att gå ut i den sköna solen och läsa lite. Kommentera gärna händerna som jag postade innan!

 

Edit* Slutar på plus 90kr efter 80 minuters spelande, Jädra berg och dalbana!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började dagen med att backa ett inköp för att sedan plussa 200kr nu senare på kvällen. Spelade in de sista 14 minuterna av spelet och laddade upp videon på Veoh.com. Kommentera gärna mitt spel och ge mig tips på vad jag kunde gjort annorlunda!

 

 

http://www.veoh.com/videos/v14677148CCqWJBQA

 

Ps, Avslöja inte mitt nick iffal ni har spelat emot mig, tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte tala lite angående filmen.

 

2:50 Du plockar upp 88, CO limpar, Knapp limpar, du väljer att raisa till 4a. Jag råder dej att ta i mera, dom flesta spelare på dessa låga nivåer synar hellre än att slänga en medioker hand i ett sånt läge. Som du ser så är ju dina 8or i princip värdelösa postflopp, samt att du är först att agera. höj till 6 där. skulle då jag gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte tala lite angående filmen.

 

2:50 Du plockar upp 88, CO limpar, Knapp limpar, du väljer att raisa till 4a. Jag råder dej att ta i mera, dom flesta spelare på dessa låga nivåer synar hellre än att slänga en medioker hand i ett sånt läge. Som du ser så är ju dina 8or i princip värdelösa postflopp, samt att du är först att agera. höj till 6 där. skulle då jag gjort.

 

Ska tänka på det nästa gång, Tack för tipset! Dags för poker grind med 2 polare nu.

 

1 kilo godis, check

2 liters cola, check

Poker sug, check!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skummade igenom videon lite och här är vad jag tänkte på:

 

1. Sluta openlimpa. Finns ingen anledning att inte höja QT och 33 i de lägena.

2. Timebanken kan vara bra att använda men missbruka den inte. Finns inget som motiverar timebank i dina händer. Det finns många bra cardrunnersfilmer som illustrerar när det är läge att använda den. Som du använder den tappar du bara trovärdighet. Mot kassa motståndare behöver du inte använda den alls. Den fyller ingen funktion.

3. Sluta vifta med musen! Får ju fan epilepsi! :P

 

Lycka till med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skummade igenom videon lite och här är vad jag tänkte på:

 

1. Sluta openlimpa. Finns ingen anledning att inte höja QT och 33 i de lägena.

2. Timebanken kan vara bra att använda men missbruka den inte. Finns inget som motiverar timebank i dina händer. Det finns många bra cardrunnersfilmer som illustrerar när det är läge att använda den. Som du använder den tappar du bara trovärdighet. Mot kassa motståndare behöver du inte använda den alls. Den fyller ingen funktion.

3. Sluta vifta med musen! Får ju fan epilepsi! :P

 

Lycka till med spelet!

 

 

1. Open limpade 10Q för att mixa mitt spel lite, Hade bara limpat med suited connectors och små par innan. Sen tycker jag det är bättre att limpa med 33 och få fler spelar med sig. Eller?

2. Tänkte inte så mycket timebanken, Tryckt mest för att inte bli stressad av "Du måste agera nu" skylten.

3. Ah sorry för det. Ska ej upprepas!

 

Tack så mycket :D

 

Såja, Nu sitter man fullproppad med godis och förbannar sig själv för man tog den där sista biten som fick en att må illa. Sluta på +107kr efter en lång åktur på berg och dalbanan. Ska se iffal jag kan hitta något HH program imorgon så det blir lite händer i dagboken.

 

 

Over and out,

Alberto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Open limpade 10Q för att mixa mitt spel lite, Hade bara limpat med suited connectors och små par innan. Sen tycker jag det är bättre att limpa med 33 och få fler spelar med sig. Eller?

 

Bättre att bara höja på och jobba upp en aggresiv image. Kan bli väldigt svårt att spela i 3-krs pott. Varför slowspela 33 från knappen? Du får garanterat ut mer på att plocka upp blindsen direkt eller c-beta flop. Är SB eller BB väldigt aggro och donkiga kan det vara motiverat med en syn. Tänk på att du kan få ut väldigt mkt från knappen utan att spela enbart för setvärde (vilket blir litet i en ohöjd pott). Höj många knappar och c-beta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har varit ännu en bra dag. Nytt rekord sedan jag började igen, Woho! Blev även medlem på cardrunners tidigare idag. Nu ska jag bara fixa pokertracker och lite annat mög. Någon här inne som har koll på vad pokertracker kostar? Letade runt på deras hemsida utan att hitta något.

 

 

 

 

Tja!

 

Är riktigt sugen på att sätta in en 1000 kr eller något på SvS och lira SH CG där. Men hur är spelet? mycket limp/syn, antar att det är mycket lösa killar där?!:-)

 

Spelet på 0.50/1 varierar väldigt väldigt mycket enligt mig. Du kan hitta både bra (Bra för nivån) och oerhört dåliga spelare eftersom det är lägsta nvån.

 

Får man haka på ?

 

Lycka till!

 

Så länge du inte sitter och snattar mitt godis så är du välkommen! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade bara på första handen pga att du inte kommenterar men det första jag såg där var att du checkar turn med dina par i 10or för att sedan betta 3/4 pott på river när han checkat till dig. I det fallet skulle jag säga att det är bättre att checka ner eftersom det känns som den enda handen som kommer syna/höja är en bättre hand.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla kommentarer! Har varit en skit dag idag, Utdragen gång på gång. Känns som att jag hamnade på samma bord som alla idioter i hela världen. Såg inte en enda person spela vettigt. Folk drog ut på rivern och synade ner 3 bet pre med J8o etc etc etc. Blir helt jävla galen på detta spelet :evil: Dags för sängen, Godnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tredje gången gilt! Efter att ha blivit grovt våldtagen av 1/2 fiskarna sist jag försökte mig på nivån så gick jag äntligen plus. Har nu fixat PT också. Så här kommer två händer jag skulle vilja få lite kommentarer på.

 

***** Hand History for Game 746590786 *****

$200 NL Texas Hold'em - Monday, July 14, 22:08:26 ET 2008

Table Britta 66 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Alberto ( $375.81 )

Seat 3: tilda7 ( $418.85 )

Seat 4: neni ( $223.41 )

Seat 5: Blupp17 ( $451.02 )

neni posts small blind [$1].

Blupp17 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Alberto [ Jh Js ]

Alberto raises [$8].

tilda7 folds.

neni calls [$7].

Blupp17 calls [$6].

** Dealing Flop ** [ Qh, Jc, 8d ]

neni checks.

Blupp17 checks.

Alberto bets [$18].

neni folds.

Blupp17 raises [$36].

Alberto?

 

 

***** Hand History for Game 744668115 *****

$200 NL Texas Hold'em - Saturday, July 12, 18:45:41 ET 2008

Table Britta Turbo 13 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Alberto ( $266.25 )

Seat 2: zangita ( $263.23 )

Seat 3: dj_judas ( $259.29 )

Seat 4: Aderpalen ( $420.36 )

Seat 5: 6???6 ( $278.1 )

zangita posts small blind [$1].

dj_judas posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Alberto [ Ah Ad ]

Aderpalen raises [$6].

6???6 folds.

Alberto raises [$18].

zangita folds.

dj_judas folds.

Aderpalen calls [$12].

** Dealing Flop ** [ 5d, Qd, 7d ]

Aderpalen checks.

Alberto bets [$39].

Aderpalen raises [$78].

Alberto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...