ValdemarOlsson Postad 28 Juni , 2008 Rapport Postad 28 Juni , 2008 Håller mig vid lägsta (Alltid NL SH) low stakes borden och även micro stakes. 0.05/0.10, 0.10/0.20 och 0.25/0.50 är de nivåer som jag spelar. Körde ett tag på 0.25/0.50 men efter ett uttag på rullen har jag varit tvungen att gå ner för att inte gula en dålig dag. Spelar nu alltså på 0.05/0.10. Så, ungefär så här skulle jag säga att jag spelar, kom gärna med invändningar Börjar med att kika in borden, hög % på folk som ser floppen och höga snittpotter är vanligtvis det jag föredrar. Väl inne på bordet tar man en ganska lugn approach tills man har ett litet hum om hur motståndarnas spelstilar. Preflop: Om bordet består av mycket folk som inte ger sig (synar det mesta, även efter bet på flop då de inte träffat) så brukar jag ofta limpa med händer som: låga par, suited connectors, sådana händer som funkar bra multiway och som kan knäcka någon vid hårt träff. Limpar i princip aldrig med A-A ner till 8-8 eller med två kort, båda över 10. Blir jag höjd skulle jag nästan alltid pusha med A-A eller K-K direkt, möjligtvis också Q-Q men inte så mycket mer. EX: Jag höjer (3 ggr BB) från mittposition med 9-9, knappen synar alla andra lägger sig. Floppen kommer K-8-6(rainbow) jag betar för info. Blir höjd. Här blir det förmodligen fold ofta men ibland kan man försöka sig på en höjning om jag inte tror att han han kungen. Skulle jag bli höjd igen i fall 2 är det blixtfold. Position: Spelar lite fler händer från sen position än från tidig och spelar jag från knappen är det nästan alltid med en höjning. Ser upp med att syna höjningar preflop, speciellt med händer som lätt är dominerade ex K-J eller A-x(suited), lägger nästan alltid dessa händer möjligen med undantag om jag har fin position efter floppen. Låga par synar jag nästan alltid med oavsett position mot höjningar för att floppa set, missar jag - ja då är det fold. Ex synade med 5-5 mot höjning. Flopp kommer 10-A-2, bet från motståndare, där ger jag upp potten direkt. Efter flopp: I position betar jag nästan alltid ut om moståndare checkar, synar de och checkar igen på turn försöker jag troligen igen även om jag inte har någonting och turnkortet inte verkar ha förbättrat deras hand. Syn igen där och jag checkar ner på rivern oftast. Höjer jag och blir höjd tillbaka lägger jag nog allt sämre än Topp-par med bra kicker, händer som dessa eller starkare försöker ja höja igen antingen för att få in mer pengar i potten (då jag tror jag har bästa handen). All-ins skulle jag nästan aldrig försöka med på draghänder eller träffar på topp-par, nej är det all-in från min sida är det sällan med sämsta handen. Funderar på om jag viker för bra händer på slutet, några exempel: Sitter i lilla mörken och bestämmer mig för att syna in med 3-4(off), fyra spelare går till floppen. Flopp: 3-3-Q, här betar jag förmodligen i ordenligt, har ingen damen blir det förmodligen ingen stor pott om jag checkar iaf. Vi säger att jag blir höjd, skulle troligen bara syna ner. Turn kommer en 2:a betar jag ut och får bara syn den här gången, (inga färgdrag). På rivern kommer en till dam, katastrof! Checkar och ett bet på ca 2/3 av potten kommer. Här är det blixtfold enligt mig. Likaså med floppade trissar foldar jag nog (jävligt trisst att behöva göra det dock) om det kommer fyrstegar eller möjliga färger och jag känt på flopp att moståndaren troligen har någon sorts draghand. Och det är stora bet på rivern. Finns nog lite mer att skriva men får räcka så här. Hoppas det inte är för mycket stavfel, särskrivningar, avsaknande av styckesindelningar eller liknande Citera
Redtyq Postad 28 Juni , 2008 Rapport Postad 28 Juni , 2008 Ser rätt ok ut, men skulle hellre se att du betta 4bb + 1bb per limp pre som standard, och ändå mer på bord där det synas nästan jämt. Citera
pirezz Postad 28 Juni , 2008 Rapport Postad 28 Juni , 2008 Hallå! Jag själv spelar på samma blinds som dig och du kan se HH och läsa mer i min dagbok om du vill: http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/48281-pirezz-bygger-rulle-pa-nl20.html Men jag håller med dig i mycket av det du skriver även, det är ett bra ABC-spel för de lägre nivåerna... Citera
Recommended Posts