Gå till innehåll

Sponsrade spelare (avdelat från T6)


jna

Recommended Posts

Blev "erbjuden" att investera i AlstonPrice för några år sedan, men efter att ha kollat lite på nätet var det inte särskilt svårt att tacka nej... Jag tror inte att det spelar någon som helst roll vad som skrivs om T6. Om bolaget väldigt mycket mot förmodan skulle generera vinst, så tror jag inte pengarna blir särskilt synliga för investerarna.

 

Lite off topic skulle jag vilja kommentera sponsring. Varför är det så attraktivt att bli sponsrad? En hyfsad heltidsspelare drar ju in flera WSOP-inköp per månad, så varför inte slanta upp själv och förbli obunden? Speciellt när det gäller uppenbara bedragare som i fallet T6.

 

Gillar faktiskt att min "hemsajt" Party inte skyltar med en massa coola proffs. FullTilt och PokerStars börjar ju köra sponsringskonceptet in absurdum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev "erbjuden" att investera i AlstonPrice för några år sedan, men efter att ha kollat lite på nätet var det inte särskilt svårt att tacka nej... Jag tror inte att det spelar någon som helst roll vad som skrivs om T6. Om bolaget väldigt mycket mot förmodan skulle generera vinst, så tror jag inte pengarna blir särskilt synliga för investerarna.

 

Lite off topic skulle jag vilja kommentera sponsring. Varför är det så attraktivt att bli sponsrad? En hyfsad heltidsspelare drar ju in flera WSOP-inköp per månad, så varför inte slanta upp själv och förbli obunden? Speciellt när det gäller uppenbara bedragare som i fallet T6.

 

Gillar faktiskt att min "hemsajt" Party inte skyltar med en massa coola proffs. FullTilt och PokerStars börjar ju köra sponsringskonceptet in absurdum.

 

Fullt relevant frågeställning.

Och ifall man ska bygga ett varumärke på sig själv som spelare, varför då haka på den mest kritiserade siten?

 

Nu finns det väl inte så många obundna spelare kvar längre.

Alla som får en chans till stejk/spons tar väl den, eller?

 

Jag menar namnkunniga spelare.

 

Vad gäller T6, har jag ingen större koll mer än vad jag läst i tråden.

Jag ser heller inte att ett uppdrag som reklampelare för siten, skulle vara något helt annat än ett ställningstagande.

 

Gör du reklam med ditt eget namn för ett varumärke, så har du tagit ställning.

Det är inte svårare än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev "erbjuden" att investera i AlstonPrice för några år sedan, men efter att ha kollat lite på nätet var det inte särskilt svårt att tacka nej... Jag tror inte att det spelar någon som helst roll vad som skrivs om T6. Om bolaget väldigt mycket mot förmodan skulle generera vinst, så tror jag inte pengarna blir särskilt synliga för investerarna.

 

Lite off topic skulle jag vilja kommentera sponsring. Varför är det så attraktivt att bli sponsrad? En hyfsad heltidsspelare drar ju in flera WSOP-inköp per månad, så varför inte slanta upp själv och förbli obunden? Speciellt när det gäller uppenbara bedragare som i fallet T6.

 

Gillar faktiskt att min "hemsajt" Party inte skyltar med en massa coola proffs. FullTilt och PokerStars börjar ju köra sponsringskonceptet in absurdum.

 

Nå? Även om det nu är ot, så varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nå? Även om det nu är ot, så varför?

 

Varför behöver en framgångsrik person sponsring? Det finns många vinnande spelare, känns lite töntigt att behöva sponsras. Därigenom offrar man också sitt oberoende.

 

Tycker ett praktexempel är Björn Isberg. Inget väsen, mycket pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sponsring ger ju kraftigt minskad varians om inte annat. Riskerar noll, chans att tjäna massor. Jag hade iofs inte tagit sponsring även om jag blev erbjuden det i nuläget, helt enkelt för att jag trivs så bra med mitt jobb. Hade jag däremot stått utan fast inkomst hade jag tagit det snabbt som blixten. Nu tror jag iofs inte att ngn hade gett mig sponsring iaf, men i teorin kan man ju diskutera det.

 

Hade även tagit det av T6 vid samma tid om Mats och Anders gjorde det (förutsatt att jag inte hade ett roligt jobb alltså). De accepterade ju innan fuzzen drog igång. Däremot hade jag definitivt agerat helt annorlunda i deras kläder efter att den här tråden startade.

Jag vet fortfarande varför de inte har bemött kritiken på ett mer rakt sätt. Hittills har de bara hållit sig till allmänna ordalag. Den enda "ursäkt" jag ser är att de kanske är bundna av kontrakt vilket kanske kan ge dem böter om de baktalar sin sponsor eller ngt liknande.

 

Nåja, vi får väl veta vad det lider...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tror/inbillar sig att framgångsrika spelare vinner ett inköp till ex ept varje dag, Varför då hoppa på något osäkert som T6?

Även om dom inte visste vad det var, kollar man inte upp det först?

 

Jajaja ältat i all oändlighet.

 

 

Back to topic

Jag vill veta vad som hände på senaste T6 "samkvämet"

Blev de några $ när Torben räknat färdigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tror/inbillar sig att framgångsrika spelare vinner ett inköp till ex ept varje dag, Varför då hoppa på något osäkert som T6?

Även om dom inte visste vad det var, kollar man inte upp det först?

 

Jajaja ältat i all oändlighet.

 

 

Back to topic

Jag vill veta vad som hände på senaste T6 "samkvämet"

Blev de några $ när Torben räknat färdigt?

 

Din tro är alltså att en "framgångsrik spelare" i allmänhet vinner 2 mille i månaden? Fint med folk med koll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din tro är alltså att en "framgångsrik spelare" i allmänhet vinner 2 mille i månaden? Fint med folk med koll :)

 

Ett par millar drar du väl in på en timme på nätet, eller...? Det vet man ju att alla highstakeslirare gör... ;-)

Skämt åsido - för att gå tillbaka till sponssnacket igen; Jag har full förståelse för att kända spelare tecknar avtal med siter. Precis som någon ovan skrev så minskar det ju variansen betydligt om du har någon som betalar inköpen till store liveevent och onlineturneringar. Dessutom skulle jag tro att de flesta sponsrade lirarna inte pröjsar ett öre i rake på den site de har avtal med.

Hade jag lyckats så bra med pokern (lär aldrig hända) hade jag givetvis också knutit upp mig till en sponsor just för att minska variansen och maximera vinsterna. Man gör det ju liksom inte för att få gratis kläder ett par år framåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om alla tävlingsspelare vore så bra som de själva tror, så skulle de spela satelliter och kvala den vägen. När jag lyckas ha de bra resultat i sattarna som jag har, hur bra skulle det då inte å för någon som verkligen kan spela?

 

De mest patetiska försöken att tigga sponsring är när spelaren "erbjuder" sajten att få procent i eventuella visnter. Det finns en handfull spelare i Sverige som kanske är så bra att en sajt i teorin kan räkna hem en sponsring på procentdeal (Anders Henriksson är en av dessa). I alla andra fall handlar det om att sponsringen på något sätt måste dra in nya spelare till sajten.

 

Jag berättar för Micke att hans namn lyfts fram i en diskussion mellan Jens Jadbäck och Ola Brandborn i poker.se-tv, angående sponsrade spelare. Ola menade då att Micke tillsammans med Hasse Eskilsson var några av de få spelare som faktiskt gör ett bra, aktivt jobb med att promota den sajt de är kontrakterade för.

 

 

"Ja, det känner jag med, det har jag märkt hela tiden. Även konkurrenter har hört av sig till mig och sagt att det märks att jag gör ett bra jobb på Unibet. Jag har flyttat över många spelare. Men det där handlar ju mer om annat. Jag är ju ganska bra kompis med både Mats Rahmn och Anders Henriksson också. De har ju hållit på länge, pratar vi meriter nu så är det ju odiskutabelt så att de är ju de som ska ha sponsorkontrakt.

 

 

 

Mats och Anders fick inget sponsorkontrakt och vi försökte hjälpa dem, och drog i trådar, men det går ju inte om man sitter vid bordet, och sen går upp på sitt rum och spelar. När jag började spela för Martins Poker så skulle vi spela EPT i London, och Mats Rahmn och Kniven skulle vara med. Och vad gör de? De skiter i det! De kommer inte ens på middagen, utan sitter och spelar kinapoker på sitt jävla hotellrum! Nu får vi hoppas att de funkar för dem med T6."

 

(ValterEgo intervjuar Micke Norinder) http://valterego.blogg.se/pokerintervjuer/

Norinder är ett bra exempel på en sponsring som kan ge många nya spelare genom att han helt enkelt säljer sajten hela tiden så fort han är vaken (att sedan en drös slutat spela pga honom är en annan femma). Eskilsson är ett annat exempel, en "kändis" som visar sig vara en vinnande pokerspelare på "lagom" nivåer och som på det sättet kan dra in en massa fotbollsintresserade.

 

Men spelare som inte bloggar, inte syns, inte gör någonting???

 

Sedan är ju vissa av bolagen otroligt korkade också. Jag kvalade till SM via Betsson, och lyckades sedan klonka hem det. Hur mycket tror ni Betsson har dragit nytta av detta? Tror ni de skickade ut någon pressrelease? Vad sägs om att starta en "SM-revanchen tävling" veckan efter, där antingen den som slår ut mig får ett pris, eller där finalbordet får möta mig i en SnG om ex en plats till nästa års SM? Detta hade dragit in en hel del uppsigningar kan jag lova... Om de nu gör så lite när en "semisponsrad"/satellitkvalare syns, hur lite värde får de egentligen ut av ett team? (Så slutade ju William där också).

 

Jämför detta med PokerRoom, som är i samma nätverk. De såg till att blogga från Aussie Millions, de tog hand om oss före, under, och efter tävlingen så blev vi inbjudna att vara bounties i deras månatliga tävling, med lite extrapriser om vi skulle gå långt. Gissa vilken sajt man i fortsättningen kommer undvika, och vilken man älskar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer på FTP.

 

Å andra sidan så pröjsar en "random FTP-spelare" sina inköp själva i livetävlingarna, du ska upp en bit i sponsorhierakin för för att du ska få inköpen betalda.

 

"Random FTP-proffs" får 100% rakeback, 35$ i timmen (när de spelar på sajten), och en (jävligt) bra bonus när han syns på TV-bord eller finalbord, men cashar turreinköpet själv. Därför de har råd att ha så många i sitt stall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om alla tävlingsspelare vore så bra som de själva tror, så skulle de spela satelliter och kvala den vägen. När jag lyckas ha de bra resultat i sattarna som jag har, hur bra skulle det då inte å för någon som verkligen kan spela?

 

De mest patetiska försöken att tigga sponsring är när spelaren "erbjuder" sajten att få procent i eventuella visnter. Det finns en handfull spelare i Sverige som kanske är så bra att en sajt i teorin kan räkna hem en sponsring på procentdeal (Anders Henriksson är en av dessa). I alla andra fall handlar det om att sponsringen på något sätt måste dra in nya spelare till sajten.

 

Norinder är ett bra exempel på en sponsring som kan ge många nya spelare genom att han helt enkelt säljer sajten hela tiden så fort han är vaken (att sedan en drös slutat spela pga honom är en annan femma). Eskilsson är ett annat exempel, en "kändis" som visar sig vara en vinnande pokerspelare på "lagom" nivåer och som på det sättet kan dra in en massa fotbollsintresserade.

 

Men spelare som inte bloggar, inte syns, inte gör någonting???

 

Sedan är ju vissa av bolagen otroligt korkade också. Jag kvalade till SM via Betsson, och lyckades sedan klonka hem det. Hur mycket tror ni Betsson har dragit nytta av detta? Tror ni de skickade ut någon pressrelease? Vad sägs om att starta en "SM-revanchen tävling" veckan efter, där antingen den som slår ut mig får ett pris, eller där finalbordet får möta mig i en SnG om ex en plats till nästa års SM? Detta hade dragit in en hel del uppsigningar kan jag lova... Om de nu gör så lite när en "semisponsrad"/satellitkvalare syns, hur lite värde får de egentligen ut av ett team? (Så slutade ju William där också).

 

Jämför detta med PokerRoom, som är i samma nätverk. De såg till att blogga från Aussie Millions, de tog hand om oss före, under, och efter tävlingen så blev vi inbjudna att vara bounties i deras månatliga tävling, med lite extrapriser om vi skulle gå långt. Gissa vilken sajt man i fortsättningen kommer undvika, och vilken man älskar?

 

Nu tror jag vi diskuterar olika saker. Du pratar om sponsringens för- och nackdelar sett ut sponsorernas perspektiv medans jag talar om siutuationen sett ur de sponsrade proffsens dito.

Jag håller däremot fullkomligt med dig om att värdet i sponsrade spelare sett ur siternas perspektiv nog är lite uppblåst. Tror att de flesta hobby- och semiprolirare inte väljer siter med utgångspunkt i vilka och hur många proffs de har i stallet, de har nog mer basic grunder i sina val som t.ex sitens utformning, spelutbud, trafik och rb-avtal & bonusar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart diskuterar vi ur olika synvinklar. Men båda parter måste väl vara nöjda med utfallet av en sponsringsdeal, eller hur, annars lär inte samarbetet fortsätta. Och det är inte många "proffs" som fått förnyat förtroende efter det att deras guldkantade kontrakt löpt ut. Och sedan går de runt och söker nya sponsorer, gula som de är för att de inte sparat något i ladorna och inte spelat vettigt cashgame på nätet och försvarat sn bankrulle...

 

Det är MÅNGA av de så kallade proffsen som är semi till stengula.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din tro är alltså att en "framgångsrik spelare" i allmänhet vinner 2 mille i månaden? Fint med folk med koll :)

 

Men f-fan det begriper väl alla? Det är ju den traditionella överdriften som varit igång! Vet inte riktigt varför du försöker göra dig lustig?

 

 

Vad jag avsåg var att "framgångsrika spelare" vanligtvis drar in en del (svårt och vara framgångsrik annars) och sannolikt därmed har en god försörjning genom sitt spel.

Förmodligen kan spelaren också då därmed kosta på sig att spela ett event då och då?

Om inte, "en framgångsrik spelare" kan väl som tidigare påpekas "satellita" sig in? Eller går gränsen för värdighet där?

I vilket fall som helst, någon dj.. koll har man väl innan man hoppar på ett projekt? Möjligtvis hoppar man på vad som helst(XX) om kassan har sinat.

Men har man ett namn, stabil ekonomi och ett visst marknadsvärde är man väl förhoppningsvis rädd om det?

 

Det här blir ju f-f. löjligt.

Som affärsman, vilket man ändå måste betrakta "vissa framgångsrika spelare" som, så är man väl försiktig med vad man kastar sig in i. Eller gäller inte traditionell etik i pokerbranchen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt det här vara en tråd om allmän sponsring, inte namnge olika spelare tack. Jag har själv editerat mitt inlägg, då jag namngav en spelare som jag absolut inte kan förstå hur någon skulle vilja sponsra. Det är liksom inte relevant i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte sponsrade spelare har nåt särskilt högt värde idag.

 

Vem bryr sig om vilka proffs som lirar när man väljer sida????

 

Helt andra kriterier som är viktiga.

 

Håller helt med Ola,

det är patetiskt med "proffs" som tigger om att bli sponsrade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men f-fan det begriper väl alla? Det är ju den traditionella överdriften som varit igång! Vet inte riktigt varför du försöker göra dig lustig?

 

Du använder alltså något som argument som du själv vet är helt felaktigt? Verkar inte så intelligent... OM det du skrev hade varit sant så hade det också varit korrekt att det vore mer förvånande att spelare signar med tveksamma bolag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du använder alltså något som argument som du själv vet är helt felaktigt? Verkar inte så intelligent... Aldrig utgett mig för att vara intelligent, Ber om ursäkt för att jag i vissa diskutioner har en tendes till att överdriva. För jag utgår ifrån att det fortfarande är mitt första inlägg du hakar upp dig på?. OM det du skrev hade varit sant så hade det också varit korrekt att det vore mer förvånande att spelare signar med tveksamma bolag Kan du för mindre intelligent person utveckla denna mening och förklara vad du menar? "så hade det också varit korrekt att det vore mer förvånande att"...

 

 

Men som sagt, jag tror knappast du hoppar på vilka projekt som helst, utan bakgrunds info och kunskap om vad för sorts människor som du ska göra affärer med? Rent generellt alltså:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels vad de muntligen erbjöd mig (säkert av artighet), dels blandade inlägg på 2+2 som säger samma sak.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=95012&highlight=sponsored+full+tilt

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=17686&highlight=sponsored+full+tilt

 

Ok, konstigt. På bootcampen i Vegas diskuterades Jonathan Littles kontrakt (angående att han sparkades) som var något i stil med det du nämner. Och de två FTP-pros som var där var verkligen förvånade över hur bra hans kontrakt var och att de själva inte hade alls så bra deal.

 

(Det kan ju dock varit för att inte avslöja sina egna sponsoravtal).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, konstigt. På bootcampen i Vegas diskuterades Jonathan Littles kontrakt (angående att han sparkades) som var något i stil med det du nämner. Och de två FTP-pros som var där var verkligen förvånade över hur bra hans kontrakt var och att de själva inte hade alls så bra deal.

 

(Det kan ju dock varit för att inte avslöja sina egna sponsoravtal).

Bra kontrakt??? (Du missade att spelarna köper in sig själva i tävlingarna)?

 

För mig som svensk är det ett uselt kontrakt (i och med att FTP struntar i EPT utan vill se sina spelare i skattetävlingar som WSOP och WPT). 100% rakeback för en som inte spelar mer än man är tvungen är ju löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...