Gå till innehåll

Hitta studentlitteratur


SaInT

Recommended Posts

Försöker plugga ikapp en kurs i envariabelsanalys nu under sommaren (orka bada liksom när man kan plugga matte). Har dock inte all kurslitteratur märkte jag nyligen, då det tydligen ingick ett kompendie som jag inte har. Heter:

 

GNP: Generaliserade integraler, Numeriska serier, Potensserier, av Lars Alexandersson. Matematiska institutionen, 2006.

 

Googlat lite, letat på akademibokhandeln, adlibris, plus några andra skumma bokhandlare på nätet men inte hittat något. Innebär det att det är något lokalt skumt kompendie som inte har letat sig ut utanför campus, eller är det jag som letar på fel ställe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du klarar ju den kursen med endast Calculus - A Complete Course skulle jag tro. Vi fick inga extra kompendier när jag läste den (Uppsala) och det kan ju inte vara någon skillnad.

Jag har redan "stora" boken i kursen, på svenska dessutom (Matematisk analys, en variabel, av Göran Forsling och Mats Neymark.). Så köpa värsta uberboken på engelska verkar dumt när jag kan köpa ett litet kompendium på svenska.

 

Fantastisk bok för övrigt. Täcker in tre kurser, 18p. :-D Minus just kompendiet då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...