Gå till innehåll

NLT - QQ mot re-raise, spelade jag fel?

Recommended Posts

Postad

Spelet har varit ganska försiktigt innan men såfort någon har haft ett ess har dom kärat ner sig i det även om dom har dålig kicker. Braxton har dock bluffat en del gånger. Det är jag som är peakkillen.

#Game No : 1734628857

***** Hand History for Game 1734628857 *****

$25 NL Hold'em - Monday, March 14, 12:16:39 EDT 2005

Table Table 36585 (6 max) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 6: peakkillen ( $22.5 )

Seat 3: braxtonT ( $16.6 )

Seat 5: Wingman82 ( $24.35 )

Seat 1: HobieLoki ( $25.9 )

Seat 8: captaineric ( $25 )

HobieLoki posts small blind [$0.1].

braxtonT posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to peakkillen [ Qc Qs ]

Wingman82 calls [$0.25].

peakkillen raises [$0.5].

HobieLoki calls [$0.4].

braxtonT raises [$0.5].

Wingman82 calls [$0.5].

peakkillen calls [$0.25].

HobieLoki calls [$0.25].

Bettar lite för att se om någon har esset.

** Dealing Flop ** [ 3h, Ah, Js ]

Sizzler999 has joined the table.

HobieLoki checks.

braxtonT checks.

Wingman82 checks.

peakkillen bets [$1].

HobieLoki calls [$1].

braxtonT calls [$1].

Wingman82 folds.

Är lite osäker på om någon har esset eller inte så jag bettar igen. Vet faktiskt inte varför jag syna hans re-raise..dumt gjort kan jag hålla med om för när han reraisa förstod jag att han hade ett ess iallafall.

** Dealing Turn ** [ 7c ]

HobieLoki checks.

braxtonT checks.

peakkillen bets [$2].

HobieLoki folds.

braxtonT raises [$4].

peakkillen calls [$2].

Blev glad som fan över damen och över att han betta men av någon anledning så re-raisa jag inte och det är jag glad för.

** Dealing River ** [ Qd ]

braxtonT bets [$5].

peakkillen calls [$5].

braxtonT shows [ Ac, As ] three of a kind, aces.

peakkillen doesn't show [ Qc, Qs ] three of a kind, queens.

braxtonT wins $22.8 from the main pot with three of a kind, aces.

* RP - QoS *

Postad

Tja, jag kan nog inte säga att synen är befogad. Du sätter honom på ett ess och har med andra ord på tok för liten chans att dra in din dam. Det jag inte förstår är varför du bara synar i river. Nu då du dragit till din dam och sätter din motståndare på ett (1) ess, så höjer du honom inte? Med facit i hand så var det ju korrekt, men det visste du ju inte då?

Postad

Jag vet inte varför jag inte höjde på rivern. Hade lite bad feeling och börja fundera på att han kanske inte alls hade något ess utan kanske lalla in en stege men jag tyckte att det kändes lite osannolikt med tanke på hur han spelat innan. Blev nog lite fundersam och vågade inte höja , dåligt spelat att inte höja där men som sagt tur att jag gjorde det i det här fallet.

Postad

Den där handen spela du nog inte så smart, om vi tar det från floppen så ska du nog betta pott bet iallafall för att se om nån sitter med a. Eftersom

du har två andra med dig och båda kallar kan du nog förutsätta att nån av dem har ett ess. Sen är det bara att folda om inte du kan hänga med till rivern utan att lägga några större mängder pengar( alltså nästan gratis) när du fått din dam på rivern ska du nog anta att du har bästa handen och reraisa hans bet, tre damer där är ganska stabilt. Kom ihåg det är bättre att göra ett rejällt bet på floppen i en sån här sitution än att hålla på att betta flera gånger. Har du höjt rejällt innan kan ett stort bet på floppen rensa bort en del ax, du kan ju faktiskt höjt med AK, AQ så i detta fallet skulle du nog bettat lite mer än pott för att ge bilden av AK AQ som är rädd för färgdrag. blir du då som sagt reraisad eller callad så är nog handen dags att lägga.

Postad
OT: Det görs ingen re-raise under hela handen, bara bets och raise. Re-raise kallas det när A bettat, B raisat och A re-raisar.

Jag skriver re-raise ändå, samma sak pre-flop så brukar många skriva att t ex UTG bettar ut med 4bb när han egentligen raisar.

Folk förstår poängen.