Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

uppppppppdate?

Bust som 17e i den största för typ $1,5k tror jag. Inga andra cashes förutom de jag nämnde i förra posten så blev backsöndag.

 

 

 

Reggad till Unibet Open Algarve, många tomtar som jag har träffat lite här och där ska dit så har verkligen potential!:-D

 

Har inte bokat flyg ännu men blir antingen borta mellan 13e-17e eller 11e-19e, delar lya med forumlegenden okocha. =)

 

 

 

Inte speciellt mysiga flygtider, "Snabbaste flyget" enligt flygstolen.se.

 

Ditresa:

13 maj 06:55 Stockholm/Arlanda 13 maj 08:30 Berlin Tegel 13 maj 13:35 Berlin Tegel 13 maj 16:05 Faro

 

Hemresa:

17 maj 09:20 Faro 17 maj 13:40 Berlin Tegel 17 maj 20:50 Berlin Tegel 17 maj 22:25 Stockholm/Arlanda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bust som 17e i den största för typ $1,5k tror jag. Inga andra cashes förutom de jag nämnde i förra posten så blev backsöndag.

 

 

 

Reggad till Unibet Open Algarve, många tomtar som jag har träffat lite här och där ska dit så har verkligen potential!:-D

 

Har inte bokat flyg ännu men blir antingen borta mellan 13e-17e eller 11e-19e, delar lya med forumlegenden okocha. =)

 

 

 

Inte speciellt mysiga flygtider, "Snabbaste flyget" enligt flygstolen.se.

 

Ditresa:

13 maj 06:55 Stockholm/Arlanda 13 maj 08:30 Berlin Tegel 13 maj 13:35 Berlin Tegel 13 maj 16:05 Faro

 

Hemresa:

17 maj 09:20 Faro 17 maj 13:40 Berlin Tegel 17 maj 20:50 Berlin Tegel 17 maj 22:25 Stockholm/Arlanda

 

Var i Portugal en gång för ett antal år sen och det var också en sinnessjukt seg resa! Märkligt att det inte blivit bättre :)

 

HF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bust som 17e i den största för typ $1,5k tror jag. Inga andra cashes förutom de jag nämnde i förra posten så blev backsöndag.

 

 

 

Reggad till Unibet Open Algarve, många tomtar som jag har träffat lite här och där ska dit så har verkligen potential!:-D

 

Har inte bokat flyg ännu men blir antingen borta mellan 13e-17e eller 11e-19e, delar lya med forumlegenden okocha. =)

 

 

 

Inte speciellt mysiga flygtider, "Snabbaste flyget" enligt flygstolen.se.

 

Ditresa:

13 maj 06:55 Stockholm/Arlanda 13 maj 08:30 Berlin Tegel 13 maj 13:35 Berlin Tegel 13 maj 16:05 Faro

 

Hemresa:

17 maj 09:20 Faro 17 maj 13:40 Berlin Tegel 17 maj 20:50 Berlin Tegel 17 maj 22:25 Stockholm/Arlanda

 

Jag skulle boka flyg till denna tour igår jag med och insåg att det var fan så mkt billigare att ta sista minuten för hela familjen än att bara åka reguljärt för mig själv, så bidde de ist...

 

Du kunde ta charterflyget från Sthlm till Faro (12e-19e) för 2000 kr (dessutom inga byten), flyga reguljärt typ 13e till 18e kostade 6000 det billigaste...

 

Jag antar att du tänkte skita i hembiljetten om du går till finalbord som börjar den 17e? Har iofs råd att betala den missade hemresan i det läget :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka sätta mig och skriva en fullständig trip report snart, ursäkta dröjsmålet. Som plåster på såren utlovar jag lite bilder och kanske även någon film från resan!:-)

 

Nu blir det att heja fram Sverige i hockeyn och därefter inflyttningsfest (inte min:-()!:-D

 

 

Äntligen! =)

 

http://pokerdb.thehendonmob.com/player.php?a=r&n=126070

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvar efter dag 1A med 45k, snittstacken ligger på omkring knappa 30k. Spelade ner från 200 till 69 (antar att det blir något liknande under dag 1B), blinds kommer starta på 500/1000-100.

 

Är alldeles för fint väder för att skriva något längre men har kännts väldigt stabilt och fick plocka många småpotter här och där under hela dagen. Torskade en 35k-pott sent under dagen med lägre tvåpar mot en stabil spelare men annars har jag vunnit de flesta större potter jag har varit inne och grävt i.

 

Spelledigt idag och inte ett moln på himlen så blir poolhäng och några tennismatcher.

 

Har även stött på många forumiter, väldigt trevligt!:-D

 

Oh well, hoppas på fortsatt tur i turneringen och tennisen! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Sitter och letar roliga ölspel och fyllelekar att spendera helgens nätter med, snubblade över den här underbara! :lol:

 

This one might get you into a lot of trouble but it starts like this:

- first a viking is picked, that person must take his shirt off, put a viking helmet on, find a beautiful young lady, and throw her over his shoulder without telling her what he is doing

 

- the viking then must yell RAPE AND PILAGE, and chug one beer

 

- if the girl falls or gets off before the entire beer is finished, the guy must chug from a full viking helmet, proving his worthiness to be a viking.

 

 

 

Ett jag verkligen fastnade för senast i Algarve var Knackarn thinks, mycket lustigt spel som går ut på att man börjar med att utse två tävlande (som sätter en shot / x antal klunkar på spel). Därefter kommer man på en fråga, det viktiga i frågan är inte själva svaret utan vad en tredje part tror är det rätta svaret, exempelvis: "Hur många armhävningar tror Jack att Bengan klarar?" (lägg märke till att det egentliga svaret inte har någon betydelse, bara vad Jack tror). När Jack har kommit fram till vad han tror påbörjas budgivningen mellan de två tävlande.

 

A. "10"

 

B. "16"

 

A. "22"

 

B. "27"

 

Här stannar A för att han tror att Jack har tippat färre antal armhävningar. Jack avslöjar att han trodde att Bengan skulle klara 289 armhävningar och därmed tvingas A att dricka shoten.

 

Vill man ta det ett steg längre kan man börja med "Hur många armhävningar tror Jack att Larsa tror att Bengan klarar av?", här kommer fingertoppkänslan fram!

 

 

 

Kom gärna med andra förslag på fyllespel och lekar! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:ola:

 

Get drunk to the best TV show ever, Family Guy. You can slim down the rules if you can't remember them all, but it should be pretty easy.

[One Drink]

- Flashbacks

- Quagmire goes "OOH!" "giggity giggity" or "ALL RIGHT!"

- Peter's trademark laugh

- Peter drinks a beer/gets drunk

- Peter does something really stupid

- Peter says "Sweet"

- Stewie has a weapon

- Stewie says "Victory is mine!

- Stewie chatting with a random adult

- Lois makes dinner

- Brian is drinking alcohol/smoking a cigarette

- Quahog News

- Trisha Takinowa reports

- Scene driving in the family car

 

[Two Drinks]

- Peter talks on the phone

- Brian and Stewie fight/make fun of each other

- Joe says "All right, lets do it!"

- Scene that is intentionally dragged on

- Chris says a good one-liner/does something stupid

 

[Three Drinks]

- Completely random scene

- Someone falls down

 

[Finish Beer]

- Someone/Group breaks out into a song

- Evil Monkey appearance

- Kid with upside-down head appearance

- William Shatner appearance

- Parody of another cartoon show

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:ola:

 

Get drunk to the best TV show ever, Family Guy. You can slim down the rules if you can't remember them all, but it should be pretty easy.

[One Drink]

- Flashbacks

- Quagmire goes "OOH!" "giggity giggity" or "ALL RIGHT!"

- Peter's trademark laugh

- Peter drinks a beer/gets drunk

- Peter does something really stupid

- Peter says "Sweet"

- Stewie has a weapon

- Stewie says "Victory is mine!

- Stewie chatting with a random adult

- Lois makes dinner

- Brian is drinking alcohol/smoking a cigarette

- Quahog News

- Trisha Takinowa reports

- Scene driving in the family car

 

[Two Drinks]

- Peter talks on the phone

- Brian and Stewie fight/make fun of each other

- Joe says "All right, lets do it!"

- Scene that is intentionally dragged on

- Chris says a good one-liner/does something stupid

 

[Three Drinks]

- Completely random scene

- Someone falls down

 

[Finish Beer]

- Someone/Group breaks out into a song

- Evil Monkey appearance

- Kid with upside-down head appearance

- William Shatner appearance

- Parody of another cartoon show

 

Meh, med den här är man ju medvetslös efter halva första avsnittet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll har jag tänkt klämma in ett helpass och försöka att inte ha dåligt samvete för att jag inte har gjort någon ordentlig update sedan San Remo.

 

Vore otroligt skönt att få hitta en klonk inatt, eller åtminstone spela så bra poker jag bara kan. Kvällens höjdpunkt blir ECOOP IV ME 1,5M på ipoker. Kommer spela i stort sett allt utom 200r på stars och kanske inte HR på Party. Lägger även in ett par WSOP-kval på Stars och FTP.

 

Lycka till alla!:-D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...