Gå till innehåll

dagboken


tragehenke

Recommended Posts

ja det ligger nog en sanning i det du säger.

ska inte spela nåt annat än NL10 nu. kommer dessutom att köra ett race med en polare nu på NL10. tror det kommer att hjälpa, då vi har bestämt att det e bara resultat från den nivån som räknas,

det är dags att mogna helt enkelt, det e ju fånigt att man inte ska kunna ta en back dag utan att få dåndimpen.

 

vad lirar du då? ,5/1 på svs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

nu är kvällen här, sitter laddad till tänderna.

 

kommer starta upp med 20k$garantin på stars + rounders på prima.

senare kommer jag att ev att spela NL10, men det känns halvklart till oklart.

 

idag har jag fått till HHconverter, så nu kommer jag kunna logga allt spel i pokeroffice.

 

uppdaterar senare om det händer extra ordinärt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte att jag skulle summera fredagens spel.

 

legatogrinden får väl ses som godkänd då det blev 19€+ på ca400 händer.

 

3$+R turren gick tort, kom aldrig riktigt in i turren åkte ca20 min innan ITM.

 

rounders gick ganska bra men blev ändå kvällens besvikelse. kom vidare från steg 1 på första försöket. i steg 2 låg jag bra till men det sket sig i bubbel spelet å jag fick en returbiljett. så jag tog en till nivå 2, det vart en av de längsta rounders jag spelat, jag åkte efter 80minuter som 4a, efter att ha gjort ett dåligt move. så nu är det bara till att börja om.

 

ikväll blire nog nån turre och rounders. men inget spikat än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej hej hallå dagboken

nu är det fördig spelat för aftonen.

 

det blev ett nytt skott på rounders nivå1, där gick man som tåget så nu har jag nivå2 i sikte för morgondagen.

 

spelade en 3€+R på legato oxå. till en början rullade allt fint låg 7a vid första pausen å vädrade morgonluft. men sen gick spelet i baklås riktigt, vart inte många händer spelade 2a timmen, när sen 3e timmen drog igång var jag hyffsat short och ställde me AT och fick syn av AQ som stod, riktigt surt känns det nu, hade lixom vitring på klonk. men men imorrn tar vi nya tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej hej hallå dagboken

 

vilken pokerdag det har vart.

satt igång med legatogrind och det va inte alls som man är van att man kan styra och ställa lite som man vill. det vart 3 och 4betat varenda hand jag försökte mig på att höja. detta ledde således till att jag snabbt låg 2inköp ner. det tog 2timmar att hämta igen det.

men skönt att det löste sig iaf.

 

rounders nivå 2 vart en sorglig saga. fick KK under level1 å jag ställde mot en raise, för spelet e så löst dom synar all in me typ alla pp alla A. mycke riktigt så såsar han efter me A4 floppen blev TJQ å jag jubblar efter som nu blockar jag ju A oxå. så han har endast 2outs för stegen. sagt och gjort så va turn K, jag bommar givetvis båten på rivern.

startade snabbt en ny nivå1. som gick samma öde till mötes. fick in såsen med AQ vs AQ och han drar färg.

men trägen vinner tänker jag och brassar igång ännu en och då löste sig det lite bättre å jag klonkade både nivå 1 & 2. fånigt nog så kommer jag inte ihåg nåt specifikt från dessa turrar.

 

men men nu ska jag snart ner och hämta lite tvätt sen blire å ta plats i nivå 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja då va man hemma efter en hård dag på slagfältet.

det sista som hände igår va att jag spelade nivå3 på rounders, det vart en svettig historiadå jag rätt snabbt vart shortstack och fick gnida mig kvar med nöd och näppe, lite "save by the bell", hade mellan 2-5BB typ sista halvan av turren, men till slut gick det iaf vägen. sitter nu reggad för nivå4. må detta få hålla!!!!!

 

blir nog ingen legato grind idag då jag är på tok för trött för att spela inspererat på 4SH bord.

 

so far so good.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja då va man hemma efter en hård dag på slagfältet.

det sista som hände igår va att jag spelade nivå3 på rounders, det vart en svettig historiadå jag rätt snabbt vart shortstack och fick gnida mig kvar med nöd och näppe, lite "save by the bell", hade mellan 2-5BB typ sista halvan av turren, men till slut gick det iaf vägen. sitter nu reggad för nivå4. må detta få hålla!!!!!

 

blir nog ingen legato grind idag då jag är på tok för trött för att spela inspererat på 4SH bord.

 

so far so good.

 

Lycka till med grindandet :) Vad ligger din BR på nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så va kvällen till ända.

nivå 4 gick ganska smärtfritt. inget specielt spelade riktigt bra tycker jag.

 

nivå5 vart en mycket kort och en mycket sorglig historia när jag redan under level2 fick AK i sb höjer 5bb mot en limpare, som tar syn floppen kommer A25 jag pottar ut, han synar turn 9, jag pottar igen han ställer, jag kan inte se att han kan ha en hand som slår min så jag synar han viker upp 22 och på rivern fullbordar han kåken,

 

tack och hej leverpaté

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hallå igen

idag vart det rätt mycket NL10 grind, det gick kanon slutade ca 5 inköp upp, men det somär ännu bättre är att jag tyckte mig ha en grym koll på spelet och var jag stod i händerna och framför allt var fi stod. skulle kunna utvekla detta, men är på tok för trött nu.

 

har fått en liten idé om att gå upp i nivå med ett begränsat antal inköp, typ 100€ vilket skulle bli 4st på NL25. anledningen till det är att det går så segt att jaga poäng på NL10. men innan jag gör ett försök med detta måste jag va säker på att jag inte tiltar iväg 100€ extra om jag skulle springa dåligt på NL25 (som det blivit några gånger innan). därför vill jag gärna ha råd i den här frågan hur jag ska göra ett sånt här försök, så kom me tankar och synpunkter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så då var första skottet på NL25 avklarat ca 800 händer blev det, låg nästan hela tiden back, men i slutet vann jag 2 stora potter som räddade upp det hela till 18€+, är rätt missnöjd med mitt spel, var rätt "harig" vilket inte lämpar sig så bra på denna nivå där alla skjuter skarpt me minsta lilla träff/drag. så jag tror jag ska släppa lite på komamndot och följa med lite bakom istället. men men man måste väl vara förlåtande mot sig själv och låta det ta tid att växa in i den lite större kostymen.

 

kom gärna med förslag om detta klätrings försök:d

tack tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej hej hallå dagboken

idag blev det 720 händer spelade på NL25 resultatet blev 14€+. anledning till det är att jag mestadels spelade efter devisen "hellre fly än illa fäkta", litet motsägelsefullt för en pokerspelare kan tyckas. men jag ger mig själv tid att växa i den nya kostymen, detta på grund ut av att jag inte ens är nära att ha BR för NL25.

 

efter detta tyckte jag att det va dags att få lite lön för mödan, å då blev det en bänkdiskmaskin då ingen av mina (och absolut inte någon av gummans) favorit hobbys är att diska. men med min lite ansträngda ekonomi så fick det bli en begangnad. så jag ringde sundsvalls största secondhand och frågade vad som fanns i lager, sagt och gjort så blev det en husqvarna. jag lyckades även administrera så att en av dom anställda fick leverara i samband med hemfärd. detta kan i mellertid ha varit den sämsta affär jag gjort då jag hållit på hela kvällen med att få den att fungera, men men nu står den i alla fall under diskbänken å lever om, jag har upprepade gånger gått förbi och hejjat på med raden "KEEP UP THE GOOD WORK"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hallå igen

först tänkte jag att jag skulle redovisa lite resultat från gårdagen.

det blev ca600/h spelade å NL25 där gick det hyffsat. tror det blev kring 30€+.

men det blev breakeven för dagen då jag spelade 2turrar som var riktigt riggade. orkar inte gräva mer i det.

 

har länge tyckt att jag swingsar lite för mycket i cashgamet, igår kom jag på att det verkar lite efter som jag kämpar för att hålla potterna nere. har idag haft ett samtal med min pokermentor och fick då rådet att spela mer aggro, så skulle swingsen bli mindre. så nu ska jag gå ner till NL10 för att testa å trixa lite med spelet. vi får se hur det går.

 

har även satt över en sudd till stars, så kommer starta upp den framgångsagan med att lira 20k Garantin kl01, wish me luck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hallå igen

först tänkte jag att jag skulle redovisa lite resultat från gårdagen.

det blev ca600/h spelade å NL25 där gick det hyffsat. tror det blev kring 30€+.

men det blev breakeven för dagen då jag spelade 2turrar som var riktigt riggade. orkar inte gräva mer i det.

 

har länge tyckt att jag swingsar lite för mycket i cashgamet, igår kom jag på att det verkar lite efter som jag kämpar för att hålla potterna nere. har idag haft ett samtal med min pokermentor och fick då rådet att spela mer aggro, så skulle swingsen bli mindre. så nu ska jag gå ner till NL10 för att testa å trixa lite med spelet. vi får se hur det går.

 

har även satt över en sudd till stars, så kommer starta upp den framgångsagan med att lira 20k Garantin kl01, wish me luck

 

Vad nickar du på stars? :P Kör också den:) 9 k marker atm:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...