Gå till innehåll

Sällan succé utan minst ett check raise per match.


erik1980

Recommended Posts

Hej! Jag har spelat poker på nätet och så ganska länge. Ca 5 månader. Mestadels spelas det sit n' gos. Nu efter en tid kan jag konstatera att det är i sngosen som jag checkraisar i minst en gång per sng är dom sng's som jag går bra i. Vill gärna ha bekräftelse på att jag gör rätt samt vill jag rekommendera andra att göra samma sak och se om ni finner detta bra.

 

Varsågod

Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du ska checkraisa när lägena ges och inte beroende på vad du spelar eller om du gjort det en gång förut :)

 

GL

 

Jojo det förstår jag, men nu blev jag mer intresserad. Upplever du att turn eller river kan vara bättre lägen för checkraise?

 

/Tacksam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har spelat poker på nätet och så ganska länge. Ca 5 månader. Mestadels spelas det sit n' gos. Nu efter en tid kan jag konstatera att det är i sngosen som jag checkraisar i minst en gång per sng är dom sng's som jag går bra i. Vill gärna ha bekräftelse på att jag gör rätt samt vill jag rekommendera andra att göra samma sak och se om ni finner detta bra.

 

Varsågod

Erik

 

Mina Sng brukar gå bättre om jag vinner första handen jag spelar. Fast bäst har det nog gått när jag vunnit sista handen jag spelat... ;-)

 

Är ditt inlägg seriöst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, för att svara seriöst. Du ska inte checkraisa bara för checkraisandets skull, om du däremot anser att du har ett bra läge för en checkraise är det klart du ska checkraisa. I varje given situation ska du spela på det sätt som du tror du tjänar mest (eller förlorar minst) på i längden.

 

(Nu vill jag ha en guldstjärna av herr Ängel för att jag var seriös:mrgreen: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har spelat poker på nätet och så ganska länge. Ca 5 månader. Mestadels spelas det sit n' gos. Nu efter en tid kan jag konstatera att det är i sngosen som jag checkraisar i minst en gång per sng är dom sng's som jag går bra i. Vill gärna ha bekräftelse på att jag gör rätt samt vill jag rekommendera andra att göra samma sak och se om ni finner detta bra.

 

Varsågod

Erik

 

Du ska också spela så kallade stop and go's, dom är jättefina i sit and go's.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag brukar köra med 6 cr under en period av 11 st SnG´s. Funkar bättre för mig. Ibland slänger jag in 2 cf också för att variera spelet...

 

Hej Mike! Ok tack för din input men vad är cf?

 

Ber om ursäkt för mitt dryga svar men är/var övertygad om att du kör(de) en s.k levling...

Om inte - du ska givetvis cr när optimala lägen för detta inträffar. Just när det gäller SnG´s finns en förträfflig nybörjarbok; http://www.bokus.com/b/9789163305511.html?pt=search_result att rekommendera...

Gl mate.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...