Gå till innehåll

AA på river i stor pott, FL 2/4$


Nemesis

Recommended Posts

Vilka händer slår vi? Och tror vi att en TAG har dessa händer oftare än ca 6% av gångerna? (säg inte bara att potten är stor.)

 

2/4 Limit Holdem

5 players

 

Pre-flop: Hero is BTN A:spade: A:diamond:

1 fold, CO calls, Hero raises, SB 3-bets, 1 fold, CO calls, Hero 4-bets, SB calls, CO calls

 

Flop: K:spade: 8:diamond: 6:club: (3 players)

SB bets, CO calls, Hero raises, SB 3-bets, CO calls, Hero 4-bets, SB calls, CO calls

 

Turn: 8:heart: (3 players)

SB bets, 1 fold, Hero raises, SB calls

 

River: K:diamond: (2 players)

SB bets, Hero ?

 

Final Pot: 16.8 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vart kommer siffran 6% ifrån?????????????????????

 

Vinner vi 1 av 17.5 gånger så går vi +/-0. (1/17.5=ca 5.7%).

 

Till alla: Ärligt talat, undvik standard svar. Vilka händer sätter ni honom på när ni tror att vi vinner denna hand oftare än 6% av gångerna? Att säga syn bara för att potten är stor är att spela efter generella regler. Dessa regler är mkt bra men om vi ska kunna gå vidare så måste vi leta efter undantagen oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vad kan ha för 3-bet range mot oss från SB ? A10+, 66+ KJ+ men that's typ it eller?

 

2. Vad b/3b/ccappar han med i multivägspott på den brädan? Jag skulle säga 66,88,KK,AA,AK kanske KQ,KJ och typ en på 1000 QQ?

 

Är väl ingen direkt limitexpert men på turn är väl hans hand ganska definierad som en AK/KQ eller? River bekräftar det väl till mer än 94% ?

 

Någon som fortfarande vill syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemskt fel. Ingen har blivit rik på att göra bra rivervik i gigantiska potter, däremot så har en hel del blivit det på elaka bluffar och tunna värdebet.

 

Flera proffs (bryce, stox, death donkey m fl) har poängterat att regler som dessa inte får ersätta att vi läser oss igenom händerna vi spelar. Alla dessa har påtalat att folk överanvänder denna "syna för att potten är stor" - regeln i situationer där det står klart att vi är slagna. I stället bör vi se till hur ofta vi måste vara bäst och utgå från det!

 

Jag la mig i denna hand och är övertygad om att jag sparade, om inte en hel BB (med tanke på att han kan ha en split hand eller en sjuk bluff någon gång väldigt väldigt sällan) så åtminstone 0.75BB.

 

Edit: såg efter att ha skrivit mitt svar att du har tagit tillbaka ditt. Låter dock mitt svar stå kvar. Inte som en diss utan för information till andra som läser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm en gång på 18 kanske vi vinner plus att vi splittar nån gång ibland. hursomhelst vik absolut inte, antingen har du rätt han kanske bara bluffar eller spelar AA här 2% av gångerna, grattis du har tjänat in % av en BB förutsatt att du har gjrot en grym read (varför inte hoppa upp några trappsteg isf med den kompetensen?) . Eller så har du läst han fel och han är maniac eller whatever och har sämre än dig säg 30-100%, oops nu är nedsidan helt plötsligt upp till 18BB. Inte för att jag kan FL men spontant känns väl ändå vinst 1/18 och så lite splittar då o då inte allt ifrån sanningen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar för att jag tror att chansen att fi har fått ett jättehjärnsläpp är större än 6% på $2-4.

 

Detta respekterar jag till fullo. Det visar ändå att man ser till matten, gör ett antagande och handlar därefter.

 

Det är dom som säger "bara för att" som jag tycker "skämtar".

 

I ovanstående hand ser jag att sannolikheten att han bluffar (och att vi splittar) som betydligt lägre än 6% och därför lägger jag mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag viker aldrig här, dels ger jag mig tillräckliga odds (det handlar ju om en hel del godtycklighet, eller hur?), dels vill jag se vad fi har (3-bettingrangen från SB är hyperintressant).

I just denna hand 2-bettar du pre som BTN efter en openlimpare, SB 3-bettar och ni har alltså en synapa emellan er. Du kan cappa en väldigt bred range här.

Riverdonken kan mycket väl betyda att han såg K som ett safecard och inte ville förlora värde med sitt mellanpar. Tillräckligt ofta för att motivera syn imo.

Spelade han Ax, QQ etc så gjorde han ett mycket bra spel som fick dig att vika i en stor pott (kunde inte låta bli :-)).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folda river är jättelöjligt, jag rekomenderar fold prelogin nästa gång.

 

Om man läser min inledning till denna tråd så ser ni att jag önskade veta vilka händer ni sätter fi på. Och dessutom undanbad jag svepade formuleringar i stil med "syn för potten är stor". Till er som lagt märke till detta: Stort tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...