Nemesis Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Vilka händer slår vi? Och tror vi att en TAG har dessa händer oftare än ca 6% av gångerna? (säg inte bara att potten är stor.) 2/4 Limit Holdem 5 players Pre-flop: Hero is BTN A:spade: A:diamond: 1 fold, CO calls, Hero raises, SB 3-bets, 1 fold, CO calls, Hero 4-bets, SB calls, CO calls Flop: K:spade: 8:diamond: 6:club: (3 players) SB bets, CO calls, Hero raises, SB 3-bets, CO calls, Hero 4-bets, SB calls, CO calls Turn: 8:heart: (3 players) SB bets, 1 fold, Hero raises, SB calls River: K:diamond: (2 players) SB bets, Hero ? Final Pot: 16.8 BB Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sideshow Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Vi kanske choppar mot AA ibland, men inte 6% av gångerna. Fooooold Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Vi kanske choppar mot AA ibland, men inte 6% av gångerna.Fooooold Var inte löjlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemesis Postad 22 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Var inte löjlig. konstruktivt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Syn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 syn potten är stor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 vart kommer siffran 6% ifrån????????????????????? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 vart kommer siffran 6% ifrån????????????????????? Potten blir 18BB om vi synar, 1/18 är ~6%. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemesis Postad 22 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 vart kommer siffran 6% ifrån????????????????????? Vinner vi 1 av 17.5 gånger så går vi +/-0. (1/17.5=ca 5.7%). Till alla: Ärligt talat, undvik standard svar. Vilka händer sätter ni honom på när ni tror att vi vinner denna hand oftare än 6% av gångerna? Att säga syn bara för att potten är stor är att spela efter generella regler. Dessa regler är mkt bra men om vi ska kunna gå vidare så måste vi leta efter undantagen oxå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sideshow Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 1. Vad kan ha för 3-bet range mot oss från SB ? A10+, 66+ KJ+ men that's typ it eller? 2. Vad b/3b/ccappar han med i multivägspott på den brädan? Jag skulle säga 66,88,KK,AA,AK kanske KQ,KJ och typ en på 1000 QQ? Är väl ingen direkt limitexpert men på turn är väl hans hand ganska definierad som en AK/KQ eller? River bekräftar det väl till mer än 94% ? Någon som fortfarande vill syna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Edit: Nevermind. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemesis Postad 22 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Hemskt fel. Ingen har blivit rik på att göra bra rivervik i gigantiska potter, däremot så har en hel del blivit det på elaka bluffar och tunna värdebet. Flera proffs (bryce, stox, death donkey m fl) har poängterat att regler som dessa inte får ersätta att vi läser oss igenom händerna vi spelar. Alla dessa har påtalat att folk överanvänder denna "syna för att potten är stor" - regeln i situationer där det står klart att vi är slagna. I stället bör vi se till hur ofta vi måste vara bäst och utgå från det! Jag la mig i denna hand och är övertygad om att jag sparade, om inte en hel BB (med tanke på att han kan ha en split hand eller en sjuk bluff någon gång väldigt väldigt sällan) så åtminstone 0.75BB. Edit: såg efter att ha skrivit mitt svar att du har tagit tillbaka ditt. Låter dock mitt svar stå kvar. Inte som en diss utan för information till andra som läser. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerfacket Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Det finns inga rimliga händer du slår. Om du inte har read att fi kan falla helt utanför linjen och spela QQ eller JJ såhär så är det en trivial fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Ni som säger fold måste skämta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sideshow Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Visst, enligt mattegrabbarna bör han värdebetta botten av hans range, men vi slår ju inte ens den så vad är problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 om vi foldar allt utom nöten här för 100:1 i odds, exakt hur exploaterbara blir vi då på en skala mellan 0 och 100? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elninjopink Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Jag synar för att jag tror att chansen att fi har fått ett jättehjärnsläpp är större än 6% på $2-4. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 mm en gång på 18 kanske vi vinner plus att vi splittar nån gång ibland. hursomhelst vik absolut inte, antingen har du rätt han kanske bara bluffar eller spelar AA här 2% av gångerna, grattis du har tjänat in % av en BB förutsatt att du har gjrot en grym read (varför inte hoppa upp några trappsteg isf med den kompetensen?) . Eller så har du läst han fel och han är maniac eller whatever och har sämre än dig säg 30-100%, oops nu är nedsidan helt plötsligt upp till 18BB. Inte för att jag kan FL men spontant känns väl ändå vinst 1/18 och så lite splittar då o då inte allt ifrån sanningen ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemesis Postad 22 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Jag synar för att jag tror att chansen att fi har fått ett jättehjärnsläpp är större än 6% på $2-4. Detta respekterar jag till fullo. Det visar ändå att man ser till matten, gör ett antagande och handlar därefter. Det är dom som säger "bara för att" som jag tycker "skämtar". I ovanstående hand ser jag att sannolikheten att han bluffar (och att vi splittar) som betydligt lägre än 6% och därför lägger jag mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Jag viker aldrig här, dels ger jag mig tillräckliga odds (det handlar ju om en hel del godtycklighet, eller hur?), dels vill jag se vad fi har (3-bettingrangen från SB är hyperintressant). I just denna hand 2-bettar du pre som BTN efter en openlimpare, SB 3-bettar och ni har alltså en synapa emellan er. Du kan cappa en väldigt bred range här. Riverdonken kan mycket väl betyda att han såg K som ett safecard och inte ville förlora värde med sitt mellanpar. Tillräckligt ofta för att motivera syn imo. Spelade han Ax, QQ etc så gjorde han ett mycket bra spel som fick dig att vika i en stor pott (kunde inte låta bli ). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 folda river är jättelöjligt, jag rekomenderar fold prelogin nästa gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemesis Postad 22 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 folda river är jättelöjligt, jag rekomenderar fold prelogin nästa gång. Om man läser min inledning till denna tråd så ser ni att jag önskade veta vilka händer ni sätter fi på. Och dessutom undanbad jag svepade formuleringar i stil med "syn för potten är stor". Till er som lagt märke till detta: Stort tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 AK/KQ oftast, syna blunda och hoppas han har QQ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 mm förmodligen en kung av nåt slag.eller AA eller 66 eller JJ/QQ who knows, jag vet inte om de har blivit sagt förut men en bra tumregel är att alltid syna i stora potter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemesis Postad 22 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Tumregel. En spridd myt är att uttrycket tumregel syftar på att det förr i tiden skulle ha varit tillåtet för en man att prygla sin fru med en käpp, vars bredd inte överskred en tummes längd. /Wikipedia Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts