Gå till innehåll

pirezz bygger rulle på NL20


pirezz

Vilken nivå tror ni jag lirar på i början av juli?  

15 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag lirar på i början av juli?

    • NL10
      6
    • NL20
      7
    • NL40
      0
    • NL50
      2


Recommended Posts

Jag håller med dig med att jag bettar för svagt på floppen.

Handen slutade med att jag foldade. Jag sätter han på set eller två par och inte K-J, K-10 med mera eftersom han bara synar i bra position preflop så anser jag det mer sannolikt att han sitter på 6-7, Q-7, Q-6 eller 2-2.

 

Sant. vart på festival nyss jag så ska nog dra igång grindet om ett tag :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 104
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

** Hand # 2072987790 starting - 2008-06-29 04:12:08

** Antirrhinum [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - Kontantspel) Real Money

 

willreyna sitting in seat 1 with €35.49

Gdmsob sitting in seat 2 with €32.54[Dealer]

reniznou sitting in seat 3 with €92.16

pirezz sitting in seat 4 with €16.71

xiko sitting in seat 5 with €38.03

Giavelotti sitting in seat 6 with €131.58

reniznou posted the small blind - €0.10

pirezz posted the big blind - €0.20

 

** Dealing cards to pirezz: 10k, 10s

xiko folded

Giavelotti called - €0.20

willreyna called - €0.20

Gdmsob folded

reniznou folded

pirezz bet - €1.00

Giavelotti called - €1.00

willreyna folded

 

** Dealing the flop: Knk, 2s, 6h

pirezz bet - €1.15

Giavelotti called - €1.15

 

** Dealing the turn: 5r

pirezz checked

Giavelotti bet - €4.60

pirezz went all-in - €14.76

Giavelotti folded

pirezz mucks:

pirezz wins €23.27 from the main pot

 

Fi har mycket pengar vid bordet och har i pott efter pott försökt "leka pappa". Han spelar många händer och reraisar mycket, ofta utan träff.

 

Är mitt spel här korrekt eller är det onödigt mycket risktagande???

 

Mot såna spelare måste man nångång stå upp och sätta hårt mot hårt. Och här är ett bra läge imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn eller fold???

Andra kommentarer på mitt spel? Känner personligen att jag bettar ganska snålt på flopp...[/color]

 

Ja du bettar för lite på flop men det verkar du ju redan ha kommit underfund med. Jag hade lätt synat om jag inte har info om honom som nit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Hand # 2072732935 starting - 2008-06-28 23:38:02

** Aster [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - Kontantspel) Real Money

 

Vigird sitting in seat 1 with €15.30

krzysz_tofek sitting in seat 2 with €12.13

pirezz sitting in seat 3 with €24.08[Dealer]

MALINNEA sitting in seat 4 with €42.69

Beyto sitting in seat 5 with €7.37

Gdmsob sitting in seat 6 with €20.18

MALINNEA posted the small blind - €0.10

Beyto posted the big blind - €0.20

 

** Dealing cards to pirezz: Dr, Er

Gdmsob folded

Vigird folded

krzysz_tofek called - €0.20

pirezz raised to €0.80

MALINNEA folded

Beyto folded

krzysz_tofek called - €0.80

 

** Dealing the flop: Ds, 6h, 7k

krzysz_tofek checked

pirezz bet - €0.80

krzysz_tofek called - €0.80

 

** Dealing the turn: 2s

krzysz_tofek checked

pirezz bet - €3.00

krzysz_tofek went all-in - €10.53

pirezz ?????

 

Syn eller fold???

Andra kommentarer på mitt spel? Känner personligen att jag bettar ganska snålt på flopp...

 

Potten är 1.90 till flop? 0.80 är uppenbarligen väldigt vekt. Min gissning är dock set hos Fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot såna spelare måste man nångång stå upp och sätta hårt mot hårt. Och här är ett bra läge imo.

 

Exakt vad jag tänkte också, han ska inte få leka för mycket :-)

 

Kan tilläggas var att efter jag spelat mot han i 5 min så lefta han bordet :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött :) vart var den då?

 

Du lirar fortfarande 0.5/1 på Svenska Spel va? Vad har du i rulle?

 

Lycka till!

 

 

Borlänge, dalarna :). japps de gör jag . ligger på 1900 nu :/:/. efter å ha vart å skottat på 1/2 och spelat när jag vart okoncentrerad!. Tilt på mig själv kan jag lova. men som sagt man lär sig av sina misstag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potten är 1.90 till flop? 0.80 är uppenbarligen väldigt vekt. Min gissning är dock set hos Fi.

 

Ja du bettar för lite på flop men det verkar du ju redan ha kommit underfund med. Jag hade lätt synat om jag inte har info om honom som nit.

 

Ja, kände det själv att betten på flopp var för klen och detta skall inte upprepas :roll:.

 

Tydligen olika åsikter om man skall syna eller inte här...

Balooo kan du förklara mer varför du skulle lätt synat här???

Du har min förklaring varför jag foldade i inlägg #50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borlänge, dalarna :). japps de gör jag . ligger på 1900 nu :/:/. efter å ha vart å skottat på 1/2 och spelat när jag vart okoncentrerad!. Tilt på mig själv kan jag lova. men som sagt man lär sig av sina misstag

 

Aj då :? Har också haft en del TILT-problem men slutade med det för ett tag sen och nu ska jag lira på NL20 till jag har minst 30 inköp på nästa nivå innan jag går upp.

 

Om du lägger av med att skotta så kommer du vända detta, det viktigaste är att inte stressa för att få fram ett resultat!

 

Lycka till! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj då :? Har också haft en del TILT-problem men slutade med det för ett tag sen och nu ska jag lira på NL20 till jag har minst 30 inköp på nästa nivå innan jag går upp.

 

Om du lägger av med att skotta så kommer du vända detta, det viktigaste är att inte stressa för att få fram ett resultat!

 

Lycka till! :-)

 

japps har också sagt minst 30 inköp. inge mer skottning kommer de bli för nu ska ja fan ta tag i de här :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japps har också sagt minst 30 inköp. inge mer skottning kommer de bli för nu ska ja fan ta tag i de här :D

 

Köper du in dig med 100bb eller 200bb?

 

Ta tag i det nu så ska jag också försöka minska alla mina utdragningar jag får mot mig så skall vi vända detta :D!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100 bb.

 

aaah lita på de :D:D

 

Annars om du känner att inte SvS passar dig eller att du tiltar. Så kom över till unibet, fast säg till mig innan så fixar jag 30-50% rakeback till dig :).

 

Kanske till månadsskiftet, kan ju vända ibland om man får lite förnyelse...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars om du känner att inte SvS passar dig eller att du tiltar. Så kom över till unibet, fast säg till mig innan så fixar jag 30-50% rakeback till dig :).

 

Kanske till månadsskiftet, kan ju vända ibland om man får lite förnyelse...

 

Yees de ska ja fundera på . deras klient är skön också !.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 juni

 

Hade inte riktigt suget att lira idag, blev en kort session mitt på dagen som gick -28€ på grund av att jag inte var riktigt koncentrerad och motiverad. Lite äckligt mycket röda siffror nu, men jag är i alla fall plus denna månaden och kommer nå mina mål med hjälp av rakebacken så det är bara att se positivt!

 

Nu blir det till att ladda för kvällens EM-final då vi ska se Cesc Fabregas skjuta hem guldet till Spanien! :D

 

Bankrulle: 469€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 juni

 

Startade mitt nya sommarjobb idag efter att jag jobbat som Fotbollsledare i 2 veckor :)

 

Blev en kort session ikväll som man lirade efter att ha sett en helt otroligt tennismatch på cirka 4 timmar som Andrew Murray vinner från ett 2-0 underläge! GRYMT!!! :D Glädjen från tennismatchen verkade föras över till mitt spel och sessionen slutade +38€ och det känns skönt att sluta sista dagen på månaden på plus.

 

Bankrulle: 507€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JUNI

 

22/6 +80€

23/6 +133€

24/6 +103€

25/6 -111€

26/6 +1€

27/6 +51€

28/6 -106€

29/6 -28€

30/6 +38€

 

Bankrulle (1 juni): 40€

Bankrulle (30 juni): 507€

 

RESULTAT FÖR JUNI: +467€

 

Ett godkänt resultat enligt mig som kunde varit betydligt bättre om jag inte kommit in i en dålig period i slutet av månaden då inte lusten eller spelet var på topp. Mitt mål var ju som sagt 600€ vid slutet av månaden och jag anser att jag nått detta ändå eftersom rakebacken gör så att bankrullen komer överstiga 600€. Tyvärr sätts rakebacken in först på uni den 10:e i varje månad. Men visst kan jag räkna det som jag nått mitt mål, eller hur? :lol:

 

I omröstningen som gjorts på sidan visar att majoriteten av er läsare tror ni kommer fortfarande se mig lira NL20 nu i början av juli, och ja ni har helt rätt. :)

Förstår er som tror att jag skulle gå ner till NL10, för jag har ju inte 30 inköp på NL20 (tror ni tänker så). Visst är det en bra regel att hålla sig efter, men jag brukar hålla mig mellan 20 och 40 inköp på de nivåerna jag lirar på. Så jag håller mig ju ganska bra utan att vara superstrikt på "30 inköpsregeln".

 

Vill tacka er som läst, kommenterat, röstat med mera i min dagbok, fortsätt gärna med det!

Givetvis måste jag berömma mig själv också för att jag är kung på skriva, haha :D.

 

Vi ses på NL20! GL i juli alla läsare!!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 juli

 

Kommer bara bli en kort session på kvällen om jag kommer lira nu på vardagarna eftersom jag är trött efter jobbet och börjar tidigt kommande dag. Idag var en sådan och den slutade på +93€ :). Nu blir det musik av Taio Cruz i lurarna innan man somnar.

 

Bankrulle: 600€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De fixxar du Buddy ! ;D

 

Hoppas jag verkligen, hade varit en bra start mot NL40 då jag bestämt mig att gå upp dit då jag har 30 inköp på den nivån vilket är 1200€ :).

 

Blir inget grind idag då jag är för trött efter jobbet. Har haft ett jobb vecka 25-26, detta jobbet är vecka 27-28 och på fredag har jag 2 stycken nya anställningsintervjuer. Blir mycket, men mitt mål är att kunna få ett jobb under jag går i skolan och inte bara sommarjobb. Wish me good luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...